

radekfran pisze:Hej !
Od jakiegoś czasu również użytkuję X3 i zgodnie z tym co ktoś już tu podkreślił gałka jest dość głośna , a w mojej mam wrażenie ,że jest to szczególnie uporczywe . W porównaniu z innymi modelami które miałem jest to dość spory hałas i trochę odbiera radość z lotu . Czy wy też tak macie ,a możę wiecie czym to jest spowodowane i jak można to kwiczenie wyeliminować ? Oczywiście mam upgrade na pasek ( bez tego to juz była masakra ) !
Artja pisze:Jak sama nazwa wskazuje, w celu wygłuszenia modelu z paskiem można użyć podpaski. Ponoć skuteczne nie tylko w gałce...
miruuu pisze:I nie tylko to. Przede wszystkim oszczędzasz kabinkę, bo ta z reguły nie leci od samego uderzenia o glebę, co od uderzenia w ostry lub mały fragment ramy.
telemaniak pisze:Sprawdź luz między pinionem a zębatką główną. Jeżeli masz już pasek to zostaje tylko generowanie hałasu na styku pinion - zębatka główna. W Gaui zębatka główna wykonana jest z bardzo twardego plastiku wzmacnianego włóknem szklanym i przez to może bardziej hałasować niż miękkie zębatki. Ale doświadczenia wiem że to bardzo zależy od prawidłowego ustawienia odstępu między nimi. Zbyt duży luz lub zbyt mały i będzie hałas. Poza tym można też trochę nasmarować zębatki - będzie ciszej. Źródłem hałasu mogą być też uszkodzone łożyska wału głównego lub silnika. Moja X3 nie hałasuje bardziej niż zwykłą 450PRO.
radekfran pisze:telemaniak pisze:Sprawdź luz między pinionem a zębatką główną. Jeżeli masz już pasek to zostaje tylko generowanie hałasu na styku pinion - zębatka główna. W Gaui zębatka główna wykonana jest z bardzo twardego plastiku wzmacnianego włóknem szklanym i przez to może bardziej hałasować niż miękkie zębatki. Ale doświadczenia wiem że to bardzo zależy od prawidłowego ustawienia odstępu między nimi. Zbyt duży luz lub zbyt mały i będzie hałas. Poza tym można też trochę nasmarować zębatki - będzie ciszej. Źródłem hałasu mogą być też uszkodzone łożyska wału głównego lub silnika. Moja X3 nie hałasuje bardziej niż zwykłą 450PRO.
Też tak właśnie obstawiam , że to wina przełożenia pinion -zębatka , próbowałem z różnym odstępem , ale jakoś zmiany są niewielkie ( muszę jeszcze z tym popracować ) . Natomiast widziałem w sprzedaży zębatkę główną CNC Lynxa czy miał ktoś już z Was z tym do czynienia ? Może to zmieniłoby postać rzeczy ?
Pan Byku pisze:radekfran pisze:telemaniak pisze:Sprawdź luz między pinionem a zębatką główną. Jeżeli masz już pasek to zostaje tylko generowanie hałasu na styku pinion - zębatka główna. W Gaui zębatka główna wykonana jest z bardzo twardego plastiku wzmacnianego włóknem szklanym i przez to może bardziej hałasować niż miękkie zębatki. Ale doświadczenia wiem że to bardzo zależy od prawidłowego ustawienia odstępu między nimi. Zbyt duży luz lub zbyt mały i będzie hałas. Poza tym można też trochę nasmarować zębatki - będzie ciszej. Źródłem hałasu mogą być też uszkodzone łożyska wału głównego lub silnika. Moja X3 nie hałasuje bardziej niż zwykłą 450PRO.
Też tak właśnie obstawiam , że to wina przełożenia pinion -zębatka , próbowałem z różnym odstępem , ale jakoś zmiany są niewielkie ( muszę jeszcze z tym popracować ) . Natomiast widziałem w sprzedaży zębatkę główną CNC Lynxa czy miał ktoś już z Was z tym do czynienia ? Może to zmieniłoby postać rzeczy ?
Pamiętaj też o pasku. Któregoś razu naciągnąłem trochę mocniej, bo kolega zwrócił mi uwagę na polu, że jest chyba za luźno i po tym zabiegu dało się słyszeć jakieś dodatkowe skrzeki. Powróciłem do poprzedniego naciągu. Zwłaszcza teraz, przy niskich temperaturach może być ciutke lżej naciągnięty, bo mróz i tak zrobi swoje.
U mnie przy zębach minimalny, prawie niewyczuwalny luz, ale widać, że jest. Nie wiem czy przy składaniu nie zastosowałem metody na kartkę, dwa razy złożoną
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość