Pakiety 6S - do jakiej skali?

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
menelique
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 28-01-2023
Lokalizacja: KRK
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: menelique » 13 maja 2023, o 10:34

Hej,
jako że kupuje kolejne pakiety do 800tki, zastanawiałem się, który jeszcze heli ale mniejszej skali będzie mógł z nich korzystać ?

Myślałem o tym, żeby mieć jeszcze coś 'mniejszego' ale na ile mniej mogę sobie pozwolić tak, żeby nie kupywać innych pakietów a korzystać z tych które mam do 800 ?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 maja 2023, o 10:41

Na pojedynczym pakiecie 6S około 5000mAh możesz latać klasą 500-550.
Awatar użytkownika
menelique
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 28-01-2023
Lokalizacja: KRK
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: menelique » 13 maja 2023, o 11:09

Dzięki serdeczne :thumb: , będe wiedział w 'czym szukać'.
Awatar użytkownika
kris
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 16-12-2019
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: kris » 15 maja 2023, o 08:32

Ja takimi pakietami latam na Kraken 580 (7 minut lotu do 35% baterii).
Widziałem na yt też Piume (rozmiar 700) zrobioną na 6s i te pakiety
pozdrawiam
Krzysztof

Kraken 580, Goblin Buddy, XL380, Blade 230s
Spektrum DX8 G2
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 maja 2023, o 09:23

Tylko w 600 to już trzeba dość spokojnie latać i dobrze dobrać przełożenie/obroty żeby nie męczyć 6S.
Taką 500 można bardziej bezstresowo poszaleć.
Awatar użytkownika
kris
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 16-12-2019
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: kris » 15 maja 2023, o 14:21

mwx pisze:Tylko w 600 to już trzeba dość spokojnie latać


Dokładnie tak latam ;-)

Bo lepiej jeszcze nie potrafię
pozdrawiam
Krzysztof

Kraken 580, Goblin Buddy, XL380, Blade 230s
Spektrum DX8 G2
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 maja 2023, o 15:33

Generalnie im lepiej ktoś potrafi latać tym mniej mocy potrzebuje i mniej zamęcza napęd. W takiej 600 jak zapragniesz pobawić się w zwykłe szybkie przeloty po prostej w letni dzień to możesz pakietowi 6S tak dać w dupsko że znacząco skrócisz mu życie, a chyba nie o to chodzi we "współdzieleniu" pakietów żeby je w przyspieszonym tempie zajeżdżać. W klasie 700 na 12S pakiety mają super komfortowe życie, dlatego można je męczyć latami setkami lotów.

Owszem, są tacy co nawet i 7setą polecą na 6S, ale to są już piloty nie w kij dmuchał, no i raczej są w mniejszości bo jak już ktoś majstruje ultralekką Piumę to zazwyczaj jednak na 8S, albo 12S 3300mAh.

Sam myślałem jakiś czas o heliku na pojedyncze pakiety do 7sety ale ostatecznie uznałem że to zły pomysł z kilku powodów:
1. Pakiety 6S mam podobierane w pary i ich zużycie postępuje równo. Gdybym latał na pojedynczych to w końcu by mi się rozparowały, czyli w zasadzie powoli straciłbym pakiety 12S i i tak musiał kupić nowe.
2. Musiałbym zawsze wybrać czy danego dnia latać 500 czy 700. Trochę bez sensu targać dwa heliki nie mając pakietów do każdego z nich. Czyli wychodzi na to że jeden z nich byłby eksponatem.
3. Klasa 500 jest moim skromnym, mniej lub bardziej kontrowersyjnym zdaniem "nijaka". Ani to mała i poręczna 380 do latania za ogrodem/na boisku/na łące w lesie, ani to 7seta czy 6seta, które już są przyjemne pod kątem rozmiaru. Chyba po prostu szkoda mi miejsca na półce na "sredniaka". Rozumiem że ktoś może to traktować odwrotnie i powiedzieć że taki średniak właśnie łączy cechy małego i dużego helika, ale ja patrzę na to po swojemu. Mam duże i małe więc nie potrzebuję nic po środku.
4. 500 to konieczność wejścia w zupełnie nowy kaliber osprzętu - średnie serwa, średnie ESC, średnie silniki - czyli większe koszty i więcej gratów niż np. kolejna 3xx czy 7seta do której trochę wyposażenia mam na półce (chociaż tu trochę brak mi konsekwencji w działaniu, bo K580N też ma średnie serwa, no ale ten model jest zbyt zaje**sty żeby go nie mieć :P )
5. Za cenę jednego pakietu 5Ah 6S mam 3 pakiety do 380tki. 380 jest tańsza i bardziej bezstresowa niż 500. Jeśli zależy mi tylko na ekonomii, większej ilości lotów i zabawie to dużo większy sens ma kupno 6 pakietów do 380tki i 380tki niż inwestycja w 500 i ryzyko że rozpieprzę albo zużyję drogi pakiet współdzielony z 700.
6. Bo wolałem zainwestować w nitro niż kolejnego prądojeba :mrgreen: :twisted:
Awatar użytkownika
menelique
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 28-01-2023
Lokalizacja: KRK
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: menelique » 15 maja 2023, o 16:35

Ja mam inny zagwozd, jak jadę na łykend, to mam spory ogród do wykorzystania.
800tkę pakować do bagażnika słabo, bo po prostu się nie mieści z wszystkimi innymi betami, zawsze smigam z familią, i każdy coś ze sobą bierze :)

Więc myślałem o czymś nie wiele mniejszym co mogę wrzucić i polatać na 'wyjezdzie', korzystając z tych samych pakietów, nie waląc kasy w dedykowane baterie.
Bateriom nic się nie stanie jak przelece się nimi kilka razy, a 99% czasu i tak będą służyły do większego rozmiaru.

Jakieś 450 to całkowicie odpada, jak przy tym dłubie to mam wrażenie że wszystko co robie i tak zaraz odpadnie, a dojścia do niczego nie ma.

Ale takie 500+ (he he he) brzmi zachęcająco :lol:
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 28 maja 2023, o 10:21

pewnie cos w stylu t rexa 550x byloby ok. Wazne zeby pakiety pasowaly wymiarami. Latam 6s w t rex 600 i jezeli da sie w czajnik 2000rpm i pajcowanie baterie marnieja w oczach po jakis 10 lotach czuc mocny spadek osiagow. Najlpeioej znosza katowanie 5000mah 6s heavy duty turnigy ale klopot z nimi taki ze trzeba je wpychac w 700 bo pasuja na styk trzeba je przepychac popychac kable i uwazac zeby nie zerwac kabelka balancera, no i to ciezkie cegly. W zeszlym roku kupilem dwie HRB grapheny 5000mah i nie latalem nimi w t rex 600, bo 6000mah 6s graphene HRB bardzo zdegenerowalo po kilkunastu lotach w 600 (na poczatku wyciagalem z nich 5500mah zanim zapiskal alarm na 22v teraz wyciagam jakies 3100-3400mah). Myslalem nad zalozeneiem lopat 550mm do t rexa 600 powinno to troche podniesc zwinnosc modelu i pewnie oszczedzic bateriom stresu.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 maja 2023, o 10:31

Jeśli wysysałeś 5500mAh z baterii 6000mAh to po prostu je zabiłeś ;)
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 28 maja 2023, o 12:10

3,7volta po locie bez obciazenia pod obciazeneim alarm wyzwalal przy 3,66 voltach na cele. Na poczatku trzymaly diabelnie napiecie nawet jak juz mialy minimum mocy napiecie nie klekalo. Z heavy duty 5000mah 60c wysysalem przez dwa lata regularnie 4400mah do 4700mah i bylo spoko, teraz maja juz ponad 3 lata i sa slabe ale w 700 da sie jeszcze poszalec... dzisiaj weszlo w nie 3800mah a byly wylatane na 3,8V, wiec raczej ta smierc taka lagodna.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 maja 2023, o 12:53

3 lata to 100 czy 500 cykli?
Twoje pakiety - Twoja sprawa, ale gdyby ktoś planował poużywać swoich dłużej to warto celować tak żeby po locie zostawało w nich 20-30% nominalnej pojemności.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1286
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 28 maja 2023, o 17:45

@sl8er - ostatnio miałem taką rozkminę. Pakiet 6S 1500mAh. Po locie wchodzi 1050-1100 mAh do naładowania, do storagu wchodzi po locie 150-200mAh. Po storagu wchodzi 850-900 mAh do naładowania. Czyli pojemności zostaje po locie 25-30%. Pakiet po locie ma 3,78V Uważam, że te 3,8V na celę musi być. Po 300 lotach żaden pakiet u mnie nie ma problemów. Nie darmo porządne dziczenie trwa max 2 - 3 min.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 maja 2023, o 20:56

Niektóre moje pakiety mają pod 500 cykli i nadal mogę je piłować.
Ale latam od zawsze na telemetrii, z pakietu 1800mAh wyciągam 1100mAh, z 2200mAh 1500 a 7setą na pakietach 5000mAh ląduję jak licznik wybije 3300mAh.

To są dokładnie takie wartości po jakich wszystkie cele równo stają na 3.8V.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 29 maja 2023, o 09:56

Wszystko prawda Maćku, ale żeby tak to była cała prawda, trzeba powiedzieć, że to co zabija pakiety, to zejście, nawet chwilowe z napięciem poniżej 3V/s.
Nowy, mocny pakiet będzie trzymał "twarde" napięcie dłużej i skuteczniej niż stary, ale wystarczy go przydusić raz, żeby go mocno zdegradować.
Z kolei stary, z jakiegoś powodu mimo kilkukrotnego "przyduszenia do ziemi" nie wykazuje nagłych oznak gwałtownego jeszcze bardziej pogorszenia swojego stanu.
Może się wydawać, że to efekt względności... ale chyba nie.

Zabiłem kiedyś nowy pakiet w jednym z pierwszych lotów i naprawdę był on w stanie dużo gorszym niż te stare pakiety po kilku sezonach, katowane już wielokrotnie.
Dlaczego? Nie wiem...

I nie, niestety nie ma znaczenia napięcie po locie, ergo po zdjęciu obciążenia tylko właśnie to napięcie w najgorszym momencie, pod obciążeniem.
To wtedy dochodzi do nieodwracalnych zmian w chemii pakietu, czasami tylko lokalnie, ale te "zepsuta chemia" potem zatruwa reakcję w całym pakiecie (w całej celi rzecz jasna).

No i tu dochodzimy do ostatniego aspektu jakim są nierówne cele: ta najsłabsza zawsze będzie obrywała najbardziej, więc co do zasady, powinno się monitorować pakiet patrząc na jego najsłabszą celę.

To z kolei nierozerwalnie łączy się z parowaniem pakietów do 700.
Sorry, ale nie kupuję tego co mówisz - nie ma takich pakietów, które z czasem nie zaczną się rozjeżdżać mimo, że mają dokładnie tyle samo takich samych cykli.
Rozjeżdżają się cele w pakiecie, więc tym bardziej pakiety między sobą.

Inna sprawa, że fakt, nawet jak miałem helikopter na dwa pakiety i teoretycznie mogłem po jednym z nich brać do innego to tego nie robiłem.
Dlaczego?
Pragmatyka. Pakiety do 700 miałem na stałe poprzyczepiane do półek, które wsuwałem do modelu.
W 700 miałem też inne konektory, więc z machlowaniem tymi pakietami byłoby więcej zachodu niż to warte.


Teraz jak to się wszystko ma do latania na telemetrii i zliczania wyciągniętych z pakietu mAh?
NIjak.
Od zawsze latam na czas, nigdy nie zliczałem mAh a wartości jakie wpycham do pakietu po każdym locie, tak naprawdę mam typowo nawet wyższe niż Ty, bo u mnie jest to około 50% pakietu.
Oznacza to tyle, że jak trochę przelatam pakiet, albo dam mu bardziej w3,14erdol, wpompowuję w niego 70 - 80% jego pojemności - nadal jestem po bezpiecznej stronie.
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 1 cze 2023, o 11:37

mwx pisze:3 lata to 100 czy 500 cykli?
Twoje pakiety - Twoja sprawa, ale gdyby ktoś planował poużywać swoich dłużej to warto celować tak żeby po locie zostawało w nich 20-30% nominalnej pojemności.


pewnie blizej do 100 jakies 150-180 moze byc...W przypadku nowych heavy duty zawsze wchodzilo wiecej niz podana pojemnosc :) Rozladowanie ladowarka na 3,5 volta i do pelna. Nowe Haevy duty daja sie wyssac prawie do zera zostaje w nich jakies 15% inne np maniaxy czy tattu mozna wyciagnac 1100-1200 z 1800mah czy zostaje grubo ponad 30%. Wiecej sie nie da mimo ze maja jeszcze ladunek ktory mozna rozladowac ladowarka ale napiecie pod obciazeniem pada tak szybko ze trzeba uwazac zeby nie przegiac. Latalem jeszcze do niedawana na dziko i nie mialem mozliwosci podladowac baterii na miejscu wiec staralem sie wyciagac liposy do konca teraz jak mam mozliwosc ladowania na lotnisku odpuszczam szybciej, no poza bateriami ktore i tak nadaja sie do utylizacji, zeby zdechly szybciej.

@Adam12

no wszytko pasuje zalezy od pakietu czy nowy czy stary jak pojmnosc ja mam 5 pakietow do goblina 380 i kazdy inny :D
-gens ace 2200mah po locie ma jakies 3,77-3.80 wejdzie do pelna lekko 1700 czasami 1800
-2 x stare conrad 2500mah po locie 3,9volta pod obciazeniem traca diabelnie napiecie wchodzi jakies 1200mah (trup ale mozna cos polatac w czasie kiedy laduja sie inne pakiety)... ladowarka mozna z nich jeszcze roladowac prawie 1000mah!
-tattu 1800mah wchodzi w nie tylko 1100mah bo relatywnie szybko pada napiecie i od nowosci byly jakies takie slabowite, ladowarka mozna rozladowac 500mah
-maniax 1800mah wchodzi 1200-1300mah

Duzo zalezy od temeperatury w upalne dni nawet trupy ,,ozywaja,, :)
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron