Filmy i foty dużego lotnictwa

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 14267
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1425 razy
Podziękowano: 863 razy

Postautor: aikus » 5 sie 2022, o 08:58

_buja_w_oblokach
“słuchaj ciałem jedz palcami kochaj szybko pij oczami bądź jak książka z obrazkami w której inni zawsze znajdą coś nowego co uwadze ich uciekło pewien siebie bądź jak drzewo które z czasem liści kolor tylko zmienia drzwi otwarte ciągnij kartę nie z rozkazu lecz z pragnienia to już wszystko chyba tyle miałem ci do powiedzenia”[Perfect]
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1184
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: Piotr_T » 5 sie 2022, o 09:59

aikus pisze: _buja_w_oblokach

Przez pierwszą godzinę :rotfl:
A wracając do tematu - jako że był taki czas w mojej karierze zawodowej, że z racji na zatrudnienie u "Narodowego Przewoźnika" sporo latałem tu i tam (nie tylko LOT-em), to było mi dane przeżyć nie tyle odejście, ile "touch & go". Dlaczego kapitan wykonał taki manewr - zupełnie nie wiem, bo podejście wyglądało na całkowicie poprawne, choć było to zimą i warunki meteo najmocniejsze nie były (padał śnieg). Miejsce zdarzenia - Zurich Kloten. Wrażenie gdy tuż po przyziemieniu idzie nagle "pełen gwizdek" i następuje poderwanie maszyny w górę jest dość wyjątkowe i wtedy wywołało pewne poruszenie na pokładzie :-). Drugie podejście było już OK. Linia - SwissAir (obecny Swiss).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 14267
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1425 razy
Podziękowano: 863 razy

Postautor: aikus » 5 sie 2022, o 12:21

.... to jest z technicznego... a może właśnie raczej formalnego punktu widzenia nadal po prostu go-around. Nie ma znaczenia, że samolot dotknął kołami ziemi... To znaczy ... no oczywiście ma znaczenie, ale nadal nie jest to nic nadzwyczajnego. Pilot ma prawo w każdej chwili podjąć decyzję o go around DOPÓKI nie otworzy odwracaczy ciągu.
Jak otworzy - musi się zatrzymać.
Dlaczego?
No bo odwracacze ciągu, ich uruchamianie i zamykanie to proces który trochę trwa, w tym czasie samolot mocno zwalnia ale jednocześnie zjada pas, który nie jest nieskończony. POnowne zamknięcie odwracaczy, danie pełnej mocy i de facto ponowny start obarczone jest dużym ryzykiem, że zabraknie pasa, żeby osiągnąć prędkość rotacji.

Z drugiej strony, każde go-around wywoluje poruszenie na pokładzie wśród pasażęrów, nawet takich co dobrze wiedzą, że to w zasadize normalna rzecz... No bo jednak nie do końca normalna.
Pisałem o tym przy okazji chwalenia się moim Honey Moon - wtedy właśnie przeżyłem go-around jako pasażęr... raz jedyny raz w życiu jak narazie i też byłem poruszomny :)
Różnica pomiędzy mną a pozostałymi pasażęrami była taka, że wszyscy (większość) miała reakcję taką "Oj... oj oj... no dobra dobra, jest ok, niema paniki,ale jednak coś jest nie tak jak być powinno... " i taki lekki niepokój dało się odczuć.
A ja??
WOOOOW!!!! ALE CZZAD!!!!! Idziemy na drugi krąg!!!!
:juppi: :juppi: :juppi:

... .
Ja to jednak trochę pojebany chyba jestem...
No tak czy siak ... darmowy lot widokowy nad Warszawą, drugie podejście już bez absolutnie żadnych problemów... przyziemienie delikatniutkie, mięciutkie... Idealnie.
Tak było.

:thumb:
“słuchaj ciałem jedz palcami kochaj szybko pij oczami bądź jak książka z obrazkami w której inni zawsze znajdą coś nowego co uwadze ich uciekło pewien siebie bądź jak drzewo które z czasem liści kolor tylko zmienia drzwi otwarte ciągnij kartę nie z rozkazu lecz z pragnienia to już wszystko chyba tyle miałem ci do powiedzenia”[Perfect]
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1184
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: Piotr_T » 5 sie 2022, o 21:26

Zgadza się, choć z psychologicznego punktu widzenia inaczej wygląda przerwane zniżanie od ponownego startu :-). Tu przyczyną była pewnie obawa, że w warunkach, bądź co bądź, śliskiej nawierzchni zabraknie pasa, ale na YouTube można znaleźć filmy nakręcone w takich okolicznościach, że po T&G pewnie niejeden pampers byłby potrzebny ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 14267
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1425 razy
Podziękowano: 863 razy

Postautor: aikus » 6 sie 2022, o 11:27

tak taaak.... sama prawda:)
“słuchaj ciałem jedz palcami kochaj szybko pij oczami bądź jak książka z obrazkami w której inni zawsze znajdą coś nowego co uwadze ich uciekło pewien siebie bądź jak drzewo które z czasem liści kolor tylko zmienia drzwi otwarte ciągnij kartę nie z rozkazu lecz z pragnienia to już wszystko chyba tyle miałem ci do powiedzenia”[Perfect]

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron