Kasama Srimok 90E

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 3 lut 2012, o 22:18

To tak aby kontynuować offtop:
1) Amerykanie od 2000r jeśli dobrze pamiętam nie zakłócają cywilnego sygnału. Owszem jest tam jeszcze dołożony kod wojskowy ale on jest i będzie zawsze. Lokalnie mogą nadal włączać kod S/A ale to w Iraku czy u Afganów a nie u nas.
2) Cywilne, komercyjne, powszechne odbiorniki mają dokładność rzędu 3-5m, nie ma opcji na więcej. Jeśli wydaje się wam że prędkość jest dokładniejsza lub nie to wynika to z algorytmów jej uśredniania z większej ilości pomiarów. Navi samochodowe dodatkowo doklejają pozycję do dróg na mapach. Istnieją techniki pozwalające uzyskać dokładności rzędu 3cm w pół minuty czy nawet kilka mm przy pomiarach 30 minutowych ale wymaga to posiadania więcej niż jednego odbiornika, systemu komunikacji, punktów bazowych i postprocesingu. Jak w Iraku zakłócają a sołdaty same sobie kupują odbiorniki z Ebay to i 100m mogą mieć błędu, odbiorniki wojskowe podobno nie mylą się o więcej jak 50cm a to nie różnica czy bomba walnie pół metra w tą czy tamtą? Lotnicze pewnie nie uśredniają i nie kleją pozycji do drogi. To można już latać oficjalnie na GPS?
3) Wysokość ma tylko nieco gorszą dokładność i jest liczona do elipsoidy. Geoida jest zbyt skomplikowaną i nieokreśloną formą aby móc ją zapisać w odbiorniku i do niej cokolwiek liczyć w polu. Istnieją mapy geoidy podobne jak mapy rzeźby terenu.
4) Pomiary prędkości z GPS na odległościach kilkudziesięciu metrów powinny być wiarygodne z dokładnością max kilku km/h. Jak chcecie mieć dobry pomiar polecam ustawienie stabilnie kamery na statywie i wykorzystanie efektu dopplera. Czym częstsze próbkowanie ustawione w GPS tym więcej danych i statystycznie dokładniejszy pomiar prędkości.
5) Wbrew pozorom często urządzenia GPS z pcimia mogą być dokładniejsze od markowych ale w telefonach czy czymś. Na dokładność i stabilność wyniku największy wpływ ma jakość i stabilność zegara w odbiorniku a ta zależy zarówno od jakości kryształu jak i stabilności zasilania.

P.S. Maczar - fajne latanko! :thumb:
Piotrek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 4 lut 2012, o 15:40

Wiedziałem, ze coś pokręciłem, muszę sobie przypomnieć trochę to wszystko :-/, bo egzamy zdawałem 4 lata temu chyba.

Samoloty z odpowiednim wyposażeniem i oczywiście kwitami mogą robić nawet podejścia na GPSa, oczywiście wysokość jest brana z wysokościomierza barometrycznego + ewentualnie z radiowysokościomierza. Naturalnie trzeba spełnić warunek, że lotnisko musi mieć takie podejścia. Procedury dolotu i odlotu, przeloty również są robione na GPSach, jeżeli są one zamontowane na samolocie i mają odpowiednie kwity…… kwity, kwity, kwity, kwity i jeszcze raz kwity :-/.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 4 mar 2012, o 17:03

Zdjątka z wczoraj, dzisiejsze będą później, będzie też film
Obrazek

Do czego to służy???
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 4 mar 2012, o 19:01

Sorki za posta pod postem.

Dzisiejsze oficjalne otwarcie sezonu 2012 w Krakowie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwsza przymiarka pomalowanej kabinki - tutaj dziękuję bardzo Bartkowi (Szelma) za pomalowanie i cały poświęcony mi czas, dzięki!:
Obrazek

I obiecany film (polecam fullhd):
Bez kabiny ponieważ kolega dojechał z nią pod koniec dnia jak już baterii nie było do latania ;/ Najbliższy film z kabiną na modelu!

Ostatnio zmieniony 4 mar 2012, o 19:54 przez maczar, łącznie zmieniany 1 raz.
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 4 mar 2012, o 19:18

:nw:

bajka helik.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 4 kwie 2012, o 21:46

Mocy, przybywaj!

Obrazek
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 7 kwie 2012, o 19:03

Dzisiaj wolne więc przy modelu prace szły pełną parą ;)
Zadanie: uruchomić governor w vbarze i ustawić go
Środki: wszelkie
Wykonanie: Działa!

Tak wygląda moje miejsce pracy:
Obrazek

Układ nerwowy pacjenta zyskał kilka kabelków:
Obrazek

Później wyszedłem na chwilkę przetestować:


Odczucia mam bardzo dobre, silnik nie przygasa, moc jest dostępna cały czas. Miałem obawy co do PYRO, że będzie słaby ale po uruchomieniu governora jest aż za mocny ;) Na filmie obroty 2100RPM, później zmniejszyłem do 2000 - prędkość nie zmienia sie jakoś drastycznie a po bateriach widać. Na filmie widać też jak na normalu model prawie spada - miałem ustawione 1000RPM, troche za mało ;) Później 1300 i już latał przyzwoicie.
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2012, o 21:32 przez maczar, łącznie zmieniany 2 razy.
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 7 kwie 2012, o 20:02

fajny warsztacik :-) no i helik

mógłbyś wykonać parę fotek tego statywu do helika?
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 9 kwie 2012, o 13:27

No dobrze, napiszę może kilka zdań z moich spostrzeżeń które miałem możliwość zanotować podczas trzech lotów, które wykonałem tym modelem.

Przede wszystkim szybkość... Mam na myśli cyklikę. Model jest niesamowicie szybki! Backflipa robi w ułamku sekundy. I tutaj naprawdę nie przesadzam. Moja 450 pro z flybarem podkręcona ile się da jest trzy razy wolniejsza. To przede wszystkim było dla mnie dużym zaskoczeniem. Zaznaczyć oczywiście muszę, że Maciek lubi takie ostre ustawienia i dokładnie w ten sposób skonfigurował elektronikę.
A połączenie tych ustawień z możliwościami Kasamy dało właśnie takie rezultaty :) Potrzebowałem chwili by chociaż trochę wczuć się w model.

Helik ma naprawdę dużo mocy. Świetnie reaguje na drążki. Miałem odczucie że jest bardzo lekki... lekki ruch drążka i odrazu reakcja! Naprawdę super... :)
Wizualnie również cieszy. Od początku mi się podobał i dobrze się na niego patrzy... :)
Maciek poprosił mnie o podzielenie się opinią tutaj na forum. Nie mogę więc też wspomnieć o tym co mi się nie podoba.
Otóż tak jak Maczar pisał na początku, złożenie modelu zajęło mu 11 godzin. Od początku kręciłem nosem i nie podobało mi się, że tak szybko to zrobił.
W Kasamie trzeba zadbać o szczegóły o których pisał Sage na Waldorfie. Bo później wychodzą różne kwiatki. Maciek przekonał się później o tym wprowadzając wiele poprawek.
Model jest bardzo wymagający jeśli chodzi o eksploatacje. Jestem przyzwyczajony do Aligna, gdzie po złożeniu helika idziemy na lotnisko i latamy. Kręcimy przy nim dopiero wtedy gdy coś się stanie.
W Kasamie jest trochę inaczej. Źle wyważony wirnik ogonowy sprawił, że latanie było wręcz nie możliwe. Pojawiały się takie wibracje, że Vbar całkowicie głupiał.
Wszystko przez zwartą i sztywną konstrukcję Srimoka.
Więc tak... latałem tym helikiem, oglądałem go z każdej strony, podziwiałem za piękno... mam też porównanie do innych klas... i pytanie czy ja bym go kupił...?
Na dzień dzisiejszy odpowiedź brzmi: Nie wiem...
Kupno helika to jedno, a eksploatacja to drugie. Na dzisiaj wybrałbym raczej sprawdzonego Aligna z dobrą dostępnością części.
Kasama choć piękna w swojej budowie, to jednak bardzo wymagająca i nie zbyt wybaczająca błędy.

Moje doświadczenie w modelarstwie jest jeszcze bardzo małe. Może jest za wcześnie na taki model..?
W przyszłości jednak chciałbym mieć Srimoka. Wtedy mógłbym się zmierzyć z tym wszystkim czego wymaga ten model.
Satysfakcja z dobrze złożonego i ustawionego modelu jakim jest Kasama... gwarantowana!
To tyle ode mnie :)
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 9 kwie 2012, o 14:15

Kosmo, bardzo rzeczowa i obiektywna ocena całości. I co najważniejsze, wnioski jak najbardziej na miejscu. Tylko jeden szczegół nie bardzo w tym wszystkim pasi z tą sztwnością konstrukcji. Przy tak wąskiej ramie niestety to jest trudne do uzyskania i stąd też podatność całości na wibracje. No ale to taki Rolsik na wirniku zawieszony i pewno za całokształt idzie mu to wybaczyć. Sprzęt do fachowców i ci już wiedzą jak do tego podejść. Po rączkach całować za wykonanie Kasamę, bo to jest faktycznie zabaweczka dla koneserów pedanterii. ;)
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 9 kwie 2012, o 16:10

Lechu - tutaj rama jest na prawdę sztywna. Nic się nie wygina, nic nie ma prawa puścić. Nawet sam Khun Kasama mówi, iż dobra rama to stara rama - lekko spracowana jest miększa przez co mniej przenosi wibracje ;) A jak sam się przekonałem sztuką jest ustawienie luzów między zębatkowych - jak jest odpowiedni nic nie ma prawa wibrować ;)
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 22 kwie 2012, o 14:18

Wczoraj miała miejsce pierwsza gleba Kasamy w moich rękach.
Zacznę od historii: Fajny bezwietrzny dzień, pierwszy pakiet (Flightmaxy 4Ah 40C po 85 cyklach - 550tka sie na nich nawet nie podniesie, kasama lata low RPM 3D ;) ) wszystko idealnie. Zapiąłem drugi set Turnigy 5Ah 40C - troche ćwiczenia figur, później speed. Po około 15 przelotach na pełnym gazie przy odejmowaniu kątów i zabieraniu się za zakręt usłyszałem niepokojącą ciszę ;) Sprawdziłem czy mam kontrole nad modelem - jest, wiec autos. Byłem dobre 150-200m od siebie, nawróciłem w moją stronę i dawaj do mnie. Niestety teren zchodzi w dół i nie widziałem dokładnie miejsca lądowania, rosło tam pół metrowe drzewko... No właśnie, rosło. Już go nie ma. Model się przewrócił i złożona łopata odcięła mu belkę ogonową.
Straty:
-Belka ogonowa
-Wałek
-Odprysk na łopacie - da sie latać, odpadł kawałek malowania - nie ma to jak Radixy (trzeba też wspomnieć o belce z samego węgla, która się poddała oszczędzając łopaty)
-snap został zerwany z kulki
-zobaczymy co z reglem...
Jak na razie regiel (YGE120HV) piska sobie po podpięciu pakiety 3x, co oznacza przegrzanie. Powinien sygnalizować to tylko do pierwszego wyłączenia kiedy wystąpił błąd. Tutaj piszczy cały czas - musze sie mu przyjrzeć.

Fotki ogona:
Obrazek

Obrazek

Czas odbudowy!
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 22 kwie 2012, o 19:39

No, nareszcie... Nie to żebym ci źle życzył, ale najgorsze jest oczekiwanie na pierwszy kret.
BTW. przy okazji mogłem zobaczyć, jak solidny wałek jest w Kasamie. Miodzio.

Ma w ogóle jakieś podparcie w środku?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 22 kwie 2012, o 21:53

Wałek są to strzały easton - stąd też nazwa easton arrow shaft. Jest podparta 2 łożyskami po drodze, bo zwróć uwagę na końcach nie ma czegoś takiego jak w alignie że jest krzyżak wchodzący i ustala środek, tylko są przeguby - niweluje to wszelkie naprężenia w układzie wałek-belka ;)
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 20 maja 2012, o 20:06

Witajcie!
Kasama ma już za sobą 140 lotów, nic sie nie rozpadło, wszystko działa! Męczona jest w przeróżnych warunkach, ale dzielnie sobie radzi ze wszystkim z czym przyjdzie jej się zmierzyć.
Fotka by wiesiek_kr:
Obrazek
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 maja 2012, o 11:12

maczar pisze:Obrazek

Boskie! :thumb:
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 21 maja 2012, o 12:07

Genialne zdjęcie. Ale szkoda owadów i trawy. Nie jesteś ekologiczny :-/.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 21 maja 2012, o 13:04

A do ładowania pakietów elektrownia zużywa tyle węgla, że rośnie stężenie CO2 ;)
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 4 cze 2012, o 21:00

Witajcie!
YGE wróciło z Niemiec, powód przegrzewania się: wyłączony freewheel. Włączony w serwisie, założyli heatsinka (kłóciłem się, chcieli 40 euro, dali za darmo - warto napisać dłuższego maila)
Z radiatorem jest większy od castla 160HV ;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z nudów zrobiłęm też upgrade umierających powoli łopat Radix 710 V2.
Obrazek

Z dołu żółte, z góry pomarańczowe (aparat mocno przekłamał kolor, nie latam z różowymi łopatami choć ciekawie by to wyglądało)
Obrazek

Efekt w locie - czerwono-żółty dysk z białymi końcówkami ;)

Pozdrowionka!
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 24 sie 2016, o 22:22

nowe serwa nowe życie


Obrazek
Helikoptery

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości