LiPo - wszystko o...

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 6551
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 41 razy
Podziękowano: 536 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 wrz 2022, o 01:02

Ja tam daję bateriom w pi*#$ę przez pierwsze kilkadziesiąt sekund i potem już nie sagują. Taki nagrzany po locie pakiet przytulam do pozostałych, żeby mogły podzielić się wrażeniami i oddać trochę ciepła swoim kumplom.

Generalnie jak chcesz cisnąć do oporu zimą to polecam nitro.

Latem z resztą też. Pakiety są jak panienki - jak za zimno - źle, za gorąco - źle, za średnio - też źle. No nie masz wyboru. Jak nie chcesz się przejmować pakietami to musisz przejść na ciemną stronę. :piwo2:
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2097
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 272 razy
Podziękowano: 99 razy

Postautor: Carson » 14 wrz 2022, o 07:33

A czy z nitro to nie jest juz jak z weglem w pl? ;) nie dosyc, ze drogie to i tak nie do kupienia
Awatar użytkownika
kwiatek
Elita forum...
Posty: 580
Rejestracja: 16-12-2016
Lokalizacja: solec kujawski
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 23 razy

Postautor: kwiatek » 14 wrz 2022, o 07:34

Drogie jest ale do kupienia
Gaui x7 T-Rex 470 l taranis x lite pro
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2097
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 272 razy
Podziękowano: 99 razy

Postautor: Carson » 14 wrz 2022, o 07:42

Ile to wychodzilo na lot? 30zł? hmm ktos tu kiedys liczyl jak dobrze kojarze
Awatar użytkownika
kwiatek
Elita forum...
Posty: 580
Rejestracja: 16-12-2016
Lokalizacja: solec kujawski
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 23 razy

Postautor: kwiatek » 14 wrz 2022, o 07:46

U mnie jakieś 20 zeta ale zapach ,dźwięk, widok i wrażenia bezcenne :dance: ale nie powiem że nie ma minusów :wall2:
Gaui x7 T-Rex 470 l taranis x lite pro
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2097
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 272 razy
Podziękowano: 99 razy

Postautor: Carson » 14 wrz 2022, o 07:49

Moze kiedys dam sie namowic! 8-)
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 709
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: redb » 14 wrz 2022, o 11:42

a te 20-30zł to za ilu minutowy lot? ;)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15009
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1518 razy
Podziękowano: 893 razy

Postautor: aikus » 14 wrz 2022, o 13:25

Jak chcesz cisnąć do oporu to właśnie elektryk a nie spalina.
Elektryk ma tą zaletę, że silnik o mocy powiedzmy 5kW da Ci i 50kW w krótkim piku - dopóki silnik albo regiel się nie zjara.
Wąskim gardłem są właśnie pakiety.
W spalinie takich rzeczy nie ma. Silnik ma tyle ile ma i koniec - nie przeskoczysz.
Czy latanie spaliną uczy pitch management wykorzystywania energii kinetycznej wirnika do krótkich ostrych strzałów?
Tak.
Czy jak ktoś umie latać spaliną to łatwiej mu będzie latać efektywnie nawet na sklapciałych pakietach?
Tak.
Czy latanie spaliną jest przyjemne i ma swój urok?
Nie wąpliwie.
Ale czy latanie spaliną daje nam więcej mocy? Tak po prostu MOCY?
No kuźwa... nie sądzę.
JUż od dawna nie.
Wyregulować helikopter to jak zagrać na fortepianie.
Drugi raz tak samo, się nie da. Można lepiej.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 6551
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 41 razy
Podziękowano: 536 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 wrz 2022, o 13:56

Ale ja nigdzie nie porównywałem mocy mechanicznej tylko pisałem o tym że Ciemna Strona pozwala uniknąć problemów i rozterek związanych z bateriami ;)

Choć to też nie do końca prawda, bo latając na ten przykład w -10°C i poniżej wyzwaniem zaczyna być kwestia ogrzewania pakietu od awioniki. Trzeba albo skierować część powietrza chłodzącego silnik do kabiny, albo rotować pakietami co 1-2 loty bo one nie grzeją się same z siebie od poboru w locie i zwyczajnie wymiękają.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15009
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1518 razy
Podziękowano: 893 razy

Postautor: aikus » 14 wrz 2022, o 14:07

No i sam widzisz.... więcej z tymi spalinami zawrotu doopy niż to warte...
:rotfl:

(żarcik, żarcik)
Wyregulować helikopter to jak zagrać na fortepianie.
Drugi raz tak samo, się nie da. Można lepiej.
Awatar użytkownika
kudzu
Domownik forum...
Posty: 421
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 47 razy
Podziękowano: 37 razy

Postautor: kudzu » 5 lis 2022, o 15:13

W jaki sposób nagrzewają się pakiety, czy to w locie, czy podczas ładowania?
Zastanawiam się, w którym miejscu zainstalować czujnik temperatury: czy - patrząc na lipo jak na kanapkę leżącą na talerzu- od góry na środku, ale wtedy będzie mierzyć temperaturę przede wszystkim tej jednej celi, czy z boku, stosując jakiś przewodnik ciepła, który obejmie wysokością wszystkie warstwy kanapki?
Adam
XL380, Tarot 450, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 6551
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 41 razy
Podziękowano: 536 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 lis 2022, o 18:57

Najlepiej to pomiędzy celami.

Pytanie w jakim celu?
Awatar użytkownika
kudzu
Domownik forum...
Posty: 421
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 47 razy
Podziękowano: 37 razy

Postautor: kudzu » 5 lis 2022, o 20:27

mwx pisze:Pytanie w jakim celu?

Po głębszym zastanowieniu to dla kaprysu chyba.
Dobra, mam już koncepcję; zobaczymy, co z tego wyjdzie. Ale faktycznie to może być sztuka dla sztuki.
Adam
XL380, Tarot 450, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość