Jaki helikopter na początek?

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 22 paź 2024, o 09:17

Płaciłeś przez PayPala?
forest
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 08-11-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: forest » 22 paź 2024, o 16:56

aikus pisze:Płaciłeś przez PayPala?

Przez przelewy 24 nadal brak wysyłki a BG mnie zbywa a jeszcze 5 lat temu chcieli zemną współpracować bym im robił reklamę a teraz widzę że Aliexpres w porównaniu z BG to super szybki uczciwy serwis
Dałem sie na mówić na Jupera T15 bo mam za dużo aparatur do wszystkich modeli więc sprzedaje większość apek i ta t15 miała je zastąpić( tak naprawdę lubię nowinki i nawet żona mi pozwoliła) :banana:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 22 paź 2024, o 16:59

No ale widzisz no.... ja jak robie jakiekolwiek niepewne zakupy, a wbrew obiegowej opinii za takie uważam również ali, to zawsze płacę przez PayPala.
I tu - owszem, jest tak, że PayPal stoi po mojej stronie.
Jak gdzieś nie można płacić PayPalem to nie kupuję w ogóle.

WIem, że musztarda po obiedzie... ale co se będę odmawiał prawienia morałów przy okazji nieszczęścia kolegi... :swir: :swir:

Tak serio to współczuję... bo nie wygląda to dobrze...
forest
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 08-11-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: forest » 22 paź 2024, o 17:58

aikus pisze:No ale widzisz no.... ja jak robie jakiekolwiek niepewne zakupy, a wbrew obiegowej opinii za takie uważam również ali, to zawsze płacę przez PayPala.
I tu - owszem, jest tak, że PayPal stoi po mojej stronie.
Jak gdzieś nie można płacić PayPalem to nie kupuję w ogóle.

WIem, że musztarda po obiedzie... ale co se będę odmawiał prawienia morałów przy okazji nieszczęścia kolegi... :swir: :swir:

Tak serio to współczuję... bo nie wygląda to dobrze...

Ja sie nie martwię zawsze odzyskałem pieniądze nawet jak mnie oszukano, zapewne też tak będzie w tym wypadku
Ach ta polska zawiść kolega,znajomy,rodzina ktoś ma źle to mu jeszcze do kopie a niech ma dobrze mu tak :rotfl: :rotfl: :vhappy:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 23 paź 2024, o 07:15

No ale z BG... nie wiem jak odzyskasz... Ale życzę Ci żebyś odzyskał! Daj znać! Zawsze lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć:)
9 stów piechotą nie chodzi...
forest
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 08-11-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: forest » 23 paź 2024, o 08:16

bez problemu dzięki sztucznej inteligencji idzie dużo załatwić, korzystam z niej odkąd mam dostęp a to już 4 rok idzie :) dzisiaj dostałem info od BG że mogą zwrócić mi pieniądze chyba że poczekam jeszcze do 10 listopada do tego czasu powinni już wysłać zobaczymy, teraz myślę o czym innym szkoda że zima idzie ale może sie uda mój projekt tylko musze zakupić 100l paliwa do silnik rc :) będzie ciekawie na YouTube przeważnie ciekawe filmiki tworze
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 23 paź 2024, o 08:54

Co za paliwko i gdzie taką ilość kupujesz?
forest
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 08-11-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: forest » 23 paź 2024, o 10:35

Sam robię jak bym miał kupować to z torbami bym poszedł :) oczywiście bez nitro bo niemam dostępu do niego ale 1 lub 2 % acetonu daje efekt podobny jak 1 % nitro ( chodzi o polepszenie parowania paliwa i dzięki temu zapłon jest płynniejszy i minimalnie szybszy myślę żeby też dodać troszkę eteru ale dopiero będę testował
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 23 paź 2024, o 12:05

Ojaaaaaa..... to jaki Ty mądry człowiek jesteś..... :nw: :nw: :nw:
... a nie wyglądasz patrząc na avatara...
:vhappy: :vhappy: :vhappy:
:swir: :swir: :swir:
Awatar użytkownika
Rafcal
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 29-09-2024
Lokalizacja: Uk

Postautor: Rafcal » 23 paź 2024, o 13:17

_killer
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 23 paź 2024, o 13:55

No co...
Nie no ja mówię serio! Dorabianie własnego palifka to nie w kij dmuchał.
Znaczy ja wiem, że kiedyś to się tylko tak robiło, ale kmą... co to było za paliffko... na oleju rycynowym i na szpyrtusie...
tak to można i dziś, ale dorobić własnym sumptem palifko które będzie co najmniej konkurencyjne z dzisiejszymi standardami ... noooo toooo ... szacun.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 23 paź 2024, o 14:34

forest pisze: 1 lub 2 % acetonu daje efekt podobny jak 1 % nitro ( chodzi o polepszenie parowania paliwa i dzięki temu zapłon jest płynniejszy i minimalnie szybszy myślę żeby też dodać troszkę eteru ale dopiero będę testował



Sorry, ale nie mogę się zgodzić. Rola nitrometanu jest dość dobrze znana i działa to odwrotnie niż piszesz. Nitrometan jest monopropelentem (chyba "monoergolem" po polsku hmm ) - nie potrzebuje tlenu z zewnątrz do wysoko energetycznego rozpadu a dodatkowo jeszcze dostarcza tlen do reakcji spalania metanolu. Dzięki temu można wzbogacić mieszankę, dostarczyć więcej paliwa (zastąpić powietrze paliwem = energią), zmniejszyć temperaturę opóźniając zapłon do bezpiecznego momentu (paliwo chłodzi silnik). Za wczesny zapłon spowodowany wyższą temperaturą to zabójca tych silników. Wczesny zapłon podnosi temperaturę, która z kolei jeszcze bardziej przyspiesza zapłon - zachodzi dodatnie sprzężenie zwrotne które prowadzi do takiego efektu:

Obrazek

Silniki pracują cicho, "płynnie" i "miękko" gdy zapłon jest późny. Za wczesny zapłon brzmi twardo, jakby ktoś gwoździ nawrzucał w cylinder. Taki dźwięk w locie oznacza że trzeba szybko się opanować, zanim tłok opuści imprezę ewakuując się przez wydech. Oczywiście zapłon nie może być za późny, bo to skutkuje zmniejszeniem mocy (za mało czasu na przemianę powstałego w cylindrze ciśnienia na energię mechaniczną - ruch tłoka w dół)


Jeśli zauważyłeś jakieś skutki stosowania acetonu to musi być coś zupełnie innego niż te jakie niesie stosowanie nitrometanu. Myślę że może poprawiać atomizację paliwa. Pytanie czy nie będziesz miał zaraz problemów z oringami i tworzywami stosowanymi w niektórych gaźnikach. Bałbym się też o zmywanie filmu olejowego.
forest
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 08-11-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: forest » 23 paź 2024, o 16:01

oj dodatek acetonu dodaje od 2006 roku nie więcej jak 1% do max 2% i silnikom nic sie nie dzieje przynajmniej moim przy 5% zaczynają sie poważne problemy silnik przegrzewa się
Zastanawiam się nad dodaniem eteru ale może to spowodować już za wczesny zapłon, na razie spróbuje 1%acetonu i 1% eteru mam trochę silników do zabicia więc pobawię sie w testy długo dystansowe albo długo czasowe i zobaczymy co z tego wyjdzie ,na razie musze dotrzeć 4 nowe silniki a potem na nich potestuje różne mieszanki paliwa
Silniki to Nowy OS MAX 46 AX, Magnum Xl 46 , Force 46 i OS MAX AX 55 dostałem je za darmo i mogę z nimi zrobić co chcę :) będzie zabawa :)
Tak wiem tylko wariat będzie zameczał 4 nowe silniki:)
Po wyglądzie tych tłoków co mają dziurę wyglądają jak by pracowały na ubogiej mieszance, z za małą ilością oleju przy wysokiej temperaturze czy paliwem była benzyna?? (przeróbka silnika z metanolu na benzynę )
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 24 paź 2024, o 08:27

To są tłoki z OS 50 SX-H Hypera, męczonego w starym Trexie 600N.
Stało im się dokładnie to co opisałem - przegrzanie od odrobinę za ostrej jazdy, przyspieszenie zapłonu od wyższej temperatury (uczyłem się wtedy dopiero rozpoznawać to na słuch) i dalsze brnięcie przyspieszanie zapłonu i przegrzanie.
Paliwko jakieś gotowe śmigłowcowe, wtedy chyba ModelTechnics helimix 20 albo 30%.

Dziś mając telemetrię (temperaturę), trochę wytrenowany słuch, dobre paliwo (OptiFuel) i lepsze silniki (OS 55HZR i OS 105HZR) nie widzę już ryzyka powtórki takiej imprezy.

W samolotowym silniku ze śmigłem chyba nie da się tego zrobić - wcześniej naście lat próbowałem, łącznie z zabawami na krawędzi na zawodach (AirCombat) i nigdy mi się nie udało :mrgreen: Za niskie obroty, za dobre chłodzenie.

Dodając DME podniesiesz liczbę cetanową paliwa - przydałoby się podnieść kompresję (nie wiem jak bez dużych modyfikacji - łatwiej się ją zmniejsza dokładając podkładki pod głowicę), albo podnieść temperaturę świecy. OS robi dłuższe świece żarowe - taka świeca zajęłaby więcej miejsca w komorze spalania i może by podniosła kompresję. Pod warunkiem że nie zetknie się z tłokiem w gmp.

Jeśli interesuje Cię uzyskiwanie większych mocy z 2-suwów to warto zainteresować się zmianą timingów przez modyfikację portów. To działa, ale warunkiem podniesienia mocy jest podniesienie obrotów. (testowane również na jednym z egzemplarzy 50SX-H ze sporym powodzeniem). Oczywiście idzie za tym zwiększona konsumpcja paliwa :mrgreen:

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość