MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 lis 2015, o 19:22

Ja teraz bawie się w przeróbkę napędu z f49 bo jest lepszy. Fabryczne łopaty skrocilem o 3cm żeby uzyskać długość taką samą jak w f49 i jutro przetestuje czy jest lepiej czy gorzej. Jezeli to wypali to kupuje oryginalne łopaty od f49, zębatke z 10T zamienie na 13T żeby większe obroty uzyskać i koniecznie muszę się skupić na flybarze bo to on mnie doprowadza do szału i depresji :D lecę sobie na połowie lub pełnym gazie i chce zmienić kierunek np z prawego na lewy więc przesuwam drążek maksymalnie w lewo i Heli przelatuje ok 10 metrów zanim dopiero flybar się zrównoważy i zacznie lecieć w danym kierunku. Dość często mam nawet tak że wiatr zawieje helika, flybar się zacznie gibać i nie mam żadnej sterowności dopóki flybar się nie wyrówna.
Jest to mega denerwujące i tak dalej być nie będzie :D
Poza tym mam dziwne przeczucie że nie do końca mam sprawne stery boczne. Do przodu i do tyłu leci dość szybko a na boki, prawo, lewo jest tak mało czuły że często wciskam pełny drążek w lewo a Heli stoi w miejscu i "próbuje" tempem ślimaka skręcać w lewo...
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 5 lis 2015, o 21:45

Co do flybara, to korzystam od jakichś 2 lat z tego:
http://www.xtreme-production.com/xtreme ... ts_id=8440
W zestawie 2 rodzaje obciążników. Te większe razem z mocowaniem są lżejsze od fabrycznego o jakieś 40%. Na mniejszych heli słucha się jak wściekły, ciasne zwroty bardzo fajnie wychodzą. Trzeba jednak uważać aby nie przechylić go bardziej niż jakieś 45% na bok bo wtedy już nie odwrócimy go i odczujemy ujemny ciąg - kret ekspresowo jest zrobiony :) Przy tak lekkim flybarze trzeba nauczyć się szybkiego kontrowania albo zmniejszyć zakres wychylania bocznego serwa o jakieś 20%.
Problem też pojawia się przy nagłym podmuchu wiatru, ponieważ lekki flybar już tak nie stabilizuje pozycji pionowej i trzeba ostro pracować drągami, a apka do szybko działającej nie należy.
Zrobiłem też doświadczenie takie, że zdemontowałem z prętów flybara ciężarki. Daje się wówczas jedynie zawis zrobić, bo żadnej kontroli w locie już nie ma :)
Po szybkiej przesiadce na 450-tkę KDS'a przez kilka minut wydawała się łatwiejsza w sterowaniu :)
Ostatnio zmieniony 10 lis 2015, o 21:12 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 lis 2015, o 22:49

Widziałem tego flybara, ale chyba nie zamierzam go kupować bo do tanich nie należy, a oryginalnego można nieco skrócić, przypiłować ciężarek żeby lżejszy był i też powinno być okej.
No proszę, ja nie mogę się doprosić żeby mi heli na boki leciał a u Ciebie delikatny ruch serwa i odwrócony ciąg :D
Może niepotrzebnie grzebię w długościach łopat bo jak widzę flybar załatwia każdą sprawę, ale właśnie po to kupiłem tą krowę żeby się pobawić i w końcu doprowadzę ją do zadowalającego efektu i będę się mógł skupić na kolejnym modelu.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 10 lis 2015, o 21:06

Wrzucam nowy wątek do tego helika. Standardowy zasięg modelu wg. producenta to około 100 m. Dziś rozebrałem apkę i jak widać na fotce poniżej do odbiornika wlutowany jest przewód ekranowany o długości około 125 mm. Przewód ten jest wsunięty luźno w plastikową grubą osłonę, która z zewnątrz przypomina typowy bacik z możliwością odchylenia o 90 stopni.
Zastanawiam się, czy skrócenie tego przewodu i montaż gniazda RP-SMA pod podłączenie anteny np. z aparatury 9XR przyczyniło by się do zwiększenia zasięgu lotu.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym kierunku. Oczywiście mam na myśli zwykły bacik, a nie kierunkowe, panelowe, czy inne wynalazki.
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 13 lis 2015, o 17:18

Spotkałem się z taką przeróbką, z tym że w tarantuli x6, ale aparatury mjx a tarantula to jeden kocioł bo i to i to zabawka.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 13 lis 2015, o 22:08

tom74 pisze:.... Standardowy zasięg modelu wg. producenta to około 100 m. ....

Ponieważ latałem tym, to mogę powiedzieć, że max zasięg jaki testowałem to 200m na fabrycznej apce bez przeróbek.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 13 lis 2015, o 22:28

U mnie po przekroczeniu 90m maiłem zazwyczaj niebezpieczne momenty i klika mniejszych kretów. Na filmie jest pokazana przeróbka, a mnie bardziej interesuje jaki jest efekt końcowy - czy i o ile wydłużył się zasięg.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 18 gru 2015, o 15:05

Witam, oblatałem już kilkadziesiąt pakietów helikiem i nie jestem zadowolony jedynie ze sterem w lewo, to znaczy, że do przodu, do tyłu reaguje dynamicznie (zależnie od tego ile ciężarków dam na flybara), w prawo również bardzo ładnie, ale w lewo prawie w ogóle. Trymery mam ustawione na zero, snapy od serwa prawo-lewo są ustawione lekko w lewo, żeby helika ustabilizować. No i wszystko ładnie, ale jak dam cały skręt w lewo to helik ledwo co reaguje, a jak jeszcze wieje wiatr to nie ma mowy żeby w ogóle ruszył się w lewo. Do przodu, do tyłu, w prawo reaguje ładnie nawet pod wiatr. Próbowałem zmieniać długości i obciążenia flybara, ale nie tędy droga. Sprawdziłem jakiekolwiek luzy na głowicy, wychylenie serwa w lewo jest prawidłowe czyli maksymalne.
Wiem o tym, że fizyka lotu helikoptera wygląda tak, że w prawo zawsze będzie lepiej reagował niż w lewo, ale chyba bez przesady, żeby aż tak słabo w lewo reagował
Myślałem nad wymianą całej głowicy od innego modelu, bo nie są drogie, albo jakieś innej przeróbce, bo modelik mi się zasadniczo podoba i fajnie się lata, tylko denerwuje ten lewoskręt.
Jak u Was wygląda sprawa z lewoskrętem? Też tak macie?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 18 gru 2015, o 18:02

TomRar pisze:Witam, oblatałem już kilkadziesiąt pakietów helikiem i nie jestem zadowolony jedynie ze sterem w lewo, to znaczy, że do przodu, do tyłu reaguje dynamicznie (zależnie od tego ile ciężarków dam na flybara), w prawo również bardzo ładnie, ale w lewo prawie w ogóle. Trymery mam ustawione na zero, snapy od serwa prawo-lewo są ustawione lekko w lewo, żeby helika ustabilizować. No i wszystko ładnie, ale jak dam cały skręt w lewo to helik ledwo co reaguje, a jak jeszcze wieje wiatr to nie ma mowy żeby w ogóle ruszył się w lewo. Do przodu, do tyłu, w prawo reaguje ładnie nawet pod wiatr. Próbowałem zmieniać długości i obciążenia flybara, ale nie tędy droga. Sprawdziłem jakiekolwiek luzy na głowicy, wychylenie serwa w lewo jest prawidłowe czyli maksymalne.
Wiem o tym, że fizyka lotu helikoptera wygląda tak, że w prawo zawsze będzie lepiej reagował niż w lewo, ale chyba bez przesady, żeby aż tak słabo w lewo reagował
Myślałem nad wymianą całej głowicy od innego modelu, bo nie są drogie, albo jakieś innej przeróbce, bo modelik mi się zasadniczo podoba i fajnie się lata, tylko denerwuje ten lewoskręt.
Jak u Was wygląda sprawa z lewoskrętem? Też tak macie?
Pozdrawiam

Z moich doświadczeń wynika, że "ten typ tak ma". Tzn w jedną stronę obraca się praktycznie w miejscu, a w drugą idziesz łukiem. Tylne łopatki mają stały kąt, tam nie ma serwa i chyba z tego i fizyki to wynika. Rozumiem, że chodzi o obrót, a nie pochylenie prawo/lewo. Wymiana głowicy nic Ci nie da. Może bardziej doświadczeni coś więcej powiedzą, bo z moich lotów tak wychodzi jak napisałem.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 gru 2015, o 19:43

A ten silniczek ma ogonie nie jest po prostu za słaby?
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 19 gru 2015, o 09:26

Nie, nie Panowie :) nie chodzi mi o obrót wokół własnej osi. Tylny brushless jest idealny. Chodzi mi o skręt prawo-lewo za pośrednictwem serwa. Zauważyłem, że mjx ma zamontowane serwa prostopadle do siebie a większość np v913 mają zamontowane równolegle. Myślę właśnie nad wymianą całej głowicy, popychaczy, śmigieł od właśnie v913 bo jest to model drogi i z tego co widziałem najdokładniej zbudowany.
Bardzo fajnie by było jakby ktoś nagrał krótki filmik pokazujący zawieszonego helika na jakieś wysokości i nagły skręt w prawo jak i lewo żeby mieć porównanie czy tylko u mnie jest coś nie tak czy kazdy model tak ma.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 gru 2015, o 09:35

Czyli ty gadasz o PRZECHYLANIU helika. Ale na lewo i prawo Ci słabo przechyłu czy tylko w lewo?
Generalnie przechylanie w lewo I prawo powinno być takie same jak pochylanie do przodu i tyłu.
Jak się ma u Ciebie lewy do prawego i jak one mają się do przód tył?
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 19 gru 2015, o 10:25

Tak, o przechylaniu. Tego słowa mi zabrakło, wybaczcie :) A więc przechylanie w prawo jest ok 2-3 razy mocniejsze niż w lewo. Natomiast przechylanie do przodu do tyłu i w prawo jest takie same. Zarówno można się nieźle rozpędzić lecąc do przodu jak i przechylając się w prawo i lecieć bokiem.
Tutaj nie mam zastrzeżeń bo przechylanie w prawo jest na poziomie przechylania przód-tył. Jedynie to przechylanie w lewo. Nie da się bardziej pochylić w lewo bo głowica już ociera o wałek czyli bardziej się już nie da wychylić. Może uda mi się pokazać na zdjęciu jak mam ustawione popychacze, ale raczej spróbuje wymienić głowice z tym wszystkim od v913 bo po wczorajszym Krecie i tak muszę kupić nowy napęd więc można od razu kupić od 913 i zaryzykować. Tylko nie wiadomo czy v913 dobrze reaguje na przechylania prawo lewo.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 19 gru 2015, o 11:05

Wiem, mam urwane uchwyty mocujące, ale to nie istotne bo na szybko zamontowałem uszkodzoną część, żeby tylko zdjęcie zrobić. Jak widać na zdjęciu popychacze są ustawione bardzo w lewo, przez co ruch serwa w lewo to zaledwie kilka mm a ruch serwa w prawo jest o wiele większy. Już wiadomo dlaczego nie reaguje na pochylanie w lewo, ale teraz pytanie dlaczego trzeba aż tak bardzo wytrymować go w lewo? Normalnie jak głowica jest ustawiona neutralnie to mniej więcej helik utrzymuje się stabilnie. W moim przypadku jak głowica była ustawiona na równo, trymery na zero to helik uciekał w prawo jak głupi i trzeba było właśnie trzymać cały czas z połowe drążka pochylania w lewo żeby w ogóle wisiał bez ruchu. Środek ciężkości mam ustawiony, bateria, regulatory, wszystko jest na środku, więc nie wiem czemu on tak uciekał w prawo.
W rzeczywistości widać lepiej że wychylenie w lewo jest za duże, a zdjęcie jak zdjęcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 19 gru 2015, o 11:33

Masz urwane prowadnice dolnych plastikowych popychaczy. To wg mnie ma wpływ na stopień pochylenia. Ja swego czasu dorobiłem ze spinacza biurowego. Wiertło 0,5 przez bok głowicy zaraz przy wale z jednej i drugiej strony. Potem przewlekasz drut, lutujesz, a w plastyku blokujesz klejem. Tylko tam gdzie były fabryczne bo potem nie dociągniesz popychaczy ;) Fabryczne od razu pękają. Aha - potem musisz długości popychaczy na serwach poregulować. No i pytanie czy orczyki serw masz ustawione na 0. Ew możesz mieć połamane tryby w serwie, nie przeskakuje Ci ?
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 19 gru 2015, o 13:10

Nie, nie. Ja do lotów używam aluminiowych prowadnic, dlatego napisałem żeby nie zwracać uwagi na te prowadnice. Serwa są na bank sprawne, nie przeskakują. Orczyki serw gdybym miał ustawione na 0 to helika ściąga w prawo dlatego muszę orczyki wykręcić w lewo jak na zdjęciu żeby w ogóle stabilnie wisiał. Przełożyłem popychacz serwa na dalszą dziurkę w orczyku żeby uzyskać większy kąt pochylenia i w sumie trochę pomogło. W prawo pochyla się raczej tak samo, ale w lewo już nieco lepiej, ale nie zdążyłem dokładnie sprawdzić bo mi się wtyczka od tylnego silnika odpięła i muszę wrak poskładać.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 19 gru 2015, o 14:49

Coś nie czaję. Orczyk dajesz na 0, a regulujesz popychaczem. Jeśli regulujesz orczykiem (kątem na ośce) to rozumiem brakuje zakresu na popychaczu. Ale wtedy powinieneś chyba kręcić drugim popychaczem i po prostu zmienić wysokość płyty sterującej. Niestety sprzedałem ten sprzęt, więc nie mogę podać długości popychaczy. Ale co by było gdybyś przejrzał fotki na necie i spróbował przywrócić "ustawienia fabryczne" ? Wydaje mi się, że masz rozregulowane długości i w jedną stronę blokuje. W zerowej pozycji tarczy ten trzeci bolec w ramce (bez serwa) nie jest za wysoko/nisko ? U mnie zwykle był w połowie zakresu ruchu.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 19 gru 2015, o 16:18

Dżizys ale mi się miesza... Jeszcze raz. Gdybym popychacze steru lewo-prawo skręcił do pozycji neutralnej czyli ani nie wkręcone ani nie wykręcone, czyli ustawione równo, poziomo to wtedy mi helik ucieka w prawo. Więc muszę popychacza tak ustawić jak widać na zdjęciu czyli kąta poziomego na tarczy już nie będzie. Może i racja że mam go rozregulowanego. Spróbuje się pobawić z ustawieniem. Ale też zauważyłem ciekawostkę że jak pochyle helika tylko do przodu (bez wiatru) to helik leci mi do przodu ale delikatnie też pochyla się w prawo, widać jak flybar pochyla się w prawo i automatycznie cały helik też idzie w prawo. Nie jest to takie gwałtowne ale jednak zauważalne a dawniej raczej tak nie było.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 19 gru 2015, o 17:40

Wg mnie tak: zapinasz zasilanie, serwa ustawiają się na 0. Przykręcasz orczyki do serw poziomo. Ustawiasz tarczę poziomo. Regulujesz popychacze tak żeby zapiąć na kulki poziomej tarczy. Jeśli masz blokadę i ociera tarcza o wał przy przechyle to więcej nie zrobisz bo mechanika Cię nie puszcza. Możesz mieć ew jeszcze krzywą ramę - wtedy wał nie jest równolegle do boku ramy, ale musiałaby być mocno krzywa. Nie zapięta tarcza do popychaczy (na pusto) ma ten sam zakres ruchu w prawo/lewo ? Serwo przy sterowaniu z apki też wychyla się tak samo góra/dół ? Jeśli tak to problem wg mnie jest w długościach popychaczy. Więcej chyba nie będę mógł Ci pomóc.

Ten heli nie będzie idealny, bo masz tylko dwa z trzech pkt podparcia tarczy. Tarcza na trzecim bolcu lata luzem w ramce.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 19 gru 2015, o 20:24

Dziwny ten przypadek. U mnie nie było takich problemów. Raczej wychylenia mam zbyt ostre w obie strony i dlatego mam limit na serwie bocznym na 80%. Jeśli pogoda przez święta pozwoli, to nagram filmik, jak u mnie zapiernicza bokami. Po wielu modyfikacjach głowicy (obecnie od V913, wcześniej od extreme aluminiowa dedykowana do F45), snapy od trexa/kdsa, tarcza i flybar extreme oraz ramiona sterujące flybarem od esky - helik jest bardzo zwrotny. Proponuję sprawdzić, czy nie masz zbyt dużych luzów na tych łącznikach podwójnych sterujących flybarem - u mnie są aluminiowe różowe dość mocno przykręcone na łożyskach :)
Obrazek
Obrazek

I jeszcze jedna sprawa. Odpal helika w ręku ustaw przodem do siebie i daj mu tak 50% mocy i zmieniaj wychylenia tarczy na 100% w przód, tył, lewo i prawo (4 główne kierunki). Zauważ, czy tarcza nie ma tendencji do samoczynnej zmiany położenia. U mnie tak było w locie na maksa do przodu. Zawsze tarcza opadała na prawą stronę bardziej i lot do przodu był tak na prawdę lotem w przód po lekkim łuku w prawo. Ten efekt spowodowany jest tym, że w F45 tarczę podpierają dwa serwa a nie trzy. Wyeliminowałem to podkładając pod tarczę podkładkę pod którą jest sprężynka, która z kolei od dołu opiera się na pierścieniu blokującym wał na łożysku.
Obrazek
Ostania sprawa, to zużyta tarcza sterująca - przy większych obciążenia górna część tarczy wysuwa się z łożyska i luz powoduje brak sterowania lotem w bok.Dlatego polecam tę tarczę - na jednej latam już drugi sezon i nadal jest sprawna: http://www.xtreme-production.com/xtreme ... 0d693ab855
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron