Polowanie na kreta - video i foto relacje z własnych kretobić

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 1 mar 2012, o 12:29

Kowal pisze:No ja nie wiem jak Ty robisz te autosy. U mnie wygląda to tak, że nabieram wysokości, włączam holda i nic się nie dzieje. Raptor mówi, że pi$%@43, nie robi, że chce latać. To ja padam na kolana i błagam go, żeby wylądował, skoro już mu silnik wyłączyłem. On, bardzo, bardzo niechętnie zaczyna opadać. Wtedy się wkurzam, wypijam flaszkę, trzeźwieję. On jak to widzi, to robi piruet. Już jest niżej nad ziemią, wiec ja biorę prysznic, żeby się przygotować na lądowanie, ale on wtedy odłącza sobie satelitki i lata w kółko śmiejąc się ze mnie. Ostatecznie nadchodzi ten moment i rzucam w niego tą pustą flaszkę, żeby dać mu do zrozumienia, że nie będę czekał 5 godzin, aż on skończy autosa. Raptor oburzony na mnie ląduje. Po lądowaniu wkłada sobie łopatki w blade holder i wsiadam do samochodu, żeby pojechać ze mną do domu.

Tak to wygląda w mojej .50.

Buahhaahha !!!! :vhappy: :vhappy: :vhappy: Mało nie popuściłem !!! :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:

Pobiłeś nawet:
super_mario2 pisze:FPV zaczął latać z gracją kowadła.


:rotfl: :rotfl:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 7 mar 2012, o 22:22

Niezbedne:
- Kamikadze z doświadczeniem uczacy sie latac heli
- oczywiście heli tu CopterX 450Pro V3
- potrzebny tez las ale nie krzyży
- KL (Kontrola(ka) Lotów) powszechnie zwana LP bądź OK (operator kamery)
- pomoc dodatkowa

Pozwolenie od KL na loty próbne jest wiec pakowanko i na lotnisko. Procedury startowe i lecimy. Poniewaz CX po niedzielnych lotach dopiero poskladany i to tak "na szybko" wiec lata jak ... lata. Heli w powietrzu szybkie zerkniecie na apke gdzie te WŁAŚCIWE przyciski a helik juz na horyconcie :masakra: (szybka bestia). No to wracamy. Ze wzgledu na zaawnowanie w sztuce pilotazu to najlepiej tylcem tylko jak zobaczyć gdzie ta kropka ma ogonek :?: :shock: Dwa a moze wjecej flipy i teoretycznie wiadomo gdzie góra, gdzie dół a ogonka nie widać :wall: O widac łopaty znaczy sie kółko jakie zataczają no to ... decyzja błedna bo zamiast bliżej to on dalej :evil: Apka pikła i to nie był timer. Hmm... co to może być? O jeszcze pikła. Już wiem ZASIĘG :mad2: Decyzja zapadła LĄDUJEMY gdzie sie da, HOLD i kropek znaczy CX znika za .... Apka już pika nonstop, zaczyna się piesza wycieczka gdzie oczy poniosą. Poniosły do "pobliskiego" lasu... Mały konkurs: znajdz helika na obrazku
Obrazek
Zawsze się zastanawiałem czemu serwa trzeszczą? - Teraz już wiem.
Tel. do KL o wsparcie techniczne a w międzyczasie planowanie strategii. Kalkulator w rękę i uwzględniając ruch obrotowy ziemi, odległość księżyca, wilgotność pow. i wiele innych zmiennych wyznaczyć miejsce na lądowisko awaryjne, które wygląda tak
Obrazek
Procedury przygotowawczej ciąg dalszy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i ...
Obrazek
z bliska
Obrazek
szybkie oględziny (czego on te papuche tak cieszy :dk:
Obrazek
Testy polegjace na przypieciu aku
Obrazek
DZIALA!!! :juppi:
Obrazek
Miała być fotka po pierwszym locie jak kabinka przemalowana, no to jest
Obrazek
tylko, że sama to już sie nie bedzie trzymać :oops:
Brygada RR dumna i blada
Obrazek
Po powrocie na lotnisko trzeba obowiazkowo wytrząsnąć strach
Obrazek
Faktycznie działa ale backflipów już nie próbowałem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ale helikowi nadal ogon ucieka na prawo :mad2: mimo, że dostał Futaba GY401, chyba już tylko gumkę pod żyrkiem zostaje wymienić
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 7 mar 2012, o 22:43

Nie ścinałeś drzewa, nie liczy się :-p.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 mar 2012, o 07:03

Kowal pisze:Nie ścinałeś drzewa, nie liczy się :-p.

Bueahahahheheha :vhappy: :vhappy: :vhappy: :vhappy:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 8 mar 2012, o 17:28

Widzę, że apka to T9x, więc pipczenie to chyba nie zasięg tylko odgłos umierania apki. To by znaczyło, że miałeś podwójne szczęście.
(No chyba że to FrSky ci pipczało)

BTW. Głośne serwa, wyznacznikiem powodzenia akcji ratowniczej :rotfl2:
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 8 mar 2012, o 19:07

Fajna foto relacja, opis też. Fajnie fajnie, ..........na pięć z plusem :approve:
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 8 mar 2012, o 22:31

To FrSky, dzieki temu wiedziałem w której czesci lasu szukać, czułem sie jak z wykrywaczem matalu. Jeszcze stojac pod tym drzewem nie mogłem namierzyć zguby.
Jeśli bym ściął drzewo to jak bym potem lądował? Znając moje szczęście to akurat bym trafił w dziurę po drzewie. A gdzie amortyzacja?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 8 mar 2012, o 22:56

ArabaT pisze:Jeśli bym ściął drzewo to jak bym potem lądował? Znając moje szczęście to akurat bym trafił w dziurę po drzewie. A gdzie amortyzacja?


Ja podszedłem do zagadnienia inaczej - musiałem odzyskać silnik, serwa, nadajnik itp. Po ścięciu okazało się, że korona drzewa zamortyzowała upadek i model wymagał tylko zaklejenie dziurki w poszyciu :-D. A model na drzewie zrobił się, bo chciałem zrobić nalot na samochód kolegi, tylko że kolega jechał drogą pod lasem ok. 100m. ode mnie. Złe wyczucie odległości, te rzeczy i posadziłem. Potem były trzy zdziwienia. Jedno, że model na drzewie jest cały, drugie że to jakieś dziwne drzewo i ma bardzo cienkie gałęzie, grubsze zaczynały się jakieś 10m. na ziemią, a trzecie że model na drzewie po ścięciu jest cały. Opiliśmy sprawę po powrocie z całym modelem, a następnego dnia pojechaliśmy latać znowu w to samo miejsce :-].
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 mar 2012, o 02:28

ArabaT pisze:Ale helikowi nadal ogon ucieka na prawo :mad2: mimo, że dostał Futaba GY401, chyba już tylko gumkę pod żyrkiem zostaje wymienić

A jak ustawiłeś startowe kąty ogona? Z wyprzedzeniem czy na zero?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 13 mar 2012, o 14:26

Na zero, teraz troszke skorygowalem i dryf jest mniejszy ale nadal jest. Tak wiem, ze sa dwie szkoly na temat ustawiania tylko jakos nie jestem w stanie zrozumiec dlaczego trzeba ustawiac wyprzedzenie mimo trybu HH, wydaje mi sie to nielogiczne, bezcelewe a jednak dziala. Moj opor wew przed zrobieniem tego wczesniej po czesci wynikal tez z tego, ze nie ma moziwosci ustawic katow 90 jak wszedzie jest to opisywane pomijajac juz fakt, ze w jedna strone mamy sterowania tyle co kot naplakal a w druga ...
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 mar 2012, o 17:58

Troszkę nie na temat.. ArabaT bywałeś na BGŻ Arena - Pruszków w tym roku ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 13 mar 2012, o 18:40

Nie
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 mar 2012, o 19:24

Cholera... a myślałem.. Twarz podobna , helik jakby dokładnie ten sam. No nic.. tak tylko zawróciłem Ci tyłek :lol:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 mar 2012, o 13:55

ArabaT pisze:jakos nie jestem w stanie zrozumiec dlaczego trzeba ustawiac wyprzedzenie mimo trybu HH, wydaje mi sie to nielogiczne, bezcelewe a jednak dziala.

Weź pod uwagę, że w trybie HH przy zerowym ustawieniu łopatek żyro od startu musi cały czas wymuszać spory, jak dla niego, kąt wyprzedzenia. No i co chyba ważniejsze - w takim położeniu serwo nie ma ustawionego wtedy orczyka pod kątem 90 st. czyli nie ma tej samej reakcji serwa na wychylenia poza kąt korekty, co dodatkowo komplikuje pilnowanie ogona bo wraz z wychyleniem orczyka drastycznie zmienia się czułość/reakcja żyrka. A zazwyczaj trzymanie ogona prosto to jego większość pracy w locie.
Z kątem wyprzedzenia serwo ma orczyk głównie prostopadle (czytaj symetryczne ruchy) i tylko koryguje drobne różnice na boki. Może właśnie stąd wynika problem, szczególnie widoczny przy słabszych/wolniejszych serwach ogonowych.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 16 mar 2012, o 03:25

Gmeracz pisze:Weź pod uwagę, że w trybie HH przy zerowym ustawieniu łopatek żyro od startu musi cały czas wymuszać spory, jak dla niego, kąt wyprzedzenia
Ale przecież w serwie nie ma sprężyn które by ciągnęły do punktu zerowego więc to akurat do mnie nie przemawia.
Gmeracz pisze:w takim położeniu serwo nie ma ustawionego wtedy orczyka pod kątem 90 st. czyli nie ma tej samej reakcji serwa na wychylenia poza kąt korekty
To prawda, ze w okolicach 90 st na orczyku serwa mamy iles tam st na łopatach ogona. Natomiast przy 60st na serwie na łopatach bedą to już inne wartości, na pewno mniejsze wiec przy tych 90st serwo nazwijmy jest najbardziej wydajne. Ale jemu jest obojetne w ktorym położeniu się znajduje (oczywiście w ramach swojego ruchu) Jeśli by dostało sygnał to by sie wychylilo więcej.
Właśnie przeprowadziłem doświadczenie i wyszło mi, że uciekajacy, dryfujący ogon to nic innego jak niedoskonałe oprogramowanie żyra. Jak do tego doszedłem? Nabiłem go (heli) na pal :vhappy: czyli mocowanie w osi wału gł. Powolny obrót ogona o 45st spowodował wychylenie serwa do końca zakresu pracy. Kilka prób z różnymi prędkościami obrotu i serwo zawsze osiagalo koniec przy tym samym wychyleniu ogona (Dokładność jaką się da osiągnąć w domowych warunkach). Czyli jest ustawiona gorna granica proporcji: obrot ogona w st do korekty na łopatach (tak w uproszczeniu).
Oj chyba moja teoria nie zgadza sie z przyjetą jako by problem dryfu brał się li tylko z mechaniki ogona.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 16 mar 2012, o 11:05

Punktem zerowym serwa steruje neutrum z aparatury a nie sprezyny
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 16 mar 2012, o 11:25

AdamskY pisze:Punktem zerowym serwa steruje neutrum z aparatury a nie sprezyny

...co IMO jest bardzo przydatne bynajmniej w serwie ogonowym. Nie widzę potrzeby ustawiania orczyka 90 st o ile popychacz będzie dobrze pracował.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 16 mar 2012, o 21:02

Ja Was błagam. Poczytajcie, nauczcie się, poznajcie zasadę działania i prawa nimi działające, a później piszcie. Rozumiem, że początki itp., ale bez przesady. Nowych rzeczy NIKT z Was nie wymyśli. Wszystkie zasady oraz prawa zostały już poznane i rozpracowane i co lepsze sporo z nich zostało opisanych na tym forum.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 16 mar 2012, o 22:24

Kowal pisze:Ja Was błagam. Poczytajcie, nauczcie się, poznajcie zasadę działania i prawa nimi działające, a później piszcie. Rozumiem, że początki itp., ale bez przesady. Nowych rzeczy NIKT z Was nie wymyśli. Wszystkie zasady oraz prawa zostały już poznane i rozpracowane i co lepsze sporo z nich zostało opisanych na tym forum.


:nw: i tyle
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 16 mar 2012, o 22:33

Kiedyś już pokazałem rysunki porównujące metody ustawiania ogona z ich zaletami i wadami. Przytoczę je ponownie:

1) tylko w szczególnych przypadkach ten sam kąt obrotu orczyka serwa da taki sam ruch liniowy - najczęściej nie:

Obrazek

2) a co do ogonka dla metody "zero łopatek":

Obrazek

3) i porównanie skutków różnych metod regulacji

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości