Strona 1 z 6
Silnik - O.S. 55HZ
: 5 mar 2010, o 21:55
autor: Khiledim
Silnik OS max 55 regulacja
: 9 maja 2015, o 15:28
autor: Bolo
Witam, mam problem z regulacją tego silnika w mojej 600-tce na wolnych obrotach, na wysokich w miarę sobie poradziłem, zacząłem od dwóch pełnych obrotów, czy na wolnych też zacząć od dwóch obrotów cofniętych od pełnego zamknięcia? Silnik po zejściu z wysokich obrotów gaśnie co prawda nie za każdym razem, ale jednak, powisieć można ale latać to już nie bardzo. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam A.B
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 9 maja 2015, o 15:39
autor: Artja
Ustaw najpierw mieszankę. Pełny algorytm regulacji znajdziesz w instrukcji silnika
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 9 maja 2015, o 18:56
autor: wojtekr
(55HZ)
ostatnio jak to regulowałem to było tak:
1. po dwa obroty obie igły
2. przykręcam wolną igłę aż model zawiśnie, byle jak ale zawiśnie, nie ma mocy ale nie kaszle przy dodawaniu gazu
3. przykręcam wysoką igłę aż moc będzie ok a temperatura w IDLU przy jakichś wygibasach nie większa niż 120C
i tyle.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 18:11
autor: Bolo
Witam. Dzięki za pomoc, chyba udało mi się wyregulować ten silniczek, wchodzi na obroty bez dławienia i nie gaśnie i ma powera, ale na śrubie od niskich obrotów zostały tylko 3 kliki do całkowitego zamknięcia, może ten silnik tak ma.
pozdrawiam A.B.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 18:12
autor: wojtekr
Robiłeś jak napisałem czy inna metodą?
Od dwóch obrotów do zamknięcia może mieć około 1 obrotu ale nie 3 kliki. Chyba, że to taki egzemplarz.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 18:24
autor: Bolo
Od dwóch obrotów ale jak dodawałem gazu to silnik gasł, dopiero 5-6 klików od końca przestał się dusić i wchodzi na obroty.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 19:18
autor: Artja
Na jakim paliwie chodzi ten silnik? Wygląda jakby miało ciut dużo nitrometanu skoro musisz go tak bardzo dławic
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 19:28
autor: Bolo
Kupiłem go z Rapikon 20 teraz wlałem BEKRA 16%
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 19:31
autor: wojtekr
stary ten sinik?
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 19:44
autor: Bolo
Podobno nowy jak cały Helik i świeżo dotarty.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 19:46
autor: Artja
Jak temperatura po locie jest ok to tak jak Wojtek mówi, taki się trafił egzemplarz. Osobiście nie lubię dużych odchyleń od średniej, bo całą eksploatację trzeba sobie rozkminic pod swój silnik.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 11 maja 2015, o 19:48
autor: wojtekr
temperatura i moc podczas lotu
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 12 maja 2015, o 09:27
autor: Ramotny
Bolo pisze:Kupiłem go z Rapikon 20 teraz wlałem BEKRA 16%
Bekra nie cieszy się najlepszą opinią choć przyznam że ja używałem Bekry i nie miałem problemów (TRex 600N)
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 12 maja 2015, o 18:14
autor: Bolo
Witam, to jakie paliwo polecacie z jakim jest najmniej problemów?
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 12 maja 2015, o 19:32
autor: Artja
Bekra 16 była u mnie upierdliwa w ustawianu silnika, czesto go zalewalo przy rozruchu. Z coptamix 20 mam zdecydowanie mniej problemów.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 15 maja 2015, o 21:34
autor: wojtekr
U mnie splainy Coptamix'a powodowały straszne łzawienie (poważnie). Obecnie używam Tornado 15% i Rapikon 20%- wychodzi w granicach 120-130zł za 5l
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 15 maja 2015, o 22:17
autor: Kowal
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 15 maja 2015, o 22:21
autor: wojtekr
sratatata, niedowiarek
Poważenie- muszę mieć jakieś uczulenie czy coś. Z innymi paliwami nie było problemu.
Re: Silnik OS max 55 regulacja
: 15 maja 2015, o 23:58
autor: Bartekgazior
Bo Coptamix jest na jakiejś innej mieszance olejów niż pozostałe i trochę nieprzyjemnie śmierdzi, faktycznie jest trochę drażniący. Ja wolę Propower (też Model Technics). Cena rozsądna i moc jest.