Hirobo SSZ-III - konwersja na FBL

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 5 lut 2021, o 17:48

Poniżej zamieszczam zdjęcie wyjaśniające konieczność wymiany tarczy przed rozsunięciem ramion okuć. Już przy odsunięciu ramiona o 2,6 mm snap popychacza opiera się o śrubę mocującą kulkę do tarczy przy wychyleniach dla maksymalnych kątów cykliki.
4.jpg

Po wymianie tarczy ten snap będzie obrócony o 90 stopni podobnie jak kulka na tarczy. Wówczas żadne kąty i odległości nie będą mi straszne :banana: .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 5484
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 433 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 lut 2021, o 19:15

Miałem podobnie - wymieniłem kulkę na "dłuższą".

20161115_191048.jpg


Niezła rzeźba w g. to jest.

Ci co czytają a nie rąbali się z tym tylko po prostu kupili model FBL mogą już kulać się ze śmiechu :rotfl:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
redb
Domownik forum...
Posty: 419
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: redb » 6 lut 2021, o 03:02

mwx pisze:Miałem podobnie - wymieniłem kulkę na "dłuższą".

...

Ci co czytają a nie rąbali się z tym tylko po prostu kupili model FBL mogą już kulać się ze śmiechu :rotfl:


Kupić może każdy, do przeróbki trzeba już trochę wiedzy i doświadczenia więc tu bardzej szacun się należy ... ;)

Czy te dłuższe kulki się zmieszczą? Patrzę na zdjęcie i nie mam pewności. Swoją drogą, to dopiero z tego zdjęcia pojąłem dlaczego te kulki są w fblach inaczej zamontowane :D
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP V1 vel. trup | Dron homemade | Alzrc x360
DSX 7 | X9 lite S
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 6 lut 2021, o 10:13

U mnie nie będzie dłuższych kulek tylko inna tarcza. Nie będzie możliwości by snap się wypiął przy ruchu tarczy. Jak wrócę jutro do domu to może wieczorem wstawię rysunek pokazujący różnicę.
W tym hobby każdy znajdzie coś dla siebie. Można kupić gotowca i doskonalić sztukę pilotażu. Mnie największą frajdę daje budowa i moment oblotu. Każdy z moich dotychczasowych modeli wnosił coś nowego, wymagającego poznania nowych rzeczy czy technik. Latam bardzo różnymi modelami, nie tylko heli.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 8 lut 2021, o 09:02

Przerabianą przeze mnie głowicę zamontowałem w modelu Hirobo Freya Evolution OP SWM oryginalnie z głowicą SSZ-V i ramą pod silnik benzynowy OS GT15 HZ (nr katalogowy Hirobo 0414-948). W modelu tym jest metalowa tarcza sterująca 0414-472 na wał 10 mm z podparciem 120/135 stopni przedstawiona na rysunku poniżej.
0414-472.jpg

Niestety dla głowicy FBL tarcza ta jest źródłem przedstawionych wcześniej problemów. Hirobo oferuje tarczę dla głowic FBL pozbawioną tych błędów o oznaczeniu 0414-581. Poniżej jej rysunek montażowy.
0414-581.jpg

Według mnie pozostawienie starej tarczy przy jednoczesnym rozsuwaniu ramion okuć równałoby się z przekroczeniem granicy między amatorską konwersją a (niebezpiecznym) druciarstwem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 17 mar 2021, o 08:49

Zamówiona tarcza wreszcie dotarła. Zazwyczaj trwało to max do dwóch tygodni, teraz pięć. Dodatkowo w Urzędzie Celnym na Łączyny nie można osobiście dostarczyć dokumentów, zapłacić i odebrać przesyłki bo Covid-19. Poniżej jeszcze dla porównania zdjęcie starej tarczy:
stara tarcza.jpg

i nowej:
nowa tarcza.jpg

Musiałem przełożyć pin antyrotacyjny i przy wykręcaniu trochę go zmaltretowałem :wall: . Było za dużo Loctite, a to element nieutwardzany. Na szczęście zadrapania są na fragmencie, który nie współpracuje z ramieniem antyrotacyjnym. Przy okazji kolejnych zakupów zamówię i wymienię.
Wczoraj nowa tarcza wylądowała w modelu. Kulki snapów na orczykach serw tarczy przełożyłem do pierwotnego położenia - spróbuję tą konwersję zrobić zgodnie z zasadami mechaniki. Zacząłem ustawiać CGY-750. Tarcza jest wypoziomowana w całym zakresie skoku ogólnego. Pozostało poustawiać korekcje przy zmianach pochyłu / przechyłu dla całego zakresu skoku ogólnego i będę mógł założyć głowicę i dobrać podkładki pod dźwignie okuć łopat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
redb
Domownik forum...
Posty: 419
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: redb » 18 mar 2021, o 12:37

Czemu trzeba było wymienić pin? Ten nowy był za gruby? On chyba przekonstruowany jest żeby się obracał na tulejce a nie tarł o ten uchwyt antyrotacji?

Już myślałem, że zawiesiłeś projekt bo taka długa przerwa była ;)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP V1 vel. trup | Dron homemade | Alzrc x360
DSX 7 | X9 lite S
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 5484
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 433 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 mar 2021, o 13:46

Ja myślę że wydarzenie związane z oblotem jest specjalnie jest odsunięte w czasie żeby nie kolidowało z pierwszym lotem helikoptera na Marsie.

Jak już opadną emocje po krecie na Czerwonej Planecie to Grabcio powali nas filmem Freyi w locie :geek:
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 19 mar 2021, o 09:35

Nowa tarcza była bez pinu - trzeba było przełożyć. Niestety nie udało się wykręcić pinu ze starej tarczy kluczem, bo się rozkalibrował otwór i musiałem użyć kombinerek :masakra: . Te pozostawiły po sobie trwałe ślady na pinie. Na razie taki zostanie. Działać będzie, choć burzy moje poczucie estetyki. Nowy kupię kiedyś przy okazji. W najbliższy weekend dobiorę grubość podkładek pod ramiona okuć i po ich wykonaniu model będzie gotowy do oblotu.
Niestety z lataniem u mnie kiepsko z powodów czasowych. Nie mam problemu znaleźć godzinkę dziennie aby zejść do piwnicy i coś podłubać, ale znaleźć 4 - 5 godzin na wypad na lotnisko to dla mnie duży problem, nawet w weekend.
Pozdrawiam,
Robert

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron