Pakiet do nitro 90

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 mar 2018, o 23:27

Taaa, czasami bez rozebrania i kąpieli nie idzie wyczyścić - ale to nie zawsze się robi. Powinna być wersja Braina "oil resistant" :)

A Coptamix to chyba najfajniejsze paliwo - niestety mam na nie uczulenie i dupeńka, Bekra to jakiś syf wiec zostaje Rapicon. Wcześniej Tornado ale nie ma już od dawna wersji 20%
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 3 mar 2018, o 04:43

Artja pisze: Z kolei Coptamix prawie nie zostawia nalotu, helik jest czyściejszy i przy tym ładniej pachnie ;)

To dla mnie odpada... jestem podatny na uzależnienia :(
Kiedyś praktykowałem mycie gaśnicą halonową, bo kumpel odrabiał wojsko w Straży ;) . Potem już tylko owijałem helika szmatą i do torby. Sąsiad z bloku na węch poznawał, czy już wróciłem z latania :masakra:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 3 mar 2018, o 10:22

Ja latałem na Yamadzie, Bekrze 16, ale także na paliwie Contest. Na tym ostatnim model był najmniej uciapany. Mocy też było mało. Ja największe trudności miałem zawsze z czyszczeniem tłumika z zapieczonego oleju.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 3 mar 2018, o 10:46

Grabcio pisze: ... Ja największe trudności miałem zawsze z czyszczeniem tłumika z zapieczonego oleju.

To w makiecie pewnie nie będzie lekko utrzymać to w czystości.
Chociaż może przy silnikach benzynowych jest inaczej ... nie wiem - nie znam się :oops:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 mar 2018, o 11:05

Zależy jakim. GT15HZ w wersji 600 miał tyle samo oleju co nitro a w wersji wiec syf był podobny
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 mar 2018, o 12:52

Ja swojego okresowo czyszczę pistoletem natryskowym. Wlewam etanol zamiast farby i odkręcam reduktor do oporu.

5 min i jest jak nówka xD

A po lotach zlewam płynem do mycia szyb wzbogaconym denaturatem aż ścieka i wycieram.
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 3 mar 2018, o 18:14

W makiecie wszystko będzie zależało od szczelności połączenia silnik- tłumik. Jeśli tam będzie OK, to będę musiał tylko podcierać dupsko makiecie :masakra: . Jak będą nieszczelności - to w środku będzie syf, ale go nie będzie widać :dance: . Przynajmniej dopóki laminat nie przegnije. Ja mam GT15Hz w wersji 700, z gaźnikiem Walbro. W tych gaźnikach paliwo zazwyczaj nie jest wychlapywane z gardzieli jak to czasem bywa w gaźnikach silników żarowych.
Biorę się za obróbkę zdjęć - muszę zaktualizować wątek makietowy i założyć wątek "archeologiczny". Tu już dość daleko odbiegliśmy od tematu :) .
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 mar 2018, o 19:15

Obawiam się, że połączenie nie ma tu kluczowego znaczenia poza tym czemu ma być nieszczelność w tym miejscu?. W nitro to przebywanie modelu w okolicy chmury spalin powoduje jego usyfienie - w makiecie czas pokaże.
Jaki masz skład mieszanki do tego silnika?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 3 mar 2018, o 19:52

Masz rację. Zgodnie z zaleceniem OS'a stosuję mieszankę 25:1 (na litr PB95 40 ml oleju). Używam syntetyka Motul 800. Ten silnik faktyczne potrzebuje (wg producenta) więcej oleju niż inne benzynowe silniki modelarskie, gdzie proporcje wynoszą od 30:1 do nawet 50:1.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 mar 2018, o 20:47

Czej, czej.. bo temat jest o nitro.. a Wy tu coś o benie
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 3 mar 2018, o 21:04

Temat jest o nitro, a konkretnie o zasilaniu do nitro :) . marek_c4 nawiązał do mojej budowanej makiety na PB95, wojtekr wspomniał o GT15HZ. Już jakiś czas wątek jest bardziej o usyfieniu i czyszczeniu modeli spalinowych niż o ich zasilaniu.
Pozdrawiam,
Robert

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości