Jaki helikopter na początek?

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 29 gru 2015, o 09:22

bahus pisze:Adaś, tylko że w realu Mati przedstawił mi jak mikrus startuje i się zachowuje, jest bardzo podobnie do symka ... z jedną różnicą:

MODE2: IDLE - OFF/ ENGINE OFF - OFF, lewym drążkiem gaz do połowy, czekasz aż rozkręci się silnik , nie ruszasz gazu , przełączasz w IDLE i silnik wskakuje na wysokie obroty a ty masz maszynę na zerowych kątach gotową do lotu... Symulator akurat w tej kwestii jest spierdzielony bo jak idla nie włączysz to silnik w nim nie ruszy... Dla jednej osi w symku masz przypisaną tylko jedną funkcję... W realu na normalu masz obroty silnika (no może delikatnie kąt łopat) a w idlu masz kąt łopat...

Domyślam się że wbijałeś gaz do końca lub ponad połowę i wtedy włączałeś IDLA ... lub włączałeś od razu IDLA jak w symku żeby silnik rozkręcić... wtedy nie ma bata że pirueta zrobi :D bo moment obrotowy jest ogromny... i popróbuj to co Ci napisałem wyżej nim pogrzebiesz w ustawieniach ... może jestem świeży ale jamochłon straszny, a ta akurat różnica cholernie rzuca się w oczy w kwestii REAL / SIM

nie bardzo idzie zrozumieć co piszesz
ludzie startują z HOLDA , właczony Idle, drąg w okolicy 0 stopni, hold off i silnik się rozpędza do obrotów wybranego idla
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 29 gru 2015, o 09:23

Chyba większość z Nas tak ma jak pisze Wiktor. Normala też zamieniłem na spokojnego idla...
...
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 29 gru 2015, o 09:28

nie bardzo idzie zrozumieć co piszesz
ludzie startują z HOLDA , właczony Idle, drąg w okolicy 0 stopni, hold off i silnik się rozpędza do obrotów wybranego idla

Mnie to przedstawiono inaczej....
HOLD WYŁĄCZONY , IDLE WYŁĄCZONY , drąg maksymalnie w dół - Helik przed procedurą startową...
Ciągniemy drąg gazu do połowy czyli w pozycję zero w idlu, w tym momencie silnik rozkręca się powoli do połowy obrotów, na tak rozkręconym silniku przełączamy przełącznik w IDLE, silnik automatycznie wchodzi na wyższe obroty a z uwagi na drąg w punkcie zero również łopaty mamy ustawione w pozycji neutralnej ...
DJI Mini 2 + Oculus GO
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 gru 2015, o 09:30

ja bardzo podobnie, ale zamiast normala mam idla0 (czyli z zerowymi obrotami - tak jak hold). takie dodatkowe zabezpieczenie gdybym uruchomil nadajnik z wyłączonym holdem (bo jakoś nie mam nawyku zostawiać nadajnika na holdzie - a tak chce nie chce obroty wyłączone).

I startoczywiście jak reszta. Spuszczam z holda, czekam jak się rozkręci w okolicach zera stopni (choć raczej leciuchno ujemnych okolicach) i w górę.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 gru 2015, o 09:32

bahus pisze:Mnie to przedstawiono inaczej....
HOLD WYŁĄCZONY , IDLE WYŁĄCZONY , drąg maksymalnie w dół - Helik przed procedurą startową...
Ciągniemy drąg gazu do połowy czyli w pozycję zero w idlu, w tym momencie silnik rozkręca się powoli do połowy obrotów, na tak rozkręconym silniku przełączamy przełącznik w IDLE, silnik automatycznie wchodzi na wyższe obroty a z uwagi na drąg w punkcie zero również łopaty mamy ustawione w pozycji neutralnej ...

Nie wiem kto Ci tłumaczył, ale wydaje mi się, że być może inaczej zrozumiałeś niż autor miał na myśli.
No bo powiedz, czemu miałaby służyć ta cała procedura rozkręcania w normalu i poźniej przełączania w idla?
Być może jest w tym ukryty jakiś sens, którego nie widzę hmm
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 29 gru 2015, o 09:38

może regulator nie miał miękkiego startu..

ja że mam radio z 1 idle dlatego normal też mam jako delikatniejsze idle
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 29 gru 2015, o 09:41

Początkujący pilot może mieć stracha przed Idlem, wówczas startując w normalu na chwilę włączy Idla i wyłączy... takie przyzwyczajanie się do zimnej bałtyckiej wody. Nie przychodzi mi inne wytłumaczenie do głowy.
...
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 29 gru 2015, o 09:44

Adam12 pisze:Regiel Redoxa 40A.

Przy programowaniu od początku to nie ma się co wahać z kupnem karty bo jest znacznie wygodniej, ale jak chcesz zmienić jedną z opcji to ja bym spróbował z apki zanim karta dotrze.
Wchodzisz w tryb programowania podłączając regulator z podniesioną gałą gazu. On potwierdza to stosownymi bipami i czekasz na punkt szósty programu czyli jeden długi i jeden krótki beep - wtedy zmieniasz położenie gały na zero. Ustrojstwo powinno wejść w opcję zmiany krzywej gazu i zacząć wygrywać "bipy" od pojedynczego beep do potrójnego beep,beep,beep, gdzie pojedynczy to bardzo miękki start, podwójny - miękki start (domyślnie) i potrójny beep to start proporcjonalny do wychyłu gały (czyli soft start wyłączony). Jak trafisz na swoje bipy to machasz gałą w przeciwległe, skrajne położenie.

Gdyby coś szło nie po Twojej myśli po zaprogramowaniu zakresu ruchu drążka i ustawienia nie były by możliwe, spróbuj trymerem gazu zjechać w dół - ponoć pomaga. :)

bahus pisze:Mnie to przedstawiono inaczej....


Ja Ci to pokazywałem na mikrusie, który nie ma soft startu i przy starcie z holda potrafi nim nieźle zawinąć. Poza tym pokazywałem Ci wtedy różnice pomiędzy obrotami silnika w Normalu i w Idle Zresztą co za różnica kiedy włączysz Idla? :masakra: Ja sobie testowo zaprogramowałem dwa Idle - to kiedy powinienem włączyć drugi? :gas:
A z Holdem to jest tak, że moim zdaniem lepiej na początek nauczyć się go włączać w odpowiednim momencie. :grin2: Wyłączanie to już bardziej dowolna sprawa. :grin2:
Bahus - oddychaj :vhappy: - usiadź z kawką, albo ziółkiem jakimś, weź apkę do ręki i polataj dla przyjemności. Tak bez rozkminiania. Zdaj się na instynkt :shock: . Czasem dobrze się zatrzymać na oddech i potem znowu można biec szybko i wdzięcznie jak gazela. :)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 29 gru 2015, o 09:46

miruuu pisze:ja bardzo podobnie, ale zamiast normala mam idla0 (czyli z zerowymi obrotami - tak jak hold). takie dodatkowe zabezpieczenie gdybym uruchomil nadajnik z wyłączonym holdem (bo jakoś nie mam nawyku zostawiać nadajnika na holdzie - a tak chce nie chce obroty wyłączone).

I startoczywiście jak reszta. Spuszczam z holda, czekam jak się rozkręci w okolicach zera stopni (choć raczej leciuchno ujemnych okolicach) i w górę.


Ciebie to też nie rozumiem z tym dodatkowym zabezpieczeniem.. jak masz nadajnik z gazem lub w idlu i podepniesz pakiet to Ci się regulator nie zaloguje i tak czy inaczej bedziesz musiał kliknąć na holda
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 gru 2015, o 09:53

Wiktor pisze:Ciebie to też nie rozumiem z tym dodatkowym zabezpieczeniem..

Ja często siebie też nie rozumiem.

Wiktor pisze:jak masz nadajnik z gazem lub w idlu i podepniesz pakiet to Ci się regulator nie zaloguje i tak czy inaczej bedziesz musiał kliknąć na holda

To nawyk z Taranisa. Nie wiem jak jest w Graupnerze bo nie rozkminiłem go jeszcze do końca, ale Taranis WYMUSZAŁ ustawienie wszystkich pstryków w pozycji zerowej. W przeciwnym razie nie włączał się. Taka forma zabezpieczenia przez nieświadomym włączeniem czegokolwiek. I wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że włączając nadajnik musiałem mieć wyłączonego holda i PAMIĘTAĆ żeby go załączyć np przy dłubaniu przy włączonym heliku.
Te dziwne dodatkowe zabezpieczenie gwarantowało mi, że włączając nadajnik ZAWSZE gaz jest odcięty. I dopiero chęć uruchomienia helika - świadome włączenie IDLA - uruchamia go.
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 29 gru 2015, o 10:12

No ok Mati dla mnie miało to sens bo po pierwsze nie miałem kontaktu z innym modelem niż Twój gdzie jak mówiłeś nie ma softa, a po drugie mniejsze siły skręcające przy starcie silnika zwyczajnie wpływają w tym przypadku na brak piruetów przy rozruchu i późniejsze przełączenie przy zerze na drągu w IDLE ma sens ...
Dobrze wiedzieć że jest też inne rozwiązanie ... a tak w sumie ja wiem że dla wszystkich oprócz mnie to wszystko to jasne jest jak słońce... ale czy wreszcie ktoś mógłby to jakoś zebrać do kupy w jeden temat dla początkującego ...

1) opisać poszczególne nazwy elementów helki począwszy od swapów, tarczy sterującej ... itd.
2) opisać nadajnik i poszczególne jego funkcje
3) KONIECZNIE opisać proces/procesy startowe w normalu / IDLE SOFT IDLE...
4) Dodać do tego autorotację (wiem że jest już temat ale przekierowanie do niego też jest wyjściem) bo zwykły zielony nie ma pojęcia że coś takiego istnieje... ja z symka się dowiedziałem swego czasu ...
5) opisać poszczególne nazwy techniczne elektroniki itp... no i jej regulowanie (ew. gdzie zielony nie powinien zaglądać)

BARDZO PROSZĘ ... bo później wychodzą kwiatki jak te, a myślałem ze wiem co i jak, i startowałbym zamiast w IDLU to z trybu normal/idle... bo do tej pory wiedziałem że jest tylko normal i idle (które u Matiego kopało).

Mimo iż dalej ma to dla mnie sens jeśli helka Adasia kręci piruety ...

Rozumiem że jeśli ktoś ma SOFT IDLE / IDLE to Engine OFF ma wtedy sens, ale i tak jest tu podobnie .... bo startujecie wyłączając odcięcie silnika / przełącznik idla jest wtedy na soft idle a później przełączacie na idle, czyli soft idle wskakuje za normala ... bo jaki ma tedy sens drugie IDLE ?
No chyba jak to przedstawiliście tylko i wyłącznie operujecie odcięciem silnika nie ruszając przełącznika IDLE z miejsca ponieważ jest on w trybie soft idle...

Mam jeszcze pytanie ... co wykonuje funkcję soft ?? Regulator napięcia ? Gdzie po obciążeniu go przez włączenie silnika stopniowo dawkuje prąd ? Czy jest to w inny sposób realizowane ....
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, o 10:39 przez bahus, łącznie zmieniany 1 raz.
DJI Mini 2 + Oculus GO
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 29 gru 2015, o 10:33

@bahus jak już Mati wspominał on latał mikrusem wtedy a w tych wltoysach tak się startuje właśnie. W normalnym modelu ustawiasz soft start i startuje się już w idlu. Często nawet likwiduje się normala(po wstępnym opanowaniu pilotażu) zostawiając same idle, wtedy zawsze start i lądowanie odbywa się poprzez włączenie/wyłączenie holda. W symku też da się to tak poustawiać, jak masz normalną aparaturę wszystko w niej sobie programujesz i można w bardzo zbliżonym stopniu uzyskać ustawienia realnego modelu.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 29 gru 2015, o 10:35

Bahus, to może tak, obejrzyj sobie:

całą serię:

później:


Poszukaj po necie materiałów, jest tego od groma.
...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 gru 2015, o 10:38

Bahus to nie tak, że my nie chcemy pomóc czy cos. Nie chcemy odsyłać do wujaszka G itp, ale Twoje pytanie trochę mi przypominają pytania w stylu: "czy mógłby mi ktoś tak na szybko streścić pół internetu bo chciałbym poznać cały świat w 3 minuty"
Nie mówię tego w żadnym wypadku złośliwie. Wszystkie pytania które zadałeś mają odpowiedź na forum a jesli się dobrze rozejrzysz, to się zorientujesz, że większosć tematów merytorycznych lub wąskotematycznych jest podwieszonych, żeby nie szukać w stertach nie wiadomo czego.
W zupełności rozumiem Twoją podjarkę (bo każdy ja ma choć nie każdy się przyznaje ;) ), ale chyba próbujesz zbyt wiele, zbyt szybko i zbyt łatwo.
Większość pytań które zadajesz tu i w innych tematach wymagałyby napisania posta o długości tutaj nie spotykanej :D
Poczytaj trochę bo na prawde wszystko to było poruszane. A jeśli zależy Ci na konkretnych odpowiedziach, staraj się zadawać pytania w konkretnych działach, najlepiej w konkretnych wątkach, które z reguły zostały już przez kogoś stworzone.
Przykład: Potrzebujesz informacji o nadajniku? Zajrzyj do działu nadajniki. Większość wątków będzie dotyczyło konkretnych modli opisanych w tematach wątków, ale często będzie tez podwieszonych kilka tematów ogólnych typu "jaki nadajnik na początek" itp. Przewertuj tego typu wątki. Z reguły znajdziesz w ni odpowiedź na swoje pytania, a jeśli nie, dopytuj właśnie tam, a nie gdzie bądź.
Będzie łatwiej. Powiadam Ci to ja, miruuu ;)
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 29 gru 2015, o 10:48

bahus pisze:...bo po pierwsze nie miałem kontaktu z innym modelem niż Twój gdzie jak mówiłeś nie ma softa...

Jak to w mikrusach. Soft start jest niepotrzebny zwyczajnie.

bahus pisze: ale czy wreszcie ktoś mógłby to jakoś zebrać do kupy w jeden temat dla początkującego

W jeden temat to chyba bałagan by się zrobił - i dlatego jest wiele tematów. 8-)

Na początek dobrze poprzeglądać:
Ten:
http://heli-team.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=240:slownik&catid=62:zlobek-podstawy&Itemid=119
I ten:
http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=55&t=1449
I ten:
http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=1955
I ten też jest bardzo pouczający:
http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=2962

A na ochłonięcie i rozluźnienie ten:
http://heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=3225&view=unread#unread

Jest jeszcze dużo. :rotfl2:
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 29 gru 2015, o 10:55

A poza tym, uzbrój się w pierwszej kolejności w helika, skup się by był poskładany do kupy i przygotowany do lotu z zachowaniem wszelkich norm dopuszczających go do owej czynności. Idź na pole sam ze swoją nową zabaweczką, sprawdź wszystko jeszcze raz przed startem i... unieś dziada - gwarantuję Ci, że teoria, którą tak bardzo pragniesz chłonąć zostanie przysłonięta przez tę część mózgu odpowiedzialną za zaciskanie zwieraczy, napięty każdy mięsień i wydzielanie nadmiernej ilości potu, głównie w okolicach dłoni... O co w tym wszystkim chodzi? O dawkowanie, jak w przypadku nauki pilotażu - etapy. Czyli wpierw kupno - macanko - pytanko. Potem skladanko - macanko - pytanko. Następnie ustawienia... etc. I użytkownikom forum będzie Ci łatwiej udzielić odpowiedzi, choć z doświadczenia wiem, że te wyklarują się same.
No offence. Takie wskazówki od gościa, który w lipcu kupił swój pierwszy zestaw. ;)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, o 10:56 przez Pan Byku, łącznie zmieniany 1 raz.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 29 gru 2015, o 10:56

Wiem, wiem... przepraszam bo tak ostatnio się w rozmowę wkręcam że uciekam często o tematu ... Ale wydaje mi się że napisanie posta gdzie jest wyjaśnione wszystko co powinno się na starcie wiedzieć to nie jest jakiś wielki wyczyn.. Wiele razy nie znając terminologii na początku łapałem się na tym że nie wiedziałem nawet o czym piszecie ... Wiem że dla Was to normalne ale świeży outsider zwyczajnie nie zakuma o czym mowa...
Zwykłe pitch / yaw / idle czy inne esc na początku jest czarną magią ... i wygląda że trafiło się do hogwartu a nie na forum modelarskie :D . Tak samo nie miałem pojęcia o tym jak ważne jest ubezpieczenie dokąd przez przypadek przekopując forum nie trafiłem na odpowiedni temat...
Może jeszcze inaczej, zobacz jak to jest rozkopane ... temat 450 .. wchodzę w odpowiedni dział, Align i jego klony > TRex 450 a tam ?
Opis z 2010 roku jak destiny kupuje helkę ... Myślałem że wchodząc dowiem się co to za śmigłowiec, ja się do niego zabrać itp... na szczęście na dole strony miszcz opisuje już co i jak... przy czym zdjęcia już nie są aktualne i znów wtopa... Myślałem że w trikach doczytam jak się robi TIC TOC'a ... i to samo, że wychodzą mniej więcej tak a nie inaczej... sposobu na tic tocki nie znalazłem opisanego mimo że faktycznie inne triki ładnie opisane.
Naprawdę nie żądam (bardziej gorąco proszę) o to aby ktoś umieścił tu pół internetu, bardziej chodzi mi o podstawy z zakresu tematycznego : budowy helki (nazwy poszczególnych elementów i jaką rolę spełniają), budowy apki z odbiornikiem i znów co z tym można zrobić, żyro i ich ustawienia, itp ...
Jako początkujący byłbym NIEZMIERNIE WDZIĘCZNY za taki materiał poglądowy ... wtedy nie rozmawiamy przykładowo ja o burakach a Ty o ziemniakach... Macie chłopaki taki zasób wiedzy że spokojnie moglibyście zrobić osobny dział dla takich jak ja ...

P.S. Do tej pory nie wiem co to jest szpindel....

Co do stopnia napalenia to raczej staram się go hamować bo inaczej już bym w sklepie był ... Nie chcę kupić helki iść zwyczajnie na pole polatać, rozpierdzielić i zwyczajnie się zniechęcić ... bo źle lata. A może ktoś ją źle ustawił, a mój brak wiedzy nie pozwolił mi się o tym się dowiedzieć ... Może mając telefon z aplikacją odpowiednią będę mógł to na polu skorygować. A może zauważę złe zachowanie helki w porę aby uchronić ją przed kretem. Ale do tego potrzebna jest wiedza .... Dlatego Was tak męczę o podstawy. Ucząc się na prawo jazdy : najpierw się chodzi na wykłady, następnie jeździ z instruktorem a dopiero zdaje i jeździ samemu...
Już wiele razy podejście że na forum znajdziesz wszystko nie poskutkowało w moim przypadku... bo zwyczajnie nie natrafiłem na temat. Utwierdziłem się w tym że coś już wiem ... a nie wiedziałem - jak w idlu.

Panie B... Tylko jeszcze na razie z tego co czytam to na KIT'a nie jestem gotowy... prędzej ARF'a, Domyślam się że jest jakiś manual do składania ale wyczytałem że zwykłe skręcanie nie da rady bo trzeba klejem itd... i mimo iż nic nie sprawiło by mi większej radości niż skręcenie samemu choćby tarrota to obawiam się błędów które mogę popełnić po drodze.
Moja wyobraźnia ogarnia to co może zrobić niekontrolowany lub źle kontrolowany model klasy 450. Co do samego zakupu i latania od strzału bez wiedzy na pełnym podjaraniu zakupem i bez wiedzy ... uważam że równie dobrze można dać małpie nadajnik i kazać latać. Więc staram się wzbić trochę ponad poziom rzeczonej małpy i mam nadzieję że nie macie mi tego za złe ... Pewnie takiego delikwenta już dawno na tym forum nie mięliście ;)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, o 11:23 przez bahus, łącznie zmieniany 1 raz.
DJI Mini 2 + Oculus GO
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 gru 2015, o 11:21

Napisałem długiego posta, ale ostatecznie go nie wyślę. Bahus, nie dysponujemy żadnym podręcznikiem dla początkujących, który przeprowadziłby Cie od A do Z. I raczej nie licz, że ktoś Ci go teraz napisze. Na tym forum jesteś skazany na czytanie tego co jest (a jest wiele, tylko trzeba się troche rozejrzać najpierw) i zadawanie pytań w odpowiednich miejscach - to jedyna droga jaką możemy Ci zaoferować :dk:

Nie wiesz co to szpindel - zapytaj choćby tutaj:
viewtopic.php?f=55&t=168
Po prostu.

Nie rozumiesz jakieś czytanego słowa - pytaj od razu jak widzisz.

Zajrzyj do działu "Warsztat". Jeśli przyjrzysz się jego strukturze, to zauważysz, że przeprowadza on właściwie przez wszystko co jest potrzebne do uruchomienia helika, od nadajnika, przez silnik, serwa, systemy FBl, gyra, po ładowarki i pakiety. Na kazdy konretny temat możesz dowiedzieć się w konkretnym dziale.
Wystarczy tam zajrzeć i zadać pytanie. Chociaż jak juz tam zajrzysz i poszukasz wątku w temacie który Cie interesuje to mocno prawdopodobne jest, że znajdziesz już odpowiedź dla siebie...


EDIT:
bahus pisze:Panie B... Tylko jeszcze na razie z tego co czytam to na KIT'a nie jestem gotowy... prędzej ARF'a, Domyślam się że jest jakiś manual do składania ale wyczytałem że zwykłe skręcanie nie da rady bo trzeba klejem itd... i mimo iż nic nie sprawiło by mi większej radości niż skręcenie samemu choćby tarrota to obawiam się błędów które mogę popełnić po drodze.

Niezaleznie czy kupisz kita czy ARF i tak będziesz musiał go złożyć samemu. Różnica będzie tylko taka, że będziesz dysponował "narzuconą" elektroniką, która prawdopodobnie nie będzie ani lepsza ani tańsza niż ta, którą Ci zaproponują chłopaki tutaj.
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 29 gru 2015, o 11:27

Ok, postaram się namierzyć interesujące mnie rzeczy, ale będę dalej Was męczył podstawowymi pytaniami pokroju dlaczego koło jest okrągłe mimo że chciałem tego uniknąć ... Dzięki za wyrozumiałość i pozdrawiam.

Niezaleznie czy kupisz kita czy ARF i tak będziesz musiał go złożyć samemu. Różnica będzie tylko taka, że będziesz dysponował "narzuconą" elektroniką, która prawdopodobnie nie będzie ani lepsza ani tańsza niż ta, którą Ci zaproponują chłopaki tutaj.

Może inaczej bo się źle się wyraziłem ... ja cały czas liczę że pierwszego ARF'a kupię z supermarketu .. dla mnie ARF to jest wystawiony tu miniprotos czy choćby TRex Pana B. Muszę do niego jeszcze trochę dołożyć więc ARF, ale złożony profesjonalnie przez ludzi którzy już się na tym znają... Zakup w sklepie nówki bez stosownego doświadczenia zdobytego na pierwszym (używanym) modelu raczej sobie odpuszczę.
DJI Mini 2 + Oculus GO
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 29 gru 2015, o 13:13

bahus pisze:Ok, postaram się namierzyć interesujące mnie rzeczy, ale będę dalej Was męczył podstawowymi pytaniami pokroju dlaczego koło jest okrągłe mimo że chciałem tego uniknąć ... Dzięki za wyrozumiałość i pozdrawiam.

Niezaleznie czy kupisz kita czy ARF i tak będziesz musiał go złożyć samemu. Różnica będzie tylko taka, że będziesz dysponował "narzuconą" elektroniką, która prawdopodobnie nie będzie ani lepsza ani tańsza niż ta, którą Ci zaproponują chłopaki tutaj.

Może inaczej bo się źle się wyraziłem ... ja cały czas liczę że pierwszego ARF'a kupię z supermarketu .. dla mnie ARF to jest wystawiony tu miniprotos czy choćby TRex Pana B. Muszę do niego jeszcze trochę dołożyć więc ARF, ale złożony profesjonalnie przez ludzi którzy już się na tym znają... Zakup w sklepie nówki bez stosownego doświadczenia zdobytego na pierwszym (używanym) modelu raczej sobie odpuszczę.

Drogi Bahusie... juz Ci wspominałem, żebyś nie pisał czarnych scenariuszy. Składanie helika to sama przyjemność (ok, nie wszyscy się tu zgodzą). Mam na myśli tego pierwszego, nie setnego. Bawiłeś się klockami lego kiedyś? Np lego technics? Tutaj to wygląda identycznie. Klej? Tylko do śrub, w miejscach narażonych na samoistne rozkręcenie. Resztę robisz zgodnie z instrukcją. Żadnej magii tu nie ma. Instrukcja też przewiduje np. długości snapów jakie powinny być dla danego modelu. Uwierz mi. Kupisz kita i głupio Ci będzie przed samym sobą, że to nie jest żadne wyzwanie. Dlatego napisałem - kup i zobacz z czym to się je. Samo złożenie to pestka. Spoko, pomożemy ;) Ustawienia w gruncie rzeczy też, jeśli trzymałeś się instrukcji. Pozostaje kwestia krzywych i czułości, a tę znòw, jesteś w stanie ustawić tylko organoleptycznie ;).
A poza tym, poszukaj sobie pierwszej lepszej instrukcji w internecie i sprawdź.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość