Strona 5 z 15

Re: Warsztat Carsona

: 17 gru 2019, o 12:53
autor: aikus
Otoz to.

Re: Warsztat Carsona

: 26 gru 2019, o 12:38
autor: Carson
Swieta swietami ale pomajsterkowac rowniez mozna :) Poswiecilem dizsiaj chwile zeby ogarnac ladnie antenki w logo. Mysle, ze wyszlo nienajgorzej:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na grzebiecie tworzywa nacialem rowki zeby opaska nie mogla sie zsunac.

Re: Warsztat Carsona

: 26 gru 2019, o 13:09
autor: aikus
No psięknie, a nie bedzie sie obracalo na ròże?
Przykleiles czymś?

Re: Warsztat Carsona

: 26 gru 2019, o 13:18
autor: Carson
Na trytytke przymocowalem :) Obawiam sie tylko o antenki przy krecie, w ktorym rura ulamuje sie przy samym mocowaniu w ramie. No nic, zobaczymy, oby jak najpozniej.

Re: Warsztat Carsona

: 26 gru 2019, o 14:57
autor: aikus
No wlasnie i to jest odwieczny problem...
Przymocowac antenki tak zeby bylo dobrze i zeby w razi e kreta nie byly ani przez chwile jedyna czescia trzymajaca razem jakies dwa elementy...

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 01:01
autor: mwx
Zrobisz jak chcesz, ale ja na ten przykład zwykłem montować antenki z dala od wszelkich pasków.

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 06:47
autor: Clad
mwx pisze:Zrobisz jak chcesz, ale ja na ten przykład zwykłem montować antenki z dala od wszelkich pasków.


Carbon izoluje ;)

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 07:26
autor: mwx
Nie wyładowania elektrostatyczne. To nawet kilkadziesiąt kV - mierzyłem w 450tce.

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 08:20
autor: Carson
mwx pisze:Nie wyładowania elektrostatyczne. To nawet kilkadziesiąt kV - mierzyłem w 450tce.

Kurde to mnie teraz zmartwiłes bo chciałem podłączyć rolkę tylnej skrzynki z silnikiem jak to w logo się robi. To będzie za mało?

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 08:56
autor: mwx
nie wiem :)

Połącz, zmierz, będziesz wiedział czy to wystarczy. U mnie pomogło dopiero połączenie łożyska osi wirnika ogonowego z łożyskiem wałka napędzającego pasek z przodu. Wymagało to zdjęcia anody z kilku elementów.

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 09:22
autor: Carson
Jak i co moge zmierzyc? :) Poza tym sprawdzalem przewodzenie lozysk i smar troche separuje przewodzenie miedzy zewnetrzna a wewnetrzna bieznia lozyska.

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 10:10
autor: mwx
mierzyłem takim https://www.elfadistrelec.pl/pl/miernik ... p/18009843 :)
Ale spokojnie - pożyczyłem go, nie kupowałem.

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 10:24
autor: Carson
a no dzieki, mam chyba taki gdzies w szufladzie :) to sobie pozniej pomierze

Re: Warsztat Carsona

: 27 gru 2019, o 11:10
autor: aikus
Kurde panowie, naprawdę musicie znać WARTOŚĆ tego ładunku? Nie wystarczy Wam wiedza czy jest czy go nie ma? Wiedza którą można sprawdzić ... neonówką za 2 złote?
... albo palcem (aczkolwiek to bywa czasem bolesne, ale jak masz dobre serce, nie masz rozrusznika to spoko - nie zabije).

Re: Warsztat Carsona

: 4 lut 2020, o 13:20
autor: Carson
Chopoki potrzebuje dodatkowych mozgow do rozkminienia jednego tematu. Projektuje sobie charging case, cos takiego jak w załączeniu tylko troche wieksze bo z zasilaczem w srodku. Mam problem z rozdzieleniem dwoch rodzajów zasilania zewnetrznego. Ladowarka bedzie glownie pracowac z wbudowanym w walizke zasilaczem podlaczanym do 230V ale czasami chcialbym moc skorzystac z zewnetrznego akumulatora np LIPO albo samochodowy. Muszę zrobić przelączanie zrodla zasilania ladowarki. W innym przypadku po podlaczeniu lipo/aku sam. na wyjscie zasilacza pojdzie napiecie. Myslalem zeby zastosowac na lini + przełącznik tak zeby przelaczac miedzy zasilaczem a lipo/aku ale potrzebowalbym przelacznik ktory wytrzyma ~20A/24v pradu stalego. Widze, ze ciezko jest taki dostac. Mogłbym zrobic wtyczke xt60 i dwa gniazda xt60 i sobie przelaczac w zaleznosci od tego czym zasilam ale chce zeby to bylo estetyczne bez dlubania w kablach pod deklem walizki. Jakies inne rozwazania sa mozliwe?

Re: Warsztat Carsona

: 4 lut 2020, o 13:49
autor: aikus
Te dwa rozwiązania które wymieniłeś to jedyne które mi by przychodziły do głowy.
Ewentualne trzecie - jebitna dioda schotkyego na kablu do zasilacza, czyli tak:

zasil-carson.JPG


Ale ... oczywiście ma to swoje wady, m.in. straty na diodzie.
Ja bym przede wszystkim sprawdził, czy zasilacz to będzie bolało jak dostanie prąd do wyjścia... może można olać problem.

Re: Warsztat Carsona

: 4 lut 2020, o 14:14
autor: Carson
Sprawdzic czyli przylozyc lipo do wyjscia i patrzyc czy leci dym :D

Re: Warsztat Carsona

: 4 lut 2020, o 14:31
autor: aikus
nieee... no ... Z czuciem trzeba.

Np. przez żarówkę jakąś, napięciem oczywiście dostosowaną do napięcia źródła prądu (czyli dla 6s - 24V) i nie za mocną - 50W halogen to taki sobie pomysł. Jakaś 5W postojóweczka by byłą idealna.

Oczekiwałbym, że zabłyśnie, naładuje kondensatory i zgaśnie.
Jak świeci cały czas, to znaczy, że bez diody się obejdzie.

Re: Warsztat Carsona

: 4 lut 2020, o 14:34
autor: aikus
A no i w przypadku diody trzeba pamiętać jeszcze o jednej rzeczy: jeśli zapomnisz o lipolku, a odpalisz zasilacz, to lipolek dostanie 24V.
To może oznaczać nic (w przypadku naładowanego 6s), ale może oznaczać siwy dym (w przypadku 3s) ...
... więc przy lipolu dla całkowitej idiotoodporności układu trzeba by dać jeszcze jedną taką samą diodę...

Re: Warsztat Carsona

: 4 lut 2020, o 14:53
autor: Carson
Nie, dioda raczej odpada. Widze, ze jest jeszcze cos takiego jak przelacznik akumulatorow do lodzi i kamperow. Wytrzymuja do 100-200A przy 12/24v ale sporo kosztuja, sa brzydkie i duze :)
Jeszcze wpadł mi do glowy terminal zrobiony z 3 goldow z xt60, przelaczanie byloby w formie jakiejs ladnej zworki hmm