Walkera - 4#6

Po prostu Walkera.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 26 kwie 2010, o 06:53

Chciałbym pokazać wam, jak kilka dni temu latałem moją walkerą 4#6 (na filmie jeszcze ustawiona na łagodnym setupie, teraz latam agresywnym [2x większe wychylenia tarczy])

Wybaczcie brak pozdrowień na końcu filmiku...
Oczywiście czujcie się pozdrowieni.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 29 kwie 2010, o 06:33

Zakładam ten wątek, by opisać co mnie osobiście spotkało po krecie/ co wyczytałem gdzieś w internecie. Jeśli dowiem się coś nowego będę uzupełniał wątek.
Konsekwencje kretów jakie mnie spotkały to:
-Wypadnięcie zębatki przekazującej napęd z koła zębatego wirnika głównego na zębatkę wału ogonowego. Może się to stać także po krecie, kiedy wydaje się, iż wszystko jest ok i nagle wirnik ogonowy przestaje działać. Mnie osobiście to spotkało. polecam po każdym krecie/dotknięciu czegoś przez pracujący wirnik ogonowy sprawdzić, czy zębatka jest dopchnięta. aby to zrobić wystarczy zdemontować kabinkę, podwozie, koło zębate napędzające wirnik główny.( walkera 4#6, walkera 4g6).
-Odpryśnięcie kawałka krawędzi natarcia łopaty. No niestety, tu jedyne co można zrobić to wymiana łopaty ( walkera 4#6).
-Wygięcie wału głównego. Może to się stać przy bardzo mocnym krecie. Najlepiej wymienić sam wał główny bez głowicy, dostępny w helipadzie za cenę 12 zł (walkera 4g6) lub 7 zł (walkera 4#6).
-Wygięcie flybara. może powstać w wyniku kreta przy włączonym silniku. Jeśli wygiął się sam pręt flybara można go naprostować (lekkie skrzywienie). Natomiast przy skrzywieniu większym nie ma zmiłuj- konieczna wymiana na nowy o cenie 6 zł 30 gr (helipad.pl)
-Pęknięcie kabinki. Można latać z pękniętą kabinką, ale można też zakupić stockową kabinkę (19 zł, helipad.pl) lub kupić kabinkę firmy xtreme dedykowaną do modelu e-sky lama V3. Jedyne co trzeba w nowej kabince zmienić, to lekko przyciąć jej rogi, aby nie przeszkadzała tarczy sterującej. Kabinka firmy xtreme jest zdecydowanie bardziej wytrzymała niż stockowa. Przykład walkery 4g6 z zamontowaną cannopką firmy xtreme production.
Obrazek

Ps. Widzę, że zostałem modem tego działu, dzięki.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 10 maja 2010, o 07:18

A więc w tym wątku chciałbym napisać o tuningach, jakie można zastosować w tych modelach.
Walkera 4#6:
-wymiana kabinki na xtreme dedykowaną do lamy V3. Wystarczy przyciąć jej rogi tak, by nie przeszkadzały w pracy tarczy. Tak po założeniu tej kabinki wygląda walera 4g6:
Obrazek
-wymiana silnika głównego na HP08-3 . Upgrade ten dodaje modelowi dużo mocy, co pozwala nawet na wykonywanie loopów, co udowodniono w tym filmie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTJKcxvqj4s&feature=player_embedded[/youtube]
-aluminiowa skrzynka ogonowa MicroHeli( http://www.microheli.com/product_info.php?cPath=2925&products_id=1734 ),
Obrazek
-aluminiowy suwak skoku łopatek ogonowych (pitchslider) MicroHeli ( http://www.microheli.com/product_info.php?cPath=2925&products_id=1733 ),
Obrazek
-silnik WOW-07 (silnik o podobnej liczbie obrotów do HP08-2, jednak lżejszy od niego) http://www.wowhobbies.com/turboace71618brushlessmotorhp07-2exceptionallyhighperformancethermo-coolbloutrunner18tpinioninstalle.aspx,
-3 osiowe gyro RX2433,
-3 osiowe gyro RX 2433V (umożliwiającee konwersję na flybarless za pomocą głowicy od walkery V120D01),
-głowica flybarless od modelu V120D01 (polecam tylko w połaczeniu z gyrem RX2433V),
-łopaty od walkery V120D01 (daja duzo większy ciąg od stockowych),
-podwozie od walkery 4#6S (nie polecam tego od V120D02 i V120D01, ponieważ jest dośc kruche),
-zastosowanie jako serwa ogonowego serwa od tarczy walkery 4#3b (to samo z siebie się nie psuje i jest duzo szybsze).
Walkera 4g6:
-wymiana kabinki na xtreme dedykowaną do lamy V3. Wystarczy przyciąć jej rogi tak, by nie przeszkadzały w pracy tarczy,
-wymiana silnika głównego na HP08-3.
-aluminiowa skrzynka ogonowa MicroHeli( http://www.microheli.com/product_info.php?cPath=2925&products_id=1734 ),
-aluminiowy suwak skoku łopatek ogonowych (pitchslider) MicroHeli ( http://www.microheli.com/product_info.php?cPath=2925&products_id=1733 ),
-aluminiowa tarcza sterująca MicroHeli ( http://www.microheli.com/product_info.php?cPath=2925&products_id=1721 )
Obrazek,
-silnik WOW-07 http://www.wowhobbies.com/turboace71618brushlessmotorhp07-2exceptionallyhighperformancethermo-coolbloutrunner18tpinioninstalledfor4g6sand4g6.aspx,
-szersze podwozie od walkery 4G6S (nie polecam tego od V120D02 i V120D01, ponieważ jest dośc kruche),
-zastosowanie jako serwa ogonowego serwa od tarczy walkery 4#3b (to samo z siebie się nie psuje i jest duzo szybsze).
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 maja 2010, o 10:22

Rozumiem że "Lama V3" to Walkera Lama V3 a nie Esky Lama V3 ... hm?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 11 maja 2010, o 14:40

Pod pojęciem Lama V3 rozumialem model e-sky lama V3.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 11 maja 2010, o 17:39

Fajny modelik. Możesz podać trochę danych i dlaczego własnie ten a nie inny?
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 12 maja 2010, o 07:25

A więc tak.Do opisania wybrałem te modele walker, ponieważ sam posiadam jedną z nich- 4#6.4g6 jest akrobacyjną wersją 4#6 (inna głowica, 4w1, jedno serwo więcej) Oba te modele są bardzo dobre, gdyż jako jedne z niewielu micro modeli posiadają:
-4w1 z wbudowanym gyro z HH,
-ogon napędzany wałem sztywnym,
-długi czas lotu na 1 pakiecie (na stockowym okolice 12 minut).
Na stockowym wyposażeniu modele te latają super- są bardzo stabilne, a jednocześnie agresywne i szybkie.
Dane:
-serwa na tarczę WK 02-1,
-serwo na ogon WK03-3,
-4w1 RX2428 z funkcją HH,
-silnik bez szczotkowy WK-WS-12-003,
-ESC WK-WST-10A-L
-ogon napędzany wałem sztywnym,
-pakiet 600 mAh 15C.
Zalety modelu:
-szybkość,
-nerwowość,
-duża stabilność.
Wady modelu:
-czasem psujące się serwo ogonowe (uszkodzone dostaje mikro drgawek).
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 2 cze 2010, o 21:04

Zainspirowany pomysłem, który znalazłem na amerykańskim forum o heli r/c (chyba helifreak'u) stworzyłem walkerze nową kabinkę.Na razie jest to tylko szybko zrobiony prototyp. Cannopka zdaje się być wytrzymała. Jedyne co potrzeba do jej budowy to drukarka i papier techniczny. Jest całkowicie darmowa.
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W rękach stwórcy ;)
Obrazek
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 18 cze 2010, o 20:50

Jak wielu pilotów wyżej wymienionych modeli wie, sporo serw ogonowych (a może nawet wszystkie) tych modeli są wadliwe. Po jakimś czasie użytkowania, zazwyczaj koło miesiąca-dwóch zaczynają drżeć i się zacinać. Niestety to samo zdarzyło się i mnie. Objawy to uciążliwe "rybkowanie" ogonka podczas lotu. Niedawno rozwiązałem ten problem a poniżej opiszę jak.
Do wykonania modyfikacji potrzebne będą:
-lutownica,
-cyna,
-pilnik,
-serwo od tarczy Walkery 4#3b (WK-03-2).
Najpierw musimy zeszlifować "bolce" serwa wystające z boku do 1/3 długości. Następnie szlifujemy mocowania serwa ogonowego w kształcie litery L do 11/3 grubości. Potem przecinamy kabel od stockowego serwa, wlutowujemy nowe serwo. Mocujemy serwo, zmniejszamy czułość gyra do około 35 % (w zależności od modelu ta wartość może być nieco inna).
Następnie cieszymy się szybko reagującym na stery i "nierybkującym" ogonem.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 21 lip 2010, o 22:19

Zastanawiam się po co tej Walkerze flybar skoro ma 3-osiowy żyroskop. Nie daje sobie rady?
Albo odwrotnie - skoro ma 3-osiowy żyroskop to po co jej flybar...
Destiny - oświeć mnie bo nie nadążam za ich tokiem rozumowania...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 23 lip 2010, o 09:43

W tym przypadku 3 osiowe gyro czyni model mega stabilnym. Puścisz drązki i powinien wisieć w miejscu, jak lama (różnica jest taka, ze jest to bardzo nerwowy i szybki model). Do lotu nie jest mu potrzebne 3-oiowe gyro. Ja latam starą wersją bez 3 osiowego żyroskopu- 4#6 i lata świetnie (nawet bez tego gyra modelik dość stabilny, ale jak puscisz drążki to się zbyt łatwo nie zatrzyma, jak normalny heli). Natomiast RX 2433V daje mozliwość modyfikacji modelu na flybarless (wymiana głowicy na tą od V120D01 lub po prostu wymienienie snapów i wyrzucenie flybara).
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 23 lip 2010, o 09:59

Trochę mi przejaśniłeś choć nadal mam wątpliwości...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
bigmrowa
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 3
Rejestracja: 25-02-2010

Postautor: bigmrowa » 12 paź 2010, o 10:20

Można odwrócić pytanie. Po co modelowi z flybarem montować moduł stabilizacji lotu ? Sprawa robi się chyba jasna ;)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 paź 2010, o 10:29

bigmrowa pisze:Można odwrócić pytanie. Po co modelowi z flybarem montować moduł stabilizacji lotu ? Sprawa robi się chyba jasna ;)

:)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 12 paź 2010, o 12:38

A to nie jest czasem taki wbudowany Flymentor?
jarkog
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 20-01-2011
Lokalizacja: Szczecin-Police
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: jarkog » 22 sty 2011, o 13:21

Destiny pisze:Ps. Widzę, że zostałem modem tego działu, dzięki.

Witam no to dopisz może do tytułu jeszcze 4G6S :) i będzie cała rodzinka :).
To zamieszczę posta o swoim pierwszym krecie tą maszynką :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 22 sty 2011, o 20:47

jarkog pisze:
Destiny pisze:Ps. Widzę, że zostałem modem tego działu, dzięki.

Witam no to dopisz może do tytułu jeszcze 4G6S :) i będzie cała rodzinka :).
To zamieszczę posta o swoim pierwszym krecie tą maszynką :)
Pozdrawiam

Zamieść post to dopiszemy do tytułu :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
jarkog
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 20-01-2011
Lokalizacja: Szczecin-Police
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: jarkog » 23 sty 2011, o 01:09

Witam

Pierwszy domowy krecik Walkerą 4G6S mini 3D zaliczony:
Obrazek

Fotki robione telefonem

Wydawało się, że po za łopatami nic się nie stało. Jednak zauważyłem, że obracanie palcem za łopatę wykazało zawsze w tym samym miejscu trudniejszy obrót. Ale zębatki ogonowe całe! Koło zębate też z kompletem ząbków. Po rozebraniu okazało się, że jednak zębatka wału wirnika ogonowego ucierpiała. Ząbki na wewnętrznym kole zębatym całe.
Fotki niewyraźne czasem ale widać o co chodzi.
Zdejmowanie koła zębatego. Trzeba wyjąć bolec zabezpieczający koło zębate.
Jak zdjąć koło zębate:
Obrazek

Poluzować (ze dwa obroty) śrubę pierścienia na osi rotora:
Obrazek


Obrazek

Porównanie nowej i uszkodzonej zębatki:
Obrazek

Obrazek

Luzujemy śrubkę mocująca belki ogonowej, cofamy ją nieco i zsuwamy zębatkę.

Obrazek

Przy zakładaniu nowej zwracamy uwagę na wypłaszczenie końcówki wału:
Obrazek

Przy okazji zabrałem się za nie najlepsze spasowanie zębatek silnika i koła zębatego osi rotora:
Obrazek

Zrobiłem to "na kolanie":
Obrazek

Udało się chyba:
Obrazek

Męczyłem się z wcelowaniem otworów osi i koła zębatego. Dopiero z pomocą grubszej igły poszło jak po maśle :)
Obrazek

Aby odpowiednio dokręcić i ustawić pierścień dociskowy osi rotora:
Obrazek

Obrazek

Często wspominana przyczyna wariowania gyra też (tymczasowym sposobem za pomocą taśmy izolacyjnej) zniwelowana:
Obrazek

Zastanawia mnie, że na pierścieniu zaciskowym jest tylko jedna śruba ale gwinty są op obu stronach pierścienia hmm...
Na fotkach w necie nie znalazłem w helikach 4G6S żeby były dwie. Sklep sprzedaje pierścienie chyba też tylko z jedną śrubką. A mi na chłopski rozum wydaje się, że lepiej byłoby to wyważone gdyby wkręcić drugą po przeciwnej stronie już istniejącej:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec prośba. Powiedzcie proszę dlaczego w menu/monitor mam aż taki bałagan z tymi suwaczkami?
Obrazek

I jeszcze jedno pytanko bo nie zapakowano mi instrukcji radia do wysyłki.
Czy ten przełącznik AUX2/GYRO wyłącza gyro? Czy to nie ma z tym nic wspólnego? Bo nie wiem czy ustawić na poz. 0 czy 1.
Obrazek

Mam w pdf instrukcję po angielsku, ale byłbym wdzięczny za wskazanie polskiej o ile gdzieś taka istnieje :). (WK-2801 PRO)
Połapać się w tych wszystkich funkcjach i do tego w obcym języku to przerażające :wow2: .

Generalnie fajna zabawa! "Latanie", kretowanie i dłubanie. Takie trzy w jednym :).
Żeby tak jeszcze ten opis radia menu i funkcji co jest co, gdzieś znaleźć :dk:
pozdrawiam
Jarek
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, o 10:12 przez jarkog, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 23 sty 2011, o 08:40

Może Ci trochę pomoże to:
7.2.8 - INPUT SETUP - jaki sygnał (z czego) ma się pojawiać na wyjściach kanałów GEAR, AUX2, AUX3
7.2.9 - SWASHPLATE TYPE - typ tarczy czyli ilość i ułożenie zaczepów tarczy -> Różne układy tarczy CCPM
7.2.10 - STEP SETUP - krok trymowania - większa liczba tym większą wartość ma jeden "tick" trymera
8.2 - REWERSY kanałów
8.3 - SUBTRIM kanałów (precyzyjny trymer każdego serwa osobno)
8.4 - SERVO TRAVEL - regulacja zakresu ruchu serw w obie strony
8.5 - SWASHPLATE MIXING - proporcje ruchu tarczy (skok, przechylenie, pochylenie)
8.6 - ACCEL MIXING (w innych apkach THRO-RUDD albo TAIL-MIX) - kompensacja ogona przy zwiększaniu/zmniejszaniu gazu (momentu od wirnika)
8.7.1 - ŻYRO - ręcznie/automatycznie (zależnie od trybu lotu NORM/IDLE)
8.7.2 - THROTTLE HOLD - na jakim poziomie ma byc utrzymywany GAZ po włączeniu HOLD-a (zwykle ustawia się zero lub w jego okolicy)
8.8 - D/R i EXPO opisane są tu -> D/R i EXPO bez tajemnic
8.9.1 - krzywa gazu
8.9.2 - krzywa skoku
8.10 - miksery użytkownika
8.11 - FAIL SAFE - jak mają się ustawiać kanały przy zaniku sygnału
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 23 sty 2011, o 10:25

Co do twojej apki to wydaje mi się że hofman na takiej samej lata więc pewnie będzie ci w stanie pomóc w ustawieniach.

No a sam heli :wow2: - bez lupy i dłoni chirurga nie podchodź. Ja nawet z lamą miałem problemy bo wszystko małe, naprawy solo pro to dla mnie masakra... :hammer:
Piotrek

Wróć do „Walkera”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości