Gaui X5

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 6 sty 2013, o 19:28

jak to mi ładnie napisałeś - trzeba wstać mocniejszym niż się upadło...

w głowicy sprawdź szpindel czy nie krzywy i koniecznie główny wał bo w 99% kretów krzywi się i w efekcie powoduje straszne wibracje.

pozdro!
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 6 sty 2013, o 19:59

Dzięki za podpowiedź. Akurat dobrze się składa bo razem z nowym podwoziem dorzuciłem do zamówienia zestaw dwóch zapasowych szpindli i taki sam z wałem głównym. Jak znalazł.

No nic, będę musiał stawić czoła tym wszystkim podkładkom i łożyskom, jak rozłożyłem z ciekawości wcześniej instrukcję na stronie opisującej budowę głowicy i skrzynki ogonowej to zacząłem się głupio uśmiechać. Ale prędzej czy później i tak wiedziałem że mnie to czeka więc może za jednym zamachem wezmę się za ogon i jego budowę przy okazji też poznam. I tak teraz będę czekał na łopaty i tak.

A jak już mowa o łopatach to takie wynalazki zdadzą egzamin do zawisów i prostego latania?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... lades.html
http://www.rc711.com/shop/520-carbon-fi ... th=232_109

Nie chcę na razie inwestować w EDGE czy SAB jak mam je tracić w taki głupi sposób ale z drugiej strony obawiam się że jak pójdę na całość po taniości to będzie potem z tego więcej problemów niż to wszystko warte. Nie sztuka zaoszczędzić tylko po to żeby się potem rozbić przez słabej jakości części.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 6 sty 2013, o 20:26

wybierz te tańsze, bo są ładniejsze i tańsze...
:thumb:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 7 sty 2013, o 02:50

Latałem sporo na TIG-ach z HK i są spoko. Trzeba je trochę wyważyć taśmą ale i tak jakość jest niezła.
Jeżeli podwozie treningowe ci drga to załóż dwie listewki na krzyż i tyle.
BTW. Ono niestety rozleniwia i każdemu bym doradzał pozbyć się go jak najszybciej.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 7 sty 2013, o 14:11

Mam parę Alignów oraz parę Heli Artist 520mm. Leżą i się kurzą. Używane, ale jak nowe - jak chcesz mogę Ci je odsprzedać za powiedzmy 150PLN za parę lub 250PLN za obie + koszty wysyłki.

http://www.align.pl/product-pol-3834-Lo ... N-520.html
Obrazek


http://www.fast-lad.co.uk/store/heliart ... 13502.html
Obrazek
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 7 sty 2013, o 18:27

Być może bym skorzystał ale paczka już jest w drodze :?
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3710
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 7 sty 2013, o 21:51

Gmeracz pisze:Latałem sporo na TIG-ach z HK i są spoko.
Zależy jaki rozmiar- 425 (do T500) są takie sobie... - szybko im sie strugi odrywają przy dużych kątach i furkoczą...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 sty 2013, o 22:07

Ramotny pisze:
Gmeracz pisze:Latałem sporo na TIG-ach z HK i są spoko.
Zależy jaki rozmiar- 425 (do T500) są takie sobie... - szybko im sie strugi odrywają przy dużych kątach i furkoczą...


ale ten furkot to jest właśnie muzyka......
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 7 sty 2013, o 22:24

Wiem Grześ że furkoczą, ale trafiły się okazyjnie od Pirzola to latałem aż ubiłem.
Muszę jednak przyznać że są dosyć sztywne i autosa robią poprawnie. Nie lubią tic-tocków ani podobnych manewrów z szybką zmianą kątów.
No ale do tłuczenia za taką kasę są w sam raz.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 17:37

No i dzisiaj pogoda znów pozwoliła na uwaga... cały 1 lot!!! Potem zaczął padać śnieg :D :D Na vbarze mam nabite całe 6 lotów, więc nie dużo. Ale mogę już stwierdzić, że ten system pozostawia Beastxa daleko, ale to bardzo daleko w tyle. Kompensacja piro- genialna, stabilność w porównaniu do Bx -kolosalnie lepsza, ilość ustawień- przeogromna. Mi osobiście ustawianie parametrów z kompa dużo bardziej odpowiada niż te lampeczki w Bx. Wszystko można sobie ustawić jak się chce. Na necie jest mnóstwo plików z ustawieniami modeli, w tym Kyle Dahla, które ostatnio miałem okazję przetestować :) Efekt zawahania podczas pompek, zniknął. Jednym słowem miód, bajka, czy jak kto tam zawał, po prostu poezja :banana: Jak tylko pogoda pozwoli, to katuję model dalej :D Po ustawieniu 0% symulacji flybara model zachowuje się jak 700ka ;) Ależ mi się to podoba :rotfl:
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 lut 2013, o 20:18

wyjaśnij tylko te "0% symulacji" i że "zachowuje się jak 700'ka". co to za ustawienia z tą symulacją, i co jest charakterystycznego w zachowaniu 700 tek?
takimi dużymi jeszcze nie latałem ale już mam w pudełku... :grin2:

pozatym cieszę się razem z tobą że vbar działa i jest lepszy w porównaniu z lepszymi. jak przetestuję swojego skookuma 540 w lotach 3d to też coś dopiszę!
pozdro!
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lut 2013, o 21:31

co macie na myśli pisząc vbar, mikado czy turnigy (pewnie mikado :( )
Helikoptery
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 21:33

crash pisze:wyjaśnij tylko te "0% symulacji" i że "zachowuje się jak 700'ka"


hym jak by to ująć. Zwiększenie symulacji flybara skutkuje tym, że model staje się mniej stabilny i zyskuje cechy typowe dla flybara, po zmniejszeniu zakresu np do 0% model zaczyna się zachowywać jak te w symulatorach :) w moim odczuciu Gaui X5 z vbarem to jak 700ka z flybarem :D jeśli chodzi o stabilność ;)
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 21:35

wojtekr pisze:co macie na myśli pisząc vbar, mikado czy turnigy (pewnie mikado :( )


Vbar to system flybarless marki Mikado :masakra: O ile mi wiadomo Turnigy jeszcze nie podrobiło tego systemu :rotfl2:
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lut 2013, o 21:37

ale wypuścił v-bar (nie wiem jaka różnica ale w nazwie podobna)


...
i czym się rożni vbar od mini vbar?
Helikoptery
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 lut 2013, o 21:46

500 stabilna jak 700'ka - to jest reklama dla vbar!
niektórzy mają za złe vbarowi że nie ma "self leveling", może to jest kwestia coś za coś? ostatnio ikon i msh brain wypuścili nowe fbl z samopoziomowaniem, chciałbym widzieć porównanie jak wygląda te self leveling vs stabilność vbara...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 7 lut 2013, o 21:50

crash pisze:niektórzy mają za złe vbarowi że nie ma "self leveling", może to jest kwestia coś za coś? ostatnio ikon i msh brain wypuścili nowe fbl z samopoziomowaniem, chciałbym widzieć porównanie jak wygląda te self leveling vs stabilność vbara...



Po co Wy chcecie latać modelami, skoro potrzebujecie takich wynalazków jak self leveling?? Montujcie od razu autopiloty i niech model sam lata.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 lut 2013, o 22:23

chodzi mi tylko o porównanie systemów i możliwości, bo mikado nie krzyczy że samo sie poziomuje żeby sprzedać swoje fbl'ki wszystkim początkującym pilotom, za to oferuje jakieś tam ustawienia na "zero symulacji" i model staje się "symulatorowo" stabilny. nikt nie szuka tu autopilotów.
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 22:26

Kowal pisze:Po co Wy chcecie latać modelami, skoro potrzebujecie takich wynalazków jak self leveling?? Montujcie od razu autopiloty i niech model sam lata.


Niedługo już pilot nie będzie potrzebny, a na zawodach będą rywalizować tylko systemy :wall:

wojtekr pisze:ale wypuścił v-bar (nie wiem jaka różnica ale w nazwie podobna)
...
i czym się rożni vbar od mini vbar?


Zapodaj link bo nie uwierzę :D

Mikado Vbara w dwóch obudowach:
fullsize i to właśnie ja używam
Obrazek

oraz mini
Obrazek

różnica polega na tym że full size ma więcej wejść na sesory, typu obrotomierze których używamy do governora, za to w wersji mini musimy je podłączać za pośrednictwem Y-kabli. I tyle, od cała filozofia. Mikado zaleca stosowanie fullsize do modeli większych jak 600ki, 700ki czy nawet 800ki a mini do mniejszych np 450ek. ;)
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 22:33

crash pisze:chodzi mi tylko o porównanie systemów i możliwości, bo mikado nie krzyczy że samo sie poziomuje żeby sprzedać swoje fbl'ki wszystkim początkującym pilotom, za to oferuje jakieś tam ustawienia na "zero symulacji" i model staje się "symulatorowo" stabilny. nikt nie szuka tu autopilotów.


mikado nie krzyczy że samo się poziomuje, bo zwyczajnie nie ma takiej opcji. To że model jest stabilny to wcale nie znaczy, że prościej się nim lata. Po prostu wtedy jego charakterystyka jest inna od typowego flybara. Nie można powiedzieć, że jak kupimy sobie takiego Vbara to zaczniemy lepiej latać, bo to nie jest prawdą. Po prostu model staje się bardziej przewidywalny i płynniej zaczyna wykonywać poszczególne figury ;) Proponuję włączyć sobie Phoenixa i uruchomić Ravea 90, dzisiaj miałem podobne odczucia w locie jak właśnie tym modelem na symku, choć moja Gaua ma trochę mniej mocy :lol:
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości