Tydzień temu doszła do mnie paczka od firmy Radiomodels.com.pl
Po rozpakowaniu ukazało mi się bardzo gustowne pudełeczko
a w nim żyroskop , serwo i programator ( bardzo ułatwiający życie )
wszystko co było w pudełku, szkoda że producent nie dokłada gąbeczek, nie każdy je musi mieć .
Troszkę danych technicznych
Żyro KDS 900- System AVCS
- praca z serwem 1520uS i 760uS
- Plastikowa obudowa
- zastosowano najnowszą technologią SMM ( Micro Electro Mechanical System )
- warunki pracy -10°, + 45°
- pobór prądu: 50 mA
- zakres napięć: 5-6 V
- wymiary: 23x23x10
- waga 9g
Sam żyroskop w sobie jest bardzo malutki nie wiele większy od 1zł
W zestawie do żyrka był dołączony programator
który to straszliwie ułatwia życie .
Dzięki programatorowi ustawiłem żyrko w ciągu 5 minut, wykorzystując jeden pakiet, nie musiałem jak to przy innych żyrkach tachać ze sobą laptopa na polankę lub machać drągiem i tak naprawdę nie być pewnym czy wszystko jest tak jak bym sobie tego życzył.
Funkcje jakie możemy ustawić za pomocą programatora
- SVR, szerokość impulsu serwa z jakim będzie współpracowało żyro 1520 uS lub 760 uS
- Gdir, kierunek kompensacji NOR lub REV
- LmtA, limit ruchu serwa ogonowego w prawo lub lewo ,zakres 30~145 nominalny 50
- LmtB, limit ruchu serwa ogonowego w prawo lub lewo, zakres 30~145 nominalny 50
- Trim , trymowanie neutralnej pozycji serwa ogonowego, zakres -100~+100 gdy żyro jest ustawione na AVCS
trzy krotne machnięcie drągiem na ziemi P>L>P spowoduje powrót ślizgacza do pozycji neutralnej. Przydana funkcja w momencie gdy przenośmy helika z podłączoną awionika na miejsce startu
- SEN, ustawienie szybkości piro , zakres 50~150 nominalna wartość 100 niestety nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest prędkość piro tego żyrka
- EXT zmniejszenie lub zwiększenie czułości drążka w jego neutralnym położeniu zakres -100~+100
- TRK, szybkość zatrzymania ogona po piro ( inaczej jak miękko powinien zatrzymywać się ogon ) zakres 0~15 wartości dla pilotów 3D będą bliższe 0 dla pilotów F3C bliższe 15
- SG1 i SG2, tej funkcji używamy gdy po szybkim piro ogon drga jeszcze przez jakiś czas ale nie jest to spowodowane czułością żyra a raczej mechanicznymi niedociągnięciami modelu ( przynajmniej ja to tak rozumiem )
- RESET , tego chyba nie trzeba tłumaczyć
A oto serwo
czerwona obwódka jest wykonana z metalu reszta to plastik, ale wydaje się być to plastik bardzo dobrej jakości.
Troszkę danych
servo KDS N590 - Plastikowe zębatki
- Obudowa plastik, metal
- prędkość: 0,08/60 4,8 V 0,07/60 6.0 V
- moment obrotowy znamionowy: 2,0 kg/cm 4,8 V 2,5kg/cm 6.0 V
- częstotliwość pracy ( Hz ): 300
- wymiary: 35,5 mm x 15mm x 28,6mm
- waga: 25g
- szerokości impulsu: 1520 mikrosekund
Tutaj porównanie wielkością do serwa INO-Lab D261HB
I całość zamontowana w KDS450SV
Co do całego zestawu to:
Programator jest naprawdę przydatny i potrafi ułatwić życie.
Żyrko zaskoczyło mnie swoimi rozmiarami ( myślałem że jest znacznie większe )
Serwo ma bardzo przyzwoite parametry, szkoda tylko że zębatki są plastikowe no ale cóż nie można mieć wszystkiego
Cena wydaje się być dość kusząca jak na razie , dlaczego jak na razie, ano dlatego że wykonałem z tym zestawem tylko kilka zawisów podczas regulacji i przy bardzo mocnym wietrze bocznym i okrutnie nie dopracowanej mechanice, spore wibracje( po delikatnym wpadnięciu w krzaki jeszcze przed zamontowaniem żyrka KDS ) trzymało wręcz idealnie zero dryfu zatrzymanie z szybkiego piro bez telepania ogonem czy przestrzeliwania.
Mam nadzieję że do środy uda mi się namówić moją druga lepszą połówkę na mały wypad z kamerką i nakręcę jakiś filmik z testów w locie , nie spodziewajcie się wodotrysków z mojego oblotu może jakieś tam beczki pętle i piro w locie postępowym pod prąd ( zobaczę jak sobie serwo poradzi ino-lab nie dawał rady ) może jakiś tic-toc, no cóż nie jestem Bert Kammerer