Gaui MX3 - custom frame kit

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1552
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 108 razy
Podziękowano: 120 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 31 sie 2015, o 10:17

telemaniak pisze:Się robi się składa...

Obrazek

Ta wersja po licznych poprawkach, choć zawsze przy skręceniu wychodzą nowe które warto by uwzględnić. No ale jest nadzieja że ta już poleci. Czekam tylko na paski do pakietu i serwa... albo przełożę stare z X3...


Widzę COMĘ i ze dwa albumy LIPALI na półce ;) Daj większą rozdzielczość to popatrzymy co jeszcze masz.
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 31 sie 2015, o 10:35

Oj, to było by zbyt łatwe wówczas ;)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 3 wrz 2015, o 21:46

Hej, jako że uparłem się że ma pasować oryginalna kabinka, zabrałem się ostro za podcinanie i szlifowanie. Dwa dremele upalone, trzeci zakupiony, a efekt taki jak na razie...

Obrazek

Jeszcze nie koniec tego szlifowania, ale tak mniej więcej będzie wyglądać z oryginalną kabinką. Podciąłem trochę od spodu aby odsłonić koło główne - nie będzie szlifować kabinki i nie będzie potrzeby stosowania tych głupich rozpórek. Cała kabinka będzie zapinać się ciut ciaśniej bo wykorzystałem oryginalne bolce (na węższej ramie). Będzie bardziej smukła sylwetka. Podcięcie przy kole od spodu ma też taki efekt że odsłania trochę ramę (na czym mi zależy) i robią się fajniejsze proporcje - trochę kabinki, trochę ramy widać i płynnie przechodzi do tyłu w serwo i belkę ogonową. Przynajmniej tak ja to widzę ;)
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2015, o 07:49 przez telemaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2929
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 246 razy

Postautor: pkali » 3 wrz 2015, o 22:10

Trochę uciachałeś tej kabinki :) . Sprawdzałeś może o ile zmniejszyła się waga?

tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 241 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 wrz 2015, o 22:17

Kurcze, niech w końcu poleci.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 3 wrz 2015, o 22:20

Samej kabinki nie ważyłem przed i po ale myślę że to co odciąłem to z 5g max. Całościowo helik gotowy do lotu z baterią 1400 celuje/szacuje będzie ok 1kg , tzn liczę że uda się ciut poniżej :)

@PiotrS - No kiedyś poleci pewnie :) Dużo czasu schodzi mi na rozwiązywaniu tych małych szczególików typu np. jak zamontować rzepy do baterii, prowadzenie kabli itd. Dodatkowo niestety praca na etacie i dzieciaki - teraz przedszkole, żłobek itp. tematy. Przynajmniej wakacje się już skończyły więc jestem na miejscu.

P.S. Przy składaniu wyszło jeszcze kilka kwestii do rozwiązania. Np. belka od wersji na pasek jest o 1cm zbyt krótka by ładnie weszła w obie obejmy. Belka w wersji na wałek jest z kolei zbyt długa - należy skrócić o 1cm i wtedy jest idealna długość. Nie rozwiązuje to niestety problemu który powstałby gdybyśmy chcieli złożyć wersję na łopatach 380 (tam konieczna jest dłuższa belka). Zastanawiam się jak to rozwiązać... można oczywiście wydłużyć tył ramy o ten 1cm, wtedy trzeba będzie dorobić dodatkowe punkty mocowań na bolce kabinki (teraz akurat trafiają w górne otwory przedniego bloku belki). Wolałbym ramy nie ruszać bo podoba mi się jak jest no ale coś trzeba zaradzić bo dłuższej belki chyba nie można dostać. Kabinkę przesunąłem też sporo do tyłu - nie chciałem aby wystawała tak bardzo w przedniej części nad płozami bo to stwarzało wrażenie że jest zbyt duża. Może ciut za bardzo ją przesunąłem, ale znowu podyktowane było to tym że akurat zgrały się otwory w kabince z bolcami mocującymi. Przez to wszystko jest trochę mniej miejsca w przedniej części pod kabiną (tzn pakiet z reglem mieszczą się - pakiet mógłby pójść jeszcze z 1cm do przodu natomiast kabinka prawie dotyka regla. Dobrze byłoby zapewnić tam ciut więcej luzu i prawdopodobnie będę musiał w związku z tym nieznacznie przeprojektować przednią część ramy (półkę pod regiel - minimalnie ją obniżyć oraz ciut jeszcze zwiększyć kąt nachylenia pakietu). Oczywiście wszystko to podyktowane chęcią dopasowania się do oryginalnej kabinki. Trzeba znaleźć jakieś kompromisy.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 4 wrz 2015, o 07:17

A sprawdzałeś czy da się go wyważyć?
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 4 wrz 2015, o 07:29

Tak, jest mniej więcej ok, może minimalnie ciąży tyłem, ale wystarczy przesunąć pakiet 0,5cm do przodu i jest ideał. W wersji 380 liczę na to że cięższa bateria skompensuje dłuższą belkę. Planuję też zrobić nowy statecznik pionowy, na pewno lżejszy.

Tak mi przyszło do głowy skoro w temacie bo nie zwróciłem uwagi na polu - Czy Gobliny są wyważone z tą ciężką belką czy olali temat i ciążą trochę do tyłu?
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 241 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 4 wrz 2015, o 08:42

Mój G500 z pakietem 3800 ciąży mocno na tył.
Niepotrzebnie zamontowałem stretcha przy tak małych/lekkich pakietach.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 4 wrz 2015, o 09:19

Czyli FBL'e sobie radzą...
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2929
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 246 razy

Postautor: pkali » 4 wrz 2015, o 09:35

Nie wszystkie :). Moja x3, z racji lekkiego silnika i pakietu mocno ciąży na ogon. Zyx s2 pomimo poprawnie ustawionej tarczy zaczyna po chwili mocno dryfować do tyłu. Pomogło dopiero pochylenie tarczy w fbl.

tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 4 wrz 2015, o 12:41

Mój g700 bez problemu wyważyłem na 0.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 8 wrz 2015, o 17:18

No Panowie - chyba model gotowy do oblotu :)

póki co przekroczony limit wagi - miało być <1kg, jest 1036g... ale nie składam broni. Aktualnie jest rama z laminatu szklanego, węglowa będzie lżejsza, mogę też rozważyć użycie laminatu 1,2mm zamiast 1,5 gdyż z 1,5mm nawet teraz w wersji szklanej rama jest bardzo bardzo sztywna (sztywniejsza niż oryginalna). No i do tego ważenia mam też założony chyba najcięższy setup jaki się dało czyli: Gens Ace 1400, Xnova 2618, między RX a Brain komplet kabli a nie żadne satelitki. Pomyślę też raz jeszcze nad delikatnym odchudzeniem kilku części. Nie będzie łatwo ale powalczymy.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2929
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 246 razy

Postautor: pkali » 8 wrz 2015, o 17:53

A pochwalisz się jak rozwiazałeś mocowanie baterii? Wymienia się ją tak jak początkowo zakładałeś bez zdejmowania kabinki?

tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 8 wrz 2015, o 18:01

Postaram się dokładnie zobrazować wszelkie takie szczególiki, łącznie z proponowanym sposobem prowadzenia kabli (całkiem zgrabnie udało się to rozwiązać) tylko muszę w tym celu obfotografować jeszcze złożony model. Oczywiście baterię mocujemy od spodu jak zakładałem :)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 9 wrz 2015, o 19:56

Obrazek
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2015, o 21:56 przez radios24, łącznie zmieniany 2 razy.
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
kamracik
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 05-04-2015
Lokalizacja:
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: kamracik » 9 wrz 2015, o 21:24

Nic nie widać :(
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 9 wrz 2015, o 21:39

Dzięki Paweł :)

Małe duże newsy... Po pierwsze - kabinka nie wygląda już tak jak na ostatnich zdjęciach - zaczęło się od tego że chciałem delikatnie podszlifować aby zrobić miejsce na popychacze i tarczę, wziąłem dremelka do ręki i tym razem pojechałem po bandzie :masakra:

Obrazek

Chyba jednak przegiąłem, będę próbował coś tam jeszcze uratować ale nie podoba mi się, za bardzo ścięta i ten tył kontrowersyjny :(

Nieważne - mam jeszcze dwie kabinki więc postaram się wyciągnąć wnioski. Oryginalna kabinka od X3 daje moim zdaniem duże pole do popisu w zakresie takich przeróbek, ale trzeba bardzo rozważnie planować co i gdzie ucinamy.

Druga wiadomość jest taka że MX3 POLECIAŁ, a i nawet wylądował w jednym kawałku, co jest o tyle dziwne że akcja była zorganizowana trochę na prędce. Prototyp #1 został złożony głównie z wysłużonych podzespołów mojej pierwszej X3 czyli wytłuczone serwa (MKS na ogonie ma już ze 4 lata - gdzie on nie latał), sklepany (po moim pamiętnym lądowaniu w kontenerze) silnik, naprawiane swash followery, jedno łożysko wału zbyt ciasno spasowane w gnieździe bloku przez co gruchocze, śruby (poza tymi ważniejszymi) generalnie bez kleju, stare łożyska itp. kwiatki. Po prostu nowiutki setup trzymam do prototypu #2, który będzie już na wypasie i uwzględni wszystkie poprawki który wypłyną po lotach #1. Regiel na szybko programowany - nie ustawiłem zakresu gazu przez co trochę dziwnie reagował, zostawiłem włączony jakiś tryb governor (elf) (czort wie) :). Pakiety - Gensy 1400 po dwóch sezonach (trochę już widać opuchliznę). No to jazda i robimy próbne zawisy:

Najpierw pilot Paweł :)
http://youtu.be/wGp06IZiE1s
[youtu_be]http://youtu.be/wGp06IZiE1s[/youtu_be]


Następnie ja (miałem poważne obawy co do tego lotu bo od czasu Bąkowa zamiast latać to w wolnym czasie dłubałem MX3 - trochę pozapominałem :) )
http://youtu.be/1DdzR3GzZIk
[youtu_be]http://youtu.be/1DdzR3GzZIk[/youtu_be]



Coś z ogonem skopałem - nie wiem w sumie co bo wyraźnie odpuszczał - nie miałem kompa na polu żeby sprawdzić ani nawet przestawić gain.

Wrażenia - zbyt wcześnie żeby dużo tu pisać ale na pewno bardzo czuć te (aktualnie) 70g mniej. Model zrobił się bardziej narowisty, żywiej podąża za drążkiem collective. Ja muszę się trochę wlatać bo miałem długą przerwę, no ale i tak w drugim czy trzecim locie pomyślałem sobie że na pewno się polubimy. Poza tym co mnie ucieszyło - żadnych problemów z wibracjami, dziwnymi dźwiękami , rezonansami - tego się obawiałem. Powiedziałbym nawet że model zachowuje się dużo pewniej i stabilniej w powietrzu niż X3 z którą swego czasu miałem małe problemy z wibracjami. Bardzo precyzyjny z tym że prze tę mniejszą wagę jakby mniejsza bezwładność czyli dokładniej i szybciej reaguje. Ale to tylko tak na gorąco wrażenia. Trzeba się jeszcze wlatać i dostroić setup.

Generalnie jestem bardzo zadowolony :)

P.S.
Tylko z tą kabinką muszę coś wykombinować.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 13 wrz 2015, o 07:54

Taka fotka z "pola" - trochę widać sposób mocowania pakietu.

Obrazek
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
msheli
Lider forum...
Posty: 1532
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 82 razy

Postautor: msheli » 13 wrz 2015, o 09:01

Super patent ;)

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
Logo 700 / XLPower 550 / Protos 380 Evo V2 / Goosky S2 / X9D 2019

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron