Gaui 425

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
Luka
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 30-11-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: Luka » 3 gru 2011, o 16:57

Wszystko kupione, teraz pozostaje tylko czekać na dostawę:)
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 20 gru 2011, o 22:02

Witam wszystkich kolegów, jest to mój drugi post na tym forum (więcej o mnie w powitalni).

Jestem szczęśliwym posiadaczem modelu GAUI 425 w wersji KIT, jest to mój pierwszy śmigłowiec R/C (wcześniej były tylko samoloty). Po dokładnym przestudiowaniu wszystkich wątków w dziale "GAUI" tutejszego forum modelik mam już praktycznie całkowicie złożony, a elektronika do niego wykonuje właśnie swój pierwszy lot z dalekiego wschodu :D .
Dodam tylko że jako laik, który zna się na mechanice, nie miałem żadnych problemów ze złożeniem wszystkiego do kupy!!!
Mam do was jednak następujące pytania na które nie mogę znaleźć odpowiedzi:
1. Jak w temacie, kiedy rozkręcałem szpindel w celu sprawdzenia czy okucia są przykręcone na klej do gwintów, zauważyłem
że pod podkładkami żadnych gumek nie ma. W sklepach z częściami owe podkładki są sprzedawane razem z gumkami...
Na wszelki wypadek zamówiłem sobie taki zestawik. Jeśli mają być zamontowane w moim heliku, to jak mocno powinny być dokręcone?
2. Znalazłem na forum link http://www.gaui.com.tw/html-en/550_rotor_speed.html z programem do obliczenia prędkości głowicy, czy tylko u mnie on nie działa?
3. Co to znaczy "mod 0,8" chodzi mi tutaj o ten temat http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=571?
4. Jakie pakiety wybrać, nie chodzi mi o pojemność lecz o to czy brać 2x 3S czy może 1x 6S?
Chodzi mi tylko o to czy model z pakietem 6s łatwo się wyważa, a także jak zachowują się środkowe cele przy oddawaniu dużych prądów.
Jeśli jeszcze coś sobie przypomnę, pozwolę sobie zapytać w tym wątku.
Pozdrawiam!!!
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 20 gru 2011, o 22:15

no to teraz prof. Gmeraśny proszony do tablicy :thumb:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 21 gru 2011, o 00:36

aviatoRc pisze:3. Co to znaczy "mod 0,8" chodzi mi tutaj o ten temat http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=571?
moduł zęba określa jego kształt który wpływa na wytrzymałość i kulturę pracy przekładni. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że im większy M tym lepiej (zęby są mocniejsze). Align w 500 ma 0.7 i lubi gubić zęby...
aviatoRc pisze:4. Jakie pakiety wybrać, nie chodzi mi o pojemność lecz o to czy brać 2x 3S czy może 1x 6S?
Chodzi mi tylko o to czy model z pakietem 6s łatwo się wyważa, a także jak zachowują się środkowe cele przy oddawaniu dużych prądów.
Czy użyjesz 2x3s złączonych razem czy 1x6s to efekt końcowy jest taki sam. Ale przy rozdzielonym wykorzystaniu 2x3s będzie miało lepsze chłodzenie. Pytanie czy aż tak mocno chcesz je obciążać żeby parowały...
Co do środkowych cel to rzeczywiście mają gorsze warunki pracy bo nijak odprowadzić ciepło ale praktyka pokazuje że nie rzutuje to na ich szybsze zużycie w porównaniu z pozostałymi.

Co do pytań "GAUI specific" trzeba pociągnąć Gmerasia za jęzor... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 21 gru 2011, o 09:46

Witaj tutaj masz link do kalkulatora http://www.megaupload.com/?d=C8ZO8NCQ . Jak nie bedzie dzialal to poszukam gdzies na dysku ale po 17-tej.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 21 gru 2011, o 16:27

Karol kalkulatorek działa znakomicie, a ja się męczyłem obliczając to z instrukcja :)
A z tym mod 0.8 to coś mi świtało, rzeczywiście zębatki od A mają napisane 0,7 i ząbki jakby mniej pancerne.
Co do pakietu to myślę że pozostanę przy 6s, jeśli z jakiegoś powodu zaczną puchnąć to zdejmę koszulki i zrobię przekładki pomiędzy celkami np. z patyczków czy zapałek, kombinował już może ktoś tak?
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 21 gru 2011, o 16:43

aviatoRc pisze:Co do pakietu to myślę że pozostanę przy 6s, jeśli z jakiegoś powodu zaczną puchnąć to zdejmę koszulki i zrobię przekładki pomiędzy celkami np. z patyczków czy zapałek, kombinował już może ktoś tak?

Jak zaczną puchnąć to już będzie za późno i żadne fiku-miku im już nie pomoże. Notabene zrobienie zawczasu przekładek dla lepszej wentylacji też tego nie zlikwiduje - puchnięcie pakietów jest w głównej mierze skutkiem ich lepszej/gorszej konstrukcji wewnętrznęj (większej rezystancji wewn.) niż obecności czy braku chłodzenia. Gdyby była możliwość zbudowania płaskiej baterii 6s o wymiarach sporej tablicy (bo przecież nie tabliczki) czekolady i na tym zamontowania gigantycznego radiatora to może wtedy dałoby sie uniknąć puchnięcia od temperatury. Ale raz że to totalnie niepraktyczne a dwa że nie sądze żeby pomogło.
Najprostszym remedium jest używać pakietów o odpowiednim (prawdziwym) C do przewidywanych potrzeb i już.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 21 gru 2011, o 18:29

aviatoRc pisze:Co do pakietu to myślę że pozostanę przy 6s


Ja w swoim gaui 425 (chociaz teraz to juz 520) latam na pakietach glownie 2x 3s, ale mam tez jeden 6s. Wszystkie pakiety po lotach (zadne tam 3d, ale backflify i plecki) nagrzewaja sie gdzieniegdzie do 50 st C. Ale moze w 3d jest gorzej z tymi 6s, ja nie mialem mozliwosci sprawdzic.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 21 gru 2011, o 19:50

Dumpery wyglądają tak:

Obrazek



Siedzą w gniazdach pod alu podkładkami, a siłę skręcenia regulujesz ustawiając odpowiednio podkładki pod śruby szpindla.

Obrazek



Małe kołnierze na podkładce do środka - minimalne skręcenie, kołnierze na zewnątrz jak na fotce - maksymalne skręcenie. Jedna na zewnątrz a druga do środka - pośrednie. Śruby wkręcasz w szpindel do oporu. Sprawdzałem te ustawienia i nie czuję jakiejś zasadniczej różnicy, może dlatego że od zawsze lubię nim fikać. W teorii minimalne skręcenie daje bardziej elastyczny wirnik, czyli łagodniejszą reakcję na gaz.

Przed założeniem posmaruj gumki czymkolwiek, nawet wazeliną techniczną ale żadnych olejów organicznych.
Jeżeli ich nie miałeś to ktoś w fabryce dał ciała przy montażu. I to poważnego, bo bez dumperów nie da się latać.

Jeżeli chodzi o pakiety to dodam, że latam na 3S bo mam jeszcze 450-tkę. Ale w sumie jako że lekko katuję model wolę tez mieć lepsze chłodzenie pakietów. Wyważanie w obydwu przypadkach podobnie.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 21 gru 2011, o 20:30

Karolu jeśli można wiedzieć to jakiej firmy pakieciki i ile C?
Sławek chyba nie rozkręcałeś tego specjalnie? :o
Szczerze mówiąc to myślałem że te gumki powinny być pod podkładkami śrub którymi skręcamy szpindel :plask: ,
a tu psikus, byłem przed chwilą obejrzeć model i wszystko się zgadza, dałem ciała :lol: .
Na wszystkie łożyska dałem kropelkę oleju maszynowego, zębatki i pasek posmarowałem smarem silikonowym, czy do dumperów mogę go również użyć?
Trochę się rozpędziłem ostatnio kupując części na wypadek crasha i zakupiłem koło zębate z łożyskiem jednokierunkowym (20T), a w modelu mam 19T, czyli tak łopatologicznie rozumując średnice 20T i 19T są różne? Będzie to do siebie pasowało?
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 21 gru 2011, o 23:43

Latam na turnigy, zippy, rhino wszystkie 30-40C

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 22 gru 2011, o 01:03

aviatoRc pisze:Sławek chyba nie rozkręcałeś tego specjalnie? :o

Mam trochę już części, ale akurat masz szczęście bo rozebrałem głowicę po krecie no i zrobienie fotek to był moment ;)
aviatoRc pisze:Na wszystkie łożyska dałem kropelkę oleju maszynowego, zębatki i pasek posmarowałem smarem silikonowym, czy do dumperów mogę go również użyć?

Możesz ale lepiej dać smar silikonowy. Chodzi o to żeby gumy pracowały płynnie w gniazdach. Te na fotce mają już jakieś 250 lotów i jak widzisz są w stanie idelanym.
Dlatego współczuję kolegom takich problemów http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1494
aviatoRc pisze:czyli tak łopatologicznie rozumując średnice 20T i 19T są różne? Będzie to do siebie pasowało?

No tak, niewiele ale są różne. Gaui ma tą cechę że można stosować bardzo różne przełożenia, stąd występują różne zębatki główne i różne zębatki na osi wolnobiegu. Jeżeli założysz 20T będziesz miał inne obroty. Nie wiem szczerze mówiąc czy będzie pasować bo nigdy nie miałem takiej potrzeby.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 22 gru 2011, o 08:54

Gmeracz pisze:Dlatego współczuję kolegom takich problemów http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1494
u mnie tak jakoś sie dziwnie składa że dumpery "wysiadają" nie przez brak smarowania tylko jakoś potrafią wyleźć z gniazda, dostać się między głowicę a podkładkę i po prostu są gilotynowane lub nacinane...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 22 gru 2011, o 11:40

Gmeracz pisze:Dlatego współczuję kolegom takich problemów http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1494


Bo trzeba latać, a nie wisieć :vhappy:
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 22 gru 2011, o 16:16

aviatoRc pisze:czyli tak łopatologicznie rozumując średnice 20T i 19T są różne? Będzie to do siebie pasowało?
Gmeracz pisze:No tak, niewiele ale są różne. Gaui ma tą cechę że można stosować bardzo różne przełożenia, stąd występują różne zębatki główne i różne zębatki na osi wolnobiegu. Jeżeli założysz 20T będziesz miał inne obroty. Nie wiem szczerze mówiąc czy będzie pasować bo nigdy nie miałem takiej potrzeby.


Dziś otrzymałem paczuszkę a w niej min. zębatka wolnego koła 20T, po zmierzeniu suwmiarką zębatek 19T i 20T wychodzi na to że jeden ząb więcej to różnica w średnicy około 0,2 mm, czyli promień to tylko 0,1 mm więcej, po zamontowaniu w modelu nie odczułem żadnej różnicy kręcąc głowicą ;) .
Kalkulator obrotów pokazuje przy mojej konfiguracji tak:
14T/50T/19T/61T-2265rpm głowicy
14T/50T/20T/61T-2384rpm głowicy
KV 1300 zasilanie 6S
Czy to nie trochę za małe obroty? Może zmienić piniona na 15T? :grin2:
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 22 gru 2011, o 19:26

Zależy co chcesz robić tym modelem, bo jeżeli wisieć i uczyć się manewrów to ci wystarczy. Ja przy łopatach 425 osiągałem rzadko powyżej 2500. No zależy też jakie kV ma twój silnik.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 22 gru 2011, o 21:27

Czyli wszystko już wiem ;) , teraz pozostało mi już tylko czekać na elektronikę i wiio, a tak przy okazji kabinka w moim zestawie nie napawa mnie optymizmem, wiem że kolega Gmeracz używa od 550 ale mnie wpadła w oko na przykład taka od 500-ty http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9346__Fiberglass_Canopy_for_Trex_500.html, czy może lepiej od 550-ki http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16327__Fiberglass_Canopy_for_T_rex_550E.html???
Nie wiem tylko czy da się to dopasować do Gigusia hmm . Może ktoś miał so czynienia z takimi wynalazkami :?:
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 22 gru 2011, o 22:32

Wojtek, problem z kabinkami jest tylko jeden - umiejscowienie otworów z gumkami. Ja do swojego 500 zakładałem kabinkę od 550-tki z lekkim napięciem bo nie chciało mi się skrobać nowych dziur. Teraz już nie mam tego problemu bo kabinka poszła do kosza :wall:
Ale generalnie tak będzie z każdą inną, więc to bez znaczenia. Bierz jaka ci się podoba i po zrobieniu dolnego otworu na zaczep przymierz gdzie ci wyjdą boczne w uszach.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 29 gru 2011, o 09:50

Witam

jestem początkującym w temacie Gaui 425 (Heli klasy 500) rozpocząłem przesiadkę z KDS 450S (klasa 450) na większego heli , bo brakło mi mocy w dzwiganiu wszystkich gratów jakie na niego spakowałem :)

tu wersja FPV:
Obrazek

tu wersja FPV+Gimbal:
Obrazek

jak widać uzbierało się na pokładzie trochę gratów :)
w sumie:
300gram Gimbal
110gram aparat
110gram (około) FPV


ale teraz, konkrety.

Kupiłem
- Basic KIt Gaui 425 (w trakcie płatności),
- mam regiel 85A (3-6S) Turnigy 5A BEC
- servo na ogon KDS N590
Cechy serwa KDS N590
* prędkość: 0,08/60 4,8 V 0,07/60 6.0 V
* Moment obrotowy: 2,0 kg/cm 4,8 V 2,5kg/cm 6.0 V
* częstotliwość pracy ( Hz ): 300
* wymiary: 35,5 mm x 15mm x 28,6mm
* waga: 25g

- FlyMentor 3D (stabilizator lotu z gyro - do latania wysoko się przydaje ;) )

planuję kolejny zakup wyposażenia:
- silnik Turnigy Typhoon 600H 1100Kv 1500W(?) podobno wałek 5mm
- 2x 3S 30C 2800mAh Zippy
- łopaty od HK 500, długość 430 http://www.rc-electrotown.pl/index.php? ... rod_id=391

tak aby małymi krokami przesiąść się z KDS450S na większego Heli... który udzwignie wszystkie graty do FPV i Gimbala...

pzdr
Piotr
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
mati0412
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 22-03-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: mati0412 » 29 gru 2011, o 09:59

Na tym silniku ja latam i ma naprawdę spory nadmiar mocy ale za to trochę więcej waży .. :)
Co do gaui to dobry wybór bo jak Ci 425'tka nie starczy to przejdziesz na 500 lub 550 :D
Co do pakietów to polecam .
Łopaty - hmmm może jakieś aligny 430 ?? lub http://rcmaniak.pl/pl/p/RJX-Lopaty-430mm-CF/342 nawet tańsze od tych turnigy a opinie mają dobre ... ;)

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość