roki pisze:Ramotny pisze:Sam sobie odpowiedziałeś co trzeba zrobić

Nie ja tylko powiedziałem powód dlaczego tak się dzieje
Co mam z tym zrobić to nie wiem.
Nasmarować ten wałek?

chodziło mi o to że znalazłeś przyczynę - mały skok suwaka. A teraz trzeba znaleźć pierwotną przyczyne:
- odkręć łączniki pomiędzy motylkiem suwaka a okuciami i sprawdź czy teraz suwak rusza się gładko w całym zakresie
- sprawdź czy okucia obracają się bez zatarć
- sprawdź czy łączniki obracają się luźno na motylku lub okuciach - zależnie gdzie odkręciłeś - zdarza się że czasem klej wycieknie, dostanie się do tulejki i utrudnia obrót łącznika
Może być również że właśnie te przeguby łączników były zbyt mocno skręcone i mimo że w testach jest ok to po skręceniu ciężko się ruszają...
Zdejmij wirnik ogonowy, zdejmij suwak i sprawdź czy śruba dźwigni kątowej nie ściska łożysk i czy dźwignia obraca się swobodnie
- sprawdź czy kulka suwaka nie ma oporów w tulei dźwigni - przeczyść papierowym ręcznikiem kuchennym (działa jak bardzo delikatny papier ścierny)
Przy montażu nasmaruj delikatnie smarem silikonowym kulkę suwaka i wałek.
- po zmontowaniu zdejmij popychacz serwo-ogon i zobacz czy całość działa poprawnie w całym zakresie...
- nie zakładając popychacza na dźwignie ale zostawiając na serwie zobacz czy on nie ma oporów ruchu
Ogon jest baardzo ważny i trzeba mu poświęcić najwięcej uwagi ...
PS: możesz zrobić jeszcze fotkę momentu w którym się blokuje mechanizm - najlepiej od strony dźwigni kątowej.