T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 17 mar 2011, o 20:49

modyfikacja raczej czysto wizualna
z ochrony to raczej nic tu nie bedzie, bo sam wirnik jest również pochylony, więc przy starcie (jak będzie już dodatni ciąg)i lądowaniu helik się wyrówna i ogonek znów bedzie tam gdzie był, a podwozie będzie pochylone :)
poza wizualnymi aspektami (które są na "+" napewno) prawdopodobnie mogą wystąpić też pewne "-". Np. przy lądowaniu normalne helik opiera się na płozach podwozia, u ciebie podwozie będzie pochylone (przodem w góre) więc zmniejszona stabilnoś lądowania, a co gorsza nie wiadomo jak helik zachowa się w czasie gdy bedzie stał na ziemi i właczysz obroty z ujemnymi kątami. Może się zdażyć że poleci na ogon bo wirnik jest wstępnie pochylony a nie bedzie miał z tyłu podpórki ze statecznika.

Przed lotami sprawdź czy to zamiast chronić ogon nie zadziała w drugą strone :)

W Gaui 425 te podkładki są dużo niższe niż te twoje, do tego Gaui jest sporo większy niż 450tka i prawdopodobnie od początku konstruowany z myślą że te podkładki tam będą :)
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 17 mar 2011, o 20:59

a nie myslałeś o CopterX Black Angle ? Bardzo fajna maszyna, jakość na najwyższym poziomie, żaden klon, autorska konstrukcja CXa.

Kit tylko 100$!!! http://www.ehirobo.com/shop/product_inf ... ts_id=6183
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 17 mar 2011, o 22:56

Helik super, tylko z dostępnością części to ponoć tak sobie. Jeżeli dobrze kojarzę to kolega MC na EP takie miał doświadczenia...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 17 mar 2011, o 23:05

Sqymon, muszę cię zmartwić :(
Pochylenie do przodu wcale nie jest tylko efektem wizualnym, bo model dopóki opiera się płozami dopóty ma podniesiony ogon. W momencie zawiśnięcia wszystko już przestaje mieć znaczenie. Owszem, wirnik jest lekko pochylony ale to ułatwia tylko start modelu.
OK, nie wiem jak jest na asfalcie bo mam tylko trawę, ale u mnie to pomaga bo łopatki ogona są mniej zielone ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 mar 2011, o 08:17

Fajna modyfikacja, jeżeli ktoś faktycznie tnie ogonem co się da na ziemi. Poza tym fajnie wygląda. Może u siebie coś takiego zastosuję, model będzie bardziej PRO. Od początku posiadania t500 na wałku nie wyciąłem żadnej zębatki i uważam, że jest to niezłą sztuką. Średnio raz na 5 autosów zaczynam przyziemienie od ogona :-).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Luke Skywalker » 18 mar 2011, o 09:06

Ogonek to jedna sprawa, ale gdyby tak zainstalować te wkładeczki z przodu i z tyłu, to będzie dodatkowa ochrona przy twardszych przyziemieniach w sytuacjach i tych zaplanowanych (trenowanie auto) i tych mniej (auto ratunkowe... ;) )

Zdrówka!
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3417
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 301 razy
Podziękowano: 275 razy

Postautor: Ramotny » 18 mar 2011, o 09:14

Luke Skywalker pisze:ale gdyby tak zainstalować te wkładeczki z przodu i z tyłu
a jak jeszcze miałyby tak ze 2cm grubości to ho ho ... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 18 mar 2011, o 10:36

Lukaś, ty sam jesteś jak ta podkładeczka... :vhappy:

Ale serio, ja zamontowałem podwozie od Rexa 600 i łoiłem do bólu autosy bez obawy o jakąś tam amortyzację:

Obrazek



Głównie chodziło mi o ochronę łopat, bo podwozie to pryszcz zmienić. W Gaui jest trochę kruche i łatwo je rozłożyć.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 mar 2011, o 11:47

Który był z plecków?

Ponieważ podczas jednego z moich ostatnich autosów przeciążenia na ogonku były dośc spore i zaczął się gibać, to rozebrałem moje t500 na części. W sumie zębatki to nie wyciąłem, ale skrzywiłem wałek napędowy wirnika ogonowego :-/. Głupie autosy :-/.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 18 mar 2011, o 13:30

Kowal pisze:Który był z plecków?

Bez jaj, jeszcze tak dobrze nie latam ;) Na razie próbuję różnych prędkości schodzenia, kręcenie w opadaniu i obrót pod wiatr przed lądowaniem. Wystarczy :nw: Najgorsze są te cholerne seagulle... Panoszą się po całym niebie.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 mar 2011, o 14:05

Gmeracz pisze: Najgorsze są te cholerne seagulle... Panoszą się po całym niebie.


Ty weź pisz po polsku. Zacząłem szukać modelu o nazwie seagull, później wyobraziłem sobie miliony takich rzeczy na niebie, a na końcu zorientowałem się, że o mewę chodzi..............
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3417
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 301 razy
Podziękowano: 275 razy

Postautor: Ramotny » 18 mar 2011, o 14:16

Kowal pisze:
Gmeracz pisze: Najgorsze są te cholerne seagulle... Panoszą się po całym niebie.


Ty weź pisz po polsku. Zacząłem szukać modelu o nazwie seagull, później wyobraziłem sobie miliony takich rzeczy na niebie, a na końcu zorientowałem się, że o mewę chodzi..............
:vhappy: :vhappy: :vhappy: :vhappy:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 18 mar 2011, o 23:16

Jak już pisałem zamierzam zanabyć 450 FBL. Wstępnie miało być TT, ale po jakimś tam przemyśleniu skłaniam się do CX450 BA FBL KIT takiego jak ten: http://www.ehirobo.com/shop/product_inf ... ts_id=9848 choć pewne wątpiwości jeszcze mam :|


Pozostaje "tylko" dobrać elektronikę i osprzęt:

1. FBL: MicroBeastX http://www.rc711.com/shop/microbeast-bx ... -3736.html + USB interface: http://www.rc711.com/shop/microbeast-bx ... -3738.html

2. Odbiornik: HK OrangeRx Satellite Receiver http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=13418

3. Serwo-ogon: InoLab HGD digital 261HB http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10522

4. Serwa-tarcza: Turnigy (de facto BMS) TGY-375DMG http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11626

5. Motor: Turnigy 450 H2223 lub H2218 na 14T http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11178 lub http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11172

6. ESC: Turnigy K-Force 40A (czyli de facto HobbyWing Platinium) http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8922

7. LiPo: Turnigy 2200 3S/35C lub Flightmax 2800 3S/30C czyli http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10383 lub http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14057

8. BEC: nie przewiduję

Zastanawiam się jeszcze czy dać dwie satelitki czy jedna wystarczy? Poza tym nie jestem przekonany, co do serw na tarczę - jakieś inne sugestie??? (wiem, wiem - Hitec HS 5065MG, ale jak dla mnie na dziś za drogie...). No i tak ogólnie, co sądzicie o zestawie? Może coś zmienić?

I jeszcze pytanie bonusowe: czy potrzebuję coś “dookoła helikowego” (narzędzia, akcesoria, itp.) co byłoby specyficzne dla FBLa. Generalnie wydaje mi się, że mając 450-kę Sporta oraz Gałę 425 nazbierałem wszystko co mi jest potrzebne do serwisowania/ustawiania helików, ale brak mi doświadczeń z FBLami... jest coś specyficznego?
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2011, o 20:41 przez jedrus, łącznie zmieniany 1 raz.
roki
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 93
Rejestracja: 15-07-2010
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: roki » 18 mar 2011, o 23:48

Hej,

co do pakietów to uważaj na FLightmax-y - bardzo źle wykonane (urywają się kable) oraz puchną (po lotach postępowych). Mówię o pakietach 2200 30C

Polecam Turnigy 3S 35C za 11$

Pozdrawiam

PS. MC się żalił na sąsiednim forum, że jest problem z cześciami do BA.
Pozdrawiam
Kasper
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 mar 2011, o 00:40

roki pisze:MC się żalił na sąsiednim forum, że jest problem z cześciami do BA.
Dlatego ciągle się zastanawiam co będzie "bazą". Tak czy siak, moje pytania o konfigurację pozostają aktualne ;)
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 19 mar 2011, o 09:06

Co do tarczy to nawet zwykłe HS65MG, nie koniecznie 5065. Analogi są tańsze a ponoć nadają się. Nie miałem okazji sam sprawdzić bo moje skopciłem na samiutkim początku nie sprawdzając jaki jest tryb ustawiony i kupiłem 5065. Są w sprzedaży sety po 3 serwa za całkiem całkiem kaskę.

Co do silnika to ja bym się nie zastanawiał tylko brał 2223. W zwykłym locie będą jeść tyle samo a on ma większy zapas mocy. No chyba że masz jakieś ograniczenie co do długości silnika.
Piotrek
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 mar 2011, o 13:43

miszcz_waw pisze:Co do tarczy to nawet zwykłe HS65MG, nie koniecznie 5065.
A ja myślałem, że do FBL'a muszą być cyfry - jak to właściwie jest?

miszcz_waw pisze:(...)kupiłem 5065. Są w sprzedaży sety po 3 serwa za całkiem całkiem kaskę.
Jakieś podpowiedzi gdzie, czy samemu szukać?

miszcz_waw pisze:Co do silnika to ja bym się nie zastanawiał tylko brał 2223.
Oki, dzięki za sugestię.


A jak tam widzicie resztę setupu/pozostałe pytania?
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 19 mar 2011, o 14:52

Cyfry są lepsze do FBL podobnie jak na ogon z tego powodu że przyjmują polecenia z dużo większą częstotliwością. Pozwala to na szybszą reakcję serwa a to przekłada się przynajmniej teoretycznie na lepszą precyzję sterowania. Nie oznacza to jednak że analogowe serwa nie nadają się do FBL. Można używać analogów, możliwe tylko że będziesz musiał ustawić nieco mniejszą czułość na poszczególnych kanałach niż by to miało miejsce przy serwach cyfrowych. Inną kwestią jest czy dany FBL obsługuje serwa analogowe. Ze względu na powyższe FBL-e są projektowane do współpracy z serwami cyfrowymi i tak na przykład 3G Aligna lub V-bar w wersji 5.0 w wersji "nie pro" nie akceptują serw analogowych na cyklice. BeastX nie ma tego problemu tylko upewnij się od razu na początku że jest odpowiednio ustawiona częstotliwość aby nie spalić serw.

Źle się wyraziłem z tymi setami. Są zestawy 3xHS65MG na sklepach (przykład) i na ebay (przykład) jeśli masz do niego zaufanie. Nie szukałem najlepszych ofert.

Jak dla mnie reszta jest OK. Co do BA to nie wiem - twój wybór. Do BeastX aby podłączyć satelitki musisz jeszcze dokupić adapter którego nie ma w zestawie. Zestaw + adapter. Adapter jest na jedną satelitkę, nie wiem jak to jest gdy się chce podłączyć dwie ale do 450 wątpię aby to było niezbędne.
Piotrek
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 mar 2011, o 22:22

Zgłębiłem trochę kwestię odbiornika Spektrum i BeastX'a. Wychodzi na to, że można podłączyć tylko jedną satelitkę, i z tego powodu chyba wolałbym zastosować firmową od AR6200 (patrz potencjalnie bardziej niezawodna). Byłoby głupio stracić helika z powodu odbiornika z HK. Gdyby były dwa, no to jakoś bym się jeszcze spokojniej czuł, ale jeden...

No i tu jest trochę problem, bo koszt satelitki oraz kabla = min. 60USD. Wychodzi na to, że bardziej opłaca się kupić oryginalny 6110E. W związku z tym na dziś skłaniam się bardziej w kierunku podłączenia FBL'a do klasycznego RX'a czego chciałem uniknąć :gas:


Do co serw na tarczę to mimo wszystko wolę jednak cyfry... Jak na razie nie udało mi się znaleźć niczego sensownego w okolicy 20 USD/szt. poza ww. Turnigy/BMS. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 19 mar 2011, o 23:34

http://helifreak.com/showthread.php?t=284881 - ostatnio maglowany wątek na helifraku (uzależniam się od tej strony :D ). Reasumując Hitec 5065 lub 65, spektrum H3000, MKS DS95. FBL jest wymagający dla serw, ciężko będzie aby tanie mu dobrze podołały. Może zamiast AR6110E klup odbiornik Orange i zaoszczędzoną kasę na serwa przesuń? Sam mam takie rozwiązanie, na odbiornik nie narzekam tyle że kupa kabli się robi do poupychania. W "galerii lam" są fotki jak to wygląda. No a jak nie zmienisz zdania to powiesz nam, mam nadzieję, co te TGY-375DMG naprawdę warte są.
Piotrek

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości