
W modelach FP (Fixed Pitch) kąt nachylenia łopat głównych jest stały i się nie zmienia. Wysokość na jakiej lata model regulowana jest za pomocą obrotów silnika. Im szybciej się kręci tym większy ciąg.
W momencie kiedy tego rodzaju model obrócisz do góry nogami jego wirnik ciąg będzie wytwarzał w kierunku podłoża więc skończy się to gorszym kretem niż gdybyś go po prostu swobodnie puścił z wysokości.

Inna klasę stanowią modele CP (Collective Pitch) które budowę mają bardzo mocno zbliżoną do tej z prawdziwych pełnowymiarowych śmigłowców. Tutaj kąt nachylenia łopat jest zmienny.
W tym wypadku silnik generalnie jest utrzymywany na stałym poziomie obrotów, czy to za pomocą governora czy krzywej gazu, a wysokość lotu kontrolowana jest poprzez zmianę kąta łopat. Im większy kąt tym większa siła nośna.
Łopaty mogą się przechylać w obie strony, więc jeśli tego rodzaju śmigłowiec obrócisz do góry nogami i ustawisz ujemne kąty to siła będzie działać w kierunku z dala od podłoża i w tej sytuacji model może pozostać w zawisie.