LiPo - wszystko o...

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 23 sty 2013, o 18:11

Powiększanie ilości prądu ma sens do pewnego momentu - jeżeli zabierzesz za dużo pakietów na pokład energia idzie głównie w wożenie większej masy bez przyrostu czasu.

Przykładowo - mając 500-tkę mogę latać na 2200 6S, mogę też dać 3300 6S - tu widzę sporą różnicę, ale po powiększeniu do 5000 jeżeli już to nieznaczną.
Prościej jest użyć łopat niesymetrycznych, które dają spore oszczędności przez większą siłę nośną.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 23 sty 2013, o 18:48

a te łopaty niesymetryczne to w jaki sposób wydłużają czas lotu?
lepiej noszą to można obroty zmniejszyć czy mniejszy opór stawiają i stąd oszczędności?
pytam bo mam takie ale nigdy ich nie zakładałem bo do 3d się nie nadają więc pomyślałem że to śmieci jakieś :hammer:
kupiłem je razem z rexiem 500 ale nigdy się nimi nie interesowałem hmm
pozdro
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 23 sty 2013, o 21:58

crash pisze:lepiej noszą to można obroty zmniejszyć
A jak mniejsze obroty, to mniej energii potrzeba na kręcenie wiatraka.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 23 sty 2013, o 22:58

Crash, moja propozycja, zerknij na coś takiego jak profil lotniczy oraz różnice pomiędzy profilami symetrycznymi i asymetrycznymi. W modelarstwie to wiedza podstawowa, chociaż może nie, podstawową jest ta, która mówi co wytwarza siłę nośną.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 24 sty 2013, o 00:05

nie jestem w stanie powtórzyć przeczytanej przed chwilą definicji siły nośnej. mogę narysować zwroty i wektory ale nie mam zamiaru studiować jeszcze fizyki żeby odpowiedzieć jak i o ile i takie tam...
a gdybym sypał definicjami jak z rękawa to pewnie byście mnie za pisownię pojechali :vhappy:
przysłużę się temu kochanemu forum i zrobię eksperyment. przywiozłem dziś ze sklepu wszystkie łożyska do mojego reksia, jutro składanie, zawis testowy a w sobotę powiszę na symetrycznych łopatach i asymetrycznych :idea: . tak się składa że mam dwie jednakowe nowe baterie więc wynik będzie wiarygodny. wyliczymy sobie o ile procent wydłuży się czas latania stosując łopaty o profilu niesymetrycznym (w których powietrze opływające górną część profilu ma dłuższą drogę do przebycia niż dolną, co powoduje zwiekszenie prędkości a to oznacza zmniejszenie ciśnienia i na zasadzie podcisnienia powstaje siła nosząca nasze zabawki :rotfl: )
w siódmej chyba klasie pisałem referat z fizyki czemu takie wielkie samoloty latają :banana:
pozdrawiam wesoło :gas: podciśnieniowo :thumb:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 24 sty 2013, o 02:25

Dobrze kombinujesz. Profil asymetryczny jest bardziej nośny, stąd wymagane niższe obroty i spada zużycie prądu.
Zalecane do makiet i modeli nielatających na plecach.
To dla jasności zaobserwuj jeżeli będziesz mógł, na jakim gazie model wisi na symetrycznych a na jakim na niesymetrycznych.
Jeżeli masz monitor serw w apce to ustaw przed lotem, będzie łatwiej odczytać wartość drążka gazu.

Ponieważ drugie pracują na niższych obrotach może tez być potrzebne lekkie podkręcenie czułości żyrka.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 24 sty 2013, o 05:52

Gmeracz pisze:Zalecane do makiet i modeli nielatających na plecach.

Zabobony :rotfl2:

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 24 sty 2013, o 07:41

Bardzo podoba mi się dźwięk jaki wydają śmigła przy niskich obrotach, bliżej mu wtedy do normalnych helikopterów niż strumienia z suszarki ;)
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 24 sty 2013, o 08:23

crash pisze:nie jestem w stanie powtórzyć przeczytanej przed chwilą definicji siły nośnej.


Nie zdałeś. Siła nośna nie ma nic wspólnego z fizyką......wytwarzają ją sponsorzy........ ;-)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 24 sty 2013, o 15:13

Artu pisze:
Gmeracz pisze:Zalecane do makiet i modeli nielatających na plecach.

Zabobony :rotfl2:

tylko te łopaty są półsymetryczne (ciekawa nazwa).
ale i tak jestem zdziwiony bo 1000rpm to dosłownie na pół gwizdka!
no i zaczyna mi się podobać od jakiegoś czasu takie majestatyczne 3D...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 24 sty 2013, o 20:37

crash pisze:no i zaczyna mi się podobać od jakiegoś czasu takie majestatyczne 3D...


W przypadku łopat asymetrycznych będziesz musiał dać więcej kątów ujemnych i będzie git, pewnie też obrotów trochę więcej niż 1000.

Gdzieś na YT był film z Logo z łopatami asymetrycznymi, który kręci własnie majestatycznie.......zakochałem się wtedy w tym modelu i łopatach, ale wrodzona niechęć do elepstryków spowodowała zakup modelu nitro :grin2:
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 25 sty 2013, o 00:43

widziałem właśnie, logo 800 -naprawdę pięknie... a ten dźwięk to jest melodia...

a jak to z tymi ujemnymi kątami trafić? obroty to już sobie dopasuję przy których helik ma noszenie ale przy asymetrycznych to kątami trzeba raczej sporo nadrobić. zastosować górną granicę czyli 14 stopni? czy jeszcze więcej?(chociaż więcej to się chyba nie da)
bo jak sobie już "flipne" i nie da rady się utrzymać to ... drugiego takiego mocnego kreta już żonie nie da się wytłumaczyć :masakra:
przy tak delikatnym i spokojnym lataniu też jest trochę szaleństwa bo jak mi się dobrze w głowie układa to małe obroty plus duże kąty to daje chyba latanie na granicy oderwania strugi? a tam już cieniutka granica miedzy noszeniem a nienoszeniem :?
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 25 sty 2013, o 08:38

Zawsze możesz zonie powiedzieć ze to kret z nory wyskoczył na 4 metry w gore z kopnął helika z półobrotu lewa pieta :vhappy:
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, o 18:48 przez AdamskY, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 25 sty 2013, o 09:25

crash pisze:widziałem właśnie, logo 800 -naprawdę pięknie... a ten dźwięk to jest melodia...
a jak to z tymi ujemnymi kątami trafić? obroty to już sobie dopasuję przy których helik ma noszenie ale przy asymetrycznych to kątami trzeba raczej sporo nadrobić. zastosować górną granicę czyli 14 stopni? czy jeszcze więcej?(chociaż więcej to się chyba nie da)


Nie trafisz, musisz na wyczucie lub musisz eksperymentować. Ja bawiłem się tak Raptorem. Zmieniałem mu krzywe gazu i skosku, do momentu aż przestawał latać. Fajna zabawa. Tutaj musisz postawić na doświadczenie swoje lub innych, jeżeli takich masz. Teraz wszyscy są HARDCORE 3D, więc mało kto lata na łopatach niesymetrycznych, mało kto też ma niskie obroty.


crash pisze:bo jak sobie już "flipne" i nie da rady się utrzymać to ... drugiego takiego mocnego kreta już żonie nie da się wytłumaczyć :masakra:


Fizykę można olać, z tą żoną może być najgorzej, tego nie przeskoczysz niskimi obrotami, czy różnymi profilami, chociaż kto wie........... ;)


crash pisze:przy tak delikatnym i spokojnym lataniu też jest trochę szaleństwa bo jak mi się dobrze w głowie układa to małe obroty plus duże kąty to daje chyba latanie na granicy oderwania strugi? a tam już cieniutka granica miedzy noszeniem a nienoszeniem :?



To już od Ciebie zależy na ile się do tej granicy zbliżysz, ale dobrze kombinujesz. Poza tym to nie jest takie tragiczne. W heliku masz dość spory zakres kątów. Bierz helik na pole i jechane, nie ma czego się bać, to tylko nasze zabawki. Tylko pamiętaj, żeby przy tych eksperymentach nie zmieniać kątów szybko :hammer: , bo to faktycznie może okazać się kretoznawcze.... (Do Admina !!!!!! Czemu nie mamy obrazków kreta w Uśmieszkach ??????????????????)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 26 sty 2013, o 01:12

No dobra, może powinienem napisać, że dla modeli rzadko latających na plecach. No jasne że da się, ale trza to przeteścić w jakiejś pętli czy co. Lepiej uczulić na wstępie teściarza ;)
Zobaczyć trza w locie jak się trzyma odwrócony i ile więcej dodać minusów... Najprościej chyba wejść w pętlę i podtrzymać minusami żeby leciał trochę na plecach. Albo zrobić wysokiego flipa. Oj metod jest sporo.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 26 sty 2013, o 16:04

założyłem moje asymetryczne i powisiałem chwileczkę, różnica jest przeogromna!!!
wzniósł się tylko jak gazu dałem ciut ponad pół czyli gdy dostał troszeczkę dodatnich kątów. łopaty są dłuższe i szersze od moich alignów 3d więc spodziewałem się lepszego noszenia ale nie myślałem że aż tak... dziś już nie mam czasu więc testy odkładam na jutro. potem założe znów zębatkę 13T i pobawię się w ekstremalne obniżanie obrotów... brzmienie tych łopat jest dużo przyjemniejsze niż tych 3d, co to będzie się działo gdy zejde z obrotów i dam kątów więcej...
pozdro!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 27 sty 2013, o 03:28

No widzisz crash? Tera będę złośliwy i dodam: A nie mówiliśmy? :grin2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 28 sty 2013, o 16:48

Chciałem się zapytać co to może być gdy rc heli po ok roku czasu leżenia w szafie nie chce się wznieść czy może to być to że akumulator stracił swoją pojemność i trzeba go kilka razy naładować i rozładować
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 28 sty 2013, o 20:00

poprostu ma focha :vhappy:
musisz się znim przeprosić :glaszcz: , tzn na stół i pogadać sobie trochę z nim. jak korozja zblokowała łożyska to się mogą ciężko rozpędzać :rotfl:
wydaje mi się jednak że pakiecik ucierpiał. mogło mu napięcie spaść niebezpiecznie i się skończył. spróbuj naładować go na bardzo małym prądzie. jak to nie to to podaj jakieś dane, łatwiej będzie kolegom namierzyć dolegliwość...
pzdr!
BARTEK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 1 raz

Postautor: BARTEK » 28 sty 2013, o 20:39

jest to akumulator o napieciu 7,4v i pojemnosci 1500

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości