Strona 14 z 15

Re: Jak bardzo da się wyciszyć Heli Rc bęzynowy klasy 700 i

: 1 cze 2016, o 21:29
autor: wojtekr
zobaczysz, to nie problem. Generalnie nie zniechęcam tylko uważam, że to jest najdroższe rozwiązanie i w porównaniu z żyrandolem nie posiada zalet.

zmieniłem tytuł, żeby był zgodny z wątkiem

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 21:36
autor: Neomutant
Ja obstawiam że warto na dowód te o to filmiki:
Po oglądajcie przynajmniej pierwszy od początku do końca.




Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 21:37
autor: dawo
Słuchaj Neo, zrobisz jak uważasz a ja z chęcią zobaczę reultaty końcowe prac, masz zapał i nikt go nie ugasi :D

Re: Jak bardzo da się wyciszyć Heli Rc bęzynowy klasy 700 i

: 1 cze 2016, o 21:44
autor: Kowal
Pamiętaj też o tym, że jak Ci padnie silnik to możesz stracić wszystko, bo masz jeden silnik itp. Musisz odpowiedzieć sobie na jedno, zaje**scie ważne pytanie: chcesz latać czy chcesz kręcić? Jak kręcić to quady. Jak latać to helik, ale wtedy latasz koło płota.

Re: Jak bardzo da się wyciszyć Heli Rc bęzynowy klasy 700 i

: 1 cze 2016, o 21:46
autor: Neomutant
Kowal pisze:Pamiętaj też o tym, że jak Ci padnie silnik to możesz stracić wszystko, bo masz jeden silnik itp. Musisz odpowiedzieć sobie na jedno, zaje**scie ważne pytanie: chcesz latać czy chcesz kręcić? Jak kręcić to quady. Jak latać to helik, ale wtedy latasz koło płota.


Autosa na heliku zrobię, na quadzie nie ma szans..

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 21:48
autor: wojtekr
na quadzie nie musisz

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 21:50
autor: Neomutant
wojtekr pisze:na quadzie nie musisz

nawet jak padnie mi zasilanie na wirnikach?

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 21:52
autor: wojtekr
na ilu? na dwóch? Wylądujesz. A jak na wszystkich? To i tak się nie da.

A jak w heliku padnie Ci serwo- jedno małe serwo od cykliki? Mi padło ostatnio- i dupeńka nic nie zrobisz.

Jak byś nie porównywał to helikopter jest bardzie awaryjny. Dlatego sie na nich raczej nie lata z kamerami.

Re: Jak bardzo da się wyciszyć Heli Rc bęzynowy klasy 700 i

: 1 cze 2016, o 21:55
autor: wojtekr
Kowal pisze:Jak latać to helik, ale wtedy latasz koło płota.


Najlepiej koło mojego :)

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 21:59
autor: Neomutant
wojtekr pisze:na ilu? na dwóch? Wylądujesz. A jak na wszystkich? To i tak się nie da.

A jak w heliku padnie Ci serwo- jedno małe serwo od cykliki? Mi padło ostatnio- i dupeńka nic nie zrobisz.

Jak byś nie porównywał to helikopter jest bardzie awaryjny. Dlatego sie na nich raczej nie lata z kamerami.


z drogim sprzętem i tak bym nie latał bez ubespieczenia ;)

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:06
autor: pkali
Neomutant pisze:
z drogim sprzętem i tak bym nie latał bez ubespieczenia ;)


Z ciekawości, bez złośliwości - można wykupić ubezpieczenie na taki sprzęt na wypadek awarii/kreta? Bo tak to zrozumiałem...

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:11
autor: Neomutant
pkali pisze:
Neomutant pisze:
z drogim sprzętem i tak bym nie latał bez ubespieczenia ;)


Z ciekawości, bez złośliwości - można wykupić ubezpieczenie na taki sprzęt na wypadek awarii/kreta? Bo tak to zrozumiałem...


Oczywiście że można można nawet na osprzęt podczepiony do niego w tym kamerę o to dwa linki:
http://ubezpieczdrona.com/
http://cuk.pl/o_nas/aktualnosci/od_czeg ... czyc_drona

cyt:
"Ubezpieczenie OC jest ubezpieczeniem obowiązkowym dla posiadaczy dronów. Warto je rozszerzyć o Aerocasco, które obejmuje zarówno drona jak i jego wyposażenie, np. kamerę "

cyt 2:
"ubezpieczenie obejmuje szkody wyrządzone podczas lotów wykonywanych w zasięgu wzroku sterującego (VLOS), ale możemy je dodatkowo rozszerzyć o loty poza zasięgiem wzroku operatora
(BVLOS) i loty nocne"

Tematem helicam interesuje się od początku mojej przygody z helikopterami :)

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:19
autor: wojtekr
tylko trzeba mieć uprawnienia

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:26
autor: Neomutant
wojtekr pisze:tylko trzeba mieć uprawnienia

Dla zainteresowanych odsyłam np tu: http://uavo.com.pl/
Koszt to sprawy groszowe.

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:41
autor: Kowal
VLOS nic nie kosztuje oprócz zdania egzaminu.

BLOS kosztuje chyba ze 2 kołą czy więcej....

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:41
autor: Artja
IMO filmiszcza z helików RC pochodzą z czasów kiedy żyrandole były w powijakach, ich elektronika awaryjna, a soft kontrolerów taki sobie. Nie sztuka podwiesić gimbal pod helika, da się nawet polatać FPV. No i tu się pogubiłem - kolega argumentuje wybór heli ze względu na widoczność modelu i właściwości lotne. Skoro mam widzieć model to ma mowy o FPV... i jeden problem z głowy. No ale co wtedy z kadrowaniem? Wychodzi na to, że w tym trybie będzie dwóch ludzi - pilot i operator. W trybie FPV widoczność i kształt modelu nie ma żadnego znaczenia z punktu widzenia pilota, nie ważne czy ma ogon, czy oświetlenie pozycyjne. Tak więc dochodzę do wniosku, że tytuł wątku jest mylący, tu nie ma nic o FPV ;)

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:47
autor: wojtekr
Ale o wyciszaniu spaliny tez nie miał więc zmieniłem :)

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 1 cze 2016, o 22:54
autor: Neomutant
Artja pisze:IMO filmiszcza z helików RC pochodzą z czasów kiedy żyrandole były w powijakach, ich elektronika awaryjna, a soft kontrolerów taki sobie. Nie sztuka podwiesić gimbal pod helika, da się nawet polatać FPV. No i tu się pogubiłem - kolega argumentuje wybór heli ze względu na widoczność modelu i właściwości lotne. Skoro mam widzieć model to ma mowy o FPV... i jeden problem z głowy. No ale co wtedy z kadrowaniem? Wychodzi na to, że w tym trybie będzie dwóch ludzi - pilot i operator. W trybie FPV widoczność i kształt modelu nie ma żadnego znaczenia z punktu widzenia pilota, nie ważne czy ma ogon, czy oświetlenie pozycyjne. Tak więc dochodzę do wniosku, że tytuł wątku jest mylący, tu nie ma nic o FPV ;)


Bo to ma być helik wielo zadaniowy - uniwersalny. I do latania przy nodze bez fpv i do latania FPV i do filmowania i do filmowania FPV (2 kamery do transmisji video 1 dla pilota 2ga dla operatiora video +1 kamera do nagrywania albo feed z kamery)

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 2 cze 2016, o 05:53
autor: Artja
Uniwersalizm wymusi kompromisy osłabiające całość lub wprowadzi restrykcje w imię spełnienia wymagań najbardziej wymagającego zadania. Pojawił się w wątku Goblin jako platforma... IMO wielki ciężki klocek lubiący wysokie obroty, z mnóstwem węgla, zakłócaczy i źródeł wibracji. To już na wstępie generuje problemy, przy których rozważania warto czy nie warto nie mają sensu - kto chce, niech robi i nie pyta, po prostu ;)
Kilka lat temu oglądałem na Pałacowej helika Tyminy z jebunim gimbalem Aligna za bajońskie pieniądze. To był chyba Rex800 wypatroszony ze wszystkiego co się dało. Jakoś to latało... chyba tylko dlatego, że miało dobrego pilota, który nadrabiał niedostatki kontrolera :)
Z własnych doświadczeń z samolotami i 450'tką FPV wychodzi, że w tej branży uniwersalizm po prostu nie ma zastosowania. Albo inaczej - wysiłek włożony w jego osiągnięcie nie jest w stanie osłodzić goryczy porażki. Niniejszym zmieniam się w czytacza i nic już więcej przydatnego nie wymyślę.

Re: Helicopter do FPV- spalina, elektryk- czy warto?

: 2 cze 2016, o 06:01
autor: lin3e
Neo przyjrzyj się żyrandolom i kup sobie spadochron do platform.