Gaui 425

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 10 sty 2012, o 01:05

aviatoRc pisze:Widzę że coś ostatnio cicho w dziale Gaui, czyżby sen zimowy nastał? Przecież zimy nie ma :) , obudzić się!!!
Ja walczę cały czas ze swoją 425, co chwilę coś rozkręcam i skręcam, ustawiam w aparaturze, a wszystko po to abym miał spokój ducha że moja maszyna jest w 100% sprawna i dopracowana mechanicznie, nie ukrywam że sprawia mi to wiele radości! :banana:
Dotarły do mnie ostatnio do mnie trzy komplety łopat głównych z HK:
2 razy http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17327
1 raz http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8948
Drewniaki miały być do trzaskania na początek a węglowe wziąłem z ciekawości.
Powiem szczerze że nie jestem zadowolony z zakupu, jedną parę łopat drewnianych zdyskwalifikowałem od razu ponieważ wyglądały raczej jak śmigło :? . Łopat szklanych nie idzie wytorować za chiny, niby końcówki idą jednym torem ale środek to już nie za bardzo,w dodatku bardzo telepie helikiem, będą do mieszania farby ;) , dodam tylko że zostały wyważone bardzo dokładnie i to kilka razy zgodnie z tą metodą http://www.epheli.pl/index.php?name=News&file=article&sid=244.
Jedynie ostatnia para drewniaków w miarę mnie usatysfakcjonowała, choć ufam im nie do końca, przynajmniej mam nauczkę że na łopatach nie warto oszczędzać, jakie proponujecie w granicach od 100 do 150zł?
Czy mieliście już kiedyś podobne przeboje, czy to może ja trafiłem na słabą partię?
P.S. kiedy rozkręcałem głowicę w celu odnalezienia przyczyny wibracji zauważyłem że moja tarcza sterująca dostała minimalny lecz wyczuwalny palcami luz na łożysku, czy to może tak zostać?



posmaruj to wszystko smalcem i rzuć psu (byle by smalec był przedniej jakości)
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 10 sty 2012, o 08:04

Daruj sobie spokój z łopatami za 100 - 150 zł na początek. Szkoda kasy. Pierwsze łopaty nie wytrzymają godziny lotu (obym się mylił).
Ja latam na:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 430mm.html
i jeszcze tańsze
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 430mm.html
Jestem zadowolony.

Jak już zamówiłeś te droższe, to zostaw na kolejne loty. Sam ocenisz na które :-)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 sty 2012, o 17:04

aviatoRc pisze:Sławku, a czy mam się przejmować tym delikatnym luzem na łożysku tarczy sterującej?

Olej to, taki luz jest prawie zawsze, ale przy tym rozmiarze nie wyczujesz różnicy. Ale koniecznie co jakieś 20 lotów daj kroplę-dwie oleju do środka. Łożysko wytrzyma kilkaset lotów bez zbytnich zmian, bynajmniej ja takich nie zauważyłem.
A co do regulacji... Wczoraj latałem maluchem 450-tką (łojej... jakież to maleństwo) i po lejku jakoś tak dziwnie zaczął robić fifraki. Uciekał, machał ogonem. Kiedyś bym się rozbił a teraz po prostu kontrowałem i dalej swoje.
Po lądowaniu okazało się, że ogon obrócił się na belce o 40 stopni... :rotfl: Tu dopiero bym się zaczął martwić zmianami w regulacji :vhappy:

Apropos łopat - te 3D które podał Piotr... - są fajne i owszem, dobrze odpowiadają na drąga gazu, super robi się autosy bo długo trzymają nośność (ok. 20%) tyle że są trochę szersze od standardów i przez to żrą niestety więcej prądu. Podczas kręcenia pakiety dostają przepukliny, więc jak już to bym je używał do nauki z mniejszymi obrotami, ale do szybszego latania zmieniłem na węższe z postu powyżej, bo przez to zaoszczędziłem ponad pół minuty lotu przy wariactwach.

To się wydaje śmieszne, ale z czasem to się wyraźnie czuje taką różnicę.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 sty 2012, o 17:12

Piotr, no bez jaj... A co to jest 200 metrów dla 500-tki?
A jak wpłynęły węgle na linka? Skróciły zasięg?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 10 sty 2012, o 17:38

dla 500 pewnie nei problem.. ale dla mojej apki j uz pewnie tak.

musiałem od nowa zestroić układ, tj,:
- ekranowanie wszystkich kabli sygnałowych, wszystkich, zawijałem jak Świstak w sreberka :D (alu folia do masy i koszulkami termo sciskałem)
- płytka kamerki 420TVL trafiła do plastikowego pudełeczka wraz z folią alu, wyszła mi jak czekoladka :P
- dobrać na pinach kanał na którym najmniej sieje przy pracy ESC i łopat...

po tych operacjach było OK, ale i tak przy pewnym ustawieniu modelu do stacji bazowej, zwijało mi sygnał... kwestia zastosowani koniczynki jak u Szweda ;)

a wiecie ile czekolady zjadłem :D, nie ma jak się poświęcić dla sprawy
pzdr
P

PS:
znalezione w sieci, może się komuś przydadzą filmy z składania 550,
(wymaga zarejestrowania sie na forum)
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=31211
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 12 sty 2012, o 17:33

Witam

znalazłem w sieci bardzo fajnie zrealizowane materiały filmowe z składania Heli Gaui 425/550
+ lektor mowi po angielsku, wyraźnie
+ dobre ujęcia pokazuja o co chodzi
+ wazne informacje o łozyskach , gdzie smarowac, gdzie kleic, gdzie użyc wczesniej spirytusu ;)

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=31211

próbki na mojej stronie
http://www.rc-wheels.info/heli/Gaui

pzdr
Piotr
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 sty 2012, o 02:16

Filmy są generalnie ok tylko trochę przegadane. Weź też pod uwagę że gość robił to dawno temu, np. problem łącznika łopat ogona został rozwiązany w obecnej, wydłużonej już wersji. Poza tym z paroma rzeczami trochę przekombinował na swoją modłę. Ale merytorycznie to jest ogólnie przydatne.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 13 sty 2012, o 08:16

jest to pierwszy materiał filmowy jaki znalazłem w wmiarę "ludzkim języku" ;) ,
drugi był chyba Espaniol...

to przy okazji zapytam, klejenie łożysk w ramie, w miarę sensownie to wytłumaczył na filmie,
jak będziemy smarować łożyska olejem, mogą zacząć się ślizgać w gnieździe-w obudowie,

czym wkleić łożysko w gniazdo plastikowe ? kropelka-cyjanoakryl ? ośmiorniczka ? klej do twardego plastiku...

jak wyjąć potem wklejone łozysko ... :|

pzdr
Piotr
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 13 sty 2012, o 16:29

Możesz zastosować klej do łożysk, nie wiem tylko który jest do połączeń plastik-metal, czytałem również że niektórzy stosują kapkę butaprenu, ja testowałem do tego celu UHU PHOR i trzyma dobrze, nie reaguje z plastikiem więc idzie go usunąć, nie wiem tylko jak będzie działał z olejem :dk:.
A tak przy okazji, czy w GAUI 425 jest sens wklejać te łożyska? Po skręceniu ramy do kupy na moje oko łożyska siedzą bardzo ciasno hmm
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 sty 2012, o 17:08

Piotr, a ja odnoszę wrażenie, że ten gość więcej grzebie niż lata...

Co do smarowania robię tak, że wklejam łożyska do jednej strony ramki lockite do powierzchni walcowatych, ale lockite do śrub też się nadaje. Gaui ma na prawdę dobry plastik.

Po pierwszej setce zauważyłem ślady ślizgania się wewnętrznych tulei dwóch głównych łożysk na wale oraz w ramie. Od tej pory smaruję te dwa kryte łożyska tylko przy konserwacji, a i tak raz na sezon je wymieniam. Tyle że to jest około 250 lotów, więc mają prawo się wybić.
Bardzo możliwe że gdy kapiemy na nie olej to powoduje właśnie to całe ślizganie.
Z moich obserwacji na ten temat wynika, że smarować:

TAK:
- łożyska silnika (co 20 lotów) - podstawa smarowania. Po kropli końcówką z igłą i święty spokój od paru sezonów z łożyskami. A na innych forach czytałem że ludzie zajeżdżają te same silniki.
- tarczę (ok. 30). Wprawdzie można ją w ogóle zostawić, ale na logikę ona dostaje po dupie najbardziej. Dostęp jest łatwy, dwie krople i z głowy
- ślizgacz ogona (10), szczególnie to miejsce jest zdecydowanie najwrażliwsze w modelu na przytarcie, a że latam na łące to o syf nietrudno. Dwie krople stykną
- łożyska przedniej i tylnej zębatki paska - rzadko tak jak głównego wału, ale przynajmniej raz na sezon
- łożyska tylnych uchwytów łopatek - przynajmniej raz w sezonie polecam kontrolę, bo potrafią rozwalić się pierścienie i kulki walają się wewnątrz a ogon czasem się przytnie

NIE:
- łożysko jednokierunkowe - w małym modelu to pomagało ale w Gaui zrezygnowałem. Fabryczne łożysko jest do bani bo ma koszyczek plastikowy który puchnie od temperatury przy ćwiczeniach autorotacji i się kompletnie rozlatuje. Poza tym smar powoduje poślizg i to nie od razu, a przy obrotach powyżej 1500. Model wtedy trzepie ogonem i śmiesznie gwiżdże. W jednym z artykułów o Gaui opisałem wymianę na inne. Od tej wymiany wolnobieg pracuje gładko i niezawodnie, a ciągle ćwiczę autosy. Jedna uwaga - najlepiej wywalić jedną z podkładek nad/pod zębatką wolnobiegu. Wtedy łożysko ma luz do pracy i nie przytrze się ani nie dojdzie do czegoś takiego jak tu:

Obrazek



- zębatki napędu - smarowanie ich nic kompletnie nie daje a tylko powoduje syf w modelu
- pasek napędu ogona - można go przesmarować teflonem lub silikonem, ale efekt jest niestety krótkotrwały. Po zaniechaniu pół sezonu temu nie zauważyłem negatywnych zmian

Wszędzie praktycznie używam doskonałego oleju do łożysk wysokoobrotowych Scorpiona, ma igłowy aplikator a jedno opakowanie wystarcza na parę lat do wszystkiego w domu, włącznie z rowerem ;) Mogę go śmiało polecić. Cena u mnie ok. 5 funtów, czyli mniej niż paczka papierosów :thumb:

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 15 sty 2012, o 00:12

Piotr, a ja odnoszę wrażenie, że ten gość więcej grzebie niż lata...

Sławku, a ja odnoszę wrażenie że ten "gość" ma na imię WOJTEK, więc następnym razem trochę bardziej koleżeńsko ;)
Wiem że masz ogromne doświadczenie w dziedzinie GAUI, i nawet nie śmiem podważać Twojego autorytetu, sądzę jednak że UHU również daje radę.
Pozdrawiam!!!
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 sty 2012, o 17:29

Wojtek, odpowiadałem Piotrowi na temat "jest to pierwszy materiał filmowy jaki znalazłem w wmiarę "ludzkim języku" ;) ,
drugi był chyba Espaniol...
"
I miałem na myśli tego gościa z filmów Gaui... :hammer: :rotfl2: Gada po amerykańsku, więc nie przypuszczam że też jest Wojtek :grin2:

Ty nerwusie jeden... :vhappy:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 15 sty 2012, o 20:52

:masakra: :plask: To ale narobiłem ambarasu :hammer:
Sławek jeśli poczułeś się urażony moim postem to bardzo przepraszam! Zaszło wielkie nieporozumienie :oops:
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 sty 2012, o 22:44

No co ty hmm... gościu... :thumb: miałem z ciebie niezły ubaw :rotfl2: :rotfl:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 16 sty 2012, o 00:09

git :juppi:
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 16 sty 2012, o 11:49

hehe :)
dobrze że nie odpowiedziałem od razu,
tylko przeczytałem raz, potem jeszcze raz i wkońcu zaskoczyłem o co chodzi Sławkowi

:D
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 29 sty 2012, o 18:02

Taadaa ! :D

kolega Gmeracz, jako przyjaciel rodziny był przy on-line przy narodzinach :D, "a dziękowac, dziękować" za wsparcie

właśnie się narodził, Gaui 425/ 550
- Basic Kit Gaui 425
- zasilanie 2x 3S 3600mAh
- regiel Turnigy 85A
- stabilizator i gyro KDS Flymentor 3D
- łopaty Carbon z Gaui X5
- upgrade ogon 550
- podwozie Align Trex 600
- silnik Turnigy Typhoon 600H 1100Kv 1500W
- serwa tarczy 3x Turnigy 620DMG szybkie i mocne serwo cyfrowe 10.6kg / .13sec / 52g
- serwo ogon 1x KDS N590
- kabinka HK 500


Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

w tygodniu musze znaleźć wejscie na hales sportową :)
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 29 sty 2012, o 19:35

wszystko gicior... tylko czy ten helik miał nogi prostowane na beczce ;) ( chodzi mi o podwozie)
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 29 sty 2012, o 19:54

:banana: :banana: :banana:
Wybacz Adamowi... Złośliwa bestia bo zazdrosna i niedoinformowana :hammer: :thumb:
To nowy sposób na kontrowanie momentu od ogona podczas kręcenia kółek na parkiecie w hali. Simple...

Pit, a nie chciałbyś zmienić tylnej nogi gimbala na podwójną? Bo mi się coś widzi że będzie mocniejsza.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 29 sty 2012, o 20:13

ale ja ci tylko żartował, a przyznam się szczerze ze kiedyś na początku przygody z helikami, jak składałem 1 kretownice to tez założyłem tak podwozie :vhappy:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość