Miksy w samolotach - aptegocoinca rozkmina
: 21 mar 2019, o 00:48
Oswajam się z tym DogFighterem i ...
... zaskoczyło mnie działanie steru kierunku (bo oczywiście uparłem się, że chcę go mieć i koniec).
Po przemyśleniu jednak i przeanalizowaniu tego jakie siły działają na płatowiec, stwierdzam, że jego zachowanie jest zupełnie normalne, choć wydaje się dziwne.
Kiedy w locie poziomym nagle użyję SK na maksa np. w prawo, samolot istotnie skręca w prawo, ale przechyla się w lewo.
Taaak jest - tak się dzieje i każdy któremu wydaje się to dziwne polecam przeanalizować w głowie wszystkie siły i MOMENTY które działają na płatowiec o takiej geometrii w czasie mocnego wychylenia SK (o takiej geometrii czyli dolnopłat, którego cała powierzchnia SK jest ponad płaszczyzną skrzydeł).
W sumie to jest do dopiero mój drugi dolnopłat (pierwszym był ESA Messerchmitt z NPN, ale pamiętam, że tam ten SK też działał jakoś dziwnie) ... i to pasuje to tej mojej teorii.
Jeśli tak ma być to tak ma być i trzeba z tym żyć.
Ale ja się przyzwyczaiłem do co nieco innego działania SK, do działania wiadomo jakiego. Użycie SK powoduje mniej lub bardziej ale przechylenie samolotu w tę stronę w którą chcę skręcać, a nie odwrotnie.
... i teraz pytanie: nauczyć się z tym żyć i nauczyć się tym latać, czy ustawić sobie miks do lotek?
Kolejny miks który by się na dobrą sprawę przydał to miks do SW, bo przy pogłębianiu skrętu samolot zaczyna mocno nurkować. To też jest normalne zachowanie płatowca, ale tu - jak dla mnie szczególnie odczuwalne i takie...
... przeszkadzające mi.
... ...
więc .. moje pytanie: czy to ja jestem niedojebany i mam zamknąć mordę i nauczyć się latać czy zwykle ustawia się takie miksy w dolnopłatach i to jest normalne i "po co się człowieku męczysz??" ... ?
...
Edytka: poprawiłem się trochę z tymi SW i SK
... zaskoczyło mnie działanie steru kierunku (bo oczywiście uparłem się, że chcę go mieć i koniec).
Po przemyśleniu jednak i przeanalizowaniu tego jakie siły działają na płatowiec, stwierdzam, że jego zachowanie jest zupełnie normalne, choć wydaje się dziwne.
Kiedy w locie poziomym nagle użyję SK na maksa np. w prawo, samolot istotnie skręca w prawo, ale przechyla się w lewo.
Taaak jest - tak się dzieje i każdy któremu wydaje się to dziwne polecam przeanalizować w głowie wszystkie siły i MOMENTY które działają na płatowiec o takiej geometrii w czasie mocnego wychylenia SK (o takiej geometrii czyli dolnopłat, którego cała powierzchnia SK jest ponad płaszczyzną skrzydeł).
W sumie to jest do dopiero mój drugi dolnopłat (pierwszym był ESA Messerchmitt z NPN, ale pamiętam, że tam ten SK też działał jakoś dziwnie) ... i to pasuje to tej mojej teorii.
Jeśli tak ma być to tak ma być i trzeba z tym żyć.
Ale ja się przyzwyczaiłem do co nieco innego działania SK, do działania wiadomo jakiego. Użycie SK powoduje mniej lub bardziej ale przechylenie samolotu w tę stronę w którą chcę skręcać, a nie odwrotnie.
... i teraz pytanie: nauczyć się z tym żyć i nauczyć się tym latać, czy ustawić sobie miks do lotek?
Kolejny miks który by się na dobrą sprawę przydał to miks do SW, bo przy pogłębianiu skrętu samolot zaczyna mocno nurkować. To też jest normalne zachowanie płatowca, ale tu - jak dla mnie szczególnie odczuwalne i takie...
... przeszkadzające mi.
... ...
więc .. moje pytanie: czy to ja jestem niedojebany i mam zamknąć mordę i nauczyć się latać czy zwykle ustawia się takie miksy w dolnopłatach i to jest normalne i "po co się człowieku męczysz??" ... ?
...
Edytka: poprawiłem się trochę z tymi SW i SK