MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 26 wrz 2013, o 10:09

O ile dobrze patrzę i model z tytułu jest FP to nie, tarcza akurat nie ma tu większego znaczenia. Po prostu budowa głowicy jest zupełnie inna.

Obrazek
W modelach FP (Fixed Pitch) kąt nachylenia łopat głównych jest stały i się nie zmienia. Wysokość na jakiej lata model regulowana jest za pomocą obrotów silnika. Im szybciej się kręci tym większy ciąg.

W momencie kiedy tego rodzaju model obrócisz do góry nogami jego wirnik ciąg będzie wytwarzał w kierunku podłoża więc skończy się to gorszym kretem niż gdybyś go po prostu swobodnie puścił z wysokości.

Obrazek
Inna klasę stanowią modele CP (Collective Pitch) które budowę mają bardzo mocno zbliżoną do tej z prawdziwych pełnowymiarowych śmigłowców. Tutaj kąt nachylenia łopat jest zmienny.

W tym wypadku silnik generalnie jest utrzymywany na stałym poziomie obrotów, czy to za pomocą governora czy krzywej gazu, a wysokość lotu kontrolowana jest poprzez zmianę kąta łopat. Im większy kąt tym większa siła nośna.

Łopaty mogą się przechylać w obie strony, więc jeśli tego rodzaju śmigłowiec obrócisz do góry nogami i ustawisz ujemne kąty to siła będzie działać w kierunku z dala od podłoża i w tej sytuacji model może pozostać w zawisie.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 27 wrz 2013, o 09:55

Dzięki za wyczerpująca odpowiedz, ale nasuwa mi się kolejne pytanie czy jest wykonalne by zmodyfikować głowice tak by model bardziej wychylał się na boki? chodzi mi o to ze czasem gdy zawieje wiatr i próbuje z nim walczyć to efekt jest taki ze model stoi w miejscu, nie chodzi mi o to już żeby go odwrócić do góry nogami tylko żeby wychylenie sterów było większe, kombinowałem z orczykami i dawało rezultat jednak tarcza sterująca trze o wal. A może cala głowica od innego modelu? miałoby to sens czy szkoda kasy?
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 27 wrz 2013, o 11:20

morfeo2000 pisze:Dzięki za wyczerpująca odpowiedz, ale nasuwa mi się kolejne pytanie czy jest wykonalne by zmodyfikować głowice tak by model bardziej wychylał się na boki? chodzi mi o to ze czasem gdy zawieje wiatr i próbuje z nim walczyć to efekt jest taki ze model stoi w miejscu, nie chodzi mi o to już żeby go odwrócić do góry nogami tylko żeby wychylenie sterów było większe, kombinowałem z orczykami i dawało rezultat jednak tarcza sterująca trze o wal. A może cala głowica od innego modelu? miałoby to sens czy szkoda kasy?


Nie mam tego modelu więc się nie wypowiem czy jest opcja wymiany głowicy ale na twoim miejscu nie zawracałbym sobie głowy modyfikacjami tego helika. Jak poczytasz trochę forum to zobaczysz, że większość modyfikacji tego typu helików kosztuje sporo a daje niewiele. Generalnie to polecałbym zbieranie na jakąś porządniejszą maszynę a tym latać takim jaki jest beż wkładania w niego dodatkowej kasy. Sporo osób dochodzi po prostu do wniosku, że kasa którą włożyli jest niewspółmierna do efektów.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 27 wrz 2013, o 11:21

I ja się pod tym podpisuje...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 wrz 2013, o 17:56

Ja go miałem, latałem i też się pod tym podpisuję. Jedyny mod jaki warto to kupić pakiety 2s, zarżnąć silniki lataniem, oddać koledze, synowi etc i kupić coś innego. Założyłem ten wątek ale zanim zmieniłem na silniki na BL to ogarnąłem 450 - wiem, ze nie warto nic poza pakietami tam wymieniać.
Helikoptery
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 28 wrz 2013, o 10:19

Też to przerabiałem. Jeśli chcesz poprawić siłę i szybkość zmian ustawienia tarczy sterującej to najprościej jest w miejsce fabrycznych bardzo słabych i powolnych serw dać SG 92R:
http://www.gimmik.pl/serwomechanizm-sg92r-p-8296.html
Nawet w locie powyżej 30 m przy lekkim wietrze nie ma efektów stania w miejscu helika przy maksymalnym wychyleniu tarczy w któryś z kierunków.
Podane serwa są też minimalnie lżejsze od fabrycznych. Wymiana da poprawę efektu sterowania o jakieś 20%. Drugim krokiem jest lekka przebudowa helika. Potrzebujesz wału głównego z zębatką od modelu DH 9104 lub 9117 wraz z łożyskami i elementami łączącymi (osadzenie łożysk).
http://www.modelux.pl/Z%C4%99batka_1.html
http://www.modelux.pl/Elementy_%C5%81%C ... 5ce_2.html
http://www.modelux.pl/%C5%81o%C5%BCyska_4.html
http://www.modelux.pl/Hollow_pipe_-_Wa% ... 04-08.html
Potem trochę narzędzi typu pilniki iglaki, wiertarka, szczypce i po 2-3 godzinach masz napęd wirnika zmodyfikowany. Oś z modeli DH ma nieco mniejszą średnicę i dzięki temu tarcza sterująca może ustawiać się pod ostrzejszymi kątami. Zębatka główna ma taki sam kształt/skok zębów jak w mjx-ie, więc na silniku nic nie musisz wymieniać.
Nieco szybciej można zrobić odwrotną konwersję - do modelu DH 9104/9117 dajesz tarczę mocującą od mjx-a wraz z łącznikami od serw+nadajnik i odbiornik. W tym przypadku kąty nachyleń tarcz można osiągnąć tak głębokie, że jak przesadzisz (ustawiając na radiu zakres pracy serw na 100%), to stabilizator może uderzać o kabinkę i zostawi piękne dziury. Kąty pochyleń bocznych dochodzą do 45 stopni od pionu i trzeba bardzo uważać.
Po tej przeróbce zwrotność helika jest bardzo duża w stosunku do fabrycznej. Jak znajdę czas (z tym ostatnio krucho), to nagram film z przelotu.
Na koniec z doświadczenia doradzam montaż pakietów Lipo o pojemności od 1800 do 2200 mAh oczywiście 7,4V. Ich masa nie powinna przekraczać 130 gram.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 29 wrz 2013, o 13:02

Mam pytanie jaki jest rozmiar zębatki na oryginalnym silniku głównym, jak się to mierzy? bo do emaxa niestety wewnętrzna średnica otworu jest zbyt mała a rozwiercać nie mam zamiaru.


Tak na marginesie z regulatorem i silnikiem emax nie ma żadnych problemów tak jak u kolegi ze coś tam się przez chwile kreci, wszystko z oryginalna aparatura współgra bezproblemowo.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 29 wrz 2013, o 14:43

Jeśli zestaw emax nie sprawia problemów, to proszę o szczegóły techniczne tych podzespołów aby można było bez problemów zamówić w razie potrzeby.
Rozumiem, że zakupiony przez Ciebie silnik ma wał o większej średnicy niż silnik szczotkowy mjx-a? Może podaj jego średnicę.
Średnica wału szczotkowego silnika wynosi 2 mm, a ilość zębów to 10.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 29 wrz 2013, o 16:15

Silnik:
Obrazek
EMAX HL2010/04

Dane techniczne:
ilość zasilających celi - 2-3
obroty/Volt - 4050
masa silnika - 38g
średnica silnika - 25,5mm
średnica wału - 2,3mm
klasa modeli - 200-400
link http://helipad.pl/pl/p/Silnik-bezszczotkowy-EMAX-HL201004/2171
jednak silnik nie pasuje średnicą do łoża oryginału, konieczne są przeróbki no i zębatka inna
Regulator:
Obrazek
Regulator bezszczotkowy REDOX 20A

Dane techniczne
Długość: 42 mm
Waga: 25 g
Szerokość: 25 mm
Wysokość: 8 mm
Konektory: Wtyk Deans/3x gniazdo Gold 3,5 mm
Napięcie pracy: LiPo 2-3s (7,4 - 11,1V) lub 5-9 ogniw NiXX (6 - 10,8V)
Max. chwilowe natężenie: 25A/10 sek.
Stałe natężenie prądu: 20A
BEC: 2A/5V

link http://helipad.pl/pl/p/Regulator-bezszczotkowy-REDOX-20A/4875

Do tego dla ułatwienia karta programująca:
Obrazek

Programowalne tryby pracy regulatora:

Hamulec: Włączony / Wyłączony (domyślnie)
Typ akumulatora: NiMH + NiCD / LiPo + LiIon (domyślnie)
Sposób odcięcia przy niskim napięciu: Redukcja mocy (domyślne) / "twarde" odcięcie zasilania
Progi odcinania napięcia: niski, średni, wysoki (LiPo 2,8V / 3,0V / 3,2V / celę; NiMH 0% / 60% / 65% woltażu początkowego)
Kąt wyprzedzenia (Timing silnika) (niski/średni/wysoki)
Krzywa startu: Bardzo miękka / miękka (domyślne) / liniowa
Tryb lotu (Governor): Lotniczy (domyślny) / Helikopterowy
Kierunek pracy silnika: regularny (domyślne) / wsteczny
Przywrócenie domyślnych wartości fabrycznych wszystkich programowalnych ustawień regulatora

Dane techniczne
Długość: 90 mm
Waga: 29 g
Szerokość: 50 mm
Wysokość: 6 mm
Napięcie pracy: 4,8 - 6,0V

link http://helipad.pl/pl/p/Karta-programujaca-do-regulatorow-bezszczotkowych-REDOX/4877





wracajac do mojego pytania czy ta zebatka sie nada? http://helipad.pl/pl/p/EA-015-10T-Zebatka-silnikowa-10-zebow/1739
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 wrz 2013, o 16:34

aż szkoda patrzeć, na wymieniasz się, narobisz a i za chwilę będziesz musiał to opchnąć. Ale tak nie którzy mają, ja tez tak miałem.

A co będzie sterowało silnikiem bez szczotkowym- wywleczesz sygnał PWM z oryginalnej płytki czy kolejna przejściówka?
Helikoptery
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 29 wrz 2013, o 19:42

sterowanie z oryginał płytki, gniazdo throw

wiem ze niepotrzebnie wkładam w to kasę ale już wydałem to doprowadzę to do końca najwyżej wszystko trafi do kosza :twisted:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 wrz 2013, o 19:48

Nawet nie wiedziałem, że tam jest wyprowadzony 5V PWM
Helikoptery
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 30 wrz 2013, o 20:16

Średnica wału w Twoim silniku to 2,3 mm, a oryginalnie 2 mm. Potrzebujesz wiertła 2,2-2,3 mm i delikatnie rozwierć zębatkę. Co do montażu silnika, to rozumiem, że masz za wąsko aby go zmieścić. Już to przerabiałem. Można albo wyciąć w odpowiednim miejscu aluminiowy szkielet albo odpowiednio go poodginać. W zestawie bezszczotkowym gotowym do mjxa boczne blachy i platforma mocowania silnika są przerobione w zestawie.
zdjęcie dolne prawe:
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 1 paź 2013, o 17:30

silnik dopasowałem, zębatkę kupiłem nową, wszystko sprawuje się bez problemowo jednak stwierdzam ze ten helikopter to kupa gó***. Po kilku minutach wytarła się zębatka na silniku ogonowym i znowu będzie wydatek, da się kupić jakiś zamiennik twardszy? Ogólnie to nie rozumiem jak metal się może wytrzeć a plastikowe kółko jest w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 1 paź 2013, o 20:29

Ludzie Ci radzili - odpuść, ale widzę że wolisz opcję nr 2: Władować kasę i dopiero odpuścić...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Intruz
Stały bywalec...
Posty: 143
Rejestracja: 16-08-2013
Lokalizacja: Nieporęt
Podziękował: 12 razy

Postautor: Intruz » 1 paź 2013, o 20:36

Wstyd sie przyznać ale też to przerobiłem z dh 9116 mam części i nielota :wall:
HK-450TT PRO V2 Flybarless
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 paź 2013, o 11:31

super_mario2 pisze:Ludzie Ci radzili - odpuść, ale widzę że wolisz opcję nr 2: Władować kasę i dopiero odpuścić...

Pozostaje zawsze materiał badawczy dla przyszłych pokoleń :D
Lamę tez ktoś kiedyś na forum przerabiał na bezsczotkę. Da się? Da. Ino po co... :lol:
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 2 paź 2013, o 12:17

super_mario2 pisze:Ludzie Ci radzili - odpuść, ale widzę że wolisz opcję nr 2: Władować kasę i dopiero odpuścić...

mario - nie możesz mieć pretęsji do kolegi, że woli dłubać niż latać.. a, że pakuje w to kasę? no cóż podobno to hobby tanie nie jest ;)
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 2 paź 2013, o 15:34

Panowie wiem ze Ci co radzili dać sobie spokój mieli i maja dobre intencje ale tak to już jest że trzeba się o wszystkim na wlanej skórze przekonać a że to mój pierwszy śmigłowiec to dochodzi ekscytacja która powoduje , że jak coś fajnie lata to zaraz nasuwa się bledna myśl co zrobić żeby latało lepiej zamiast pomyśleć o zmianie sprzętu na coś lepszego, poza tym nie mam negatywnych odczuć po zmianie silnika, jedynie boli mnie to ze jest tak awaryjny ten model, a to pakiet padł a to ładowarka a teraz jeszcze ogon.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 paź 2013, o 15:52

I ja to doskonale rozumiem. Jeszcze wisieć nie potrafię sensownie a juz 3 holdy chce ustawiać :)

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości