Jaki silnik do samolotu?

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
Inter
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 53
Rejestracja: 15-06-2015
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Inter » 5 wrz 2017, o 21:40

Czesc
Potrzebuje pomocy w doborze silnika do samolotu. Extra 330 rozpiętośc 1m waga 1200 g . Model nie bedzie latał ostrej akrobacji ale dobrze jak by miał trochę mocy w zapasie :D
Coś doradzicie?
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 5 wrz 2017, o 22:05

pod 3 czy 4 SS ?
Silnik 140gram , srednica 35mm , KV 1050 - 1400 (jesli smiglo 11cali to blizej gornej granicy, jesli 12cali to dolnej)
Przy 4S 860 do 1100kv .
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 5 wrz 2017, o 22:17

Szukaj wśród E-maxów serii GT, wg. wskazówek @Jazza ;)
W zgrubnym opisie parametrów silnika masz wskazówki, do jakiej masy akrobata nadaje się dany silnik i z jakim śmigłem. Weż poprawkę tak z 15...20% na zawyżenie podanych parametrów 8-)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 wrz 2017, o 10:05

Jazz pisze:pod 3 czy 4 SS ?
Silnik 140gram , srednica 35mm , KV 1050 - 1400 (jesli smiglo 11cali to blizej gornej granicy, jesli 12cali to dolnej)
Przy 4S 860 do 1100kv .

Dlaczego akurat tyle kV?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2017, o 10:11

Do spokojnego latania .25 - .30 in³ powinien wystarczyć :rotfl:
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 wrz 2017, o 10:23

Ramonty, nie wiem jak "szacował" je Jazz, ale mi wychodzi podobnie na bazie po prostu doświadczenia.
Przy takich parametrach model powinien mieć mocnego kopa i nieco większą prędkość niż klasyki.
Dokładnie to samo zaproponowałem Tomkowi poza forum :)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 wrz 2017, o 10:24

miruuu pisze:mi wychodzi podobnie na bazie po prostu doświadczenia.
wolałbym bardziej techniczne/naukowe wyjaśnienie... :dk:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 6 wrz 2017, o 11:12

Bo na takim kv silniki 140gramowe , o tej srednicy dzialaly mi najlepiej w modelu o tej rozpietosci , masie i przeznaczeniu.
Calkowicie subiektywnie pisze.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 wrz 2017, o 11:13

Ramotny pisze:
miruuu pisze:mi wychodzi podobnie na bazie po prostu doświadczenia.
wolałbym bardziej techniczne/naukowe wyjaśnienie... :dk:



Pewnie, ja też :)
Pytanie tylko ile sensu (poza przyjemnością pochodzącą z własnej fanaberii - jeżeli akurat z tego przyjemność się czerpie :) ) w przeprowadzeniu wyliczeń do czegoś co się po prostu wie.
To troche tak jakby teraz prowadzić wyliczenia jaki silnik będzie potrzebny do Goblina 500, wiedząc jak lata na różnych sprawdzonych silnikach od kolegów z pola lub forum :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 wrz 2017, o 11:26

Ramotny pisze:
miruuu pisze:mi wychodzi podobnie na bazie po prostu doświadczenia.
wolałbym bardziej techniczne/naukowe wyjaśnienie... :dk:


Stała wzniosu M=8,57
Stała wzniosu masy Ms=119
masa samolotu m=1200g
rozpiętość R=100cm

masa silnika Msi=m/M=140,023g
KV silnika Kvsi=R/M*Ms=1388,56KV

Mi z obliczeń tez tak wychodzi

Wielkość i moment silnika wylicza się analogicznie
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 wrz 2017, o 13:00

wojtekr pisze:
Ramotny pisze:
miruuu pisze:mi wychodzi podobnie na bazie po prostu doświadczenia.
wolałbym bardziej techniczne/naukowe wyjaśnienie... :dk:


Stała wzniosu M=8,57
Stała wzniosu masy Ms=119
masa samolotu m=1200g
rozpiętość R=100cm

masa silnika Msi=m/M=140,023g
KV silnika Kvsi=R/M*Ms=1388,56KV

Mi z obliczeń tez tak wychodzi

Wielkość i moment silnika wylicza się analogicznie
no fakt.. to taka oczywista oczywistość... :masakra:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 wrz 2017, o 13:03

I żadne doświadczenie nie jest potrzebne, a odpowiednie wartości M i Ms pozwalają na liczenie dowolnych silników do dowolnych samolotów i helikopterów
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 wrz 2017, o 13:23

wojtekr pisze:I żadne doświadczenie nie jest potrzebne, a odpowiednie wartości M i Ms pozwalają na liczenie dowolnych silników do dowolnych samolotów i helikopterów

Skąd wziąć stałą wzniosu i wzniosu masy? Co to w ogóle za jednostki??? Jaja se se mnie robicie???? :hammer:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2017, o 13:25

:approve:

Widać ze pogoda wujowa się zrobiła...
:D
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 wrz 2017, o 13:27

Ha ha

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 wrz 2017, o 14:54

ja pytam serio poważnie bo już wiele razy się zastanawiałem jak obliczyć silnik i śmigło do samolotu...a wy tu takie teges...
zrobiło mi się przykro... :cry:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 wrz 2017, o 16:07

Chlupnij coś. Nie wiem czy pomoże ale przecie nie zaszkodzi :D
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 6 wrz 2017, o 16:10

Ramotny. Nie pamiętam jak liczyszliśmy to na studiach, bo mnie wywalili i wolałem pójść w praktykę, zamiast bawić się w teorię lub też zamiast na egzaminy, to jeździłem na lotnisko. Na turystycznej też liczyliśmy, ale też nie pamiętam, bo mialem 16 lat. Pamiętam jedno, do lotu poziomego prawdziwego szybowca potrzebna jest jakaś śmiesznie mała siła. 20kg? 40kg ciągu?

To nie ma znaczenia, wrzucasz najmocniejszy silnik jaki zniesie model i regulator......

Zobacz na Jazza. On nie liczy, on lata, jest prosty w obyciu, on nie liczy, a lata ..... i sprawdza się wieloletnia zasada. Są Ci co wykładają i są Ci co latają..... (Pominąć należy starszej daty konstruktorów oraz pilotów oblatywaczy).


P.S.: od pewnego czasu teoria zaczyna mi się zgadzać z praktyką......

Miałem na studiach wykładowcę, który twierdził, że każdy samolot ostrzega przez przeciągnięciem. Miałem może 100-150h nalotu, wiedziałem z praktyki, że nie każdy ostrzega.... Długo mi zajęło, żeby ogarnąć, czemu on nie wie....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2017, o 16:29

blać... ja mam kilka minut nalotu i wiem, ze nie każdy samolot ostrzega... (ten AT-2 nie ostrzegał - cały czas był całkowicie sterowny, tylko sznurki na skrzydle tańczyły jak wściekłe, a wysokościomierz przypominał bardziej śmigło niż wskazówkę... Nigdy tego nie zapomnę ;) )...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 6 wrz 2017, o 17:02

Sterowny, a ostrzega to różne rzeczy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron