Zalecany timing i PWM silnika Scorpion serii 4020

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 31 sie 2010, o 20:57

Cześć!

Postanowiłem napisać maila do Scorpiona z pytaniem o zalecany timing i częstotliwość PWM dla silników serii 4020. Szukanie w sieci nie dało jednoznacznej odpowiedzi (wartości wahały się od 5 do 25 stopni...), z tym większym zapałem namalowałem list.

Odpowiedź jest krótka i zwięzła:
- timing: 5 stopni
- PWM: 8 kHz

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 31 sie 2010, o 21:04

Niedawno pisalem do Luciana (scorpion) i dostalem taka odp:

The Scorpion Helicopter motors like to run with a PWM frequency of 8KHz, so that will be good that you changed it. The motors run best with the timing set around 10 to 15 degrees, so the 15 degree setting would be good as well. you will get a little less power with the 11.25 setting, but it will hardly be noticable. The motor will also pull a bit less current with the lower timing.

Hope that helps!

Lucien
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 31 sie 2010, o 21:41

No nie... to ja dziś przestawiłem timing z 15 na 7,25 stopnia.
A oto moje pytanie do Scorpiona wysłanie na info@scorpion.com.hk

Hello!
I've just finished building my new Outrage 550 helicopter, which is
powered (of course) by Scorpion 4020-1390 kV motor. The ESC I'm using
(HobbyWing Platinum 100A Pro) has many different timing values to be set
up.
Searching on the Web didn't give me a "solid" reply about the compromise
value of the timing.

Shortly:
- what timing value do you suggest to have a good compromise between the
performance and safety of both: the ESC and motor? (15 deg by default in
HobbyWing)
- which PWM value? (8/12 kHz set by default in HobbyWing)

Thanks in advance!
With best regards!

Lukasz


I odpowiedź przyleciała miguniem:

Dear Lukasz

Thank you for your email, we recommend the motor timing use 5 degree
and 8kHz for the frequency

Best Regards
Richard
Scorpion Power System


Przypuszczam, że pomiędzy 7,25 deg, które ustawiłem a 15 deg, o których pisze Damian, jakiejś większej różnicy nie będzie...

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 2 wrz 2010, o 20:07

No przyznam szczerze, że byłem przekonany o tym, że wywołam dyskusję o timingu i jego wpływie na pakiet, ESC, silnik itp.
A tu zdechło... :?
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 5 wrz 2010, o 04:17

Luke Skywalker pisze:No przyznam szczerze, że byłem przekonany o tym, że wywołam dyskusję o timingu i jego wpływie na pakiet, ESC, silnik itp.
A tu zdechło... :?
Luke

Łukasz dyskusja by pewnie była gdyby tych silników było więcej na tym forum a są raptem 2?
ale jeśli mogę o innym silniku to powiem że zmieniając timing na niewłaściwy silnik nie był w stanie uzyskać więcej jak 50% obrotów a sam zamienił się w wibrator
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 5 wrz 2010, o 07:17

Z mojego doswiadczenia moge powiedziec ze rozne silniki reaguja roznie na te same ustawienia timingu w danym ESC niekture nawet nie sa kompatibilne i nie pracuja z danym ESC, generalnie wyzszy timing wieksza moc i obroty ale zurzycie energi rosnie nie samowicie choc i to nie jest regua tak ze metoda prob I bledow mozna ustalic najbardziej efektowne dzialanie silnika chyba ze sie zna zalecenia producenta oczywiscie. Co do scorpiona to nie mam za duzo doswiadczenia tak ze nie wiele moge powiedzic. :thumb:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 wrz 2010, o 15:05

Luke Skywalker pisze:No przyznam szczerze, że byłem przekonany o tym, że wywołam dyskusję o timingu i jego wpływie na pakiet, ESC, silnik itp.
A tu zdechło... :?

Bo mało kto ma takie wypasy na pokładzie :nw:
Ja tam testowałem mniejszego brata 3026 na każdym timingu (no nie każdy ma też takie wypasione ESC jak ty) bo w moim Alignowskim jest soft, medium i hard. Na ostatnim żre prądu jak głupi, na medium jest już lepiej chociaż fakt, Scorpiony do oszczędnych nie należą. Zaczynam rozglądać się za czymś innym do 500-tki.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość