LiPo - wszystko o...

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 28 sty 2013, o 22:51

Najprawdopodobniej odłożyłeś heli z naładowanym aku i stracił wydajność. nic już mu nie pomoze :( (akumulatorowi)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 29 sty 2013, o 11:00

BARTEK pisze:akumulator stracił swoją pojemność i trzeba go kilka razy naładować i rozładować


LiPo nie lubi takich zabiegów, każdy cykl ładowania/rozładowania mu nie sprzyja.

Po tak długim czasie, jeśli pakiet nie był specjalnie przygotowany raczej nie jest w dobrym stanie. Spróbuj go ożywić sposobem o którym mówił Crash, ale pamiętaj że nawet jeśli Ci się uda to już nie będzie to co kiedyś. Tyle że będziesz miał pewność który element sprawia problemy.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 29 sty 2013, o 13:28

a jak nalezy ladowac aku li-po trzeba go rozladowac i naladowac czy mozna go doladowywac
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 29 sty 2013, o 14:08

BARTEK pisze:a jak nalezy ladowac aku li-po trzeba go rozladowac i naladowac czy mozna go doladowywac


Można, a nawet trzeba doładowywać. Pełne rozładowanie znacznie skraca żywotność. Najlepiej nie schodzić poniżej (i tu każdy wstawia co uważa za słuszne)...3,76 V/celę.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 29 sty 2013, o 15:03

czyli jak naładuje go do 100% to jak zostanie jakieś 20% to powinienem go znów naładować do 100%
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 30 sty 2013, o 11:43

LiPo nie mają efektu pamięci, można doładowywać w dowolnym momencie. Ważne jest tylko to żeby ich całkowicie nie rozładowywać i dobrze też jest nie ładować zupełnie do końca. Zostawianie tego 20% zapasu do dolnej granicy jest jak najbardziej wskazane.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 30 sty 2013, o 14:50

A jest możliwość że helik nie chce się wznieść ponieważ próbowałem min wystartować w pokoju a wiecie z jednej strony szafa z drogiej łóżko a helik ma 75cm i miał za mało miejsca do wystartowania
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 30 sty 2013, o 15:21

Jak byś pisał że samolot ma mało miejsca do wystartowania w pokoju to rozumiem, ale helik? Sprawa jest prosta - musi być siła potrzebna do pokonania grawitacji. Siłę uzyskuje się poprzez obroty śmigła o kącie dodatnim więc:
- albo za wolno kręci
- albo kąt jest za mały.
Bo konstrukcji helika raczej nie zmieniłeś...
Kręcić może za wolno bo:
- bateria za słaba i silnik wolno kręci
- silnik jest zajechany i nie ma mocy
- przeniesienie napędu nie działa, np. obluzowana zębatka ślizga się i nie przenosi momentu obrotowego.
Sprawdzaj wszystko i szukaj, podmieniaj elementy aż zacznie działać.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 30 sty 2013, o 20:08

co do pakietów lipo to mają tak że gdy na celi napięcie spada do 2,8V i niżej to jest to koniec życia tejże celi... objaw- puchnięcie.
zostawiłem kiedyś cztery baterie od mcpx'a w ładowarce na trzy tygodnie, ładowarkę oczywiście odłączyłem z sieci.
coś w ładowarce "wyciągnęło" cały prąd z baterii. wszystkie spuchły. nie dawały napięcia ani nie przyjmowały.
wtedy poczytałem o liposkach i kupiłem sobie lepsze bo nowe... :vhappy:
ciekawostka lipo - jak masz zamiar dłuższy czas nie używać to do worka foliowego i do lodówki. latasz czy nie latasz to pakiety powinny być naładowane. sprawdza się co 6 tygodni (tu pewności nie mam ale częściej to raczej nie trzeba)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 30 sty 2013, o 20:21

crash pisze:latasz czy nie latasz to pakiety powinny być naładowane


No naładowane, ale do ~3,8 V/celę. Na full leżakowanie im bardzo szkodzi.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 30 sty 2013, o 22:50

W trybie storage. Naładowane się zużywają szybciej, choć nie jest to duża różnica.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 31 sty 2013, o 20:49

co to może być jeśli w aku jest napięcie 7,4v na płytce jest te same ale na silniku jest już napięcie 5,4v tak jakby napięcie gubiło się w kablu.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8023
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 sty 2013, o 22:20

pod obciążeniem?
Helikoptery
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 1 lut 2013, o 08:00

BARTEK pisze:co to może być jeśli w aku jest napięcie 7,4v na płytce jest te same ale na silniku jest już napięcie 5,4v tak jakby napięcie gubiło się w kablu.


co to może być hmm może regulator napięcia? :P
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 1 lut 2013, o 08:13

pod obciążeniem
a moglby mi pan napisac dokladnie co to jest te obciazenie bo ja dopiero zaczynam rc i jeszcze nie wiem
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 1 lut 2013, o 09:08

BARTEK pisze:a moglby mi pan napisac dokladnie
Błagam, bez takich tu prosze! :hammer:
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 1 lut 2013, o 14:35

kurde ciężko odpowiedzieć
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8023
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 lut 2013, o 18:20

W kwestii obciążenia chodzi o obciążenie akumulatora. Pracujący silnik lub próba jego włączenia powoduje zwiększenie przepływu prądu. Jeżlei akumulator nie ma tyle to nie da. Napisz:

Jaki silnik, jaki helikopter?
Czy silnik pracuje lub próbuje?
Czy nie ma jakiegoś ograniczenia?
Jak mierzysz napięcie bo jeżeli jest to trójfazowy bez szczotkowy to miernikiem nie bardzo.

Jeżeli podczas obciążenia siada napięcie to może oznaczać, że wydajność akumulatora jest za mala (lub stała się) za mała do odbiornika.
Helikoptery
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 1 lut 2013, o 18:58

jest to silnik 370 bez szczotkowy,silnik pracuje normalnie,nie na żadnego ograniczenia pracuje jak w originale,napięcie mierzyłem zwykłym miernikiem elektrycznym z tesco za 12 zł
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8023
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 lut 2013, o 19:07

Mierzysz dwa przewody przy płytce i napięcie jest ok i te same przewody przy silniku i nie jest ok?
Ile ma przewodów? Na których mierzysz?

Przy trzech fazach/przewodach napięcie występuje w zależności od kąta obrotu w zależności czy silnik ma czujnik hala czy nie- mierzenie zwykłym miernikiem napięcia, które nie występuje cały czas daje raczej lipne wyniki.

Można by to zmierzyć oscyloskopem.
Z tego co wiem to zasada przy bez szczotkowym jest taka sama jak w krokowych tylko faz mniej ale nie mniej niż 3.

Ale chyba szukamy zebry (słysząc tętent). Jak silnik się kręci tylko słabo i to po roku leżenia to raczej zmień akumulator i zobacz co i jak.
Helikoptery

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość