Popieram porządnego żelka antywibracyjnego lub też "futaba pad" przeznaczony do spalin.
Niektórzy też robią kanapkę z blaszką lub używają szarych taśm 3M/Scotch (opisywałem kiedyś w temacie Chase).
Na takich podkładach drastyczne jaja nie powinny się zdarzyć.
Co do wibracji to mikrusy i maluchy są nie podatniejsze.
Szczególnie jak ktoś często kretuje, prostuje szpindel w rękach (Pkali
), nie dba o torowanie i wyważenie łopat.
Obroty zajebiste a z każdym kretem coraz więcej niedoskonałości modelu się pojawia
Pamiętam jak mi trex 250 wariował...
2 dni temu wyszedł nowy update braina, który między innymi ma redukować wpływ wibracji na funkcje autolevela.@Kubacki
W Brain 1 masz tylko podgląd wibracji na żywo. Z lapkiem na BT lub telefonem i drugą osobą można wisieć i oglądać lub samemu testować bez łopat.
Test bez łopat często gówno daje bo bez łopat nie ma wibracji torowania, wyważenia, krzywego szpindla, krzywych okuć i krzywego lub rozklekotanego ogona (który ma najwyższe obroty i często sieje wredne pionowe wibracje).
W Brain 2 zakładka EVENTS służy tylko do raportów systemowych i nie informuje o wibracjach
Logowanie wibracji trzeba włączyć, podobnie jak można włączyć logowanie innych parametrów. Do EVENTS warto czasem zajrzeć w poszukiwaniu czerwonych błędów bo można się dowiedzieć iż brain jest sprzętowo uszkodzony....
W zakładce DIAGNOSTIC >> PARAMETERS SETTING włączamy sample rate - ja mam 20KHZ bo najwyższy 50KHZ loguje tylko 3-5 lotów a 20KHZ mieści w pamięci więcej bo 9-10 lotów.
Aktywacja tej opcji i ptaszka na "Active Logs Recording at startup" włącza logowanie i zapisywanie wibracji w każdym locie powyżej iluś tam sekund (chyba 10 sekund).
Po locie trzeba wyłączyć zasilanie i dopiero następnym razem można pobrać loga w zakładce Recorded Logs - guzikiem DOWNLOAD DATA. Pobranego loga można odtwarzać w zakładce Recorded Logs i Vibrations (zależnie co się chce zobaczyć).
Ja prócz logowania wibracji włączyłem jeszcze logowanie: servovoltage, dsmx sat1 fades & sat2 fades, rxframerate, rxpitch, rxthrottle, pitchout, throttleout, main rotor rpm 0-3000, gov engaged status.
Z tego wszystkiego można po locie odczytać multum informacji i obczaić co spowodowało kreta lub kłopoty. Z takimi ustawieniami mieści mi się w pamięci 9-10 lotów i praktycznie każdą usterkę można wyłapać.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał