T-Rex 700

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 mar 2016, o 08:27

To elektryk czy spalina? Mnie zadawala RJX 450/600/700. DFC trochę polatałem 450'tką, fakt że było odczuwalne wrażenie większej precyzji i latało się świetnie, ale kret był bolesny więc wróciłem na RJX
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 mar 2016, o 08:33

Spalina, spalina. Nie obrażaj mnie. :-p.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 16 mar 2016, o 09:14

Dla mnie, głowica DFC w wykonaniu Aligna jest jakimś zaprzeczeniem inżynierskiego podejścia do konstrukcji. Tu prędzej czy później musi coś pierdyknąć :). Miałem taką w Rexie 600 i bałem się latać.
Co innego DFC w wykonaniu Compassa (np. w 7HV). Tam ramiona DFC są plastikowe, więc poddają się delikatnie przy uginaniu głowicy i ma to sens.
Rzeczywiście, poczucie precyzji jest wyższe i cyklika szybsza, ale to głównie kwestia wymuszonej sztywności głowicy.
Dla ciebie Kowal, przy twoim "samolotowym" lataniu DFC jest chyba bez sensu.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 mar 2016, o 09:24

Mama prawie nowego RJXa którego mogę sprzedać.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 mar 2016, o 09:44

Zainteresowałem się dfc, bo Align to robi. Bardziej chodzi mi popostu o głowicę fbl'owa.

Kenobi, latana? Nowa? Walona?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 16 mar 2016, o 09:59

Miruuu na niej latał... :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 mar 2016, o 10:02

Nie latana, klient złożył i źle chodziła, w sensie tarła i oddał, okazało się że łożyska oporowe były złe, tzn była jedna wewnętrzna i 3 zewnętrzne flansze albo na odwrót, niestety wtedy nie miałem na stanie. Inna sprawa że drugie łożysko oporowe też źle założył :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 16 mar 2016, o 10:20

Ja mam Assaulta 700 z klonem tej glowicy od t rex i lata. ze 100 lotów już na niej mam. Był 1 kret i poszło serwo od cykliki ale to z uwagi na to że orczyki miałem alu. Teraz latam na oryczkach od gały ponoć pekaja przy krecie ale nie chce mi sie jakoś tego sprawdzać w najbliższym czasie.
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 16 mar 2016, o 12:12

Kowal pisze:Chłopaki, mam pytanie odnośnie głowic DFC. Średnio podoba mi się to rozwiązanie konstrukcyjne, zdecydowanie bardziej ufałem głowicy 3G. Któraś firma juz wcześniej wydała na świat podobną glowicę i za dużo z tego nie było. Chcę kupić do swojego T700 głowicę FBL, żeby mieć dwie, flybarową i fbl'ową, ale DFC mnie nie przekonuje.

Co Wy sądzicie? Jak je się użytkuje?


A Alignowa 3G Ci nie pasuje ???
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 16 mar 2016, o 12:38

Ja mam u siebie DFC w 700e. I powiem Ci, że nie jestem z niej zadowolony. Głowica jest bardzo sztywna, przez co musiałem bardzo zjechać z czułością na cyklice. A przez to z kolei model jest mniej precyzyjny w moim odczuciu, taki gumowaty....
Latam teraz głównie low rpm i helik trochę się trzęsie. DFC potrzebuje wysokich obrotów. Wtedy sprawuje się dobrze.
W 600N mam głowicę Aligna EFL, to nowsza wersja 3G i sprawuje się naprawdę bardzo dobrze. I taką głowicę bym Ci polecił.
DFC do nitro jak dla mnie całkowicie odpada.
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 16 mar 2016, o 12:41

Kosmo pisze:Ja mam u siebie DFC w 700e. I powiem Ci, że nie jestem z niej zadowolony. Głowica jest bardzo sztywna, przez co musiałem bardzo zjechać z czułością na cyklice. A przez to z kolei model jest mniej precyzyjny w moim odczuciu, taki gumowaty....
Latam teraz głównie low rpm i helik trochę się trzęsie. DFC potrzebuje wysokich obrotów. Wtedy sprawuje się dobrze.
W 600N mam głowicę Aligna EFL, to nowsza wersja 3G i sprawuje się naprawdę bardzo dobrze. I taką głowicę bym Ci polecił.
DFC do nitro jak dla mnie całkowicie odpada.


No właśnie ja mam też te objawy myślałem że to po prostu firma assault;) i że to tak jest w heliku co kit kosztuje 1000PLN. Jak zmieniłem łopaty to problem sie troche zmniejszyl ale sztywna jest na k bar z czułościa 45 punktow musiałem zejsc na cyklice a to klasie 450 odpowiada.
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 mar 2016, o 13:36

Na 3G latałem. Na DFC nie. Zastanawiam się, którą kupic. 3G jest ciężko dostępna.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 16 mar 2016, o 14:07

DFC jest twarda, chociaż Helik lepiej wygląda, wał jest krótszy.
Co do 3G. Jak masz okucia to

http://www.rc711.com/shop/700fl-flybarl ... 66_106_149

Polecam klasyczną ( jak w linku) 3G.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 16 mar 2016, o 14:49

Sztywność DFC powoduje między innymi problemy na niskich obrotach.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 mar 2016, o 15:20

W dupie. Zostaję przy flybarze :-p
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 16 mar 2016, o 16:38

Mi się w 450 na DFC fajnie lata. Czasem potelepie ale jak się da obroty to jest dobrze :D a wściekłe to to :D Kenobi zawsze dziwną minę robi jak go słyszy :D co do serw to strasznie jest dla nich okrutna, w 450 na szczęście są servo savery to chociaż ten plus przy krecie, w 700 może być z tym gorzej.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 mar 2016, o 16:53

Musi co sie dobrze latac bo masz ode mnie
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 16 mar 2016, o 17:05

Ta twoja to leży w pudle :D Latają jedynie twoje popychacze bo align sobie życzy 72pln za nie do 450 :P
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 334
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Syfon » 5 kwie 2016, o 20:31

To pozwole sobie sie podlaczyc do tego watku. Bo kiedys na polu Kula jak zobaczyl mojego reksia 600N przerobionego na elektryk z glowica DFC i jak mu pokazalem w czym mam problem, to powiedzial, ze to wina glowicy DFC i ze jak wymienie na FBL to bedzie lepiej. Niestety byly inne priorytety i w mysl ogolnej zasady ze trzeba latac to latam, ale zeby wtajemniczyc pozostalych o co chodzi, to przy naglych skokach pitch, pompkach czyli gora-dol glowica dostaje drobnej telepki. Oczywiscie z czasem nauczylem sie inaczej troche latac, niemniej jak sie zdazy za mocno dragiem szarpnac to glowica telepie.
No i tu tez znowu zbiegiem okolicznosci, ze moja 450 spotkala ostatnio kreta wlasnie rozwazam, czy nie sprobowac do niej glowicy FBL, gdzie do tej pory byla DFC tarota.
Rozwazam zmiane w niej z 3S na 6S przy tej okazji i tu pytanie, czy lepiej pozostac przy DFC, czy jednak pojsc w FBL. To jest t-rex 450 sport V2 i po zamianie z FB na DFC latalo mi sie super do momentu, gdy nie wpadlem na pomysl, zeby zamienic system z beastX na braina. Ale nie o tym mowa. Interesuja mnie opinie tez tych co lataja na DFC, czy warto pozostac przy tym rozwiazaniu dla 450 czy jednak rozwazyc FBL?
Różne maszyny latające. A i jeżdżące się znajdą.
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 5 kwie 2016, o 20:52

T rex 450 DFC na Brainie latał mi bardzo dobrze. Trzeba było tylko trochę pokombinować bo na ustawieniach 3D był nie do okiełznania, za szybka prędkość obrotów była ustawiona i był strasznie "nerwowy" także na standardowych ustawieniach albo jest za słaby jak dla mnie albo za mocny. Kwestia jak kto się czuje w ustawianiu parametrów w FBL. W G500(wiem że inna klasa i w ogóle) ale na ustawieniach default wsio lata elegancko i bez kombinowania. Poza tym że w DFC dostają serwa(wystarczy założyć servo saver i nie ma problemu) niestety głowica aligna jest droga w eksploatacji to DFC jak najbardziej mi się podoba. Tarota nie używałem. A no i obroty muszą być bo inaczej wibruje wszystko, szczególnie było to widać jak wstawiłem twarde dampery lynxa.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości