omcKrecik pisze:A skąd SW wie co Ty chcesz ? Może o SK Ci nadal chodzi w tych przyzwyczajeniach, nie o SW ?
omcKrecik pisze:To, co opisujesz jest naturalne w dolnopłatach. I tu raczej niekoniecznie dominuje znaczenie usytuowania SK, tylko środka ciężkości powyżej punktu podwieszenia, czyli wypadkowego punktu przyłożenia siły nośnej. Przyspieszenie dośrodkowe (siła odśrodkowa) przechyla wtedy układ na zewnątrz łuku skrętu. Górnopłat kładzie się mniej lub bardziej od SK zgodnie z kierunkiem skrętu. Przy dużej różnicy pionowego położenia w/wsp. punktów w górnopłacie można uzyskać silny przechył od SK i tak nieznaczny wyślizg, że lotki są zbędne czego przykładem jest kilka/-dziesiąt handlowych piankolotów dla początkujących. No, nie tylko dla nich
omcKrecik pisze:Pamiętam, że Ceśka stopięćdziesiąta przy pełnych zbiornikach (w skrzydłach) wymagała do prawidłowego skrętu nieco innych proporcji zgrania wolantu z pedałami niż przy trochę wysuszonych.
miruuu pisze:Aikus kto co lubi. Jak masz nim latać po emerycku to rób te miksy. Jak planujesz się nim mocniej powyglupiac to bym odpuścił.
Kenobi36 pisze:Ale w górnopłatach jest podobnie, też sie powoli przechylają jak sie skreca sterem kierunku.
Wróć do „Ogólne dyskusje parapeciarzy”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość