aikus pisze:armagedon pisze:Nawiasem mówiąc, dobrze aikus prawi,500ka to 500ka,a taki wybryk jak 380
Znaczy wiesz, akurat jesli chodzi o nazewnictwo to fajnie ze SAB to prostuje, bo to co Align nawywijal to jest jakas porazka. Potem sie dziwic, ze ludzie sie nie lapia o co chodzi z tymi klasami helikow...
700tka - lopaty 700 mm
600tka - lopaty 600 mm
550tka - lopaty 550 mm
500tka - lopaty 425 mm
450tka - lopaty 325 mm
250tka - lopaty 205 mm
Sam sie w tym nie łapie...
Bardzo dobrze, ze teraz to jakoś sensownie będzie klasyfikowane od rozmiaru łopat, ale może dla wszystkich będzie ciekawe, skąd historycznie wziął się ten bałagan w klasach modeli.
Dawno, dawno temu (czyli jakieś 8-10 lat temu), gdy większe modele były spalinowe (TYLKO spalinowe) a mniejsze elektryczne z silnikami szczotkowymi...
Modele z łopatami około 400 mm (420-440) były napędzane silnikami szczotkowymi klasy 500 (Speed 500, Permax 500, itp..)
Modele z łopatami około 300 mm były napędzane silnikami klasy 450 i 400.
Duże modele spalinowe z łopatami 600 mm pędzone były silnikami Nitro 0.50 cala sześciennego (ok. 8,5 ccm) czyli były modelami klasy 50. Stąd np. Raptor 50 itd.
Modele z łopatami 700 mm latały na silnikach 0.90 (czyli ok 20 ccm) - stąd np Kasama Shrimok 90, Raptor 90...
Klasa 550 to dawna klasa modeli napędzanych silnikami nitro 0,30 (czyli ok 5 ccm) np. Raptor 30,
Align pierwsze swoje modele klasy właśnie 450 napędzał jeszcze silnikami szczotkowymi. A potem ciągnął to w mniejszych modelach.