Strona 1 z 2

Silnik do makiety 450

: 16 lis 2015, o 19:31
autor: LITE
Witam!

Przymierzam się do budowy makiety Agusta A109 na bazie t-rex/assault 450.
Przewiduję głowicę na 4 łopaty z HK. Jakie obroty powinien mieć silnik?
Spotkałem się z dwoma opiniami:
1. obroty 3300kV-3600kV i minimalne kąty natarcia
2. obroty 2500kV-2700kV i średnie kąty natarcia
Która wersja jest właściwa?

Pozdrawiam
LITE

Re: Silnik do makiety 450

: 16 lis 2015, o 20:44
autor: Artja
Kąty i obroty ma mieć takie żeby był stabilny, po prostu. Nikt Ci na to nie odpowie ogólnie bo nikt nie wie co tam wepchniesz w tą makietę i na jakim pakiecie będziesz latał. Moja Agusta na klasycznej głowicy 2 łopatowej yako tako latała na standardowym silniku 3800kV, kąty i krzywe bez żadnych zmian w stosunku do klasyka. Agusta trochę zgrabniej latała na spinbladach, ale to wyłącznie efekt optyczny wynikający z nieznacznego obniżenia obrotów niż jakieś wymierne korzyści we właściwościach lotnych. Cały efekt makietowy psuje żałosne bzyczenie elektrycznej pierdziawki i dałem sobie spokój z tą działką modelarstwa do czasu zbudowania porządnej turbiny :mrgreen:

Re: Silnik do makiety 450

: 16 lis 2015, o 22:09
autor: LITE
Artja pisze:Kąty i obroty ma mieć takie żeby był stabilny, po prostu. Nikt Ci na to nie odpowie ogólnie bo nikt nie wie co tam wepchniesz w tą makietę i na jakim pakiecie będziesz latał. Moja Agusta na klasycznej głowicy 2 łopatowej yako tako latała na standardowym silniku 3800kV, kąty i krzywe bez żadnych zmian w stosunku do klasyka. Agusta trochę zgrabniej latała na spinbladach, ale to wyłącznie efekt optyczny wynikający z nieznacznego obniżenia obrotów niż jakieś wymierne korzyści we właściwościach lotnych. Cały efekt makietowy psuje żałosne bzyczenie elektrycznej pierdziawki i dałem sobie spokój z tą działką modelarstwa do czasu zbudowania porządnej turbiny :mrgreen:


To po kolei:
Body: - trex/assault 450
Buda: Heliartist Agusta A109
Serwa: Turnigy TG-306G, cyklika i ogon
FBL: Kbar
Głowica: 4 łopaty, Hobby King
Łopaty: do ustalenia
Silnik, regulator i pakiet do ustalenia.
Radio: Walkera Devo 10

Pozdrawiam
LITE

Re: Silnik do makiety 450

: 16 lis 2015, o 22:19
autor: wojtekr
dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc

Re: Silnik do makiety 450

: 17 lis 2015, o 22:26
autor: LITE
wojtekr pisze:dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc


Znalazłem dwa takie silniki:

3550kV

4400kV

Tak myślałem, kupić jeden z nich, a maksymalne obroty ograniczyć w aparaturze.

Pozdrawiam
LITE

Re: Silnik do makiety 450

: 17 lis 2015, o 22:52
autor: Kenobi36
Tylko nie 4400 do 4 łopatowej głowicy.
3550 jest ok
Ale myślę że raczej trzeba obniżyć obroty , albo mniejszą zębatką albo kv ok 3000

Re: Silnik do makiety 450

: 17 lis 2015, o 23:01
autor: LITE
Kenobi36 pisze:Tylko nie 4400 do 4 łopatowej głowicy.
3550 jest ok
Ale myślę że raczej trzeba obniżyć obroty , albo mniejszą zębatką albo kv ok 3000


Też tak sądzę.
Teraz kolejne pytanie - regulator 40A czy 45A?

Re: Silnik do makiety 450

: 17 lis 2015, o 23:11
autor: Kenobi36
40 wystarczy jak dasz silnik ok 3000kv lub małą zębatkę na ataku, a jak nie i obroty obniżysz krzywą gazu to może i tak się grzać.

Re: Silnik do makiety 450

: 17 lis 2015, o 23:23
autor: aikus
wojtekr pisze:dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc



Jakby co to mam SpinBlady 325, asymetryczne. Kupilem kiedys... mialem z nimi calkiem niezla przeprawe, ale ostatecznie mam dwa piorka, bardzo dobrej jakosci... po kilkunastu lotach... nietkniete pazurem kreta i lezace w pudle i sie (nie)kurzace.
Byly drogie i jest ich tylko para a Ty, @LITE chcesz czterolopatowa glowice, dlatego od poczatku o tym nawet nie wspominalem...
...
no ale jakby co to mam takie lopaty.
pisz na PW - dogadamy sie.
ja poszedlem jednak w strone jakiegos tam 3D wiec mi sie raczej nie przydadza.

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 00:27
autor: wojtekr
weź od Aikusa 2 niesymetryczne i 2 daj symetryczne
:)

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 06:43
autor: donia
To będzie mógł zrobić 1,5D :)

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 06:55
autor: aikus
wojtekr pisze:weź od Aikusa 2 niesymetryczne i 2 daj symetryczne
:)


:masakra:
Weź takie cudo wytoruj...

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 07:31
autor: Kenobi36
Wydaje mi się że torowanie ma na celu przede wszystkim wyważenie wirnika.

Ni i jak łopate nie wpada w strugi poprzedzającej to też lepiej :D

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 09:22
autor: aikus
Znaczy jesli chodzi o wywazenie wirnika to rzeczywisice tutaj nie powinno byc problemow o ile lopaty beda wytorowane w parach, ale z tym nie wpadaniem w strugi poprzedniej... No nie wiem. Rozumujac w ten sposob efektywnosc wirnika dwulopatowego tez powinna wzrosnac na niewytorowanych lopatach, a spada...

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 10:12
autor: LITE
Kenobi36 pisze:40 wystarczy jak dasz silnik ok 3000kv lub małą zębatkę na ataku, a jak nie i obroty obniżysz krzywą gazu to może i tak się grzać.

Czyli 45A powinien dać radę:
Sunrise ICE 45A
Pozdrawiam

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 10:20
autor: Artja
W temacie makiety: Agusta A109 w budzie 450'tki ma mało miejsca na pakiet w dziobie kabiny. W zasadzie bez przeróbek nic większego niż standardowy 3S 2200 mAh nie wejdzie. Rama 450 Pro wymusza wypchnięcie pakietu maksymalnie do przodu, albo podcięcie ramy pod półką na pakiet żeby obniżyć całość. W wersji z chowanym podwoziem tego miejsca jest jeszcze mniej bo zajmuje je serwo przedniego koła. Rama sporta wydaje sie być znacznie lepsza do tej budy. Skoro pakiet 3S to silnik standardowy i szkoda rzeźbić w KV, chyba prościej i lepiej zmienic zębatkę na ataku i jak się makieta znudzi mieć znowu 450'tke do fikania.

...i zasłużony off-top:
Szykowałem ostatnio zapasowe śmigła do Pingwina 9 cali slowflyer, piastę mam nietypową i trzeba rozwiercać. Rozwierciłem, spasowałem i przypadkowo na piaście znalazły się dwa śmigła przedzielone podkładką (nie chciało mi się zdejmować poprzedniego przed przymiarką następnego). Popatrzyłem na te śmigła, ustawiłem je 90st względem siebie, zblokowałem, i... hmm jak to odpalę to model znajdę gdzinę później w okolicach Łodzi czy spadnie 3min po starcie z braku prądu?

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 10:29
autor: aikus
@Aetja OT: Przy przejsciu z 2 lopat na trzy lopaty trzeba tak na oko zabrac 1'' ze srednicy i dodac 1'' do skoku, zeby mniej wiecej wyszlo na to samo. Przynajmniej tak wedlug ulotki dolaczonej do trojlopatowych smigiel Master Airscrew.
Moze to bedzie jakis punkt zaczepienia.

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 10:40
autor: Artja
No ale nie chce żeby było tak samo... Jasne że będzie coś za coś, niechby był lepszy cug kosztem mniejszego prądu i będę happy ;) no i te śmigła nie są w jednej płaszczyźnie... trzeba spróbować

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 11:32
autor: aikus
Widzialem kiedys takie "czterolopatowe smiglo" na Palacowej u samolociarzy i to wlasnie zdaje sie ze jakas FPVka to miala... Trzeba by tam podpytac..
...
hmm
Lepszy cug, kosztem mniejszego prądu powiadasz... To idac tym tropem doloz jeszcze kolejne dwa smigla, zrob osiem lopat i prad w ogole spadnie prawie do zera, a cug bedzie taki ze ho ho...
Tylko najpierw mocowanie silnika wzmocnij, zeby Ci sam silnik nie polecial...
:vhappy:

Nie no tak serio, kolejna zasada o ktorej slyszalem i to nie z jednego zrodla, jest taka, ze im wiecej lopat tym gorsza sprawnosc czy to smigla czy rotora w heliku... wiec... tak co do zasady to chyba do FPVki to taki sobie kierunek...

Re: Silnik do makiety 450

: 18 lis 2015, o 11:57
autor: LITE
aikus pisze:Widzialem kiedys takie "czterolopatowe smiglo" na Palacowej u samolociarzy i to wlasnie zdaje sie ze jakas FPVka to miala... Trzeba by tam podpytac..
...
hmm
Lepszy cug, kosztem mniejszego prądu powiadasz... To idac tym tropem doloz jeszcze kolejne dwa smigla, zrob osiem lopat i prad w ogole spadnie prawie do zera, a cug bedzie taki ze ho ho...
Tylko najpierw mocowanie silnika wzmocnij, zeby Ci sam silnik nie polecial...
:vhappy:

Nie no tak serio, kolejna zasada o ktorej slyszalem i to nie z jednego zrodla, jest taka, ze im wiecej lopat tym gorsza sprawnosc czy to smigla czy rotora w heliku... wiec... tak co do zasady to chyba do FPVki to taki sobie kierunek...


A ESC 45A da radę bez przegrzewania się?