wykręcić srube, oczyścić ze starego kleju, wyskrob ile się da z huba. Poza tym śruba może być skrzywiona - tak czy siak - wykręcić i obejrzeć a potem powoli wkręcić bez okucia żeby zobaczyć jak i jak głęboko da się wkręcić. Trzeba znaleźć przyczynę ciężkiego wkręcaniaRoadie pisze:Dzis moj helik rozjuszyl mnie jak nigdy. Po ostatnim krecie gdzie jedno okucie wraz z lopatka polecialo w kosmos, zaczalem wiec rekonstruowac brakujace elementy.
niby wszytsko poskladalem i robie probe na balkonie czyli miuta obrotow bez unoszenia. po tym zabiegu stwierdzilem ze jedno okucie poluzowalo sie o ok pol centymetra. gdy chcialem dokrecic srube w okuciu okazalo sie, ze calosc chodzi bardzo ciezko. i tu pytanie - dlaczego?
zależy jaki zestaw śrub - "zestawy" zwykle są do ramy. A użyć możesz dowolnej śruby M2x8Roadie pisze:druga sprawa - sruba wchodzaca w okucie to wg instrukcji M2x8mm - kupilem dwa zestawy srubek (podrobke i aligna) i nie ma nigdzie takiej srubki - mozna ja czyms zastapic?
megacienkie podkładki są między zewnętrzym łożyskiem promieniowym a łożyskiem oporowymRoadie pisze:druga rzecz - po rozlozeniu okuc, skads wypadla mi taka mega cieniutka podkladka, ale w instrukcji jej nigdzie nie widac - wiec, o co cho?
mówisz o śrubie mocującej hub do wałka czy mocującej okucia do huba?Roadie pisze:trzecia sprawa - w instrukcji widac, ze owa srubka wchodzi tylko w jedna ze stron okuc, ale tu tez nie wiem czy to skrot myslowy zoltkow czy trzeba analogicznie wkrecic te srubke po drugiej stronie.
Roadie pisze:sruba wkreca sie bezproblemowo gdy nie ma okucia zalozonego - z okuciem wchodzi ciezko. podejrzewam ze lozysko w okuciu musi byc jakos skrzywione... nie wiem. dzis dostane nowy hub i okucia - zobaczymy.
lozysko promieniowe i oporowe - niestety nie wiem ktore to
Roadie pisze:co do ostatniego - chodzi mi o sruby mocujace okucia do huba (wlasnie te M2x8mm)
i co oznacza literka M przy okazji?
Roadie pisze:na tym obrazku to okucia woirnika glownego - ogonowy chyba nie ma tyle podkladek i pierscieni - czy sie myle?
redb pisze:Czy ciężkie chodzenie okucia nie może być spowodowane odwrotnym osadzeniem bieżni łożyska oporowego? Nie wiem jak z okuciami ogonowymi ale przy głównych takie zjawisko czasem występuje.
Gmeracz pisze:... Tia, Ramotny nadal się burzy w środku jak wspomni o tym wątku
Dokładnie o tym: http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=58&t=486
Roadie pisze:Czy to zbieg okolicznosci ze po raz drugi w ciagu miesiaca serwo ogonowe sie mieli?
Dobrze ze stalo sie zo miedzywymiana pakietow ale znow musze pogrzebac o ppwymoeniqc zebatki - nowego serwa narazie nie moge kupic, wiec zostaje przy ht81. Serwo przy kazdym podlaczeniu troche halasowalo ale jak sie ruszylo dzwignie to bylo ok. Pod koniec zauwazylem, choc nie wiem czy to miaoo wplyw, ze na postoju, serwo ogpnowe chodzilo znacznoe wolniej i ciezej niz powinno ale jak rozkrecalem wirnik to juz bylo ok. Jakies typy i wskazowki naprzyszlosc?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości