MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 sie 2015, o 16:02

Co do silnika ogonowego to zwykły brushless np 1200-1600kv do tego jakieś śmigło podobne wymiarami do tego mjx-a i gotowe, ale czy to tak wiele daje? Tylko tyle że przypadkiem nam nie obróci modelu, a kosztuje nie mało.
Co do przeróbki na 6ch to dejmy spokój, trzeba by całego przerabiać i nie wiadomo czy w ogóle by poleciało. Przeróbka na brushlessa już jest hardkorowa a co dopiero na 6ch :D
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 15 sie 2015, o 16:48

zbig pisze:
morfeo2000 pisze:dawno nie zaglądałem ale jak już to się udzielę, 3s? po co? 2s wystarczy, nie pamiętam jaka pojemność miałem, pewnie gdzieś w tym wątku jest wzmianka, wystarczało spokojnie na ponad 30 minut lotu aktywnego,

30 minut?,mialem rozne heliki i dociagalem do 10min ,30 minut :dance:


nie wyssalem sobie z palca, na bezszczotce do 30 minut dawał rade, zresztą przy tym silniku 1/2 gazu i już szedł ostro w gore wiec silnik przy normalnej, spokojnej zabawie chodzil na niecale pol gazu, ten sam pakiet mialem pozniej w wicherku 25 i tez nikt mi nie wiezyl ze daje rade i sie kazdy dziwil ze moj model ciagle w powietrzy podczas gdy inni juz na 2 pakiecie musieli jechac, moze mi sie trafil jakis magiczny pakiet, nie wiem, ale tak wlasnie bylo
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 15 sie 2015, o 16:51

TomRar pisze:Co do silnika ogonowego to zwykły brushless np 1200-1600kv do tego jakieś śmigło podobne wymiarami do tego mjx-a i gotowe, ale czy to tak wiele daje? Tylko tyle że przypadkiem nam nie obróci modelu, a kosztuje nie mało.
Co do przeróbki na 6ch to dejmy spokój, trzeba by całego przerabiać i nie wiadomo czy w ogóle by poleciało. Przeróbka na brushlessa już jest hardkorowa a co dopiero na 6ch :D


ale wykonalna, wystarczylo by poszukac glowice z tarcza i lopatkami np od t-rexa albo takiego wynalazku WLTOYS V977 http://allegro.pl/bezszczotkowy-helikop ... 47598.html
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 sie 2015, o 17:08

Jeżeli jesteś odważny możesz spróbować przerobić go na 6ch. Mi jedynie wystarczy żeby dynamicznie i szybko latał. Na helika 3d przyjdzie czas w swoim czasie. Kolego a co mialeś na myśli że po przeróbce ogona na brushlessa helik dostał kopa? Czy na szczotkwym silniku ogon często uciekał bo silnik nie wyrabiał?
Jaki Ty mialeś silnik że na pół gazu Ci szedł do góry? U mnie na 3/4 gazu ledwo się od ziemi odrywa a co dopiero żeby się uniósł :D
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 15 sie 2015, o 21:49

morfeo2000 pisze:[quote="TomRar

ale wykonalna, wystarczylo by poszukac glowice z tarcza i lopatkami np od t-rexa albo takiego wynalazku WLTOYS V977 http://allegro.pl/bezszczotkowy-helikop ... 47598.html


mjx f645 to cos w klasie 400 a wiec tarcza i lopaty od V977 klasy 100 to oczywiscie kolega lekko przesadzil :masakra:
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 sie 2015, o 23:42

Wiadomo, że to nie będzie pasować :D nie ma co się czepiać kolegi, może się pomylił.
A co do brushlessa z przodu to chyba opłaca go kupić bo skoro zwykła szczotka wytrzymuje 40 pakietów to w moim przypadku 40 pakietów wylatam w pół miesiąca jak nie mniej, więc silnik musiałbym wymieniać dajmy na to co miesiąc, więc co miesiąc 35zł, 35zł, 35zł... A kupić brushlessa to ok 100zł i mam spokój na wieczność. Tylny brushless może i jest bez sensu bo jak się zamontuje radiator na silniczku to może nie będzie się tak często palił.
A pewne jest to, że tym mjx-em będę sporo latał a nie tak jak niektórzy że wyjdą raz w niedzielę na łąkę i polatają 20 minut i tyle.
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 16 sie 2015, o 00:52

TomRar pisze:Wiadomo, że to nie będzie pasować :D nie ma co się czepiać kolegi, może się pomylił.
A co do brushlessa z przodu to chyba opłaca go kupić bo skoro zwykła szczotka wytrzymuje 40 pakietów to w moim przypadku 40 pakietów wylatam w pół miesiąca jak nie mniej, więc silnik musiałbym wymieniać dajmy na to co miesiąc, więc co miesiąc 35zł, 35zł, 35zł... A kupić brushlessa to ok 100zł i mam spokój na wieczność. Tylny brushless może i jest bez sensu bo jak się zamontuje radiator na silniczku to może nie będzie się tak często palił.

A pewne jest to, że tym mjx-em będę sporo latał a nie tak jak niektórzy że wyjdą raz w niedzielę na łąkę i polatają 20 minut i tyle.


pomylil nie pomylil ,trzeba pisac w miare logicznie bo czytaja i korzystaja z tych informacji ,co do bez szczotki z przodu to dobry pomysl, bo szczotka potrafi sie
sfajczyc po kilku lotach,sam zmienilem w walkerze master cp na bezszczotke i jestem zadowolony ,tyl bym pozostawil tak jak jest.
do modyfikacji warto wykorzystac gotowe kity .
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 00:58

zbig pisze:
TomRar pisze:Wiadomo, że to nie będzie pasować :D nie ma co się czepiać kolegi, może się pomylił.
A co do brushlessa z przodu to chyba opłaca go kupić bo skoro zwykła szczotka wytrzymuje 40 pakietów to w moim przypadku 40 pakietów wylatam w pół miesiąca jak nie mniej, więc silnik musiałbym wymieniać dajmy na to co miesiąc, więc co miesiąc 35zł, 35zł, 35zł... A kupić brushlessa to ok 100zł i mam spokój na wieczność. Tylny brushless może i jest bez sensu bo jak się zamontuje radiator na silniczku to może nie będzie się tak często palił.

A pewne jest to, że tym mjx-em będę sporo latał a nie tak jak niektórzy że wyjdą raz w niedzielę na łąkę i polatają 20 minut i tyle.


pomylil nie pomylil ,trzeba pisac w miare logicznie bo czytaja i korzystaja z tych informacji ,co do bez szczotki z przodu to dobry pomysl, bo szczotka potrafi sie
sfajczyc po kilku lotach,sam zmienilem w walkerze master cp na bezszczotke i jestem zadowolony ,tyl bym pozostawil tak jak jest.
do modyfikacji warto wykorzystac gotowe kity .



to byl tylko przyklad, znaleziony na szybko, sa przeciez 6kanalowe modele z ktorych mozna wykorzystac czesci do przerobki
tu jest przykladowo wirnik ogonowy z falcon 400 firmy art-tech
Obrazek

a tu widac rotor glowny 6ch
Obrazek

jest to tez model klasy 400
Długość 605 mm
Szerokość 130 mm
Wysokość 215 mm
Średnica wirnika 652 mm
Waga 460 g

zblizone gabaryty, szkoda tylko ze plastikowe elementy


kiedys gdzies w necie widzialem taka przerobke na 6ch i fajnie to latalo, ja ten model pozucilem ze wzgledu na awaryjnosc i jakbym gdzies tanio dostal taki to bym sie odwazyl na taka przerobke ale raczej bym sam co nieco wytoczyl dla oszczednosci, zreszta i tak zawsze wolalem jednak płatowce
Ostatnio zmieniony 16 sie 2015, o 01:25 przez morfeo2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 01:03

TomRar pisze:Jaki Ty mialeś silnik że na pół gazu Ci szedł do góry? U mnie na 3/4 gazu ledwo się od ziemi odrywa a co dopiero żeby się uniósł :D


w tym watku gdzies na poczatku jest dokladny opis silnika, duzo tez zalelezy od przelozenia (ilosc zebow) zebatki atakujacej, ale niech sie wypowiedza bardziej "doswiadczeni" bo dla mnie jest juz przeszloscia ten model, swego czasu tom74 sporo sie bawil z tym modelem lacznie z bezszczotka na ogonie.

tak wiec ja już się nie udzielam :-p czytajac watek od poczatku padlo wedle mnie wystarczajaco duzo info i mozna moral z nich wyciagnac, jaki? chyba wszyscy wiedza
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 10:27

Tak sobie myślę, że wpakowałem się w kanał kupując ten model. Skoro przedni wirnik pada co chwilę, a tylny po każdym locie to... A może kupiłbym tylny wirnik wraz z obudową od F49 albo od innego modelu który nie jest tak awaryjny. Mimo tego że każdy tylny wirnik w modelach 400 wygląda tak samo to może ma lepsze parametry wytrzymałościowe. Przedniego brushlessa jeszcze mogę zamontować, ale tylny to już przesada.
Co do przeróbki na 6ch to nie ma możliwości. Samochody mogę przerabiać do woli, ale helikoptery to inną bajka.
A jeśli chodzi o ESC to nie wiecie może czy do odbiornika f45 można podpiąć dowolny regulator czy koniecznie musi być jakiś dedykowany pod ten model? Bo dedykowany zestaw to 150zł, a ja bym spokojnie za 100zł kupił silnik ESC i zębatke.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 11:59

TomRar pisze:A jeśli chodzi o ESC to nie wiecie może czy do odbiornika f45 można podpiąć dowolny regulator czy koniecznie musi być jakiś dedykowany pod ten model? Bo dedykowany zestaw to 150zł, a ja bym spokojnie za 100zł kupił silnik ESC i zębatke.



mozna, ale zestaw dedykowany idealnie pasuje plug&play
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 14:05

Ja nie potrzebuje plug&play. Nie problem sobie przerobić mocowanie żeby wsadzić tam silnik. Najchętniej bym chyba sprzedał tego modela, bo czuje, że będą z nim problemy :D
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 14:20

TomRar pisze:Ja nie potrzebuje plug&play. Nie problem sobie przerobić mocowanie żeby wsadzić tam silnik. Najchętniej bym chyba sprzedał tego modela, bo czuje, że będą z nim problemy :D


nie problem z robic z niego pelnowartosciowy model, tyle ze kase ktora starcisz to kupisz juz gotowca
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 15:27

Jedno jest pewne, tym modelem nie da się latać na szczotkach, no nie ma możliwości, chyba że mamy w szufladzie 20x main motor, 40x tail motor i 30x tail gear to wtedy jeden sezon ulatamy. Póki co nie jest źle, bo wydałem tylko 100zł na ten model, więc tragedii nie ma. I teraz albo włożę w niego jeszcze 200zł żeby mieć full brushless, flybar łopatkowy itd, albo położę go na półkę a za te 200zł kupię orzełka.
Tutaj jest pewien gościu, który odważył się wsypać w niego sporo kasy: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1672097 i przyznać trzeba, że teraz robi wrażenie. Nie wiecie przypadkiem z jakiego modelu jest ten łopatkowy flybar? Bo chętnie bym sobie takiego zamontował, bo jest śliczniejszy od tego ciężkiego okrągłego oryginalnego.
Gdybym kupił tego F45 ze sklepu za te 300zł to wtedy broń Boże nie ma sensu pakować w niego ani 50zł, ale że ja go kupiłem za 100zł to włożę w niego jeszcze 200zł żeby było równe 300zł i przynajmniej będę miał (chyba fajny) duży szybki modelik. Na 6 kanałów jeszcze nie jestem przygotowany, więc wolę mieć póki co dobrego 4 kanałowca. Nie powinien mi się znudzić, skoro nawet v911 mi się nie nudził.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 15:36

Ten łopatkowy flybar jest od T-Rexa 450 :)
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 17:47

ale z tego co widze to plyte gosciu wyrzucil oryginalna i jest zwykly odbiornik

Obrazek

co pozwala na zastosowanie bezszczotki na ogonie

Obrazek

no i zyro oczywiscie zamocowane
Obrazek

fajny modelik mu wyszedl nie powiem, ale nadal 4ch, chociaz moze przestal byc awaryjny

a lopatki zauwaz ze pelnia raczej dekoracyjna funkcje bo ciezarki sa nadal
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 18:03

morfeo2000 pisze:co pozwala na zastosowanie bezszczotki na ogonie


Zgadza się, ale do zwykłego odbiornika F45 też da się zamocować bezszczotkę, tylko przewody sygnałowe trzeba wlutować czerwony i czarny do zasilania a biały do punktu gdzie prawdopodobnie jest przebieg prostokątny PWM. Jest kilka takich filmików i ludziom to działa.
http://www.banggood.com/MJX-F49-RC-Helicopter-Parts-Brushless-Tail-Motor-Set-W6004-p-938412.html
Ja kupię raczej ten zestaw bo jest o 50% tańszy od zestawu F45 a mocowania pasują do F45. Mam tylko nadzieję że ten ESC będzie współpracował z odbiornikiem F45, a jak nie to sprzedam odbiornik F45 a za tą kasę kupię odbiornik od F49 który ma dedykowane wyjście pod tylny ESC.

morfeo2000 pisze:no i zyro oczywiscie zamocowane


Oryginalne żyro też powinno być dobre. Gościu zamontował zewnętrzne żyro bo ten odbiornik nie ma wbudowanego żyroskopu.

morfeo2000 pisze:a lopatki zauwaz ze pelnia raczej dekoracyjna funkcje bo ciezarki sa nadal


Zgadza się, ciężarki nadal są, ale i tak jest o wiele ładniej niż oryginalny flybar. Jeżeli by mi się udało znaleźć takie mniejsze ciężarki i dekoracyjne łopatki to spróbowałbym przerobić, chyba że Ty kolego chciałbyś coś zarobić to mógłbym Ci zlecić wykonanie takiego flybara, bo masz już w tym wprawę. Albo nawet nie muszę mieć łopatek od T-rexa, wystarczyłyby zwykłe ciężarki ale płaskie a nie okrągłe, albo nawet inne ale ładniejsze od oryginału.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 18:10

TomRar pisze:
morfeo2000 pisze:co pozwala na zastosowanie bezszczotki na ogonie


Zgadza się, ale do zwykłego odbiornika F45 też da się zamocować bezszczotkę, tylko przewody sygnałowe trzeba wlutować czerwony i czarny do zasilania a biały do punktu gdzie prawdopodobnie jest przebieg prostokątny PWM. Jest kilka takich filmików i ludziom to działa.
http://www.banggood.com/MJX-F49-RC-Helicopter-Parts-Brushless-Tail-Motor-Set-W6004-p-938412.html
Ja kupię raczej ten zestaw bo jest o 50% tańszy od zestawu F45 a mocowania pasują do F45. Mam tylko nadzieję że ten ESC będzie współpracował z odbiornikiem F45, a jak nie to sprzedam odbiornik F45 a za tą kasę kupię odbiornik od F49 który ma dedykowane wyjście pod tylny ESC.



pamietam ze szukalem tego sygnalu, ale na wyjsciu z procesora byl sygnal na serwa i silnik glowny a na ogon szedl juz sygnal napieciem i regulator wbudowany tylko oseparowywal sygnal z bateri od procesora by go niespalic obciazeniem ale moge sie mylic

a to z linku http://www.banggood.com/MJX-F49-RC-Helicopter-Parts-Brushless-Tail-Motor-Set-W6004-p-938412.html wedle mnie konwertuje ten sygnał na ogon


szczerze to wolalbym juz zmienic apke i odbiornik i wtedy zadnych problemow z elektronika


a mialem sie nie udzielac
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 18:32

Jeżeli ten ESC konwertuje sygnał z analogowego na cyfrowy to dobrze, bo wtedy podpinam ten ESC pod analogowy sygnał z odbiornika f45 i powinno mi go przetworzyć, ale ryzyko jest. Poza tym nie wiem czy dobrze widzę ale ten ESC nie ma białego przewodu we wtyku gold pin. Mamy 2 wtyki z zasilaniem czerwony i czarny oraz wtyk gold pin czerwony i czarny a białego czyli tego sterującego nie ma, więc możliwe że analogowy sygnał jest przetwarzany na cyfrowy.

Dlaczego zmieniać apke i odbiornik? Wystarczy kupić odbiornik od F49. Nadajnik się z nim spokojnie zbinduje. W odbiorniku F49 wszystkie wyjścia są cyfrowe.

Jedno jest pewne, zdecydiwalem się na modyfikacje tej zabawki.

Ten gość z tego linku co tak kolosalnie przerobił f45 ma filmik w którym zamontował pakiet 3s do f45. Efekty? Lata tak samo jak na 2s ale jak wciśnie gaz to słychać że silnik momentalnie dostaje dużych obrotów i z hukiem do góry idzie. Więc wystarczy na spokojne loty pakiet 2s a na dynamiczne loty kupić pakiet 3s powiedzmy 1000mah waga ok 100-140g i wtedy czas lotu będzie krótszy ale mocy o wiele więcej. Oczywiście wtedy trzeba stabilizator 8,4v na zasilanie elektroniki i tylnego rotora.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 18:41

TomRar pisze:Dlaczego zmieniać apke i odbiornik? Wystarczy kupić odbiornik od F49. Nadajnik się z nim spokojnie zbinduje. W odbiorniku F49 wszystkie wyjścia są cyfrowe.



chociazby dlatego ze nadal bedzie 50-100m zasiegu, a np taka http://allegro.pl/aparatura-h-6-6ch-2-4ghz-i5472306983.html
Obrazek
mysle ze jak na 1 apke do zabawki bylaby wystarczajaco wypasiona

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości