wojtekr pisze:ciekawe czemu tak naprawdę helikowe tak stanęły w rozwoju, brak popytu?
Może koszta, jak masz regulator 20A to możesz zastosować 6 tańszych lub sześć droższych mosfetów.
Ale jak masz 120A i masz 12 czy 18 mocnych mosfetów to aby uzyskać proporcjonalnie niższą rezystancję musiałbyś użyć 36 nowoczesnych mosfetów bo te występują tylko w niskich amperażach i koszta byłyby spore. Taniej przyjebać radiator z wentylatorem. Ale taki regiel na dobrych mosfetach można by sobie w dupę wsadzić i przy 200A by się nie poczuło że grzeje.
A może po prostu jeszcze nie zdążyły.
Gwałtowny rozwój regli do quadów nastąpił dopiero w ciagu ostatniego roku.
Pierw się pojawiły regulatory z mosfetami ultra fast i ultra low res. Pozwoliło to zredukować masę regulatora z 20g do 5g, bez wentylatora, bez radiatora, w termokurczu, pod osłonką z butelki PET, zaplastrowany taśmąizolacujną taki siedzi na ramieniu z totalnym brakiem chłodzenia i jakoś się nie pali.
Potem pojawiły się szybsze procesory Silabs F396 (O ! może tu też jest pies pogrzebany, większość regli jest na Atmelach) dosłownie pół roku temu był wysyp, wcześniej sporadyczne droższe firmy. Kosmos w przyspieszaniu i synchronizacj z silnikiem. Wcześniej póki nie przesadziło się kv i z napięciem czyli ogólnie z obrotami to wszystko było w porządku, ale wyższe kv, wyższe napięcie, błyskawiczny start od zera do 100% i pisk i po sekundzie dym z silnika. Czasami podnoszenie timingu poprawiało , czasami wyłączanie jakichś funkji, czasami trzeba było podnieść minimalne obroty aby regulator nie musiał się rozpędzać od bardzo niskich. A tu zmiana procka i wszystkie problemy znikły, po prostu odpowiednio szybki procesor do obrotów.
A ostatnio znowu nowość, wysyp regli z jeszcze wydajniejszymi prockami SILABS EFM8BB1 a następnie BB2
I tu jest biznes, bo każdy pilot ma po kilka quadów i co pół roku jak zupgraduje swojego to okazuje się że cholernie dużo się tego sprzedaje. A taki latacz helikopterem, kupi raz do modelu i tak przez 4 lata na tym reglu o ile się nie zepsuje

Wszystkie silnik pracują na podobnych maksymalncyh obrotach więc w 99% regle w postaci jakiej są wystarczają. To po cholerę zmieniać.