MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 3 sty 2014, o 23:49

Mysle podobnie jak Wojtek. Nie mam nic przeciwko 4 kanalowcom ale ich modyfikowanie nie zmienia faktu ze nadal są 4 kanalowcami czyli ich możliwości sa dość mocno ograniczone...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 sty 2014, o 23:52

Zaczynałem od niego, wiem, że do nauki odruchów jest ale generalnie nie lata i kompletnie nie ma sensu go upgradeować.
Helikoptery
kropka
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 18-04-2014

Postautor: kropka » 18 kwie 2014, o 16:58

Cześć.

Postanowiłem wyposażyć moją f-ke w silnik bez szczotkowy, ale napotkałem mały problem. Mam problem z nabyciem zębatki atakującej na wałek 2,3mm

Czy ktoś z szanownych forumowiczów, zna sekretne miejsce, gdzie mogę nabyć odpowiednią zębatkę.
Zastanawiam się również nad wymianą odbioru i ataku od innego modelu.

Czy możecie mi doradzić ?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 18 kwie 2014, o 21:08

Ja kupuję tu:
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... egory-8764
PS jaki masz silnik - ile KV? Od tego zależy dobór zębatki.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 18 kwie 2014, o 22:07

Po pierwsze: wypadało by się przywita, przedstawić w odpowiednim temacie.
Po drugie: duży wybór zębatek jest TUTAJ, tylko trzeba nieco poczekać na dostawę.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
kropka
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 18-04-2014

Postautor: kropka » 19 kwie 2014, o 14:14

Hej.

Sory za brak kultury. Kilka piwek przy dłubaninie robi swoje :P

Wpadł w moje dłonie silnik EH100. Z grubsza tak przedstawiają się jego parametry:

ELE EH-100 GTS
KV 3800
Winding Material copper
Weight(oz) 1.05
Size(mm) 24.5 X 21
Shaft Diameter(mm) 2.3
Shaft Length(mm) 12
No load Current 10V 1.2A
Max Continous Current 18A
Surge Current 22A
Max Power 180W
Recommended Prop. For Heli
Recommended Battery 2S-3S


Mam nadzieję że liczba obrotów nie jest za wysoka.

Do tego dokupiłem ESC 30A zodiac w rc4max


Dziękuję za sugestię Panowie :)

Odnośnie samych zębatek.. Oryginalna z silnika szczotkowego ma 10 zębów. Jak radzicie.. do tego silnika Chyba spokojnie mogę założyć zębatkę 10T - tylko jaki to jest moduł zęba? 0.5 ?
W modelach aut nie mam problemu z określeniem modułu zębatki :)
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 19 kwie 2014, o 18:39

Ja używam tego
Obrazek
E-Sky EK5-0005:
• Liczba obrotów na min.: 3900kV
• Maksymalny prąd: 17A
• Prąd biegu jałowego: 2A
• Zalecany ESC: 25A
• Zasilanie: 2S
• Długość silnika: 28,0mm
• Średnica silnika: 25,6mm
• Średnica ośki: 2,3mm
• Długość ośki (użyteczna): 10mm
• Waga: 40g
Założoną mam na nim zębatkę 14 zębów moduł 0,5. Przy tym KV ma sporo mocy i nigdy nie muszę go kręcić maksymalnie żeby wysoko się wznieść.
Gdybyś dał silnik o KV 4600-4800 to wtedy potrzebujesz zębatki 9-10T, bo na większych silnik będzie bardzo się grzał i niestety musisz kręcić go do maksymalnych obrotów, co szybciej zużywa pakiety.
PS co do regulatora, to nie ma sensu kupować o znacznie większej wydajności prądowej, bo to zbędna waga. W Twoim wypadku spokojnie wystarczy ze średniej półki cenowej na 25A lub markowej firmy na 20A.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 19 kwie 2014, o 19:53

tom74 pisze:co do regulatora, to nie ma sensu kupować o znacznie większej wydajności prądowej, bo to zbędna waga. W Twoim wypadku spokojnie wystarczy ze średniej półki cenowej na 25A lub markowej firmy na 20A.

Dobrze że zrobiłeś uwagę o markowych i niemarkowych - markowe można brać "na styk" ale z mniej-markowymi albo całkiem niemarkowymi to raczej brałbym z zapasem i to nie 10% tylko 50%
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 20 kwie 2014, o 06:00

Heh, tak samo jak pakiety zippy compact. Są rewelacyjne (lekkie, tanie...) pod warunkiem ze pasujac do modelu ich C podzieli się przez dwa. Inaczej masakrejszyn.
kropka
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 18-04-2014

Postautor: kropka » 20 kwie 2014, o 09:05

Widzę że z reglem postapilem jak w aucie. Tam zazwyczaj daje ESC z dość sporym zapasem.

Co do zębatki, 12T z modułem 0,5 powinienem uzyskać dość sporo mocy, nie tracąc na ilości obrotów.

Chyba ma to sens?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 20 kwie 2014, o 09:52

W aucie pory zapas n reglu bardziej wynika z temperatury - w helikach regiel znacznie lepiej się chlodzi. Stad taakie zapasy w autach.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 20 kwie 2014, o 12:58

kropka pisze:Widzę że z reglem postapilem jak w aucie. Tam zazwyczaj daje ESC z dość sporym zapasem.

Co do zębatki, 12T z modułem 0,5 powinienem uzyskać dość sporo mocy, nie tracąc na ilości obrotów.

Chyba ma to sens?


Na to KV silnika będziesz miał za małe obroty wirnika. Co najmniej 13-14 zębów. Testowałem u siebie rozmiary od 9 do 15 T i wszystko poniżej 13 przy silniku 3900KV powodowało za małe obroty i helik nisko latał, a gaz trzeba było ustawiać często na maksa. Teraz przy zębatce 15T, na połowie gazu śmiga bardzo dynamicznie i wysoko.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
kropka
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 18-04-2014

Postautor: kropka » 22 kwie 2014, o 10:55

Rozumiem. Wiec zakupię zebatke 15T i dam znać jak wyszło :)

Teraz jeszcze przyszło mi coś do głowy.... mianowicie:

Mocowanie silnika jest na stałe, otwory - więc mogę chyba dobrać na atak zębatkę o identycznej średnicy jak oryginalna. Czy próbować wymodzić coś z mocowaniem ?
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 kwie 2014, o 16:36

Po pierwsze musisz rozwiercić otwór pod nową zębatkę, bo będzie obcierać - fabrycznie masz tam zębatkę 10T na osi 2mm. Po drugie większa zębatka na silniku powoduje konieczność przesunięcia całego silnika do przodu o 2-4 mm (w zależności od rozmiaru nowej zębatki) Ja chyba użyłem wiertła 9 mm. To powoduje też, że musisz powiększysz dwa otwory-po przekątnej do przykręcenia od dołu silnika. Najlepiej wiertłem o tej samej średnicy co fabryczne otwory zrobić fasolki. W zależności od średnicy nowego silnika trzeba też dociąć na brzegach plastik od mocowania silnika i odgiąć blachy od ramy wewnętrznej aby silnik nie ocierał.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
kropka
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 18-04-2014

Postautor: kropka » 27 kwie 2014, o 19:07

Hej.

Dokładnie tak porobiłem. Jedyne co, muszę powiększyć otwór montażowy silnika, aby zmieściła się większa zębatka. Zamówiłem w tamtym tygodniu zębatki, czekam na przesyłkę.

Tak z ciekawości.... ile obrotów rozwija fabryczna szczotka z tego modelu? Czy ktoś się orientuje ?


Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 2 kwie 2015, o 14:09

Odgrzewam stary temat modyfikacji F45. Jakiś rok temu skończyłem wszystkie poprawki, korzystając z własnych pomysłów i elementów tunigowych firmy xtreme. Heli jest teraz bezobsługowy,tak długo jak kreta nie zaliczy :)
Pod filmikiem dałem opis modyfikacji:

PS Jeśli ktoś byłby zainteresowany zakupem, to pozbędę się zabawki, bo brakuje mi już miejsca na kolejne modele.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
larkinflight
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 16-12-2014
Podziękował: 2 razy

Postautor: larkinflight » 3 maja 2015, o 14:08

Chciałbym w tym wątku serdecznie podziękować użytkownikowi 'morfeo2000' za pomoc w upgradzie mojego F645. :piwo2:

Niestety nie posiadam warsztatu a często umiejętności i czasu do samodzielnego grzebania przy tym sprzęcie ale latać nim już za to bardzo lubię :D W moim heli a bardzo brakowało mi dynamiki lotu. Śmigłowiec jest dosyć stabilny a co za tym idzie, średnio lubił przyspieszać. Zwróciłem się z prośbą do Morfeo o pomoc kiedy zobaczyłem jego przerabiane flybary właśnie w tym wątku. Okazało się że oprócz fachowej porady, Morfeo dosłownie 'za dziękuję' przerobił mój flybar na regulowany! Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to że nigdy się nie widzieliśmy i poznaliśmy się na tymże forum. Dodam że to mój drugi post więc zbytnio aktywny też niestety nie byłem :)

Po przeróbce heli zaczął latać 'jak należy'. Jest szybszy, bardziej zwrtony i dynamiczny, oczywiście wszystko kosztem stabilności. Ale zawsze mogę sobie wyregulować flybar do swoich preferencji. Super sprawa!

Sami oceńcie kunszt wykonania przeróbki, dla mnie super, jak fabryczny!

Morfeo, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 3 maja 2015, o 17:15

larkinflight pisze:Chciałbym w tym wątku serdecznie podziękować użytkownikowi 'morfeo2000' za pomoc w upgradzie mojego F645.


Ależ nie ma za co, czasem miło komuś w czymś pomoc, zresztą to nic skomplikowanego, ale tak patrząc na zdjęcia Twojego modelu aż mi żal się zrobiło mojego, ale cóż widocznie miałem pecha do tego modelu, sentyment został bo to mój 1 i w zasadzie jedyny model heli...
larkinflight
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 7
Rejestracja: 16-12-2014
Podziękował: 2 razy

Postautor: larkinflight » 3 maja 2015, o 19:23

No trzeba przyznać że F645 ładnie się prezentuje pomimo swoich wad :)
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 31 lip 2015, o 21:27

Witam, właśnie mam okazję kupić helikopter MJX F45 za 90zł RTF z czego do wymiany lub naprawy jest tylko płyta główna i mam jedno pytanko do Was. Wiadomo że od razu zrobię modyfikację na brushlessa i chciałbym też zamontować pakiet 3s żeby się tak nie męczył i miał większą moc. Regulator ESC brushless oryginalny do tego modelu ma zasilanie 2-3S, więc chciałbym się zapytać czy ktoś próbował montować pakiet 3s do tego zestawu? Będę zakładał ten zestaw: http://www.banggood.com/MJX-F45-Upgrade ... 18158.html
Jeżeli udało by się zasilać wszystko trzema celami to byłaby z tego helika niezła żyleta ze sporym zapasem mocy.

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron