soXos 550V2

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2058
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 26 sty 2022, o 17:42

Jak w temacie, na początku przyszłego tygodnia zawita u mnie w/w śmiglak, coś wiecie koledzy na jego temat?
Inbox pod koniec następnego tygodnia.
Link do modelu:
https://rcforever.pl/product-pol-5524-s ... Zolty.html
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 27 sty 2022, o 21:22

Kurde.... zacząłem googlać i widzę, że:
- to żadna nowość, model pojawił się w 2016 roku, tylko do kraju z gówna dotarł dopiero teraz.
- mechanicznie - majstersztyk, choćby taki bajer jak chowanie odbiornika i FBLa w schowku pod reglem, nie wspominając o wielostopniowej przekłądni głownej - niewątpliwie ma w członek męski zalet, aczkolwiek ... chyba na rcgroups zobaczyłem takie dręczące pytanie: ile zębatek będzie do wymiany po krecie?
...nom, co do kretowania to mniej więcej tak jak goblin - nie są do modele do bicia.
- wygląda pięknie ... i latała nim Raquel Bellot _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach
- 1'st RC co to w ogóle jest? To jest jakieś znane coś? Bo ja pierwsze widzę...
- jak w tym urządzeniu do choley działa ogon?? Serwo ogonowe?? Co to jest za patent??

No ciekawy jestem, nie powiem... ciekawy... Mega ciekawy, jak to będzie...
:)
Awatar użytkownika
Ravp66
Stały bywalec...
Posty: 212
Rejestracja: 28-12-2014
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Ravp66 » 27 sty 2022, o 22:40

Futaba
Trochę śmiglaków, samolot i szybowiece.

pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 27 sty 2022, o 23:36

hmm hmm
.... no ale jak? Jak ten mechanizm z lotek przypasować do ogona..?
Ni chu chu - popychacz MUSI się prze.... .
... aha, chyba, że popychacz NIE MUSI się przesuwać, a musi się obracać.
A krzywka jest na końcu i jakoś tam przesuwa ślizgacz...
hmm hmm
Technicznie możliwe, a czy lepsze od rozwiązania klasycznego?
Ja widzę w czym może być gorsze:
- popychacz musi mieć dużą sztywność na skręcanie - odpada większość popychaczy jakie mamy modelach, to co je zastąpi będzie cięższe.
- Mechanizm na końcu, ta jakaś taka krzywka/mimośród cokolwiek to tam będzie, też raczej przyczyni się do zwiększenia masy w najgorszym możliwym miejscu, a nie odwrotnie.

...
No nie wiem.
Przez chwilę myślałem i miałem nadzieję, że to jakiś nowy, sophisticated typ serwa, co to wsuwa i wysuwa chujka (zamiast obracać ramionko - czyli tam jest jakiś gwint, coś takiego).
Do tego bezpośrednio jest połączony popychacz, który dalej działa już klasycznie.
To by miało szanse (być może) mieć jakieś zalety jeśli chodzi o samo serwo, a do tego zachowywałoby względną kompatybilność wsteczną z klasycznymi rozwiązaniami (na wypadek niedostępności tych serw na rynku, czego ryzyko jest nie pomijalne jako, że to jedyny producent takich serw).
...
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2058
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 28 sty 2022, o 00:03

Aikus w 2016r była wersja V1 teraz dopiero wypuścili V2 a czym się różni, nie mam pojęcia.
W necie jak narazie nie znalazłem nic w temacie V2
Mnie najbardziej zaciekawił właśnie ogon i dlatego padło na ten model .zawsze to coś innego
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 28 sty 2022, o 00:58

Bardzo interesujace rozwiązanie sterowaniem ogona ale przy pierwszym lepszym krecie w ktorym belka ulegnie zgieciu/zlamaniu, ze sterowania zostana wióry.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 28 sty 2022, o 01:16

No tak jak i z innych elementów modelu, ale to go jeszcze nie dyskwalifikuje pod warunkiem jakichś sensownych wartości dodanych.
Jeśli to sztuka dla sztuki, to ... :dk:
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7201
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 sty 2022, o 01:40

Biedne konstruktory. Zabrali im flybary to siedzą i kombinują jak tu skomplikować proste sprawy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 28 sty 2022, o 08:58

nie wiem czy widzieliscie ale Adam ma w ofercie kita TRON 5.5. Ktos planuje skladac? :D
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 28 sty 2022, o 18:37

Panowie, a powiedzcie mi jedno. Na cholerę w tych modelach jest tyle trybików w napędzie? Naćkali ich prawie jak w zegarku. Mniejsza awaryjność - nie sądzę, cichsza praca - też nie. Jedyne rozsądne wytłumaczenie to (może) bardziej komfortowe warunki pracy dla silnika i regulatora (z racji na przełożenia).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7201
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 sty 2022, o 23:23

Dwustopniowa przekładnia jest modna bo mieści się w smukłej kabinie.
Poza tym można sobie wyprowadzić z tego "pośredniego" stopnia napęd na ogon.
Nie jest to ani lżejsze niż klasyczny układ, ani bardziej wytrzymałe, po prostu jest inne.
Plusik jest taki że łatwiej odsunąć silnik do przodu - można poprawić trochę rozłożenie masy bez wysuwania pakietu zbyt daleko.

A to że obroty trzeba zredukować a moment pomnożyć jest dość oczywiste - nie wiem czy to pytanie na serio czy podpucha, więc się nie rozpisuje ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 29 sty 2022, o 00:05

Dwustopniowa przekładnia (przykładowo dwa razy 1:5) pracuje kulturalniej niż jedna 1:25.
Oczywiście mocno uogólniając, ale taki ja widzę zysk.
Awatar użytkownika
Ravp66
Stały bywalec...
Posty: 212
Rejestracja: 28-12-2014
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Ravp66 » 29 sty 2022, o 19:19

Tutaj jest instrukcja
https://www.heli-professional.com/fileadmin/customer/assets/grp/daten/manuals/soXos/HandbuchSoxos550Combo_v2_1.pdf
str 17 B / str 18 - 1 strona napędu ogona
str 19 - napęd od strony serwa
str 24 - kulka z "obrotowym popychaczem".

Dlatego ten napęd porównałem z RDS. Ruch obrotowy serwa, bez dodatkowych elementów, zamieniony na liniowy. Inaczej, jak by ktoś założył "przedłużony orczyk".
W szybowcach działa bardzo dobrze, czy w ogonie śmigłowca? Pewnie też.


Piotr_T pisze:Panowie, a powiedzcie mi jedno. Na cholerę w tych modelach jest tyle trybików w napędzie? Naćkali ich prawie jak w zegarku. Mniejsza awaryjność - nie sądzę, cichsza praca - też nie. Jedyne rozsądne wytłumaczenie to (może) bardziej komfortowe warunki pracy dla silnika i regulatora (z racji na przełożenia).

Pozdrawiam,
Piotr.


Jak przyjrzysz się stronie 6 (instrukcja) to można zauważyć, że zastosowali rozwiązanie/filozofię napędu podobne do tych zastosowalnych przez SABA. Czy to w starszych modelach, czy w nowszych z tą czarną przekładnią. Cały napęd mieści się na jednej płycie, klatce (jak w tym rozwiązaniu), z którego wychodzi ogon. Reszta to koszyk na baterię, podwozie i mocowanie kabiny. Co ciekawe Sab w Krakenie zastosował przekładnię z zębami prostymi. Dopiero w późniejszej wersji zastosował zęby skośne. Tutaj od razu mamy zęby skośne. Pewnie będzie dobrze.

Jak widać producenci ... lubią trybki. :D
Futaba
Trochę śmiglaków, samolot i szybowiece.

pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7201
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 29 sty 2022, o 21:02

Właśnie chciałem napisać w kontrze do tego co napisał Aikus, że dwustopniowa przekładnia też potrafi pracować bardzo niekulturalnie (na przykładzie wyjącego Krakena) a jednostopniowa dobrze zrobiona może być cicha jak w Logo ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 30 sty 2022, o 01:53

Oczywiście oczywiście, bo każdą przekładnie można zjebać albo wykonać dobrze.
Co nie zmienia faktu, że współpraca kół zębatych np. 10 i 150 zębów z natury będzie ... gorsza niż wspólpraca np. 15 i 75 zębów...
(... pomijając fakt, że ilości zębów we współpracujących kołach powinny być wzajemnie niepodzielne (czy jakoś tak - chodzi o to, żeby dwa te same zęby możliwie rzadko na siebie trafiały)).

Już paczę w instrukcje - dzięki ravp!

Ravp66 pisze:Dlatego ten napęd porównałem z RDS. Ruch obrotowy serwa, bez dodatkowych elementów, zamieniony na liniowy. Inaczej, jak by ktoś założył "przedłużony orczyk".
W szybowcach działa bardzo dobrze, czy w ogonie śmigłowca? Pewnie też.



W szybowcach taka konstrukcja ma tę zaletę, że żaden ruchomy mechaniczny element nie wystaje na zewnątrz - to niewątpliwa wartość dodana.
Tutaj... to po pierwsze nie do końca tak analogicznie, a po drugie...
... jeden wuj wie, co jest łatwiej zrobić lżejsze:
- popychacz odporny na skręcanie
- popychacz odporny na ściskanie (wyboczenie), bo jeśli chodzi o rozciąganie to nie mam wątpliwości, że i drucik 0,5mm by wystarczył.
Obstawiam, że jednak mimo wszystko to drugie...
... ALE: w tej konstrukcji nie ma ramionka zamieniającego ruch posuwisty wzdłuż belki na posuwisty wzdłuż wałka ogonowego. Nie ma tego ramionka i nie ma jego łożysk.
Przez co finalnie ogon być może może być trochę lżejszy.

EDIT: skleiłem dwa posty w jeden żeby ... wiadomo. Nie musieć przepraszać.
Awatar użytkownika
Ravp66
Stały bywalec...
Posty: 212
Rejestracja: 28-12-2014
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Ravp66 » 31 sty 2022, o 00:31

aikus pisze:
... ALE: w tej konstrukcji nie ma ramionka zamieniającego ruch posuwisty wzdłuż belki na posuwisty wzdłuż wałka ogonowego. Nie ma tego ramionka i nie ma jego łożysk.
Przez co finalnie ogon być może może być trochę lżejszy.

EDIT: skleiłem dwa posty w jeden żeby ... wiadomo. Nie musieć przepraszać.


Aikus, nie rozpatruję tutaj sił działających na popychacz.
Co do przytoczonego fragmentu, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. :dk:
Jak przyjrzysz się budowie napędu ogona, przy serwie możemy zauważyć, że "popychacz" jest przedłużeniem ostatniej zębatki (tam gdzie na wielowypust mocuje się orczyk). A na koniec "popychacza" nałożono dopiero orczyk, który wykonuje ruch obrotowy. Osią obrotu jest "popychacz" wychodzący z serwa. Natomiast kulka ślizgacza wykonuje ruch posuwisty z elementem lekkiego obrotu, którego osią jest wałek napędzający ogon.

Mało techniczny ... ale poglądowy rysunek.

ogon.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Futaba
Trochę śmiglaków, samolot i szybowiece.

pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 31 sty 2022, o 01:28

No dokładnie tak jest jak piszesz i jak narysowałeś - tak tak tak... A z czym się tak mniej więcej nie zgadzasz?
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 31 sty 2022, o 08:14

Jaki ten ruch liniowy? :) Przeciez krzywa ruchu slizgacza opada w jedna i druga strone zaraz za jego neutrum. Liniowe popychacze to sa w TDRa, serwa maja zalozone kola zebate, ktore przesuwaja w gore/dol listwe zębatą ktorej koniec porusza tarcza.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7201
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 31 sty 2022, o 09:44

Ravp66 pisze:
aikus pisze:
... ALE: w tej konstrukcji nie ma ramionka zamieniającego ruch posuwisty wzdłuż belki na posuwisty wzdłuż wałka ogonowego. Nie ma tego ramionka i nie ma jego łożysk.
Przez co finalnie ogon być może może być trochę lżejszy.

EDIT: skleiłem dwa posty w jeden żeby ... wiadomo. Nie musieć przepraszać.

Co do przytoczonego fragmentu, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. :dk:


Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoim brakiem zgody. W tym układzie rzeczywiście nie ma dźwigienki o kształcie litery L, która zwykle występuje w ogonie.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 31 sty 2022, o 12:37

A ja się nie zgadzam z Twoim się nie zgadzaniem z Rava brakiem zgody: Póki co, Ravp nie doprecyzował z czym się nie zgadza.
:swir:

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość