Przezwajanie silników by Danielus

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
spacewalker
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 3
Rejestracja: 05-08-2021

Postautor: spacewalker » 6 sie 2021, o 05:24

Witam wszystkich
Wiem ze temat trochę stary, ale ciekawy
przekopałem Wasze posty wczoraj , bo dopadło mnie przegrzanie silnika
w głupi sposób ..... bo zostawiłem go na tzw hamulcu - co pompuje 60A. co innego jak bym zapitałał , no ale nie
zorientowałem się jak juz lekko poczułem zapach obiadu w miejscu gdzie go nie było
Regulator odciął mosfety przy 85st , no ale silnik dostał bardziej
na początku myślałem ze nic mu nie jest bo działało wszystko przez kila dni ale widocznie nie katowałem go za ostro , ale po paru dniach zaczęły się problemy,.
ale do brzegu .......
Większość o ile nie wszystkie jakie przewijacie, mają mniejsze kv po nawinięciu grubszym drutem
a jak zrobić by było większe kv ? nie mówię tu o x 2 , ale powiedzmy 10% ?
ktoś mógł by na prosty przykładzie wyjaśnić jaka jest zależność ?
dajmy na to ze teraz jest 5 zwoi drutu linka (6 x 0.3mm)

z góry dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 6 sie 2021, o 12:34

O 10% to sie raczej nie da. Jak masz oryginalnie 5 zwojow na kazdym zębie a zrobisz 4 to zwiekszasz kV o 20%. Jak nawiniesz 6 zwojów to zmniejszasz kV o 20%.
Chyba ze zmienisz w ogole sposób łączenia (trójkąt/gwiazda) ale to wyzsza szkola jazdy zeby to policzyć.
Drut dajesz zawsze najgrubszy jaki Ci sie uda upchnąć.
To jest raz.
Dwa, pamietaj ze w zaleznosci od tego JAK ten silnik byl przegrzany, no i od tego jaki to jest silnik, mogly oberwac tez magnesy.
Sprawdz czy sie nie powyklejały.
Fajnie by bylo sprawdzic tez czy nie stracily swojej sily, ale nie wiem jak.
Generalnie krotkotrwale silne przegrzanie zalatwia uzwojenie. Dlugotrwale nie zbyt mocne - magnesy.
spacewalker
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 3
Rejestracja: 05-08-2021

Postautor: spacewalker » 6 sie 2021, o 13:20

dziękuje za odp
magnesy sprawdzałem , ciągną wszystkie tak samo na tyle ile udało mi się je obadać
klej się nie wytopił z nich , nie wiem czy doszły nawet do 60st , były dobrze ciepłe, ale nie dymiło z tego czy cos w ten deseń
jeszcze jeździłem na tym potem , bo to jest w Gokarcie
Cos zaczęło jednak szwankować przy odzyskiwaniu prądu przy hamowaniu, i myślałem ze regulator - ale okazało się ze nie.
Regulator zgłaszał błąd ABS_Overcurent (VESC jak ktos w temacie) jak dałem mu ostro po garach, przy 30A max nie było zadnego problemu
Obrazek
Policzyłem dobrze i jest warkocz 10, nawinięty 11 razy
drut jest 0,58mm , jedni piszą ze nawet przewinięcie dobrym drutem polskim tak samo jak było poprawi pracę.
na razie kupiłem na próbę drut 0.58mm i 1.1mm
zobaczę czy i ile go upcham
nawinę 2 żeby żeby zobaczyć czy się pomieszczą miedzy sobą
potem ew kupie grubszy o np 1.6 mm...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 6 sie 2021, o 19:47

No tutaj po zdjęciach to ewidentnie uzwojenia do przewinięcia...
Próbuj! Chwal się wynikami.
Nie jest to łatwe, ale jest wykonalne! POwodzenia!! :thumb: :thumb:

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości