Volantex Ranger 1600

Trackery, anteny, gimbale, eLeReSy, gimbale, nagrywarki i inne bolączki...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 mar 2018, o 21:26

Zastanawiałem się pomiędzy 1300 i 1600 - 2m na razie za długi :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 22 mar 2018, o 21:32

Dzielony poprzecznie kadłub na złączu D-SUB COMBI (zawiera HF do anten jakby co, mocarne mechanicznie i lekkie) rozważałeś ? To wcale nie przerażające, nawet dość łatwe... Ten się nadaje do takiego myku ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 mar 2018, o 21:38

zobaczę, przede wszystkim muszę zobaczyć ten kit
Helikoptery
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 22 mar 2018, o 21:44

Zawsze możesz oddać, wymieniając na większy ;p.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 mar 2018, o 22:16

Krecik a gdzie szukać tych 18650?
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 22 mar 2018, o 22:20

Argumenty za mniejszym znam tylko dwa : mniej wku...rzający w przenoszeniu/transporcie/hangarowaniu i nieco odporniejszy na lekkie krety, ale tu ten drugi argument jest słaby.
Reszta - duuużo - przemawia za dużym modelem. Mam takie i takie i latam nimi, coś tam zdążyłem już zauważyć i jest to zgodne z opiniami (tymi odpowiedzialnymi) innych Kolegów.
Poleciałem sobie (skleroza ja :plask: ) kiedyś Fc XL 1,7m 3 kg nie rozłożywszy antenki teleskopowej 35 MHz. Zanim się coś zaczęło dziać, zdążyłem się już nastawić, że jest wszystko OK. i lecę sobie w dal... Jak FC zaczął odp...lać na niebie Lomcevaki, to zanim się połapałem, odruchowo właściwie spojrzawszy na apkę minęło z 10 sekund. Zdążyłem, wyciągnąłem go. Z małym, nerwowym modelem miałbym małe szanse.
Myślę, że w wyprawach FPV rozmaite chwilowe zakłócenia czy wręcz dziury w transmisji linku zaskutkują podobnie.
Tak misie tylko przypomniało ;)

18650 3400 1C/2C chg, 0,5C 45g Panasonic'a mam, kupowałem taniej w BTO Łódż większą ilość. Małe modele, takie do 500g lataja na tym godzinkę :D . Chyba jakoś tak teraz będzie "Dzień Baterii" (niedawno był dzień liczby PI :shock: ), wtedy jest jeszcze 5% taniej u nich. www. BTO.pl
NIE KUPUJ ŻADNYCH DEBILNYCH "WYNALAZKÓW" PO RZEKOMO 10000mAh ch... wi gdzie, bo wewnątrz znajdziesz małe przeterminowane ogniwko 300mAh albo kondensatorek 470uF. BTO to sprawdzone żródło, kilka tysięcy tych ogniw już u nich kupiłem przez kilka/naście lat.

Do Rangera 2,0 http://www.rcskorpion.pl/towar/ranger-e ... lantex-rc/ RTF dają taki setup:
W opakowaniu
1x aparatura 2.4GHz 6-cio kanałowa,
1x kadłub,
1x usterzenie,
1x kołpak ze śmigłem 1060,
1x silnik bezszczotkowy 3715,
1x regulator obrotów 40A,
4x serwo 9g,
1x pakiet LiPo 11.1V (3S) 1800mAh,
1x kompletne podwozie,
akcesoria.

...za jedyne 999,- zetów. Jak widać, skrzydeł nie dają :rotfl2: , napęd jest tak świetny, że sam kadłub lata jak wrota od stodoły :lol: Ale skrzydła to pikuś, można z podkładów pod panele wystrugać i będzie git... W końcu i tak pójdzie na sprzedaż :rotfl:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 22 mar 2018, o 23:14

Specs:
Model: NTM Prop Drive Series 2836 750 kv
Kv : 750rpm/v
Ilość uzwojeń: 20T
Max prąd: 18A
Max moc: 165W @ 12v (3S) / 265W @ 15v (4S)
Oś: 4mm
Waga: 87g
ESC : 20A
Ilość cel: 3s~4s Lipoly
Rozstaw otworów montażowych: 16mm & 19mm
Gwint: M3
Konektory: 3.5mm Bullet -connector

Tu http://www.rctrax.pl/silnik-ntm-28-36-750kv-265w/7573/ są charakterystyki tego silnika z DYNO TESTERA. Wiarygodne, te silniki rzeczywiście tak osiągają, mierzyłem prawie taki sam. Czyli - szału nie ma, 35...40% cennego sosu z pakietu wylewa się do kibla. Latać to niby będzie, ale niezbyt długo. Podali, że max.4S - wiedzą, co piszą, przy większej prędkości obrotowej straty go przegrzeją.
Poszukałbym czegoś lepszego, jak podałem wcześniej.

Został mi rezerwowy PULSO 2820 640kV fi4 z TS-a, te 2 latające już się chyba nie spierd..., nic ich nie wzruszyło jak dotąd. Mogę Ci go sprezentować, do 1600-ki powinien wystarczyć. Na 6S. W locie takie silniki TS-a biorą po 5...7A z 4S. Ale trzeba by go było pomęczyć wstępnie na hamowni (nie problem :D ), bo jeden taki padł mi na pomiarach w łagodnych warunkach - zwarcie międzyzwojowe.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2018, o 07:40

Może rzeczywiście 6s to przegięcie ale dla 4s to ile kV powinno być 1000, 1100?

Emaxy GT są tylko do 3S
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 23 mar 2018, o 09:48

po prawej stronie dziobu to miejsce na M61? Masz takie mini?
Vulcan1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2018, o 09:49

Jest w HK na backorderze :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 mar 2018, o 10:06

Wojtek a ten silnik co ja wziąłem do cessny i gemini?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2018, o 10:14

A widzę, będziesz nim latał w piekle?

Waterproof design,can work in rain and safe operation in 150℃ environment.
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 mar 2018, o 11:47

wojtekr pisze:Może rzeczywiście 6s to przegięcie ale dla 4s to ile kV powinno być 1000, 1100?

Emaxy GT są tylko do 3S

Są i na 4S : http://www.rc4max.com/silnik_bezszczotk ... 20482.html
Mniejsze na 4S też chyba widziałem w zbiorczej rozpisce na stronie producenta. Na 6S to już spore rozmiarowo.
Jeżeli to ma być długolot, to pożądane jest jak największe i stosunkowo niezbyt szybko kręcące się śmigło. Więc skoro koniecznie na 6S, to kV tak w okolicach 500...550 (ten na 4S ma 850). Dla silnika pożądanych gabarytów tylko przezwajanie załatwia sprawę, przy okazji może jeszcze poprawić ekonomię.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 mar 2018, o 12:46

Ale tam wchodzi smigło 8". Moim zdaniem zdecydowanie za niskie kv do tak małego śmigła -jeśli ma mieć minimum powera...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2018, o 13:07

Dla 4S wychodzi mi okolice 1100 i minimum 250W
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 mar 2018, o 13:25

miruuu pisze:Ale tam wchodzi smigło 8". Moim zdaniem zdecydowanie za niskie kv do tak małego śmigła -jeśli ma mieć minimum powera...

Pisałem już w odniesieniu do 2,0m i śmigła 10x6...7.
Sprawdzę, jaki silnik ma ES, bo nie pamiętam - lata na 7x3,5 3B z 4S, jest chyba nieżle kompromisowy pomiędzy powerem a ekonomią.
Editka: 2830 1100kV. Wojtek dobrze celuje ;)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2018, o 13:29 przez omcKrecik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2018, o 13:28

Skupmy się na 1.6m bo się offtop robi i MIrek się gubi.

Co do silnika to szukam rozwiązania w dwóch wersjach: 4s lub 6s
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 mar 2018, o 13:36

To zostaje Emaxik 1000...1100 na 4S i PULSO 640kV na 6S tak na szybko, albo wypas z przezwajaniem hmm . Na próbę z ciekawości tego 750kV też bym ostrożnie próbował z 6S, ale na początek poza modelem i z pomiarem prądu na śmigle/-ach 8". Czułość węchu wskazana ;) .
Ale w tym zakresie masz pomocników ;) :)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 mar 2018, o 13:55

Ja bym stawiał na min 1800kv (dla 3S) przy tak małych smigla i stosunkowo dużym i dociazonym modelu.
Inaczej będzie faflucieć strasznie w powietrzu.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 mar 2018, o 14:35

Trochę za krótko by to latało, na 3S są spore straty... To ma być długolot, nie rakieta. 50...75% ciągu do RTF w zupełności wystarcza do tych zabaw, lot poziomy to na 15...25% mocy max. powinno być, żeby było długo i daleko.
Wojtek, a może takie coś ;) : http://www.nastik.pl/282612-gold-line-p-7139.html
Tu masz podobny, nowy i taniej : http://pfmrc.eu/index.php/topic/73546-s ... 5%9Bci-rc/
Ale to tak dla orientacji i porównania tylko, nie jako sugestia.
Wiesz już z grubsza, ile to wszystko zaważy RTF ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...

Wróć do „FPV - ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości