MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 19 gru 2015, o 21:08

@tom74 - ileś ty kasy w to włożył ? A ja myślałem, że drogo latam :rotfl2:
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 19 gru 2015, o 21:24

Dłubałem przy tym w ramach zabawy, kupowałem części z wyprzedaży zwłaszcza od esky na ebau. Popychacze wykorzystuje ze swojej 450, których i tak muszę mieć zapas. Dążyłem do normalizacji podzespołów, żeby jak najmniej być zależnym od jednego producenta np. mjx i jednocześnie poprawić parametry lotu.
Obecnie składam drugi 4-kanałowiec w budzie. Oryginalną aluminiową ramę F45 ostro pociąłem, skróciłem i rozwierciłem modyfikując pod budę E-500, kupioną za 49 zł. Tylne serwo jest też inaczej ustawione. Elektronika będzie od F49, szybkie serwa turnigy, głowica od V913 tak jak w wersji carbonowej, dwie bezszczotki (główny 5800 kV na stalowej zębatce 9T i ogonowy 2300 kV), tarcza i łopaty od extreme, różowe łączniki esky od flybara i całość ma być lżejsza o 100 gram od wersji fabrycznej, czyli około 470-480 gram :)
Na razie jestem na takim etapie, bo czekam na zamówione odbiorniki z Chin:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 20 gru 2015, o 10:50

Super :thumb:
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 20 gru 2015, o 11:03

@tom74 jeśli byś był w stanie to krótki filmik byłby bardzo pomocny :) Szczerze to już myślałem że 4 kanałówki po prostu nie umieją "normalnie" latać, ale jak widać nie wszystko stracone. Okej, najpierw spróbuje przywrócić ustawienia fabryczne popychaczy. Potem kupię głowicę od V913 bo ona ma otwory na popychacze lekko odchylone od osi głowicy, bo MJX ma otwory w osi i popychacze ocierają o prowadnice przez co jak trzymam helika w ręku np na 50% gazu, pochylam na maksa w prawo, lewo, przód, tył to obroty silnika chyba za bardzo spadają. Mam luzy na łącznikach sterujących flybarem, więc postaramy się je usunąć. Włożę sprężynkę pod tarcze sterującą i zobaczymy efekty.
Ta tarcza z extreme jest fajna nie powiem, ale 17 dolców + wysyłka to trochę dużo. Narazie jej nie będę kupował. Chyba że efekty nie będą zadowalające to pomyślę nad nią.
A ta makieta też super. Też miałem plany, żeby sobie zrobić 4 kanałową makietę, ale sobie pomyślałem, że chyba lepiej już zbierać na 6ch niż budować drugi taki sam heli tylko z makietą. Jakbym miał nadmiar hajsu to pewnie że tak :D
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 20 gru 2015, o 11:22

Aby głowica od V913 pasowała musisz wywiercić nowy otwór pod flybar nieco niżej jak na tym foto:
Obrazek
I konieczne jest spiłowanie tej grubszej części u dołu głowicy prowadzącej snapy od tarczy o około 1,5 mm aby snap się nie blokował przy bocznych przechyłach:
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 20 gru 2015, o 15:46

Zauważyłem właśnie że v913 ma flybara umieszczonego wyżej niż f45 czy f49. Może to ma jakieś plusy to można by snapy dłuższe kupic i dać flybara w oryginalne dziurki.
Skasowałem luzy na flybarze, dodałem sprężynke taką nie za twardą nie za miękką, zmieniłem ustawienie popychaczy i orczyków z myślą że będzie lepiej a tutaj się okazuje że nie mam prawie żadnej kontroli nad sterownością. Serwa działają szybko a helik stoi w miejscu i zaczyna ruszać jak krowa więc nie zdążyłem wyhamować i trzeba kupić nowe części bo już nie poleci.
Tarcze sterujące od 450 metalowe kosztują 30-40zł na BG. Jak się wkurze to zamontuje tarczę od 450, ale najpierw kupie nowe części od v913, f45 i f49 i spróbuje zmontować to jakoś.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 20 gru 2015, o 17:21

TomRar pisze:...... już nie poleci....
:glaszcz: Chyba nie pomogłem :dk:
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 20 gru 2015, o 17:31

Dziwna sprawa... Cza rozebrać go całego, poczekać na części i złożyć go raz a porządnie. W końcu się może uda zrobić tak żeby było dobrze.
Zapomnialem dać podkładkę pod tarczę gdy zakładałem sprężynke i to może dlatego nie było sterowności.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 20 gru 2015, o 20:06

Bez podkładki sprężynka nie podpiera równo tarczy :)
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 21 gru 2015, o 09:07

Człowiek uczy się na błędach... :) Jak się nie uda zrobić tak żeby latał to z desperacji może zrobię coś takiego:

Bo chciałbym go zrobić tak żeby fajnie latał, żeby już zostawić go w spokoju i zająć się kolejnym modelem.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 21 gru 2015, o 10:11

Okej, znalazłem zagubione popychacze i posklejałem go jeszcze raz, tym razem bez sprężynki i tak, jest lepiej. Nawet coś tam w lewo lata. Wydaje mi się, że dlatego w lewo gorzej się pochyla bo na zwykłym zawisie bez ruchu cały helik nie jest idealnie poziomo ustawiony, tylko jest cały pochylony lekko w prawo, więc logiczne, że łatwiej mu się pochylić w prawo aż do odwróconego ciągu niż w lewo.
Bardziej już nie da się helika pochylić w lewo bo wał blokuje już dalsze wychylenia tarczy, więc cokolwiek bym nie zrobił to nie da się tego udoskonalić w standardowy sposób.
@tom74 jeżeli znajdziesz chwilkę czasu w święta to poprosiłbym ten filmik bo jestem bardzo ciekaw jak u Ciebie reaguje. Być może u Ciebie reaguje tak samo jak u mnie (przynajmniej do przodu, tyłu i w prawo)
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 21 gru 2015, o 22:25

Maleńkie sprostowanie, helik jednak nie jest pochylony na prawo podczas zawisu. Nagrałem 2 filmiki pokazujące jak mam ustawioną tarczę, i jak to wszystko chodzi przy zakręconym silniku.
Ewidentnie widać, że słabe pochylanie w lewo jest spowodowane zbyt małym stopniem ruchu serwa. W prawo serwo wychyla się prawie 2x bardziej niż w lewo. Ale, ale no nie mogę ustawić tarczy na równo, żeby i w prawo i w lewo był taki sam ruch serwa, bo wtedy automatycznie mi helika ściąga na prawo.
Na drugim filmiku widać, że pochylanie w prawo jest większe i gwałtowniejsze niż w lewo, sądząc po wychylaniu flybara. Dobrze by było jakoś wyrównać tarczę, żeby w prawo mniej się pochylał, ale za to żeby w lewo bardziej, ale coś mi tutaj nie gra i nie da się tak ustawić.
Macie jakieś pomysły, czy wymieniać napęd i zobaczyć efekty? :)
@tom74 jeżeli nie masz możliwości nagrania filmiku na zewnątrz, to mógłbyś nagrać taki filmik jak ja i bym zobaczył jak to u Ciebie wygląda i czy flybar przy zakręconym silniku wychyla Ci się jednakowo w obie strony.


...Tak, wiem, mam pourywane zęby w zębatce i flybara zrobionego na odwal się z nakrętek, ale to narazie nie istotne :D
Planuje tego helika odpicować, ale najpierw muszę ster naprawić.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 gru 2015, o 00:12

Zauważyłeś, że masz luźny wał w sensie góra-dół? Gdy przechylasz w jedna stronę to się unosi a w druga opuszcza. Widać to ładnie na obu filmach.
Z tego powodu ruch serwa zamiast ruszać tarcza częściowo rusza wałem.
Popraw ta blokadę na wale. Wał nie ma prawa poruszać się gora-dół.

Wtedy powinno być ok.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 gru 2015, o 09:48

Jak znajdę wolną chwilę to coś nagram.Podłóż cienką podkładkę na wał pomiędzy zebatke a dolne łożysko.Grubość między 0,5, a 1 mm.
PS sprężynka pod tarczą musi miec większą średnice od góry, żeby opierala się pewnie o podkladke i mniejsza od dołu-tylko ma swobodnie wejsc na wał.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 10:03

Okej to ide kasować te luzy.
A to że w lewo serwo zakreśla 2x mniejszy kąt niż w prawo nie jest przyczyną słabszego pochylania?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 gru 2015, o 10:12

Nie znam tego helika, ale ja bym zrobił w takiej kolejności:
1. Najpierw skasowałbym luzy na wale.
2. Potem bym sprawdził czy orczyki są w neutrum ułożone równolegle do podłoża. Jeśli nie, to bym je poprawił i zobaczył co wtedy. Jeśli są to pkt 3
3. To przesunąłbym subtrim serw w tym kierunku w którym mam większy zakres ruchu do takiego poziomu, żeby w obie strony zakres był taki sam i
4. Ustawiłbym na nowo orczyki równolegle do podłoża
5. Jeśli trzeba to skorygowałbym dlugości popychaczy, żeby w neutrum tarcza też była równoległa do podłoża.
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 22 gru 2015, o 11:17

A dodatkowo jeśli to jest po krecie to jeśli się da zamień serwa miejscami i zobacz czy się to samo dzieje.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 12:02

Serw narazie nie będę zamieniał bo musiałbym zmieniać polaryzację silników w serwie i odwrotnie potencjometr podpiąć bo mam odbiornik od f49 a ten model ma właśnie serwo prawo-lewo odwrotnie. Ale serwo mi działa na 100%.
Skasowałem luz na wale i dodatkowo dałem sprężynke pod tarczę i efekt jest taki że jeszcze bardziej mi ściąga w prawo bo sprężynka wypycha tarczę do góry czyli z tendencją do pochylania w prawo, ale zrobię właśnie to co miruuu napisał i zobaczymy.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 gru 2015, o 12:17

Tak, zrób co napisałem. Zacznijmy od podstaw. Jeśli na początek nie wyeliminujesz podstawowych bubek to szukanie przyczyny będzie wróżeniem.
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 22 gru 2015, o 12:41

lenu pisze:Serw narazie nie będę zamieniał bo musiałbym zmieniać polaryzację silników w serwie i odwrotnie potencjometr podpiąć bo mam odbiornik od f49 a ten model ma właśnie serwo prawo-lewo odwrotnie. Ale serwo mi działa na 100%.

Nic nie musisz zmieniać. Zamieniasz miejscami wtyczki od serw i patrzysz czy serwo, które wychylało się na 100% nie zaczęło się wychylać tak jak to, które wychylało się w załóżmy 60%. W ten sposób będziesz mógł sprawdzić czy kret leży pogrzebany w serwie czy dzieje się tak z innego powodu.
Tak jak prawi Miruuu. Zrób punkt po punkcie i jest spore prawdopodobieństwo, że będzie dobrze. :thumb:
"Chwyciło i nie puszcza...

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości