Dzira w tłoku.

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
NEO
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 07-12-2015
Lokalizacja: Opole
Podziękowano: 1 raz

Postautor: NEO » 19 kwie 2016, o 09:15

Witam,
Panowie Panie, taka zagadka.
Silnik OS max 55 HZ,
paliwo Model Technic 20% nitro, 20% olej, oczywiście helikopterowe,
jeden zbiornik, zawisy delikatne loty postępowe, wszystko spoko, dymił chodził itd., na postoju wszystko spoko, drugi zbiornik, 3minuty lotu i trup, dziura w tłoku.

Założyłem do modelu zapasowy, taki sam silnik, ale przełożyłem gaźnik z tego co padł,
identyczna sytuacja, dziura w tłoku.

Przyznaję się, nie sprawdzałem temperatury, założyłem, że przy takim pełzaniu nie ma sensu :(

Jakaś diagnoza ?
Co zrobiłem źle ?

Pozdr
NEO
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 kwie 2016, o 09:23

Dymienie dymieniu nierówne. Pokaż zdjęcia. Rozumiem, że wszystko działało na oryginalnych częściach?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
NEO
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 07-12-2015
Lokalizacja: Opole
Podziękowano: 1 raz

Postautor: NEO » 19 kwie 2016, o 09:44

Witam,
tak na oryginalnych.
Zdjęcia nie mam.
A co mam zrobić żeby mocniej dymił i nie zjadał tłoków :)

Pozdr
NEO
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 kwie 2016, o 09:48

Zrób zdjęcie tłoków z dziurami. Szczerze Ci powiem, żeby wypalić dziurę w tłoku trzeba dobrą temperaturę.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 kwie 2016, o 09:51

NEO pisze:Przyznaję się, nie sprawdzałem temperatury, założyłem, że przy takim pełzaniu nie ma sensu :(


Temperatura.

Napisz ile obrotów masz do zamknięcia obu iglic.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 kwie 2016, o 11:05

Też obstawiam temperaturę... No trudno, stało się, zdejmij głowicę i pokaż foty choćby edukacyjnie, ku przestrodze czym grozi brak kontroli temperatury w spalinach.
Dymem nie ma się co sugerować, różne są paliwa i oleje, a low smoke prawie nie dymi
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 kwie 2016, o 13:11

A obroty były normalne? Nie jakieś hiper? Zobacz te obroty igieł jak są ustawione.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Extra330
Domownik forum...
Posty: 258
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 19 kwie 2016, o 13:26

Za uboga mieszanka. W tym wypadku dym oznaczał, że olej się palił. Trochę inny kolor dymu. Nie przekładaj gaźnika do trzeciego
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 kwie 2016, o 13:31

No, ale temperatura musiała być dobra.

P.s. Neo dopisz w temacie literkę "Z" przed Dzira.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 kwie 2016, o 13:47

Kowal pisze:P.s. Neo dopisz w temacie literkę "Z" przed Dzira.

Miras kazał dawać temat sugerujący zawartość, a zdzira w tłoku to mi się raczej kojarzy z autobusem w godzinach szczytu
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 kwie 2016, o 14:11

Neo. Ile spaliłeś paliwa na te dwa loty? Pewnie helik był dość oszczędny.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
NEO
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 07-12-2015
Lokalizacja: Opole
Podziękowano: 1 raz

Postautor: NEO » 19 kwie 2016, o 17:55

Witam,
odpowiadam na wszystko na raz ....

1. spolił 1 zbiornik na około 7 - 8 minut, być może za mało, ale uznałem, że pełzanie jakie wykonywałem i zawisy nie potrzebują więcej zupy :)
2. Dym był raczej biały, więc faktycznie świadczyło to, że się olej palił ....
3. nie przełożę gaźnika do trzeciego :)
4. nie wiem ile obrotów mam na igłach, przyjdą nowe tłoki, wykonam remont kapitalny, poczytam o ustawieniach, o których pisaliście kiedyś na form, poustawiam i się odezwę ..

Napiszcie mi proszę,

Czy mam dolewać oleju do paliwa, teraz jest 20% ?
Jak mam skontrolować tą temperaturę, na postoju mam odkręcić gaz na maxa i patrzeć dokąd urośnie ?
Jaka na być i co mam zrobić jak rośnie powyżej założonego progu, dmuchać :), czy mam pokręcić igłami ?

Pozdr
NEO
Awatar użytkownika
NEO
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 07-12-2015
Lokalizacja: Opole
Podziękowano: 1 raz

Postautor: NEO » 19 kwie 2016, o 17:57

A i jeszcze jedno ....
nie umiem dopisać literki "Z",
szukam i nie mogę się doszukać ja się to robi.

Dopiszcie proszę .

Danke
Neo
Awatar użytkownika
ZbyszekM
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 94
Rejestracja: 13-03-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: ZbyszekM » 19 kwie 2016, o 18:01

To taki guziczek na klawiaturze ze znaczkiem Z.

Przepraszam ale tak jakoś nie mogłem się powstrzymać.
Pozdrawiam
Zbyszek
Awatar użytkownika
NEO
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 07-12-2015
Lokalizacja: Opole
Podziękowano: 1 raz

Postautor: NEO » 19 kwie 2016, o 18:06

Super,
ale jak go dodać do już zbudowanego posta ....
szukam i nie wiem

Pozdr
Neo
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 kwie 2016, o 18:09

Tę literkę sami dopiszemy jak usmażysz 3-ci silnik... ;)
Żadnego oleju nie dolewaj, mieszanka raczej jest już gotowa, upewnij się tylko że masz paliwo do śmigłowców. Nawiasem mówiąc, co to za kompot tam wlałeś?
Temperaturę na początek sprawdź po krótkim zawisie, nie powinna przekroczyć 100st. Najlepiej mieć ciągły pomiar np telemetrią, wtedy widać czy temp. spada po odjęciu obciążenia. Wg mnie w locie nie powinno być więcej niż 120st. Iinna ewangelia powiada, że 150st w piku też jest OK.., Może i tak, ale mam tylko po jednym silniku dla każdego helika i nie przewiduję superaty :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
NEO
Stały bywalec...
Posty: 158
Rejestracja: 07-12-2015
Lokalizacja: Opole
Podziękowano: 1 raz

Postautor: NEO » 19 kwie 2016, o 18:14

Witam,
paliwo wlałem Model Technic 20% helikopterowe ( nitro 20%, olej 20% ) oryginalne, kupione ze sklepu.
Telemetrię mam, więc podłączę, nim usmażę kolejny silnik :)

Dzięki za wskazówki, odbuduję silniki i będę badał zachowanie temperatury.

Pozdr
NEO
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 19 kwie 2016, o 18:36

NEO pisze:Super,
ale jak go dodać do już zbudowanego posta ....
szukam i nie wiem

Pozdr
Neo

Nasz administrator Miruuu to zrobi bo pewnie i tak się nudzi
...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 kwie 2016, o 18:38

Wkręć igły licząc obroty i napisz a potem tak samo wykręć. Pamiętaj, ze tłok i korbowód mają kierunki, uważaj na pierścień bo jest bardzo kruchy

Edytując pierwszego posta możesz też wyedytować tytuł.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 kwie 2016, o 19:20

Głowicę dokręcaj po przekątnej.

Kup sobie termometr taki z HK czy coś, żebyś mógł mierzyć głowicę po lądowaniu.

Zdecydowanie lepiej przelać niz zubożyć.

Zawsze drobno gryź jak pijesz wódkę.

Nigdy nie mieszaj alkoholi.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

cron