Chętnych do podpisania porozumienia z PAŻPem proszę o zgłaszanie się do mnie w celu podpisania porozumienia. Lista po podpisaniu zostanie wysłana do PAŻPu. Po tygodniu od wysłania mail'a do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej osoby wpisane na listę mogą rozpocząć wykonywanie lotów w strefie Area111A na warunkach zgodnych z podpisanym dokumentem. Jest to na chwilę obecną najszybsza możliwość legalnego wykonywania lotów w strefie Powsin, niewymagająca każdorazowego aktywanania strefy.
Strefa Area 111A, zwana również Rejonem Powsin mieści się pomiędzy liniami łączącymi punkty o następujących współrzędnych geograficznych:
1. 52°08’52“N 021°04’56“E
2. 52°09’11“N 021°08’52“E
3. 52°08’56“N 021°09’13“E
4. 52°08’33“N 021°08’59“E
5. 52°07’22“N 021°09’15“E
6. 52°06’33“N 021°08’41“E
7. 52°05’27“N 021°07’10“E
1. 52°08’52“N 021°04’56“E
Warunki wykonywania lotów:
1. Można w niej wykonywać loty od ziemi do wysokości 460 stóp ponad średni poziom morza, co stanowi odpowiednik 140m. nad średni poziom morza. Zależnie od miejsca w strefie daje to odpowiednio mniejszą wysokość nad gruntem. Np. okolice ulicy Pałacowej leżą średnio na wysokości 90 m n.p.m. co daje możliwość latania do 50 m. nad ziemią. Każdy operator modelu jest odpowiedzialny za zachowanie granic pionowych i poziomych wyznaczonej strefy.
2. Loty można wykonywać przy następujących warunkach meteorologicznych:
-Min. 700 widzialności poziomej
- Z zachowaniem 100m. odległości w pionie i poziomie od chmur
3. Można wykonywać TYLKO loty VLOS - Visual Line Of Sight, / w zasięgu wzroku
4. Operator musi zawsze i bezwględnie ustąpić drogi innym użytkownikom przestrzeni powietrznej (głównymi użytkownikami strefy są paralotniarze).
5. Operator musi wykonywać lot z uwzględnieniem możliwości wystąpienia utraty kontroli nad bezzałogowym statkiem powietrznym.
6. Operator nie może stwarzać zagrożenia dla osób postronnych oraz ich mienia.
7. Zaleca się posiadanie przy sobie w czasie wykonywania lotów następujących dokumentów:
- dokumentu umożliwiającego identyfikację operatora (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy itp.)
- kopii ubezpieczenia OC na loty wykonywane modelem
- kopii porozumienia oraz listy ze swoim podpisem (dostępne u mnie)
W/w dokumenty mogą być przydatne w przypadku kontroli, której może dokonać m.in. policja lub inspektor Urzędu Lotnictwa Cywilnego.