Strona 1 z 2

Może nie od HELI ale eletryczny silniczek (do łodzi)

: 7 maja 2015, o 05:39
autor: owieczka
WItam może nie o silniku do heli ale też elektryczny silniczek , a mianowicie mam silnik :

Graupner SPEED 600 7,2V
Zakres pracy (bez przekładni): 3,6 - 8,4 V
Zakres pracy (z przekładnią): 7,2 - 12 V
Obroty bez obciążenia: 18,200 obr./min.
Pobór prądu bez obciążenia: 2 A
Pobór prądu przy max. wydajności: 12 A
Szczytowy pobór prądu: 85 A
Max. wydajność (bez przekładni): 69 %
Średnica wału: 3,17 mm
Wymiary [średnica, długość korpusu, długość całkowita]: 37 / 57 / 77 mm
Długość wału: 8,7 mm
Waga: 195 g

i stosuję go w łodzi zanętowej , czy on powinien się bardzo grzać ?, pod obciążeniem śruba 35 mm temperatura jego to 97 * po 5 minutach pływania ! nie ważne czy z regulatorem czy też bezpośrednio , podłączony jest do aku żelowego 6v 12AH ..

Może ktoś poleci mi jakiś inny silnik bo ten to prądożerczy jest zjada 12ah w 30 minut :wall: :wall2:

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 07:04
autor: Don Mirson
Przede wszystkim kup bezszczotka wy. Zerknij na hobbyking.com. jest ich mnóstwo. Do wyboru do koloru.

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 07:48
autor: owieczka
A możesz zaproponować jakiś silnik bez szczotkowy o podobnej wydajności co Graupner 500-600 w rozsądnej cenie bo nie znam się na silnikach w ogóle, ten mój wcisną mi koleś w modelarskim teraz bym go na 100% nie kupił szukał bym wersji ECO .

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 08:00
autor: Mentalista
Owieczka,
Twój silnik to klasyka. Pływało się kiedyś na takich motorkach z powodzeniem (nadal pływa). Piszesz o znacznej temperaturze, zgadza się. Koniecznością jest skuteczne chłodzenie - bez tego będzie źle, nawet bardzo. Masz spiralę chłodniczą? Może inaczej: masz jakiekolwiek chłodzenie w tym ustrojstwie?

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 08:44
autor: owieczka
Jedynie owinięty drut miedziany 3 mm ido tego wentylator skierowany na silnik wcześniej bez niczego było / ponawiam prośbę o wskazówki jaki silnik bez szczotek wybrać i czemu akurat bezszczotkowca

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 08:52
autor: Artu
owieczka pisze:ponawiam prośbę o wskazówki jaki silnik bez szczotek wybrać

Oferta w na przykład HobbyKing jest duża, a wybór zależny od wymaganych parametrów:

owieczka pisze:i czemu akurat bezszczotkowca

Bo jest wydajniejszy hmm mniej "prądożerny" hmm ma lepsze parametry przy tej samej wielkości hmm

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:01
autor: owieczka
Nawet nie wiem jak szukać potrzebuje "zamiennik" silnika takiego jak mój zasilanie około 6v . proszę o jeden przykład a ja dalej sam już poszukam.

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:12
autor: PiotrS
Regulator też do wymiany.....

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:14
autor: owieczka
regulator zrobiłem sam , może znów coś się uda złożyć :-) tylko potrzebuje wskazówki co do silnika

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:15
autor: PiotrS
Do bezszczotkowego?

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:20
autor: owieczka
sam do szczotkowego, teraz może do bez zrobię tylko nie wiem jaki silnik potrzebny mi jest najlepiej coś o wydajności mojej 600stki

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:25
autor: Mentalista
Kolego, zrobisz po swojemu, nie ma problemu (mam na myśli zmianę silnika), ale daj szansę temu napędowi. Musisz kupić nowy silnik, najlepiej z płaszczem wodnym, to kosztuje. O odpowiednim regulatorze do nowego silnika nie wspominam, bo zapewne taki masz. Piszesz o śrubie, która ma 35 mm średnicy. Zmień ją na 30 mm i sprawdź, 35 mm dla tego silnika to dużo - pobory prądu są bardzo duże (jak na ten napęd). Większa śruba to często samo zło: drastyczny wzrost poboru prądu ,spadek obrotów silnika, spadek sprawności i szybkie zniszczenie napędu.

Konkretne informacje odnośnie zamiennika znajdziesz na forach specjalistycznych. Są również materiały traktujące o łodziach zanętowych, dasz radę ;)

Edycja:

Aha, regulatora nie masz :)

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 09:55
autor: owieczka
Ale jeśli silnik bez szczotkowy będzie mniej zjadal aktu nawet o 20 procent to jest mega duża oszczędność na kilku dniowych zasiadkach bez możliwości podladowania aku

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 10:03
autor: PiotrS
A może pokombinujesz w tym kierunku?
http://www.banggood.com/buy/Solar-charg ... tType=desc

Re: Możę nid od HELI ale eletryczny silniczek

: 7 maja 2015, o 13:24
autor: SeKLeS
Silnik przy tym napięciu możesz po prostu umieścić że śrubą pod wodą - nigdy się nie zagrzeje! Tylko jakaś obudowa antysyfiaszcza musi być :) Po pływaniu przemyjesz w setce wódki i koniec.
Straszny miałem ubaw podczas mycia silnika od summita. Woda filtrowana w słoiku i klup! Nawet alkoholem nie myłem, tylko pracował do wyschnięcia, nasmarowałem tuleje i hula dalej.
Obrazek

Re: Może nie od HELI ale eletryczny silniczek (do łodzi)

: 7 maja 2015, o 18:50
autor: wojtekr
nie kombinuj tylko poszukaj w HK bryshless motor (o mocy i obrotach zbliżonych do tego co masz) i ESC- te dwa elementy = sukes

Re: Może nie od HELI ale eletryczny silniczek (do łodzi)

: 7 maja 2015, o 19:04
autor: owieczka
A ile się czeka na dostawę z HK oraz jakie są mniej więcej ceny przesyłek ??

Re: Może nie od HELI ale eletryczny silniczek (do łodzi)

: 7 maja 2015, o 20:05
autor: wojtekr
od 1 tyg do 3. od 2 usd do 30

Re: Może nie od HELI ale eletryczny silniczek (do łodzi)

: 8 maja 2015, o 01:15
autor: Mentalista
Owieczka, tym razem postaram się o konkrety ;) Prosisz o polecenie silnika, który będzie "lepszy" od tego, który masz. Twierdzisz, że pływasz 30 minut na aku. o pojemności 12 amperogodzin. Masz powody do narzekania, bo to bardzo zły wynik jak na łódź zanętową. Silnik w Twojej łodzi jest w zasadzie nieodpowiedni, masz motorek od F1 w ciężarówce. Co powiesz na pływanie z taką samą prędkością, na takim samym akumulatorze, ale nie przez 30 minut, a przez... (około) sześć godzin? :kopara: Nie, nic mi się nie pomieszało - sześć godzin (przy zapewnieniu warunków do zachowania maksymalnej wydajności). Cudu takiego nie sprawi silnik bezszczotkowy, ale poczciwy szczotkowiec o szumnej nazwie Graupner SPEED 500 E 12V. Ten silnik to już legenda, a jak to z legendami bywa, nie jest on już produkowany. Jego następcą jest na przykład taki motorek: GPX Extreme SWIFT 500 12V. Kosztuje on (w polskich sklepach) mniej niż... 50 złotych (no skandal! :D ) Silniczek ten wypadał w testach korzystniej od silników klasy 540 - 600. Pozwalał rozpędzić ciężką łódź do odpowiedniej prędkości, dodatkowo w kategorii czas pracy był fenomenalny. Dodając do tego mniejsze drgania (mniejsze obroty), mamy komplet. Zwróć uwagę na jego dane techniczne, oto one:

Charakterystyka dla napięcia 6V (takie masz aktualnie zasilanie - akumulator żelowy 6v):

Obroty bez obciążenia: 5.800 obr./min. (Graupner SPEED 7.2 ma 18200 obr./min.)
Pobór prądu bez obciążenia: 0,4A
Obroty przy max. wydajności: 4.800 obr./min.
Pobór prądu przy max. wydajności: 1,9A (Twój silnik ma maksymalny pobór prądu na poziomie 12A)
Moment obrotowy przy max. wydajności: 13.280mN-m
Szczytowy pobór prądu: 4,48A
Max. wydajność (bez przekładni): 62.9%

Opis "sklepowy" tego silniczka jest lakoniczny, ale wymowny: "Jest to wentylowany silnik o bardzo niskim poborze prądu i szerokim zakresie napięć pracy 4.5V - 12.0V. Idealny do modeli wymagających niskiego poboru prądu np. łodzi zdalnie sterowanych zasilanych akumulatorami żelowymi 6V lub 12V".

Można jeszcze dodać, że Twoja śruba o średnicy 35 mm będzie w tym układzie prawie idealna (dobór śruby do danego napędu to temat na dwie noce i sześć win). Jeżeli założymy, że teoria nie wydoli w stu procentach, to zastosujmy pięćdziesięcioprocentowy margines błędu (a co, idźmy szeroko). Czy wynik w granicach trzech godzin przebiegu nie byłby idealny?
Tak jak pisałem wcześniej - zrobisz po swojemu, ale w tym układzie zastosujesz regulator, który masz. Czyż to nie kusząca propozycja? Nie zapomnijmy jeszcze o tym, że silnik, który proponuję, ma podobne gabaryty do tego, który masz w łodzi. Na koniec uspokoję Cię i wyprzedzę pytanie - tak, silnik ten napędza wiele łodzi zanętowych.

Życzę pięknych karpiowych odjazdów, ekscytujących holi i wspaniałych zdjęć z "metrowcami" :piwo2:

PS Jeżeli coś pomieszałem, będę się tłumaczył, że pisałem to w nocy i byłem zmęczony. Będę szedł w zaparte ;)

Re: Może nie od HELI ale eletryczny silniczek (do łodzi)

: 8 maja 2015, o 06:13
autor: Artu
Uprzedzając pytanie, które zapewne padnie :rotfl2: podaje linkę do sklepu z proponowanym przez Mentalista silniczkiem: Silnik SWIFT 500 12V