sr@ć na loctite!! Chcę takie podkładki!

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 10 sty 2023, o 13:08



We wszystkich możliwych rozmiarach.
Najlepsze jest to, że gdzieś to już widziałem na żywo, ale jakoś nie specjalnie mnie zastanowiło...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 sty 2023, o 13:34

Piękny marketing, w nitro nie działa. Tłumik elegancko się odkręca w locie.

Jedyne co działa to nakrętki Aerotight, ale są tak drogie i trudno osiągalne że Loctite i rozsądne momenty dokręcania pozostają dużo lepszą opcją.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 10 sty 2023, o 13:43

Nie no ... ja zawsze żyłem w przekonaniu, że takie rzeczy jak właśnie tłumik w spalinie, albo nawet śruby mocujące silnik do bloczka w elektryku - tam gdzie pojawiają się wysokie temperatury to i tak wyłącznie kolor twarzy, bo przecież loctite puszcza, w przypadku nitro nawet ten wysokotemperaturowy (bo ileż on tam wytrzymuje... 140*? SPaliny na pewno mają wyższą temperaturę i ta część bloku silnika / tłumika na bank rozgrzewa się bardziej... )
Więc .... serio? Przykręcasz to na lotcite?
I to coś daje?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 sty 2023, o 13:48

Działa.
Nie dowalam nie wiadomo jakim momentem, bo zawsze nacinam śrubki na 1/3 średnicy w miejscu w którym jest łączenie tłumika z korpusem silnika, w wiadomym celu.

Niektórzy stosują epoxy, inni sylikon, ci najbardziej fancy dają Aerotight, ale u mnie po prostu działa loctite :dk:

Może dlatego że moje spaliny się nie trzęsą :D

Albo dlatego że jak blok osiągnie 140'C to w środku jest już tyle że tłok powoli wylatuje przez wydech w kawałkach.
Jakby podstawa silnika bldc osiągała takie temperatury to magnesy szybko powiedziałyby "nara" swojemu magnetyzmowi.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 10 sty 2023, o 14:25

mwx pisze:Może dlatego że moje spaliny się nie trzęsą :D


Taa.... SPaliny nie trzęsą ... :rotfl: :gas:
:swir:

mwx pisze:Albo dlatego że jak blok osiągnie 140'C to w środku jest już tyle że tłok powoli wylatuje przez wydech w kawałkach.
Jakby podstawa silnika bldc osiągała takie temperatury to magnesy szybko powiedziałyby "nara" swojemu magnetyzmowi.


W sumie fakt.... Spaliny (w sensie gazy wylotowe) mogą osiągać takie temparatury (Albo i nawet wyższe), ale nie blok... i tłumik raczej też nie.
Blok, to kawał pecyny z bardzo dobrego przewodnika cieplnego, więc mimo, że skrzynia korbowa ma inną temperaturę niż głowica, i głowica parzy, a skrzynię korbową można normalnie dotknąć, to z tymi 140 stopniami raczej przesadziłem...

Nie no spoko spoko... ze mnie spaliniarz wiesz jaki jest....
Najwięcej to wiem o silnikach spalinowych samochodowych i to z przedpoprzedniej albo max poprzedniej epoki.
Pewne analogie są, ale to jednak zupełnie inne silniki...
Nie wiedziałem nigdy jak działa nitro bez tłumika, ale pamiętam jak mi się kiedyś w osobówce tłumik upi3rd0l!ł przy samych portkach... no to jak dodawałem gazu to pod samochodem było widać ogień :dance:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 10 sty 2023, o 15:31

A to taaaak :thumb: :thumb:
Ten mój NIssan wtedy też chodził głośno :D
Najlepsze było to, że jak się operowało gazem naprawdę z czuciem, na maksa delikatnie to dało się wytrzymać - tak tam sobie fajnie mruczał, trochę tylko głóśniej niż zwykle.
Ale jak przyszedł kaprys i się depnęło do dechy to aż we łbie trzeszczało :rotfl: :dance:
Z resztą ... nie zna życia kto nie miał nigdy dziury w tłumiku, o czym tu gadać...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 sty 2023, o 12:34

mwx pisze:Nie dowalam nie wiadomo jakim momentem, bo zawsze nacinam śrubki na 1/3 średnicy w miejscu w którym jest łączenie tłumika z korpusem silnika, w wiadomym celu.
żeby w razie kreta urwał się bez dewastacji korpusu silnika? A jak potem wykręcasz resztki?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 sty 2023, o 13:30

Nie miałem jeszcze okazji wykręcać po glebie ale kilka razy urwałem śrubki przez zbyt mocne dokręcanie.

Nie ma najmniejszego problemu z usunięciem śruby - wypada sama z siebie z obu stron. W korpusie ani w tłumiku nie ma gwintu - otwory są przelotowe a całość trzyma się dzięki nakrętkom.

OS105 fabrycznie ma gwinty w korpusie ale ja je przewiercam i stosuje długie śruby. Tak chyba wszyscy robią z resztą...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 11 sty 2023, o 14:06

W wielu miejscach tez mam ochote tak zrobic. Np. W boomcasie kazdego helika.
Ale zawsze mam problem, zeby takie dlugie sruby znaleźć a gwintowanych prętów z nakrętkami z dwoch stron jakoś nie bardzo chce uzywać...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 sty 2023, o 16:21

Chodź, pokażę Ci gdzie takie długie śrubki majo...
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 11 sty 2023, o 16:44

aikus pisze:Ale zawsze mam problem, zeby takie dlugie sruby znaleźć a gwintowanych prętów z nakrętkami z dwoch stron jakoś nie bardzo chce uzywać...


https://www.e-nierdzewne.pl/

Polecam. Kupiłem u nich miks śrub różnej długości. Dostałem w takiej formie:

Obrazek
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 sty 2023, o 18:14

mwx pisze:Nie miałem jeszcze okazji wykręcać po glebie ale kilka razy urwałem śrubki przez zbyt mocne dokręcanie.

Nie ma najmniejszego problemu z usunięciem śruby - wypada sama z siebie z obu stron. W korpusie ani w tłumiku nie ma gwintu - otwory są przelotowe a całość trzyma się dzięki nakrętkom.

OS105 fabrycznie ma gwinty w korpusie ale ja je przewiercam i stosuje długie śruby. Tak chyba wszyscy robią z resztą...

ma sens. dzięki.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 12 sty 2023, o 09:17

Majo to ja wiem, że majo... ale ja nie mam.
A ja wole robić na tym co sam mam.
Bo, jak nie mam, to żeby mieć to trzeba kupić.
A ja wszystko mam tylko piniędzy ni mam.

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość