MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sie 2015, o 11:17

TomRar pisze:Witam, właśnie mam okazję kupić helikopter MJX...

Mjx w żadnej cenie nie będzie okazją...
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 1 sie 2015, o 14:26

Ale chyba jest różnica pomiędzy wydaniem ponad 300zł za tą zabawkę a aktualnie 90zł. Nie każdy ma 2 tysiące na helikopterek który nie będzie zabawką. Od czegoś trzeba zacząć, a bez stałej pracy ciężko nawet o "zabawki".
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 sie 2015, o 14:42

90 biez . Troche sie nauczysz.
Helikoptery
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 1 sie 2015, o 14:59

No właśnie też uważam że tanio :) za 90 to nie kupie samego nadajnika z Chin. Na pewno będzie mi się latało lepiej i dynamiczniej niż v911. Dobrze było by zamontować 3s bo wtedy miałby sporo mocy i nie dusiłby się tak jak na 2s. A skoro kupiłem go za 90zł to mam ponad 200zł oszczędności i za tą kwotę spokojnie wymienie na brushlessa + pakiet 3s.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 sie 2015, o 15:01

Rushless i 3s olej nie warto
Helikoptery
Awatar użytkownika
tberent
Stały bywalec...
Posty: 141
Rejestracja: 21-12-2013
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: tberent » 1 sie 2015, o 16:18

Pisalem na pw ze pierw go przywrócić do ładu i zobaczyć co i jak. Dopiero potem się baw w mody. Tom74 napewno udzieli rad. No i czytaj te parę stron
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 1 sie 2015, o 19:39

Tak tak, wiem że pierw trzeba go doprowadzić do ładu ale jeśli to się już stanie to chciałbym kupić ESC i silnik na 3s bo w sumie to niewiele wagi więcej a mocy na pewno będzie więcej. Chyba że prędzej zetrę zębatki bo z plastiku ale to wszystko wyjdzie w praniu. Więc mówicie że nie warto 3s montować?
Awatar użytkownika
tberent
Stały bywalec...
Posty: 141
Rejestracja: 21-12-2013
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: tberent » 1 sie 2015, o 21:21

Yyyyyy a z czego miały by być te zębatki ? TomRar czytaj i czytaj
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 1 sie 2015, o 22:10

Znaczy wiem, że zębatki są plastikowe nawet w 6ch ale chodziło mi o to że jak dam za mocny pakiet to silnik może zniszczyć zębatkę bo śmigła nie będą potrafiły tak szybko wznosić model i zębatka atakująca zacznie ścierać zębatkę odbierającą. W pojazdach RC taka sytuacja jest na porządku dziennym. Ale racja, najpierw uruchomię ten "model" za 90zł a potem zobaczę czy jest sens pakować w niego jak na mój budżet grube hajsy na brushlessa :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 sie 2015, o 22:22

Nie ma
Helikoptery
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 3 sie 2015, o 12:39

Pakietu 3S nie podłączysz bezpośrednio, bo usmażysz elektronikę, która pracuje normalnie przy 2S. Należało by zamontować dodatkowy stabilizator napięcia na poziomie 8V z niego zasilać elektronikę, a silnik główny bezpośrednio z pakietu 3S. To podnosi jednak wagę modelu i koszty. Zostań przy pakiecie 2S ale o dużym C, załóż na silnik stalową zębatkę 10-13T, a silnik najlepiej o KV z przedziału 4200-4800.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 4 sie 2015, o 19:08

Stabilizator to nie problem. Lm317 załatwi sprawę a waży może z 1 gram? O silniku narazie nie ma co myśleć bo najpierw musze zdobyć odbiornik albo sam żyroskop. Nie ma ktoś czegoś takiego?
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 15 sie 2015, o 00:44

dawno nie zaglądałem ale jak już to się udzielę, 3s? po co? 2s wystarczy, nie pamiętam jaka pojemność miałem, pewnie gdzieś w tym wątku jest wzmianka, wystarczało spokojnie na ponad 30 minut lotu aktywnego, a 3s to po 1 ciężar co przy tym modelu ma ogromne znaczenie a po 2 stabilizator? niepotrzebne straty energii, wagi itp , a po 3 zbyt duzo nie kombinuj bo i tak stracisz kasy a potem powiesz ze nie było warto tak jak i ja i wielu innych. jeszcze ap-ropo zębatek, po zmianie na bezszczotkowca bym na nie zarobił bo co lot to nadawały się do wyrzucenia aż wkoncu padła zębatka główna i dałem sobie spokój z tym modelem ale nie powiem bo jako 1 mój heli był fajnym modelem ktory doslownie plywal w powietrzu ale bardzo szybko się nudzi i zaczyna brakować w nim tego pazurka:-)
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 sie 2015, o 07:48

Właśnie wiem że szkoda w niego kasy, ale mój kolejny model to będzie na pewno 6ch, a zanim go kupie to minie sporo czasu, więc do tego czasu chce tym mjx-em latać, chociaż nie wiem ile on wytrzyma.. Jedyne co mu zamontuje to brushlessa z przodu bo już widzę że ten oryginalny silnik zaraz padnie. Jakiś lepszy pakiet również i serwa 2,5kg i tyle. Więcej się nie opłaca robić do niego. Flybara jeszcze przerobie na regulowany żeby był szybszy i to tyle.
Kupiłem ten model za 90zł, więc dodając silnik bezszczotkowy, pakiet i serwa to akurat wyjdzie 250-300zł a tyle kosztuje nowy F-45 ze szczotką.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 15 sie 2015, o 09:15

TomRar pisze:Właśnie wiem że szkoda w niego kasy, ale mój kolejny model to będzie na pewno 6ch, a zanim go kupie to minie sporo czasu, więc do tego czasu chce tym mjx-em latać, chociaż nie wiem ile on wytrzyma.. Jedyne co mu zamontuje to brushlessa z przodu bo już widzę że ten oryginalny silnik zaraz padnie. Jakiś lepszy pakiet również i serwa 2,5kg i tyle. Więcej się nie opłaca robić do niego. Flybara jeszcze przerobie na regulowany żeby był szybszy i to tyle.
Kupiłem ten model za 90zł, więc dodając silnik bezszczotkowy, pakiet i serwa to akurat wyjdzie 250-300zł a tyle kosztuje nowy F-45 ze szczotką.



zmien pakiet, przerob flybara wedlug mojego pomyslu i to tyle, flybar zmienia model nie do poznania, zrobi sie z niego nerwus:-) i to tyle, szkoda kasy nawet na bezszczotke bo i tak tej nadwyzki mocy nie wykorzystasz w 4ch, i uwierz sam bylem uparty i grzebalem w tym modelu, a im wiecej zmienialem tym bardziej awaryjny sie robil a i na serwa tez szkoda kasy bo nie zobaczysz zadnej roznicy.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 sie 2015, o 12:56

Ja wierze, że to nie ma sensu bo ten model jest za duży a ma za słabe podzespoły. Właśnie jeśli chodzi o moc to szczotka ma za mało. Wciskasz cały gaz a tu ledwo się do góry wznosi a powinno go bardziej zrywać do góry. Może i racja że szkoda kasy. Lepiej dozbierać i kupić np v977, ale do tego czasu latanie taką słabą krową f45 będzie ciężkie :)
Przykładowo F49 ma takie same wymiary co F45, taką samą baterię a silnik ma o wiele większy od F45. F45 ma silnik klasy 370 co jest masakrycznie za mało. Taki silnik może nawet za słaby do helików długości 40-45cm. F49 ma silnik klasy 400-450? I taki silnik to ja rozumiem, na pewno mocniejszy i nie grzeje się po 30 sekundach tak jak f45. I może ten silnik z f49 wytrzymuje więcej niż 40 ładowań. Ale drugiej strony większa waga i konieczność zastosowania ESC bo tranzystory na płytce f45 by nie wytrzymały obciążenia tak dużego silnika. Chyba że wymienić tranzystory na mocniejsze i kupić ten silnik 400-450 i wtedy może bym był zadowolony i nie musiał wymieniać silników co 40 pakietów.
Poza tym skoro f45 ma takie same wymiary co f49 to na pewno sporo części będzie pasować do f45, np tylny wirnik z kątową przekładnią. Taka przekladnia i ten silnik może wytrzymuje więcej niż wirnik w f45.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 sie 2015, o 13:00

Ten brak mocy w pewnym stopniu jest spowodowany słabą baterią. Ogniwo lipo powinno być płaskie a nie pakowane w okrągłe paluszki, ale zamontuje lipo z większym C to mi silnik przepali :) Swego czasu w autku miałem pakiet ni-mh. Kupiłem lipo 40C to przypływ mocy aż niewyobrażalny ale konieczne było zamontowanie radiatora z mocnym wentylatorem bo po minucie silnik już śmierdział palącymi się szczotkami :D
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 15 sie 2015, o 14:42

taki pakiecik 2s by Ci styknal, tylko zwroc uwage na wymiary bo juz nie pamietam http://www.modelarski.com/produkt-Akumu ... 12572.html
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 15 sie 2015, o 14:50

tak ogólnie to mimo ze nie warto, ale zapewne dało by sie zmienic wirnik na 6ch, upchnac dodatkowe serwo kolo zębatki głównej, zmienić ogon na bezszczotke i łopatki ze zmienna regulacja kata do tego serwo na tyłach korpusu, do tego jakiś tani nadajnik 6ch który można już kupić za 300zl z groszem, plyte kkmulticopter do stabilizacji i mógłby być z tego całkiem fajny model 6ch, a i jeszcze probowealem u siebie, zeby pozbyc sie halasu i zebatek, da sie zamontowac silnik o niskim kv bezposrednio na wirniku, probowalem i mial wtedy dopiero mega kopa i przyjemny furkot lopatek bez halasujacych zebatek i ooooo wlasnie to by bylo to idealny upgrade tego modelu ale oplacalny? nie, wykonalny? tak.



az mi sie sentymentalniue zrobilo, pobawiłbym sie z tym modelem, wtedy brakowało wiedzy umiejętności i wiele innych czynnikow, ma ktos na sprzedy taki modelik? najlepiej bez elektroniki
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 15 sie 2015, o 15:58

[quote="morfeo2000"]dawno nie zaglądałem ale jak już to się udzielę, 3s? po co? 2s wystarczy, nie pamiętam jaka pojemność miałem, pewnie gdzieś w tym wątku jest wzmianka, wystarczało spokojnie na ponad 30 minut lotu aktywnego,

30 minut?,mialem rozne heliki i dociagalem do 10min ,30 minut :dance:

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości