Strona 1 z 3
Silnik - RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 00:04
autor: Neomutant
Witam, pewien czas temu zakupiłem używaną spalinę AHF z silnikiem RedLine .53 Engine
(
http://www.thundertiger.com/product/9606.html)

Do odpalania używałem prowizorki czyli taniej wkrętarki z obciętym imbusem w roli sztyca rozrusznika. Od pewnego czasu przestał odpalać, Próbowałem go regulować śrubami od wysokich i niskich obrotów nie znając się na tym

Okazało się że zdrowo go zalałem (było sporo paliwa w tłumiku). Postanowiłem go ulotnić. Zabrałem się za manual od silnika śrubę wysokich obrotów odkręciłem od stanu zamkniętego 3 obroty, a od niskich obrotów próbowałem na kilku ustawieniach (0.5, 1, 2 ,3) nie odpala.
Moją ciekawość zwróciło paliwo które po próbie odpalenia i odkręceniu świecy (w tedy jak przekręcę tłokiem i trochę się go wydobędzie) ma kolor czarny a nie pierwotny różowy ? czy to normalne ?
//Edit
Paliwo na którym go zasilałem to M.TECH. COPTAMIX 15% 5L (Kupione w ModeleMax) U poprzedniego właściciela latał na Byronie.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 00:29
autor: wojtekr
Zobacz to co jest na rysunku w manualu przy Carburetor Adjustment, moze tam jak go zalałeś to sie jakis syf cofnął? Paliwo raczej nie powinno być czarne.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 00:44
autor: Neomutant
wojtekr pisze: moze tam jak go zalałeś to sie jakis syf cofnął? Paliwo raczej nie powinno być czarne.
Wstyd się przyznać ale tak zalany leżał 2-3 miesiące, ta czarna edycja mogła być własnie z tamtego okresu.
wojtekr pisze:Zobacz to co jest na rysunku w manualu przy Carburetor Adjustment.
Z tego co zrozumiałem w manualu to nie ma pozycji startowej z której można było by zacząć regulację niskich obrotów, Jest tylko info żeby tą od wysokich odkręcić na 3 obroty. Jak dla mnie nie jasno napisane.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 08:14
autor: wojtekr
Chodzi mi o miejsca gdzie go trzeba by wyczyścić, ta igła etc.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 08:18
autor: Artu
Neomutant pisze:wojtekr pisze: moze tam jak go zalałeś to sie jakis syf cofnął? Paliwo raczej nie powinno być czarne.
Wstyd się przyznać ale tak zalany leżał 2-3 miesiące, ta czarna edycja mogła być własnie z tamtego okresu.
Ja bym go po tak długim "leżakowaniu" najpierw rozebrał, zweryfikował wszystkie elementy (jak nie był zabezpieczony po używaniu, to różnie może być...), wyczyścił, złożył i dopiero wtedy podejmował próby uruchomienia.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 09:59
autor: sulek
Przede wszystkim rozbierz go i looknij, czy pierścień jest cały. Jeśli go wcześniej przegrzałeś i wyszczerbił się pierścień, to już ci nigdy w takim stanie nie odpali.
Wcześniej latał na innym paliwie, po zmianie paliwa spokojnie mogłeś go przegrzać...
Te silniki z racji urody oraz dużej ilości regulacji, można łatwo załatwić, szczególnie, gdy regulacje robi się po omacku.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 10:09
autor: Neomutant
sulek pisze:Przede wszystkim rozbierz go i looknij, czy pierścień jest cały. Jeśli go wcześniej przegrzałeś i wyszczerbił się pierścień, to już ci nigdy w takim stanie nie odpali.
Jak pierścień się wyszczerbił to silnik traci kompresję ?
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 10:26
autor: Artu
Neomutant pisze:sulek pisze:Przede wszystkim rozbierz go i looknij, czy pierścień jest cały. Jeśli go wcześniej przegrzałeś i wyszczerbił się pierścień, to już ci nigdy w takim stanie nie odpali.
Jak pierścień się wyszczerbił to silnik traci kompresję ?
Dokładnie tak... niestety

Poza tym, polecam
przy każdym "odstawieniu silnika" na dłuższy czas, a najlepiej po każdym zakończeniu latania stosowanie oleju typu "After Run", co zapobiegnie takim "nieprzyjemnościom"...
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 3 mar 2013, o 10:30
autor: Neomutant
Pytam bo wydaje mi się że kompresja jest
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 16 mar 2013, o 01:41
autor: Gmeracz
Neo, jeżeli silnik leżał długo to różne cuda mogły się dziać. Rozbierz jak koledzy radzą, obejrzyj, przeczyść, umyj dokładnie i przedmuchaj dysze gaźnika. Wystarczy paproch a silnik nie odpali. Że nie wspomnę o innych niespodziankach.
Re: Moje pomysły na docieranie OS 55HZ i 105HZ TT Red Line
: 28 maja 2017, o 10:57
autor: Szymek30
Witam
Posiadam silnik redline TT 53 i mam problem jak odpalam w czasie pracy silnika z tłumika wydostaje się paliwo i nie wiem jak wyregulować gaźnik którą iglica kręcić wogule nie kopci tylko paliwo wydostaje sie.
Re: Moje pomysły na docieranie OS 55HZ i 105HZ TT Red Line
: 28 maja 2017, o 11:12
autor: wojtekr
Cześć, uzupełnij proszę lokalizację i zapraszamy do przywitalni. Przeniosłem do wątku o RedLine'ie.
A co do silnika to:
- Napisz i zapamiętaj jakie masz ustawione igły obecnie.
- Czy silnik jest nowy?
- Czy znasz jego historię?
- Czy kręcił ktoś przy śrubce pod orczykiem?
- Czy silnik jest w modelu, możesz zrobić zawis?
- napisz jak się zachowuje przy śrubie od składu mieszanki (ta na płaski śrubokręt) wkręconej tak aby licowała z korpusem i igle wykręconej od maksymalnego wkręcenia 3 obroty?
- ile leci mu paliwa z tłumika.
Co się dzieje gdy:
1. silnik chodzi na wolnych obrotach i nagle otwierasz przepustnicę?
2. Zaciskach wężyk od paliwa i czekasz jak zgaśnie
Pamiętaj, żeby mierzyć i podawać temperaturę.
Re: Moje pomysły na docieranie OS 55HZ i 105HZ TT Red Line
: 28 maja 2017, o 11:44
autor: Artja
Szymek30 pisze:Witam
Posiadam silnik redline TT 53 i mam problem jak odpalam w czasie pracy silnika z tłumika wydostaje się paliwo i nie wiem jak wyregulować gaźnik którą iglica kręcić wogule nie kopci tylko paliwo wydostaje sie.
Rozumiem że Ci ten silnik w ogóle nie odpalił i domniemywam, że pluje paliwem przez wydech a nie zleżałym olejem? ten silnik jest dotarty? Latał kiedykolwiek? jest kompresja?
Skoro już masz takie objawy, to weź helika za dziób i postaw go do pionu wylotem tłumika w dół, wyleje się zalegający olej i paliwo, więc rób to gdzieś nad ziemią albo nad szmatą. Diagnostyka spaliny na odległość to trochę jak czary, ale może po prostu jest tylko zalany. Nie powinno się kręcić rozrusznikiem w takim stanie. Zdejmij wężyk paliwa z gaźnika, wykręć świecę i zakręć pulsacyjnie kilka razy rozrusznikiem. Nie patrz w otwór świecy bo Ci oko opluje, powinien stamtąd wlecieć nadmiar paliwa z silnika. Podłącz potem wężyk paliwa do gaźnika, i zanim wkręcisz świecę, sprawdź czy paliwo w ogóle przechodzi przez głowicę w rytmie kompresji. Obejrzyj świecę czy żarnik jest cały, podłącz na chwilę żarkę i sprawdź żarzenie. Jeśli tu jest OK, to będziemy szukać dalej.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 28 maja 2017, o 12:25
autor: Szymek30
Ten silnik jest dotarty latał i kompresja wydaje mi się ze jest w sumie gościu co kupowałem od niego helikopter dał mi też paliwo ale chyba to paliwo jest stare i muszę kupić nowe.
Re: Moje pomysły na docieranie OS 55HZ i 105HZ TT Red Line
: 28 maja 2017, o 13:34
autor: wojtekr
Szymek30 pisze:jak odpalam w czasie pracy silnika
Rozumiem, że chyba pracuje?
Szymek30, jak pisał Artja - na odległość to czary z mleka dlatego odpowiedz na moje pytania
A co do przechowywania to trzeba unikać:
nagrzewania, UV i przechowywania w otwartych kadziach - po za tymi przypadkami może leżeć latami.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 28 maja 2017, o 15:28
autor: Szymek30
Silnik nie jest nowy, nie znam jego historii, śrubką pod orczykiem chyba nikt nie kręcił ja na pewno nie kręciłem, silnik jest w modelu i nie próbowałem robić zawisu, śruba od składu mieszanki jest na równo z korpusem i igła jest na 3 obroty odkręcona, wypluwa paliwo z tłumika chyba że to olej? a teraz w ogóle nie mogę odpalić silnika
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 28 maja 2017, o 17:23
autor: Don Mirson
Szymek, uzupełnij proszę profil (awatar + lokalizacja).
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 28 maja 2017, o 17:28
autor: wojtekr
Kręciłeś śrubkami/igłami od ostatniego odpalenia?
Zrób to co pisał Artja, wykręć świecę, zakręć i zobacz czy jak przytkniesz palec do otworu po świecy to będziesz go miał mokrego od paliwa.
W drugiej kolejności zobacz czy jak podłączysz świecę to wyraźnie się żarzy kolor powinien być taki jak końcówka papierosa podczas zaciągania się, wyraźnie pomarańczowy ale nie świecąc - musisz móc rozróżnić druciki w żarniku.
To że wypluwa paliwo to normalne na razie się tym nie przejmuj
Czy masz jak mierzyć temperaturę? To jest kluczowa rzecz - zwłaszcza przy regulacji na odległość- bez tego się nie uda.
Z silnikami nitro jest tak, że jak mają paliwo, i żarzenie to muszą zapalić

Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 28 maja 2017, o 17:35
autor: Artja
Dodatkowo, jeśli sam nie wiesz w jakiej pozycji są iglice, my tym bardziej nie zgadniemy. Wykręć obie i wkręć do położenia factory default, są opisane w manualu. Położenie iglic to jest punkt odniesienia względem którego prowadzi się regulacje, indywidualne dla każdego silnika i zależne od paliwa na jakim latasz, tłumika, temperatury, stylu latania itd.
Moim zdaniem silnik jest zalany na fest, a to co bierzesz za kompresję to może być hydrostop.
Re: Problem z silnikiem RedLine .53 Engine
: 28 maja 2017, o 17:41
autor: wojtekr
Chyba nie obaj inaczej interpretujemy stan faktyczny. Wydaję mi się, ze silnik się kręci ale nie odpala.
Tak?
btw: factory default dla tego silnika to śruba na płask i igła -3 obroty.
Jak by uporczywie nie odpalał to odkręcił bym 1/6 obrotu śrubę