dobra czekajcie, skoro juz takie ladne podziekowania dostalem to cos napisze:)
bobolek77 pisze:[...]
Idle sw-
No to standardowo bedzie idle-up lub normal. Zasadnicza roznica pomiedzy tymi dwoma trybami lotu to praca silnika.
W normalu, lewy drazek na dol - silnik zgaszony, kąty łopata lekko ujemne.
W idlu - lewy drazek na dól - silnik na pełnej mocy (ewentualnie troche mniej niz pelna moc, to juz zalezy od krzywych gazu - kolejny temat do wyjasnienia w obszernej dygresji), kąty maksymalnie ujemne.
Jako poczatkujacy bedziesz lata wylacznie w normalu, dopoki nie nauczysz sie dobrze wisiec.
Idle-up bedzie konieczny jak bedziesz chcial odwrocic model na plecy.
Jako poczatkujacy, a takim jests nawet jesli latasz juz cos tam czterokanalowcami. Zasadnicza roznica pomiedzy czterokanalowcami a szesciokanalowcami to to, ze w 4ch sile ciagu wirnika glownego reguluje sie poprzez zmiane jego obrotow (czyli gaz). W 6ch, dązy sie do tego zeby obroty wirnika byly stale, a sile ciagu reguluje sie zmiana kątów ogolnych.
Teraz pytanie ktore sie nasuwa jak to osiagnac skoro skok i gaz mamy na jednym i tym samym drązku (typowo lewym - mode 2)... No i na to odpowiedzią sa wlasnie krzywe. Krzywa skoku i krzywa gazu.
A potem jest jeszcze governor, czyli taki maly cwaniak, ktory siedzi w regulatorze i sam reguluje gaz, tak, zeby utrzymac obroty. Wtedy zapominasz o czyms takim jak krzywa gazu.
bobolek77 pisze:gear sw-
Gear... w heliku? .... cholera wie. kojarze to z podwoziem, ale gear to bieg... a wiec moze raczej tryb lotu...
Ale nie posądzalbym apki KDSa o takie sophisticated features, ze masz na jednym pstryczku nor - id, a na drugim do wyboru np. dwa idle...
Chociaz - moze wlasnie tak...
Nie masz manuala do tej apki?
Zapyitaj pana Jacka stad tak jak mowil Artja:
http://www.radiomodels.com.pl/pl/content/6-kontaktTo naprawde bardzo uczynny i przyjazny gosc.
bobolek77 pisze:dr sw-
Dual rate. Czyli w skrocie ograniczenie zakresu kanalu lub drazka (jesli sa miksy to jednym drazkiem w jednej plaszczyznie mozesz sterowac kilkoma kanalami). temat samego dual rate znowu moze byc prosty, ale rozny w zaleznosci od konfiguracji (FBL czy pret, rodzaj tarczy). Tlumaczenie kazdego przypadku to sporo klepania...
Zajrzyj tu:
http://rc-miruuu.weebly.com/end-point-d ... -expo.htmlPrzy okazji dowiesz sie czym sie rozni Dual Rate od Expo.
bobolek77 pisze:hold sw-
I tak jeszcze co oznacza to idle?
Hold - juz napisalem wczesniej.
Idle - dwa akapity wyzej.
Napisz skad jestes (uzupelnij dane w profilu). Moze znajdzie sie w Twojej okolicy ktos bardziej doswiadczony. Czasem latwiej sie spotkac na polu i pogadac, pokaza na zywym organizmie co i jak.
No i do tego, jak mowil Artja, czytaj czytaj czytaj i jeszcze raz czytaj.
Jak sie z tym wszystkim oswoisz to okaze sie ze to wszystko jest banalne, ale tez zrozumiesz ze wytlumaczyc to wszystko laikowi, tak od zera, piszac posty to ... calkiem gruby temat:)
Ale oczywiscie tak czy siak nie boj sie pytac!
W najgorszym razie ktos Cie odesle do googla.
...
Ekhem...
I nie przejmuj sie jak beda z Ciebie drzec łacha. Taki tu mamy klimat na tym forum. Wszyscy ze wszystkich drą łacha a potem pija razem wodke na polu
Tak ze tak.