Projekt silnika bezszczotkowego

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 23 cze 2015, o 14:05

Witam, jak w temacie - mam pomysł na silnik, potrzebny ktoś z doświadczeniem kto pooblicza i zrobi projekt...
pozdrawiam
Gajos

Postautor: Gajos » 28 wrz 2015, o 12:24

Już dawno chciałem się wtrącić, ale czekałem na pierwszego...
Tak sobie myślę, że z obliczeń to powszechnie znane rzeczy wyjdą. Żeby wyszła naprawdę rakieta, to trzeba by by_ło z wieloma pomysłami się od groma nasymulować, ale symulatorem przez "S", a skąd taki wziąć...? Za darmo, to każdy nas będzie tylko w błąd wprowadzał, dopóki kolejne $$ na tym trzepie... :(
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 wrz 2015, o 13:51

Mamy jednego speca od silników na forum...
Gajos

Postautor: Gajos » 28 wrz 2015, o 14:20

No, Danielus simply rulezzz!
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 28 wrz 2015, o 21:16

A co to za projekt, do czego miałby być użyty, czemu nie chcesz skorzystać z jakiegoś gotowego rozwiązania?
Awatar użytkownika
tom4cad
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: tom4cad » 28 wrz 2015, o 21:47

Gajos pisze:Już dawno chciałem się wtrącić, ale czekałem na pierwszego...
Tak sobie myślę, że z obliczeń to powszechnie znane rzeczy wyjdą. Żeby wyszła naprawdę rakieta, to trzeba by by_ło z wieloma pomysłami się od groma nasymulować, ale symulatorem przez "S", a skąd taki wziąć...? Za darmo, to każdy nas będzie tylko w błąd wprowadzał, dopóki kolejne $$ na tym trzepie... :(


Symulacja to w Ansys Maxwell
http://www.google.com/search?q=ansys+maxwell&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDkQsARqFQoTCNGU3YfLmsgCFSq_cgodFvAEPw&biw=1920&bih=1063
Może coś na zimowe wieczory....
GauiX5 V-Bar Full,Align700DFC HV V-Bar Silverine / JR11X
Filament do drukarek 3d, sklep: TDI-CAD Wrocław
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 28 wrz 2015, o 22:26

Widzę że chętni do dyskusji się znaleźli więc podpuszczę was troszkę- ideą jest helik klasy powiedzmy 500 napędzany bez przekładni czyli silnik napędza bezpośrednio wirnik. Silnik pewnie musiałby być w miejscu dużej zębatki na wale głównym, szeroki i niski, coś jak motory w multikopterach co to kręcą 16 calowymi śmigłami. Musiałby osiągać 2,5 tys obrotów i moc około 1600W, trzeba policzyć wiele rzeczy...
Filo1
Stały bywalec...
Posty: 137
Rejestracja: 07-10-2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 1 raz

Postautor: Filo1 » 28 wrz 2015, o 23:56

był już podobny projekt z tego co koajrze
T-Rex 450 Pro
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
T960@PX4 soon
---
Spektrum DX6i
Gajos

Postautor: Gajos » 29 wrz 2015, o 03:14

Cosik a'la Direct Drive w nowszych patefonach...
Na pierwszy rzut oka jakichś fundamentalnych sprzeczności nie widzę, ale "bo to pierwszy raz..." hmm
hmm jakieśtam precyzyjne cyzelunki wykonam, wchodzę!
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 29 wrz 2015, o 09:04

Chyba taki silnik musiałby być znacznie cięższy od tradycyjnych rozwiązań.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Gajos

Postautor: Gajos » 29 wrz 2015, o 09:12

hmm nie przychodzi mi do łba dlaczego... hmm
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 29 wrz 2015, o 09:22

telemaniak pisze:Chyba taki silnik musiałby być znacznie cięższy od tradycyjnych rozwiązań.

I mieć veeeeery veeeery soft start...
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 29 wrz 2015, o 09:25

Możliwość doboru obrotów jedynie przez kV i regulatorem bez zmiennej w postaci piniona? Czy to dobry kierunek?
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 29 wrz 2015, o 09:38

Taki silnik musiałby mieć znacznie więcej magnesów i uzwojeń oraz większą średnicę, za tym idzie większy ciężar stojana, obudowy, większa masa wirująca (magnesy) itd.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 29 wrz 2015, o 09:54

spodziewam sie ze srednica bedzie jak główna zębatka, ale w czym problem...
magnesy, uzwojenia itd to juz zagadka dla tych co wiedzą jak to policzyć... soft start jest do ogarniecia przez esc, dodatkowy plus jest taki że nie trzeba łożyska jednokierunkowego, eliminacja przekładni napędu tylko uprości konstrukcje, zyskujemy na wadze, na częściach...
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 29 wrz 2015, o 10:00

Filo1 pisze:był już podobny projekt z tego co koajrze


Był, na epheli. Goscio wykonał samodzielnie taki silnik od początku do końca na maszynach, które też zrobił sam. Ogólnie przekozak, helikopter na tym poleciał i chyba mocy mu nie brakowało, wrzucił nawet filmik z zawisu. Pamiętam, że dźwięk był świetny, jednak nie mogę znaleźć linku do tego tematu...
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 29 wrz 2015, o 10:03

Wg mnie przekladnia ma swoje plusy. Roli funkcje "bezpiecznika". Taki silnik nie bedzie tani w wykonaniu i przy mocniejszym przyziemnieniu na pewno silnik ucierpi (lozyska, os....)
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Gajos

Postautor: Gajos » 29 wrz 2015, o 10:18

Super byłoby dorwać na początek jakąś podchodzącą surówkę i przewinąć... hmm
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 29 wrz 2015, o 21:09

MacGyverek pisze:Wg mnie przekladnia ma swoje plusy. Roli funkcje "bezpiecznika". Taki silnik nie bedzie tani w wykonaniu i przy mocniejszym przyziemnieniu na pewno silnik ucierpi (lozyska, os....)


Bardzo cenna uwaga. Według mnie główny powód dla którego cały projekt jest niewarty zachodu. Poza uszkodzeniami mechanicznymi przy krecie jeżeli w porę nie wyłączymy holda, a regulator nie będzie miał odpowiedniego zabezpieczenia, możemy spalić uzwojenie. Próba rozkręcenia zblokowanego silnika z reguły tak się kończy. Zresztą kilka lat temu ktoś na epheli podjął temat i nawet powstał latający model jeżeli dobrze pamiętam.

Rozwiązanie podejrzewam, że wcale by nie było lżejsze, zębatki są lekkie, a silnik podobnej średnicy będzie znacznie cięższy. Inna sprawa że tak wolno obracający się silnik by się sporo gorzej chłodził.

Kolejna kwestie to silnik musiałby mieć kv około 130, więc dużo magnesów, dużo zwojów, i cienki drut.

Generalnie modyfikacja istniejących silników, a stworzenie silnika od nowa, który będzie miał parametry porównywalne z istniejącymi rozwiązaniami to dwa zupełnie inne, nieporównywalne zagadnienia.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 29 wrz 2015, o 21:28

Moim zdaniem nadal potrzebny jest one-way
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości