PIGUŁKA - tu czytaj i pytaj jeśli jesteś nowy :)

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 30 gru 2015, o 12:57

lenu pisze:a mówimy ciągle o klasie 450 na łopatach 325-360

No właśnie coraz częściej mówimy o 360 albo przynajmniej o nie zamykaniu sobie furteczki na 360...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16280
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1771 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 30 gru 2015, o 14:11

miruuu pisze:[...]
Czy nie właśnie daltego piloci wolą 6S?


Piloci wola 6s bo wiekszosc ma mniejsze lub wieksze cisnienie na moc. Im wiecej tym lepiej.
A ja - jak to ja. Odwrotnie! Bunt! Wszyscy chca duzo to ja chce malo.
Moc? Ze za malo?? Jakie za malo!

Odrywa sie od ziemi? - dobrze!
Wznosi sie na wysokosc powyzej wplywu ziemii - to juz w ogole super.
:)
Awatar użytkownika
bobolek77
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 15 razy

Postautor: bobolek77 » 7 sty 2016, o 19:47

Witam,
Może dla Was bardziej doświadczonych to głupie pytanie ale prosiłbym o "łopatologiczną" odpowiedź:
Chciałem się dowiedzieć do czego służą zaznaczone na obrazku niżej przełączniki (1,2,3,4) mianowicie jaką pełnią funkcję i co się dzieje z heli w czasie lotu po ich włączeniu/wyłączeniu.
Obrazek
P.S zajmuję się modelarstwem w dużej mierze samochodami ale i heli również, do tej pory latałem na 4ch heli a to pytanie zrodziło się z mojej dużej ciekawości ;)
Pozdrawiam,
-Początek Wl V911
-Mała rakieta Lizard 180
-Kolejne budowy w planach
~Nad wszystkim czuwa Turnigy 9xr Pro
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 7 sty 2016, o 23:31

Witaj. Udzielę krótkiej, choć może nie do końca satysfakcjonującej Cię odpowiedzi: Służą do tego, co zaprogramujesz. To może być Throttle Hold, Zmiana trybów lotu (normal/idle), czy choćby włączenie timera. To są chyba najczęstsze wykorzystania tych przełączników.
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem, a teraz zapraszam do powitalni, gdzie wypadało by się porządnie przywitać ;)
Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 7 sty 2016, o 23:33

Arczi, z tym programowaniem w aparaturze KDS-a to tak nie do konca ;)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
Arczi
Stały bywalec...
Posty: 149
Rejestracja: 27-07-2013
Lokalizacja: Warszawa Wola
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Arczi » 8 sty 2016, o 00:15

A ja glupi myslalem, ze chodzi tak ogolnie... mea culpa
Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 8 sty 2016, o 06:37

przemek pisze:Arczi, z tym programowaniem w aparaturze KDS-a to tak nie do konca ;)
Ale mniej więcej się zgadza :thumb:

KDS.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 8 sty 2016, o 08:07

bobolek77 pisze:P.S zajmuję się modelarstwem w dużej mierze samochodami ale i heli również, do tej pory latałem na 4ch heli a to pytanie zrodziło się z mojej dużej ciekawości ;)

Konkretnie apka KDS'a z racji swojej prostoty ma całkiem niezłą polską instrukcję opracowaną przez Radiomodels, może w sieci gdzieś leży pdf. Gdybyś nie znalazł, to sugeruję kontakt z p. Jackiem Kucharskim http://www.radiomodels.com.pl/pl/ z pewnością pomoże.

W ogólnym przypadku odpowiedź podał już kolega Arczi, z tym że zapomniał o jednej z ważnych funkcji, mianowicie dany klawisz nic nie robi :mrgreen:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16280
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1771 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2016, o 13:37

:) A to prawda! W nawet najbardziej zaawansowanych apkach, najczestsza funkcja statystycznie to "nic_nie_robienie".

Anyway, tak ogolnie: Przy helikopterach najczesciej uzzywa sie tylko dwoch przyciskow:
1. Hold - wylaczenie silnika (wzglednie przelaczenie na bieg jalowy w spalinie) i na ogol uzywa sie do tego ktoregos z duzych bistabilnych przyciskow na czole apki - zeby bylo latwo szybko bez zastanawiania siegnac paluchem.
2. przelaczanie trybow lotu (nor/id1, id2 id3) - ktory babcia sobei zyczy, w miare mozliwosci tristabilny.

Czasami dodatkowo jest jeszcze autolevel - ja mam to pod monostabilnym (przycisk trenera - po stronie przeciwnej do holda).

I tak naprawde to tyle co sie programuje w sportowych akrobacyjnych helikopterach.

W samolotach moga byc jeszcze klapy, tryby lotu analogicznie do helikoptera no i tez hold.

Zabawa zaczyna sie w momencie kiedy zaczynasz chocby szczatkowo bawic sie w makiety albo w ogole bawic sie www.... no wwwlasciwie to nie wiem jak to nazwac:)
Wtedy pojawiaja sie takie rzeczy jak oswietlenie, wysuwane podwozie, dym, ratownik opuszczany na lince, spadochroniaz wypuszczany z luku, rakiety odpalane w locie (no nie, Artja? ;) ) ... i tutaj ilosc potrzebnych kanalow i przyciskow jest ograniczona tylko wyobraznia modelarza.
Awatar użytkownika
bobolek77
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 15 razy

Postautor: bobolek77 » 8 sty 2016, o 19:26

Jestem wręcz zaskoczony tyloma odpowiedziami, zaraz się przedstawię i przywitam w przywitalni ;)
A teraz trochę pomogły mi wasze odpowiedzi jednak jeszcze bym prosił bardziej szczegółowo (dziękuję Aikusowi za taką wypowiedź) i prosiłbym podobnym stylem napisanie o tych funkcjach (które są standardowo zaprogramowane):
Idle sw-
gear sw-
dr sw-
hold sw-
I tak jeszcze co oznacza to idle?
Pozdrawiam,
-Początek Wl V911
-Mała rakieta Lizard 180
-Kolejne budowy w planach
~Nad wszystkim czuwa Turnigy 9xr Pro
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 8 sty 2016, o 20:08

@Bobolek, każdy z tych terminów jest dokładnie opisany w wielu miejscach, nie ma sensu dublować googla. Byle jaka instrukcja od dowolnej aparatury lotniczej na ogół również zawiera rozpiskę tych oznaczeń. Po prostu poszukaj i pytaj o niejasności działania, a nie o definicje :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 8 sty 2016, o 20:15

A po kolędzie kiedy będziesz chodził? :)
...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16280
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1771 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2016, o 20:48

dobra czekajcie, skoro juz takie ladne podziekowania dostalem to cos napisze:)


bobolek77 pisze:[...]
Idle sw-


No to standardowo bedzie idle-up lub normal. Zasadnicza roznica pomiedzy tymi dwoma trybami lotu to praca silnika.
W normalu, lewy drazek na dol - silnik zgaszony, kąty łopata lekko ujemne.
W idlu - lewy drazek na dól - silnik na pełnej mocy (ewentualnie troche mniej niz pelna moc, to juz zalezy od krzywych gazu - kolejny temat do wyjasnienia w obszernej dygresji), kąty maksymalnie ujemne.

Jako poczatkujacy bedziesz lata wylacznie w normalu, dopoki nie nauczysz sie dobrze wisiec.
Idle-up bedzie konieczny jak bedziesz chcial odwrocic model na plecy.

Jako poczatkujacy, a takim jests nawet jesli latasz juz cos tam czterokanalowcami. Zasadnicza roznica pomiedzy czterokanalowcami a szesciokanalowcami to to, ze w 4ch sile ciagu wirnika glownego reguluje sie poprzez zmiane jego obrotow (czyli gaz). W 6ch, dązy sie do tego zeby obroty wirnika byly stale, a sile ciagu reguluje sie zmiana kątów ogolnych.
Teraz pytanie ktore sie nasuwa jak to osiagnac skoro skok i gaz mamy na jednym i tym samym drązku (typowo lewym - mode 2)... No i na to odpowiedzią sa wlasnie krzywe. Krzywa skoku i krzywa gazu.

A potem jest jeszcze governor, czyli taki maly cwaniak, ktory siedzi w regulatorze i sam reguluje gaz, tak, zeby utrzymac obroty. Wtedy zapominasz o czyms takim jak krzywa gazu.


bobolek77 pisze:gear sw-


hmm
Gear... w heliku? .... cholera wie. kojarze to z podwoziem, ale gear to bieg... a wiec moze raczej tryb lotu...
Ale nie posądzalbym apki KDSa o takie sophisticated features, ze masz na jednym pstryczku nor - id, a na drugim do wyboru np. dwa idle...
Chociaz - moze wlasnie tak...
Nie masz manuala do tej apki?
Zapyitaj pana Jacka stad tak jak mowil Artja:
http://www.radiomodels.com.pl/pl/content/6-kontakt
To naprawde bardzo uczynny i przyjazny gosc.

bobolek77 pisze:dr sw-


Dual rate. Czyli w skrocie ograniczenie zakresu kanalu lub drazka (jesli sa miksy to jednym drazkiem w jednej plaszczyznie mozesz sterowac kilkoma kanalami). temat samego dual rate znowu moze byc prosty, ale rozny w zaleznosci od konfiguracji (FBL czy pret, rodzaj tarczy). Tlumaczenie kazdego przypadku to sporo klepania...

Zajrzyj tu:
http://rc-miruuu.weebly.com/end-point-d ... -expo.html

Przy okazji dowiesz sie czym sie rozni Dual Rate od Expo.

bobolek77 pisze:hold sw-
I tak jeszcze co oznacza to idle?


Hold - juz napisalem wczesniej.
Idle - dwa akapity wyzej.

Napisz skad jestes (uzupelnij dane w profilu). Moze znajdzie sie w Twojej okolicy ktos bardziej doswiadczony. Czasem latwiej sie spotkac na polu i pogadac, pokaza na zywym organizmie co i jak.
No i do tego, jak mowil Artja, czytaj czytaj czytaj i jeszcze raz czytaj.
Jak sie z tym wszystkim oswoisz to okaze sie ze to wszystko jest banalne, ale tez zrozumiesz ze wytlumaczyc to wszystko laikowi, tak od zera, piszac posty to ... calkiem gruby temat:)
Ale oczywiscie tak czy siak nie boj sie pytac!
W najgorszym razie ktos Cie odesle do googla.
...
Ekhem...
I nie przejmuj sie jak beda z Ciebie drzec łacha. Taki tu mamy klimat na tym forum. Wszyscy ze wszystkich drą łacha a potem pija razem wodke na polu :swir:
Tak ze tak.
Awatar użytkownika
bobolek77
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 15 razy

Postautor: bobolek77 » 8 sty 2016, o 21:09

Już widzę że kolega lin3e jest niesamowicie miły i dość szybko określił mój wiek ;) lecz błędnie ;) z kolędy dawno wyrosłem a jak tak Ciebie to interesuje to kiedy Ksiądz u Ciebie będzie? Aikus ponowne wielkie dzięki ;)
Pozdrawiam,
-Początek Wl V911
-Mała rakieta Lizard 180
-Kolejne budowy w planach
~Nad wszystkim czuwa Turnigy 9xr Pro
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 8 sty 2016, o 21:25

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
bobolek77
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 15 razy

Postautor: bobolek77 » 8 sty 2016, o 21:28

Artu dzięki za pomoc ale to oglądałem jako pierwsze filmiki, gdy zacząłem zgłębiać ten temat ;) dzięki za zainteresowanie
Pozdrawiam,
-Początek Wl V911
-Mała rakieta Lizard 180
-Kolejne budowy w planach
~Nad wszystkim czuwa Turnigy 9xr Pro
Awatar użytkownika
bobolek77
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 15 razy

Postautor: bobolek77 » 18 sty 2016, o 15:05

Cześć wszystkim, dziś przyszedł do mnie t-rex 450 i po dłuższych oględzinach jak co chodzi udałem się na bezludne pustkowie aby trochę się powzbijać. Przy pierwszym starcie już mi to nie pasowało mianowicie heli do połowy gazu wznosi się spokojnie a przeciągnę drążek nieco wyżej a ten dość agresywnie się wznosi w górę co bardzo mi jako uczacemu się latania przeszkadza. Moje pytanie czy da się to jakoś ustawić aby heli startował cały czas łagodnie? (to pewnie coś z krzywymi gazu?)
Pozdrawiam,
-Początek Wl V911
-Mała rakieta Lizard 180
-Kolejne budowy w planach
~Nad wszystkim czuwa Turnigy 9xr Pro
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 18 sty 2016, o 15:13

A jak masz ustawione krzywe gazu i kątów?

Do połowy gazu dobrze żeby się nie wznosił wcale.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 18 sty 2016, o 15:40

Pytanie czy ustawiłes model zgodnei ze sztuka - czyli przy środkowym położeniu drążka masz zero stopni na łopatach, jakie masz kąty przy min i max wychyleniu drążka, jak ustawiłeś sobie krzywa gazu oraz katów (Pitch).
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 25 sty 2016, o 09:04

Wydaje mi się że to odpowiedni dział więc ...
1) Czym się różni FBL od żyro ?
2) Czy FBL (np.Brain) zawiera w sobie żyro ?
3) Czy składając helkę klasy 450 oprócz FBL'a, odbiornika, reglera, serw, silnika (pomijam pakiet) coś z elektroniki jeszcze musi znaleźć się w maszynie ?
DJI Mini 2 + Oculus GO

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość