Polowanie na kreta - video i foto relacje z własnych kretobić

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 18 paź 2022, o 20:17

aikus pisze:Łookkk.....
Co sie stało?

Norma. Próba latania na plecach tyłem i pomieszany aileron. Szkoda tylko kabinki, bo to już złom. Porozrywana z trzech stron ponad pół długości. Reszta w miarę.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2204
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 18 paź 2022, o 20:19

Troche go polamalo :D no ale sam sprowokowales remont
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 18 paź 2022, o 20:22

Carson pisze:Troche go polamalo :D no ale sam sprowokowales remont

Położyło go jakoś bokiem na przód. Złamał się elegancko za boomcasem. Akurat rurę i podpory miałem dobre, nie trzeba było remontować :) I to nie łopaty wyły tylko łożyska na wale, tak że ten, no ... :rotfl2:
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2204
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 18 paź 2022, o 20:25

Adam12 pisze:
Carson pisze:Troche go polamalo :D no ale sam sprowokowales remont

Położyło go jakoś bokiem na przód. Złamał się elegancko za boomcasem. Akurat rurę i podpory miałem dobre, nie trzeba było remontować :) I to nie łopaty wyły tylko łożyska na wale, tak że ten, no ... :rotfl2:


Jestes pewny, ze te na wale? U mnie jak wyly to zawsze te od rolek prowadzacych pasek i te na walku ogonowym
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 18 paź 2022, o 20:30

Ogon na pewno nie. Rolki jeszcze zobaczę, one faktycznie wycisk dostają.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2022, o 00:32

A czyli błąd pilota... no spoko... znaczy nie spoko ale myslalem, ze awaria...
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2071
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 19 paź 2022, o 16:47

Adam12 pisze:
aikus pisze:Łookkk.....
Co sie stało?

Norma. Próba latania na plecach tyłem i pomieszany aileron. Szkoda tylko kabinki, bo to już złom. Porozrywana z trzech stron ponad pół długości. Reszta w miarę.

A ja mam nowiutką z kita na sprzedaż
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 19 paź 2022, o 18:22

kubacki pisze:
Adam12 pisze:
aikus pisze:Łookkk.....
Co sie stało?

Norma. Próba latania na plecach tyłem i pomieszany aileron. Szkoda tylko kabinki, bo to już złom. Porozrywana z trzech stron ponad pół długości. Reszta w miarę.

A ja mam nowiutką z kita na sprzedaż

Było pisać wcześniej ? Na pocieszenie (siebie) wolę żółtą :)
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2071
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 19 paź 2022, o 18:24

Zapomniałem o niej że miałem wystawić
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 7 sty 2023, o 18:28

rok sie ledwo zaczal a juz kret zaliczony :) poczatek liposa t rex 600, wejscie na 2050rpm ze 3 tik toki na przywitanie, potem lejek przy wyjsciu z lejka takie gluche ,,lup,, myslalem ze wgniotlem kabinke przy zakladaniu i teraz sie wgniecenie wyprostowalo. Potem takie bezcelowe wiszenie w powietrzu i to troche na lewo na prawo bo model jakis taki dziwny do lba zaczela dochodzic mysl ze moze lepeij wyladowac, i wtedy postawilo lopate na sztorc. Zmielilo zebatke w locie wiec helik spadl jak kartofel z okolo 5-6m. Loptay konkretnie ufajdane w blocie, ale poza zmielona zebtaka i brakujacym snapem o dziwo nic sie nie stalo :dance: po stracie snapa model byl nadal sterowalny to znaczy taki mulowaty ale sterowalny. Jakbym dalej minimalnie poruszal kierunki to jestem powien ze bym wyladowal. Pewnie wysokie obroty w jakims stopniu zapobiegaly postawieniu loptay od razu na sztorc. W tarczy brakuje kulki od snapa, gwint ok, czyli sie kulka wykrecila i snap wystrzelil. Wszystko bylo zabezpieczone na loctite w 2016 przy wykrecaniu reszty kulek widac ze loctite zlapal ale jest teraz miekki i taki skruszaly nie stawia wiekszego oporu, czy loctite sie starzeje ??? Poza tym kilka lotow mialem na tragicznych lopatach 600mm od hobbykinga tych za 12dolcow, pewnie wibracje od nich poluzowaly gwinty.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2023, o 22:26

Nie martw sie, ja NOwy ROk zacząłem od kreta. W drugim locie.
POcieszam się, żę skoro "Nowy Rok jaki - cały rok taki", to znaczy, że wszystkie krety w 2023 będą tak łągodne w skutkach.
Loctite: jedno co wiem na pewno, to, że raz zerwany - nie trzyma. Czasami powoduje, że po prostu gwint siedzi ciasno i to wszystko. I to czasami wystarcza.
ALe co do zasady - poruszona śruba - trzeba wykrecić, dać nowy loctite i znowu wkręcić.
Idąc tym tropem - owszem, wujcowe, albo źle wyważone łopaty mogły poruszyć gwint...
... ale z drugiej strony... Kurde, przecież na tej kulce tak czy siak działają siły wręcz udarowe - wystarczy jakakolwiek praca na cyklice (a ona jest cały czas) i na górną część tarczy, plus kulki, plus snapy/popychacze plus kulki w okuciach działają siły dokładnie w takiej częstotliwości w jakiej obraca się głowica... i nie są to siły małe...
2016 rok - to .... 7 lat temu będzie.
Nie wiem ile lotów zrobił ten model do wtedy, ale ten wiek - no kuźwa... Robi wrażenie. :thumb:

A każdy helikopter jak jest Weilkanoc, raz do roku, no to ...
... Konie mówią, no to każdy helikopter trzeba rozebrać na części i na nowo poskładać.
:lol:
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 7 sty 2023, o 23:55

w miedzyczasie bylo sporo czesci wymienionych wiec nie jest to tak do konca model z 2016, po ostatnim mega krecie jest to bardziej model 2022 :) ale tarczy nie ruszalem od 2016... wiec pewnie 7 lat tez sowje zrobilo... jak pomysle to chyba wszystko bylo rozkrecane i na nowo skladane poza tarcza.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2023, o 13:50

No.... ja się zastanawiam na inną rzeczą. Kretowanie 380tki.
No wiadomo - generalnie to jest model do kretowania więc no big deal jeśli przywalę... ALE.
Może być zrobiony lepiej lub gorzej. W szczególności łopaty może mieć lepsze lub gorsze.
Łożyska w szpindlu: świeższe lub takie, że już trochę w sobie mają, ale jeszcze dają radę.
Dumpery - to samo.
No i różnie to u mnie bywa... Przeważnie po krecie mam podejście takie, że zakładam łopaty ALZRC, których kiedyś nakupiłem jak głupi czapek za kozie boby, nad resztą się specjalnie nie spuszczam i tak latam... i latam i latam i latam.... w końcu przychodzi czas, na remont, no to robię remont... i wtedy przychodzi kaprys, żeby założyć lepsze łopaty.
No to zakładam lepsze łopaty, helik wyszykowany tip top i w ciągu 10, max 30. lotów - kret.
No to znowu składam tak trochę trochę i znowu latam latam i latam....
...
Co jest do cholery ze mną nie tak?!?!
Nie mogę mieć takie naprawdę dobrze tip-top latającego śmigłowca? Muszę mieć taki tylko trochę trochę??
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 8 sty 2023, o 14:46

aikus pisze: Nie mogę mieć takie naprawdę dobrze tip-top latającego śmigłowca? Muszę mieć taki tylko trochę trochę??

A jak powinno być ? Jak złamię orczyk serwa to robię geometrię od zera. Szpindel, wał, hub ogona to kontrola po każdym krecie. Łożyska - no dobrze, przyznaję na ogonie sprawdzam jak hub walnie, na głowicy 2x w roku bez rozkręcania, ostatnio wymieniłem po 2 latach i żeby było śmieszniej to doszły mi nowe gorsze jak te co miałem wymieniać. Ale może ja za mało latam czy tam kretuję :dk:
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2204
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 8 sty 2023, o 20:32

aikus pisze:No.... ja się zastanawiam na inną rzeczą. Kretowanie 380tki.
No wiadomo - generalnie to jest model do kretowania więc no big deal jeśli przywalę... ALE.
Może być zrobiony lepiej lub gorzej. W szczególności łopaty może mieć lepsze lub gorsze.
Łożyska w szpindlu: świeższe lub takie, że już trochę w sobie mają, ale jeszcze dają radę.
Dumpery - to samo.
No i różnie to u mnie bywa... Przeważnie po krecie mam podejście takie, że zakładam łopaty ALZRC, których kiedyś nakupiłem jak głupi czapek za kozie boby, nad resztą się specjalnie nie spuszczam i tak latam... i latam i latam i latam.... w końcu przychodzi czas, na remont, no to robię remont... i wtedy przychodzi kaprys, żeby założyć lepsze łopaty.
No to zakładam lepsze łopaty, helik wyszykowany tip top i w ciągu 10, max 30. lotów - kret.
No to znowu składam tak trochę trochę i znowu latam latam i latam....
...
Co jest do cholery ze mną nie tak?!?!
Nie mogę mieć takie naprawdę dobrze tip-top latającego śmigłowca? Muszę mieć taki tylko trochę trochę??


Mozesz miec tylko musi byc troche wiekszy model :) Ile razy kretowales 700? Tendencja jest taka ze im mniejszy (i tanszy) model tym mniej sie go szanuje. Robienie kapitalnych remontow tluczkom jest wg mnie strata pieniędzy i czasu. Oszywiscie nie mówię o lataniu na zatartym lozysku czy krzywym wale ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2023, o 21:06

Adam12 pisze:A jak powinno być ? Jak złamię orczyk serwa to robię geometrię od zera. Szpindel, wał, hub ogona to kontrola po każdym krecie. Łożyska - no dobrze, przyznaję na ogonie sprawdzam jak hub walnie, na głowicy 2x w roku bez rozkręcania, ostatnio wymieniłem po 2 latach i żeby było śmieszniej to doszły mi nowe gorsze jak te co miałem wymieniać. Ale może ja za mało latam czy tam kretuję :dk:


Wał i szpindel jak jest krzywy - to się akurat łatwo sprawdza i rzadko się zdarza, żeby było krzywe jakoś tak niezauważalnie, albo jest igła, albo jest ewidentnie krzywy.
Geometria od zera po złamanym orczyku? To co zasady tak, chyba, że mam identyczny orczyk i pewność, że założę go dokładnie tak jak stary.
To wszystko tak naprawdę są rzeczy zero-jedynkowe, tak, że widać czy jest dobrze, czy nie.
Głównie chodziło mi o łożyska głowicy i dampery.
NIe lubię rozbierać głowicy jak nie muszę... i czasem mimo, że widzę, że łożyska już nie chodzą idealnie płynnie a dampery w zasadzie powinienem wymienić to sram na to i nie wymieniam. I zakładam wtedy łopaty ALZRC i tak latam.... sezon do końca i dalej i dalej....
No aż ię w końcu albo zdarzy kret albo po prostu zdecyduję sie na remont bo uznam, że już czas.
Wtedy robię top-top, zakładam porządne łopaty i mam kreta w ciągu kilku(nastu, max -dziestu lotów).


Carson pisze:
Mozesz miec tylko musi byc troche wiekszy model :) Ile razy kretowales 700? Tendencja jest taka ze im mniejszy (i tanszy) model tym mniej sie go szanuje. Robienie kapitalnych remontow tluczkom jest wg mnie strata pieniędzy i czasu. Oszywiscie nie mówię o lataniu na zatartym lozysku czy krzywym wale ;)


No z jednej strony tak, ale to dlaczego na rozbitych damperach, zjeżdżonych łożyskach i chujowych łopatach potrafię przelatać ponad sezon bez kreta??
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 sty 2023, o 23:29

Potwierdzam. Z tego samego powodu latam 380tką na alzrc, mimo że mam jakieś 4 czy 5 kompletów RT.

Nie to że żal mi łopat, ale czasu na remonty.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 11 sty 2023, o 06:37

Czyli nie tylko ja...
Moze te dziadowe łopaty nas jakos hamują przed robieniem glupot ktore częściej kończą sie kretami...?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 sty 2023, o 10:40

Nie wierzę w podwodne cywilizacje, wróżkę zębuszkę, TVP, światowe spiski oraz szczęście, pecha i amulety.
Dlatego jestem pewien że przyczyna leży gdzieś w naszej mentalności.
Myślę że jest nawet całkiem prozaiczna - przyzwyczailiśmy się do latania na gównianych łopatach. Jak zmieniamy na lepsze to model, owszem, lata lepiej, ale inaczej. Dlatego dużo łatwiej o pomyłkę.
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 844
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 69 razy

Postautor: kudzu » 11 sty 2023, o 12:26

mwx pisze:Nie wierzę w (…) wróżkę zębuszkę

Bo Ci już wszystkie mleczaki wypadły. Ale o Mikołaju jakoś nie wspomniałeś - pewnie co roku dostajesz heli-prezenty i boisz się to stracić takim wyznaniem
Adam
Goblin 380, XL380
Rotoflight + ExpressLRS

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości